BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 19:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 22 lipca 2018, 20:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Hej!

Pacjent e61 n52, zaczęło się od błędu IBS-signal, dodatkowo doszło electric waterpump speed variance oraz generator mechanical. Następnie siadła komunikacja z czujnikiem poziomu oleju, dalej wyświetlił się komunikat bitserial data interface. W pierwszej kolejnosci wykonałem pomiary, a następnie wymieniłem alternator na nowy, przy okazji zregenerowałem rozrusznik ( zdarzał się przyciąć automat i zacharczeć).Alternator wymieniony ponieważ ładował ok. 13 do max 13,5v. Obecne napięcie na wyjściu z altka to 14,9/15,0 V, pod obiążeniem (klima, światła, wciśnięty hamulec i skręcanie kierownicą), spada do 14,4 wiec jest ideolo. Na akumulatorze bez obciążenia jest między 14,2-14,6. Następnym krokiem była podmianka całej klemy minusowej, tutaj wleciała poliftowa (wymagała przerobienia wtyczki). Po zabiegu zniknął bład komunikacji z czujnikiem ciśnienia oleju, zniknął błąd alternatora, jednak zostały w dalszym ciągu poniższe:

http://ifotos.pl/zobacz/zrzutttka_qensxpr.png

Na błędy z reakcji katalitycznych proszę nie patrzeć :)
Czy jest jakiś fachowiec, który potwierdzi mi, że IBS jest dalej walnięty?

Nadmienię, iż samochód jest w 100% oryginalny, nie posiada zamienników produkcji innej niż BMW, ani instalacji LPG.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 23 lipca 2018, 07:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Odłącz czujnik poziomu oleju i sprawdź czy problem nadal występuje. Jeśli tak, to odłącz alternator i sprawdź czy znikną błędy pompy wody, ibs i linii BSD

Kiedyś zajmowałem się E65 730i N52, gdzie pojawił się problem ze skasowaniem inspekcji olejowej.
Diagnostyka wykazała błędy pompy wody. Okazało się, że klient jeździł tak rok czasu i nie było problemów.

Podejrzewałem uszkodzenie czujnika poziomu oleju, ale jego odłączenie nie rozwiązywał błędu pompy wody itd.
Po odłączeniu alternatora, zniknął błąd pompy wody i czujnik poziomu oleju zaczął poprawnie pracować.
Po regeneracji alternatora i montażu właściwego regulatora napięcia, problemy zniknęły.

Dowiedz się jaki regulator napięcia masz włożony u siebie. Musi być cyfrowy, a często spotykałem zamontowane analogowe.

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 23 lipca 2018, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
no tak jak napisałem wyżej:

"Po zabiegu zniknął bład komunikacji z czujnikiem ciśnienia oleju, zniknął błąd alternatora, jednak zostały w dalszym ciągu poniższe"

Błąd komunikacji z czujnikiem oleju już nie występuje, czujnik działa poprawnie , odczyty są miarodajne skonfrontowane ze stanem rzeczywistym.

Pamiętasz jakie błędy pompy wody występowały w 7er? U mnie są dwa, komunikacja i różnica w prędkości obrotowej. Czy wiesz ilu pinowa jest wtyczka el. pompy wody?

Alternator jest oryginalny, zatem na 100% regulator napięcia jest cyfrowy. Zresztą na fabrycznym, poprzednim alternatorze problem również występował.

Nie występuje u mnie problem z inspekcją olejową, ani kasowaniem jakichkolwiek interwałów serwisowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 23 lipca 2018, 11:56 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Nadal masz błąd linii BSD

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 23 lipca 2018, 14:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Widzę, że nie odpowiadasz na moje pytania. Ale porobię sobie pomiary na elementach wykonawczych. Zastanawiam się jedynie jak może mi zniknąć bład z linii bsd po proponowanym odłączeniu np. alternatora ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 24 lipca 2018, 07:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Hubiboost napisał(a):
Widzę, że nie odpowiadasz na moje pytania. Ale porobię sobie pomiary na elementach wykonawczych. Zastanawiam się jedynie jak może mi zniknąć bład z linii bsd po proponowanym odłączeniu np. alternatora ??

Albo jeden z elementów blokuje linię BSD, albo uszkodzone jest wejście w sterowniku silnika. Przerabiałem już oba przypadki ;)

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 22 sierpnia 2018, 20:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
cursor
W końcu zabrałem się za swój samochód :rotfl:
1.po odpieciu czujnika oleju, błąd braku sygnału z czujnika + linii BSD.
2.po odpieciu pompy wody, błąd sygnału z pompy + linii BSD.
3.odpialem alternator, błąd sygnału z generatora, ale brak błędów BSD.
Wykonałem dodatkowo 3 stopniowy test pompy wody(pod kątem dewiacji w obrotach) i realizuje wszystkie prędkości bez problemu.

Wygląda na to, że regulator blokuje linie BSD, jest problem z komunikacją z ecu po protokole . Wejście do altka to jednopinowy com. Raczej analog w ogóle by nie działał. Podejrzewam, że jest cyfrowy, ale uszkodzony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 7 listopada 2018, 22:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E64
Kod silnika: N52b30
Witam,
Pacjent to N52B30 w e64 (nie wiem czy model auta ma tutaj znaczenie)
Ja z takim pytaniem, w sumie to mam ich kilka. Czy mógłby ktoś mi pomóc?
1. Aku wyładowuje mi się już po paru dniach, dzis sprawdziłem pobór prądu w tzw stanie spoczynku czyli przy zamkniętym aucie i odłączonej lampce bagażnika, wyniósł on 720 miliamper. W piątek będę miał czas na to by przyjrzeć się dogłębniej czym to jest spowodowane, mam nadzieje, że przy metodzie wyjmowania bezpiecznika po bezpieczniku do czegoś dojdę. W każdym bądź razie same IBS też mam uszkodzone, tak zdiagnozował zaprzyjaźniony kolega zajmujący się Niemkami. I tutaj pojawia się problem ponieważ IBS który zakupiłem wymaga adaptera. Wiem, że Pan Cursor w jakimś poście pisał o tym, że stosuje wtyczki z PDC z tym, że mój IBS ma inne wejście i potrzebuje taką wtyczkę Obrazek Czy ma ktoś pomysł z czego ją "podłożyć"?
2. Radio mi wariuje tzn włacza sie wyświetlacz i gaśnie i tak w kółko, idrive nie dostaje prądu (można nim kręcić bez oporu), brak dżwięku na głośnikach
3. Ładowanie mierzone na klemach aku to 13.9 tylko także już wiem, że zbyt niskie, w weekend postaram sie zdemontować alternator i wrzucić go na stól w celu sprawdzenia

Ma ktoś jakieś pomysły od czego najpierw rozpocząć poszukiwaniu zżerającego prądu, jakieś najczęściej spotykane problemy?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 7 listopada 2018, 23:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zanim wyrwiesz altka doprowadź do ładu klemę ibs. Jeździsz z odpiętą czy nie?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 8 listopada 2018, 09:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E64
Kod silnika: N52b30
Obecnie jeżdzę na odpiętej a aku wciąż sie rozładowuje, a sam pomiar ładowania wykonany na klemach aku był na rozłaczonym IBS.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 8 listopada 2018, 14:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Skoro dalej pobiera to żmudna zabawa z bezpiecznikami Cię czeka.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 8 listopada 2018, 19:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E64
Kod silnika: N52b30
Na to się już przygotowałem, jutro się za to biorę, mam nadzieje ze ustalę co pobiera prąd w aucie.
Do tego wszystkiego radio szwankuje, wyglada to tak ze po odpaleniu rano normalnie się włącza, po przejechaniu kilkunastu km gaszę auto, za chwile ponownie odpalam i już pojawia się problem, radio tzn wyświetlacz od navi wlacza się i wyłącza i tak przez kilkanaście minut. Gdy zgasze auto i ponownie odpalę powiedzmy po godzinie to radio wciąż świruje z tym ze teraz trwa to około 30-40min aż wreszcie się włącza i gra normalnie.
Ma ktoś jakiś pomysł, albo spotkał się z taką sytuacja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 11 listopada 2018, 12:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: E64
Kod silnika: N52b30
A więc, problem z "uciekającym" prądem częściowo rozwiązany. Tak jak pisałem wcześniej w stanie spoczynku auto "zżerało" 720mA, uszkodzony elektrozawór ogrzewania pobierał 420-430mA (mój po rozebraniu okazął się w stanie agonalnym. Diagnoza komputerowa wykonana przed kilkoma tyg. wskazała wiele blędów a jednym z nich miał być "prawy elektrozawór" i jak sie wczoraj okazało komputer nie okłamał. Sam trzpień z grzybkiem elektrozaworu pracuje, ale gumka jest tzn gumki w sumie nie ma :szok: a uzwojenie, nie wytwarza pola przez co sam trzpień się nie porusza.
Teraz pozostaje mi uporać się z samym IBS i wtedy wezmę się za ten pozostały pobór prądu, który na dzień dzisiejszy wynosi 290mA w stanie spoczynku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 12 marca 2023, 15:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E71,E70,E60,E90,E83
Kod silnika: M57D30,M57D30,M57D30
Dzelazko napisał(a):
A więc, problem z "uciekającym" prądem częściowo rozwiązany. Tak jak pisałem wcześniej w stanie spoczynku auto "zżerało" 720mA, uszkodzony elektrozawór ogrzewania pobierał 420-430mA (mój po rozebraniu okazął się w stanie agonalnym. Diagnoza komputerowa wykonana przed kilkoma tyg. wskazała wiele blędów a jednym z nich miał być "prawy elektrozawór" i jak sie wczoraj okazało komputer nie okłamał. Sam trzpień z grzybkiem elektrozaworu pracuje, ale gumka jest tzn gumki w sumie nie ma :szok: a uzwojenie, nie wytwarza pola przez co sam trzpień się nie porusza.
Teraz pozostaje mi uporać się z samym IBS i wtedy wezmę się za ten pozostały pobór prądu, który na dzień dzisiejszy wynosi 290mA w stanie spoczynku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e61] -IBS- signal
PostNapisane: 12 marca 2023, 15:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E71,E70,E60,E90,E83
Kod silnika: M57D30,M57D30,M57D30
Witam wszystkich zainteresowanych tematem .
Czy udało rozwiązać się ten problem?
Ja mam 29mA po uśpieniu wszystkich systemów.
Pacjent to X6 3.0 diesel i często w zimowe dni resetował zegarek i datę.
Czy musi być całkowite 0mA ?
Dzięki za odpowiedzi .


Ps.
Miałem inne doświadczenia z E60 2005r 3.0 diesel, gdzie po wymianie szczotek w alternatorze był problem, że ładowanie pojawiało się dopiero wtedy, gdy lekko musnęło się pedałem gazu, tak żeby na chwilę obroty podskoczyły powyżej 1100obr/min i wtedy już alternator ładował.
W innym przypadku (po odpaleniu auta i pozostawieniu bez dodania gazu) alternator nie ładował.
Przyczyna - regulator napięcia i nowe szczotki niestety go nie ratowały.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL