BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 15:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 22 maja 2016, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
robik-m napisał(a):

może i tak ale po nim też zmiana oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 26 maja 2016, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
Po pierwszym zalaniu było widać jak nawet spora ilość nafty ścieka przez korek spustowy do miski. Zostawiłem tak sprawę na noc. Z rana w misce czarno aż nie przypuszczałem na tłokach nic nafty nie zostało praktycznie. Wbiłem 5 bieg przód tył przód tył żeby tłoki popracowały kolejne zalanie z rana kilka kropel poszło korkiem i póki co ni grama więcej nie leci nafta stoi na tłokach ;) Tak więc pomogło. Po wypłacie podjadę na kolejny pomiar kompresji i podzielę się wynikiem ;) Mam nadzieje że będzie to równało się z powrotem do serii co chodzi o moc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 09:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
super temat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
misiocyt napisał(a):
Po pierwszym zalaniu było widać jak nawet spora ilość nafty ścieka przez korek spustowy do miski. Zostawiłem tak sprawę na noc. Z rana w misce czarno aż nie przypuszczałem na tłokach nic nafty nie zostało praktycznie. Wbiłem 5 bieg przód tył przód tył żeby tłoki popracowały kolejne zalanie z rana kilka kropel poszło korkiem i póki co ni grama więcej nie leci nafta stoi na tłokach ;) Tak więc pomogło. Po wypłacie podjadę na kolejny pomiar kompresji i podzielę się wynikiem ;) Mam nadzieje że będzie to równało się z powrotem do serii co chodzi o moc ;)

No to.czekamy na info z wynikami:) oby kompresja byla zblizona do fabrycznej:)

A powiedzcie chlopaki jak zalecacie robic pomiar komoresji? Na zimnym czy na cieplym silniku?:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 22:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Benzyna na rozgrzanym,diesel na zimnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 22:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Nie pchaj auta do tyłu na biegu bo Ci kompresja wcale zniknie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
w tak młodym silniku już problem z kompresją .. u brata w m50tub25 po 13-12,5 a 300tyś nalatane.Oleju nic od wymiany do wymiany nie ubywa ;) Z tego co pamiętam tow 54 wymień pierścionki zgarniające i uszczelniacze bo nie zarobisz na olej

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 27 maja 2016, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
Zimny napisał(a):
Benzyna na rozgrzanym,diesel na zimnym.

Ok dobrze wiedziec bo mnie uczyli ze na zimnym... ale jak widac zle chyba uczyli jesli chodzi o benzyne:)
No a jakie sprezanie dokladnie powinno byc wg wskazan fabrycznych? 13 czy wiecej?

A plukanki jakie jakie polecacie ? Czy ta zastosowana Lm flush przez autora tematu jest lepsza od plukanki millersa? Bo akurat bede mial olej do wymiany wiec moglbym zrobic pomiar cisnienia przed wymiana pozniej plukanka i ponowny pomiar:)
Dodatkowo miedzy wymiana oleju a plukanka moze zaleje na noc nafte:)
Pytanie tylko czy jest sens skoro oleju mi tak naprawde silnik nie bierze... moze na 10 tys wzielo ze 3 setki... ale tak zapobiegawczo? Jak myslicie?
Olej jaki lalem ostatnio przez 2 wymiany to motul 5w40 xcess a teraz przechodze na amsoila full saps:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 28 maja 2016, 08:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
danieldeni20 napisał(a):
w tak młodym silniku już problem z kompresją .. u brata w m50tub25 po 13-12,5 a 300tyś nalatane.Oleju nic od wymiany do wymiany nie ubywa ;) Z tego co pamiętam tow 54 wymień pierścionki zgarniające i uszczelniacze bo nie zarobisz na olej

Borykam sięz problem ubywającego oleju ;/ pierwsze temat to byl uszczelka pod obudową filtra oleju czesc pewnie przez zapieczone pierścienie olejowe na tłokach i mysle nad wymiana uszczelniaczy zaworowych ale to juz temat dosc skomplikowany gdyz trzeba wałki sciągać i rozrząd ustawiać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 28 maja 2016, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
xxxprzemo napisał(a):
Zimny napisał(a):
Benzyna na rozgrzanym,diesel na zimnym.

Ok dobrze wiedziec bo mnie uczyli ze na zimnym... ale jak widac zle chyba uczyli jesli chodzi o benzyne:)
No a jakie sprezanie dokladnie powinno byc wg wskazan fabrycznych? 13 czy wiecej?

A plukanki jakie jakie polecacie ? Czy ta zastosowana Lm flush przez autora tematu jest lepsza od plukanki millersa? Bo akurat bede mial olej do wymiany wiec moglbym zrobic pomiar cisnienia przed wymiana pozniej plukanka i ponowny pomiar:)
Dodatkowo miedzy wymiana oleju a plukanka moze zaleje na noc nafte:)
Pytanie tylko czy jest sens skoro oleju mi tak naprawde silnik nie bierze... moze na 10 tys wzielo ze 3 setki... ale tak zapobiegawczo? Jak myslicie?
Olej jaki lalem ostatnio przez 2 wymiany to motul 5w40 xcess a teraz przechodze na amsoila full saps:)


Najpierw dokonaj pomiaru kompresji, jeżeli jest w odpowiednich granicach 12-15 to myślę że nie ma sensu zalewać nafta i się w to bawić ja teraz leje tylko i wyłącznie do silników m54 x-cess 8100 5w40 motula badz x-clean


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 28 maja 2016, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
Ja bym nie lał płukanki . Niby czyści ale to chemia i nie jest zbyt zdrowa dla silnika czytałem . Ja bym kupił tani olej i olejem płukal z dwa razy

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 28 maja 2016, 17:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
xxxprzemo napisał(a):
Zimny napisał(a):
Benzyna na rozgrzanym,diesel na zimnym.

Ok dobrze wiedziec bo mnie uczyli ze na zimnym... ale jak widac zle chyba uczyli jesli chodzi o benzyne:)
No a jakie sprezanie dokladnie powinno byc wg wskazan fabrycznych? 13 czy wiecej?

A plukanki jakie jakie polecacie ? Czy ta zastosowana Lm flush przez autora tematu jest lepsza od plukanki millersa?


Podobno powyżej 12 bar jest dobrze, u mnie w M54B22 jest 6x15 bar. Płukankę wlej LM 2662, ja to stosowałem przy poprzedniej wymianie oleju i przy dzisiejszej wymianie oleju po raz drugi. Nic złego sie nie dzieje, a silnik czysty, jak łza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 28 maja 2016, 22:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
danieldeni20 napisał(a):
Ja bym nie lał płukanki . Niby czyści ale to chemia i nie jest zbyt zdrowa dla silnika czytałem . Ja bym kupił tani olej i olejem płukal z dwa razy



To nie czytaj więcej takich bzdur.

Płukanie płukanką a przepłukanie silnika tanim olejem to nie to to samo.

To jak mycie zębów pastą i mycie bez pasty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 29 maja 2016, 03:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
misiocyt napisał(a):

Najpierw dokonaj pomiaru kompresji, jeżeli jest w odpowiednich granicach 12-15 to myślę że nie ma sensu zalewać nafta i się w to bawić ja teraz leje tylko i wyłącznie do silników m54 x-cess 8100 5w40 motula badz x-clean


No wiem ze takie sa obiegowe opinie ze miedzy 12 a 15.. tylko jak sam widzisz rozbierznosc pomiedzy najmniejszym optymalnym sprezaniem a najwiekszym jest znaczna... pytanie zadalem konkretne z racji ze licze ze ktos udzieli jednoznacznej odpowiedzi ze np silnik 2.0 ma tyle i tyle... silnik 2.5 tyle i tyle... 2,8 ma tyle a 3.0 tyle:) przynajmniej ma miec wg ksiazki a pomiar ktory kazdy sam wykona bedzie swoita informacja :)
Ja u siebie nie robilem pomiarow ale u kolegi kiedys tak. To bylo dawno i nie chcialbym wyciagac wartosci z kapelusza ale z tego co pamietam najnizsza byla 12.9 a najwyzsza 13.4...chyba cos takiego a odchylenie najslabszego cylindra do najmocniejszego nie przekraczalo 0.5 bara .


Czyli jak to z tymi plukankami jest?:) stosowac i niczego sie nie bac ?:)
Ja kiedys zamiast plukanki zastosowalem nafte... sprawa wygladala tak ze po lipnie auta i spuszczeniu oleju jak zobaczylem co ujrzaly moje oczy zdecydowalem sie ten olej co kupilem zalac kupic szybko nafte bo nic innego o poznej godzinie nie moglem dostac i silnik chodzil okolo 20 minut... i znowu to co ujrzaly moje oczy to znowu bylem przerazony... ale kolega przyniosl motula xcessa i od tamtej pory olej dosc czysty :) ale chyba niczemu nie bedzie szkodzic jak zainwestuje te parenascie zlociszy i zaleje do starego oleju plukanke ?:)
Raczej po wymianie oleju nie chcialbym tego robic bo koszt tego oleju i filtra to 300 zl... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 30 maja 2016, 20:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
stosuj płukanki zgodnie z instrukcją a nic sie nie stanie.

Ja leje LM2662 to 40 zł ale jest mocna.

http://archiwum.allegro.pl/oferta/liqui ... 34405.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 30 maja 2016, 20:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 392
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M47DO1+
dziabi3 napisał(a):
danieldeni20 napisał(a):
Ja bym nie lał płukanki . Niby czyści ale to chemia i nie jest zbyt zdrowa dla silnika czytałem . Ja bym kupił tani olej i olejem płukal z dwa razy



To nie czytaj więcej takich bzdur.

Płukanie płukanką a przepłukanie silnika tanim olejem to nie to to samo.

To jak mycie zębów pastą i mycie bez pasty.


Płukanka to w 90 nafta + jakieś chemikalia które na pewno nie są dobrym mieszadłem smarowniczym dla silnika .Ma to swoje zalety jak i minusy.Najlepszym rozwiazaniem by było zalewania silnika wysokiej klasy olejem syntetycznym i zrobić wymianę co 5 tyś. Ale jeśli silnik zdycha to można spróbować ale raczej może to się skończyć nieciekawie w tym przypadku .

_________________
http://www.autocentrum.pl/awc/danielden ... ia-3-2002/

Moja Beatka <--- CliCk


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 31 maja 2016, 07:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
Moim przypadku jak widac plukanka srodkiem LM pomogła i nic sie nie stalo :) producent daje gwarancje ze sa to bezpieczne srodki o ile stosujesz sie do zaleń(instrukcji)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 24 lipca 2016, 23:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54b30
Zalanie naftą niestety nie poprawiło bardziej kompresji. Wynik taki sam jak po płukance. Sorry za tak długi czas oczekiwania na odp ale brak czasu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 22 września 2016, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 477
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134889
Kompresja się nie poprawiła, a jak zużycie oleju? Bez zmian czy jest jakaś poprawa?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] Diagnostyka (kompresja jak i stan katów)
PostNapisane: 22 września 2016, 21:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Olej będzie znikał bo zniknęło pewnie pasowanie tłoków na których masz małą kompresję. Co ciekawe ostatnio rozebrałem m54 które przyjechało ze szwecji na pełen remont. Po pomiarach nie bardzo jest z czego silnik poskładać bo na 3 tłokach jest po 14 setek pasowania.... tyle to się nawet na kuciźnie która będzie nitro na klate przyjmować nie robi. Blok lekkie jajka a tłoki wybite strasznie i tędy uciekał olej a uciekało go na prawdę sporo.... także z tymi silnikami widzę będzie tylko gorzej i pół środki przestają pomagać.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 191 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL