BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Teraz jest 11 grudnia 2018, 15:56


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 1 października 2018, 23:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Hej, w skrócie to moje 535d przestało jechać na niższych obrotach a cała historia opisana została dalej:

Pacjent to e60 535d 2005r seria z DPFem. Wszystko zaczęło się od tego, że zdecydowałem się wymienić wszystkie przewody podcisnieniowe. Stare wyglądały średnio, ale wszystko było ciągle szczelnie i auto wjechało do garażu w 100% sprawne. Szykowałem się na wizytę u tunera w celu pozbycia się DPF oraz zrobienia programu więc chciałem mieć pewność że wszystkie podciśnienia są w idelanym stanie. Zdecydowałem sie na takie same jak fabryczne, o średnicy 3,2mm bo silikonów nie znalazłem nigdzie od ręki.

Po drodze sprawdzałem każdy elektrozaworek, czyściłem w nich filtry i sprawdzałem wtyczki (spryskiwałem konektem i suszyłem po tym) bo silnik wcześniej miał wyciek z dolotu i był bardzo zabrudzony. Przy samej wymianie uszkodziły mi się 2 małe plastikowe trójniki więc zamieniłem je miedzianymi, ale to też nie powinno być przyczyną problemów. Całość złożyłem sprawdzając kilkukrotnie każdy wężyk, bo nawet jeśli jakiś wymieniałem to jeden po drugim żeby sie nie pomylić. Pod ręką miałem też ciągle cały schemat żeby nie rozkladać kolektora dwa razy (jak się później okazuje i tak zdejmowałem go ponownie).

Po złożeniu i przy powrocie do domu zobaczyłem, że nie mam dołu... auto ciągnęło dopiero powyżej 3000-3400 obrotów, no i rusza w miarę normalnie czyli tak do 1500 a potem jest nicość. Błędy po tej podróży to:
- 4530 (ten pojawia się po każdej jeździe bez doładowania)
- 3FF0: pojawił się raz właśnie przy powrocie bez pełnego doładowania
- 41AB: też miałem raz i nie wrócił
- dodatkowo 43D1 ale ten mam ciągle bo mam niesprawną klapę gaszącą i jeżdżę z odpietą wtyczką. Jeżdżę tak jednak ponad 2 tygodnie i auto latało poprawnie

Pierwsza próba naprawy przy pomocy DIS pokazała, że jest jedna sztanga która nie pracuje przy testach to ta czerwona:

Obrazek

Nawet ręką pracuje bardzo ciężko ale stwierdziłem, że wymienie konwerter ciśnienia który nią steruje. Nowie pierburg ale nic to nie pomogło. Sprawdziłem i w testach podcisnienie jakie generuje ten zaworek to -600mbar więc zgodnie z DISem ale sztanga jakby nie chciała z nim współpracowac. Teraz pytanie czemu tak nagle stanęła? Nowe wężyki są za miekkie i podcisnienie nie ma siły jej ruszyć? Czy może źle szukam a coś innego jest problemem?

Dziś profilaktycznie zdjąłem tez cały kolektor i sprawdziłem każdy jeden wężyk i każde połączenie i jestem 120% pewny że układ jest szczelny i dobrze podpiety. Podmieniłem też zaworek sterujący bypassem na ten od klapek w kolektorze, bo i tak klapek nie mam ;)

Jesli ktos spyta o DPF to jego parametry sa trudne do zmierzenia, ponieważ mam nieszczelny łączni elastyczny przed filtrem DPF i cisnienię na obrotach jałowych to 0mbar.

Mój plan na jutro to może przepływka? Może spróbuje ją odpiąć?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 2 października 2018, 08:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1666
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
Wklejaj te błędy, opisy są istotne. Przepustnicą musisz się zająć ponieważ przez nią nie wypala się dpf, pewnie niedługo rzuci błędem od niego. Dodatkowo nieszczelności o których pisałeś musisz usunąć. Czujnik ciśnienia doładowania czyściłeś?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 2 października 2018, 08:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Za chwile wkleje zdjęcia błędów i może tam będzie coś więcej.

Czujnika doładowania nie ruszałem, faktycznie mój błąd. DPFem się nie przejmuję, bo ten docelowo wylatuje. Jutro oddaje auto na wstawienie nowej plecionki w wydechu i przy okazji mechanik podmieni mi DPF na puste rurki. Przynajmniej układ wydechowu stanie się szczelny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 2 października 2018, 09:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Tutaj błędy jakie miałem po powrocie do domu bez doładowania ponizej 3000rpm

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Edit: MAP wyczyszczony i faktycznie był mocno brudny i prawie zatkany ale nic to nie pomogło. Auto dalej nie jedzie :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 2 października 2018, 12:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1666
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: e46 320d 2003 I 328i
Kod silnika: M47N 210/433
Zajmij się przepustnicą i wydechem aby było tak jak ma być. Polecam zastanowić się nad wycinaniem dpf. Gdzie kupiłeś przetwornik ciśnienia? Ile płaciłeś?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 2 października 2018, 13:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nie brzmi to jak rozwiązanie problemu, szczególnie że pozostałe wady były już wcześniej a auto jeździło idealnie.

Przetwornik kupiłem w lokalnym sklepie (ale działającym głównie na allegro) za 250zł.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 4 października 2018, 03:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 8
Moje BMW: e46 330D
Kod silnika: M57TU
Jesteś pewien, że wszystko dobrze podpiąłeś? Węże podciśnienia jak i wtyczki?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 4 października 2018, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ok więc ogarnąłem:
- układ wydechowy szczelny
- przepustnica działa i ładnie gasi auto

Wszystko jest więc sprawne (poza mocą hyhy) i auto nadal ma problem z dużym turbo. Kolega w warsztacie bawił się też sztangą od wastegate i mówił, że w innych 535d które miał działała ona tak samo i takiej samej siły wymagała więc tam jest wszystko OK. Cytuje "musiałeś coś spier***ć z tymi podciśnieniami". Dlatego kupiłem nowe węzyki, tym razem silikony i ręczna pompkę podciśnieniową. Rozbiorę znów całość i wymienię raz jeszcze. Jedyne co mi przychodzi do głowy to że gdzieś zapchałem jakies połączenie i wartość podciśnienia jest za mała.

Czas zdjąć kolektor dolotowy po raz 10 :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 4 października 2018, 11:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2095
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Też jestem za tym, że musiałeś coś pomylić przy podciśnieniach.

Silikonów nie zakładaj. Po rozgrzaniu potrafi je zaciągnąć i w ogóle nie przepuszczają podciśnienia.

Inna opcja to uszkodzenie elektrozaworka po myciu.

Podstawa to pomiar podciśnienia do elektrozaworków. Powinno być 0,9-1bar.
Następnie sprawdzenie podciśnienia na wyjściu elektrozaworków.
Do niektórych konieczne będzie uruchomienie testu w ISTA.

Warto też sprawdzić czy nie pomyliłeś króćców. Wejście i wyjście są podpisane na większych. Na mniejszych już nie

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 4 października 2018, 11:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
To wszystko ma sens, ale jedyny elektrozaworek który wg mnie i testów robionych DISem nie działa poprawnie (czyli zakładając że go uszkodziłem myjąc filterek) został wymieniony na nowy.

No nic, nie chce tutaj udawac wszechwiedzącego i snuć teorii. W sobotę od rana rozbieram całość raz jeszcze, sprawdzam wtyczki, przewody, mierzę wszędzie podciśnienia i coś musi wyjść. Mechanicznie jest ok.

Kolega podpowiedział mi też, że może odpięła się wtyczka od listwy paliwowej. Tzn był pewny że to nie pomoże, ale żebym ją też sprawdził. Przepływkę odpinałem i jedzie tak samo źle jak z podpiętą.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 5 października 2018, 11:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 30
Posty: 8
Moje BMW: e46 330D
Kod silnika: M57TU
To jak już rozbierasz to koniecznie wyczyść czyjnik ciśnienia doładowania w kolektorze. Polecam też włożyć i wyczyścić tą dziurę w którą wchodzi końcówka czujnika wyczyścić. Zdziwiłem się ile syfu wyciągnąłem kiedyś stamtąd u siebie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 5 października 2018, 12:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Czujnik już wyczyszczony, myślałem że to on jest przyczyną ale nie pomogło. Ale jego gniazdo zostało nietknięte, więc to na pewno jeszcze zrobię.

Btw bardzo ciężko było mi go wcisnąć w to gniazdo, tzn wcisnąć tak zeby się tam "zabezpieczył" i nie wypadał bo w gumie niby siedział już do końca a mimo wszystko nie sprawiał wrażenie że się zablokował. Po jazdach próbnych nie wypadł ale jakoś tak nieufnie go tam montowałem :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 6 października 2018, 10:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Zrobiłem właśnie test i odpisałem wszystkie wężyki od głównej linii podciśnienia. Wyjścia zaslepilem a do jednego dałem manometr i wyszło 0,5bar na jałowych... M nadzieję że brak kolektora dolotowego nie zakłóca tej wartości i pompa podciśnieniową jest w stanie normalnie pracować. Potem zacisnąłem wąż idący do serwa i podskoczyło do 0,8bar. To raczej wakuppmpa czy moze serwo???

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 7 października 2018, 12:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Przepraszam, że jeden post pod drugim ale mam nowe aktualizacje i ważne jest dla mnie żeby ktoś to zobaczył i może coś podpowiedział

Wczoraj stoczyłem spory pojedynek z układem podciśnieniowym i niestety wszystko było podpięte dobrze i nic nie pomyliłem w wężykach, spostrzeżęnia mam jednak inne i obecnie szukam problemu w uciekającym podciśnieniem w okolicach serwa hamulcowego. Sprawa wygląda tak: mierzyłem podciśnienie w układzie stopniowo odpinając kolejne elementy układanki, a zacząłem od tego że miałem wartość 0,5bar na wakuometrze. Zaślepianie kolejnych wyjść (tych gdzie idzie sterowanie do egr, klapek, turbo itd) nic nie zmieniałem aż finalnie zatkałem wszystko i wyjąłem nawet przewód wchodzący w serwo i zatkałem go palcem. Dopiero to dało równe 0,9bar.

To co zauważyłem to:
- kolanko na końcu weża, wchodzące w serwo mające w sobie zaworek zwrotny minimalnie przepuszcza właśnie na tym zaworku
- po wyjęciu całeja magistrali podciśneinia i testów pod wodą zobaczyłem że opaski mocyjące przewód gumowy przy samej pompie podciśnienia tez nie trzymały (założyłem więc nowe opaski ślimakowe)
- wymieniłem oring na wejściu do pompy podciśnienia

Posprawdzałem też inne wężyki, te nowe i wszystkie były szczelne i dobrze podłączone.\

Efekt po złożeniu to wzrost podcisnienia do 0,6bar (mierzone trójnikiem przed wejściem do zbiornika podcisnienia nad turbo) czyli nadal całe nic. Sprawdzałem też serwo, bo gdzieś czytałem że może być zalane wodą itp ale u mnie w środku jest suchutkie, a odpływ pod nim też szczelny i widać że nigdy tam nie było wody bo susza i kurz.

To co mam jeszcze w głowie to wymienic przewód gumowy idący właśnie do serwa oraz uszczelkę która trzyma to kolanko w sobie ale poza tym jestem bezsilny....

Mam też pytanie, bo nie moge tego znaleźć nigdzie na diagramach: gdzie podpięte jest podciśnienie które steruje klapką w wydechu? Klapka działa mi poprawnie, więc jest to podpięte ale przecież wyciągałem cały przewód z podcisnieniami spod maski, a sama pompa tez nie ma drugiego wyjścia więc jak generowane jest podcisnienie które steruje klapką? Może tam coś gubię?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 8 października 2018, 19:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nikt nie ma pomysłu? :zdegustowany:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 11 października 2018, 15:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Ok temat mam w 95% rozwiązany i napiszę to tutaj, bo wkurza mnie jak w internetach ludzie nigdy nie odpisują jak już rozwiążą problem ;)

Okazało się, że wszystkie podciśnienia miałem podłączone poprawnie ALE wtyczki w dwóch konwertorach ciśnienia były zamienione miejscami... Stąd cały ten problem ze świrującymi turbosprężarkami. Właśnie dziwiło mnie, że wiele osób na cąłym świecie miało ten problem jednak mój przypadek nie pasował do innych ;) Po podmianie wtyczek i jednocześnie miejsc konwertorów (bo jedna wtyczka ma tak krótki kabel że pasuje tylko w jedno miejsce) wszystko wróciło do normy i auto lata wściekle.

Jednak jak napisałem, problem rozwiązał się w 95% bo podciśnienie nadal mi ucieka a po prostu z dobrze podłączonym układem nie widziałem tego. Szukając przyczyny kupiłem używana pompe podcisnienia i po podmianie wartość podciśnienia wzrosła z 0,6 na 0,7bar więc prawie ok z tym, że bardzo wolno rośnie i po zgaszeniu auta znika w 20-30s. Podcisnienie ucieka gdzieś przez serwo, a jutro dowiem się czy mój zaworek zwrotny oraz jego uszczelka cos pomogą. Jeśli nie to trzeba podmienić serwo na inne. Podejrzewam, że praca całego układu też się zmieni bo jednak jak widac po samej klapce w wydechu układowi brakuje "mocy" do sterowania tym wszystkim.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 12 października 2018, 12:41 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 28
Posty: 2939
Lokalizacja: Herzberg/Tiegenhof
Moje BMW: 328i & 428xi
Fajnie ze udało się rozwiązać problem :super:

_________________
"Jeszcze dziś, nawet po tym, co się wydarzyło w Ronde di Andora bardziej boję się, kiedy wychodzę na spacer, niż kiedy prowadzę auto." RK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 535d brak "dołu" po wymianie podciśnienia
PostNapisane: 19 października 2018, 13:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 1385
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
No i mamy winnego:
Obrazek

Aż dziwne, bo ani to nie jest na dole serwa, ani dookoła nie widać nić co mogło by to uszkodzić, a jednak dziurka jest. Po wymianie auto 100% sprawne :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marcin3k123 i 66 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL