BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 15:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 18 października 2018, 15:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
Witam posiadam e46 coupe 2001 rok m54b30 manual a fabrycznie miala 2.2 i chce zmienic ma dyfer od 3.0 bo chrupie przy wrzucaniu jedynki i mam kilka pytan
1. Czy dyfer z duza glowka bedzie bez problemu pasowal
2. czy jest roznica czy dyfer od 3.0 jest od manuala czy automatu ( czy wejdzie bez problemu do mojej)
3. czy musze zmienic poloski i koncowke walu jak bede chcial wlozyc dyfer od 3.0

Ps . Jesli ktos ma dyfer od 3.0 to chetnie kupie kontakt na priv :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 19 października 2018, 18:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 72
Moje BMW: E46 Compact 330ti
Kod silnika: M54B30
1 Nie będzie pasował
2 jest różnica w przełożeniu
3 półosie i wał inny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 19 października 2018, 22:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
W 2.2 też jest duża głowa, więc dyfer z 3.0 powinien pasować. Są tylko inne przełożenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 21 października 2018, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
Czyli polosie grubsze od 3.0 musze dokupic i wal tak ? ale wal chyba wystarczy koncowke tak ?
Czyli bez problemu moge wlozyc dyfer od automat tylko biegi dluzsze bede mial tak ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 21 października 2018, 15:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Półosi nie musisz zmieniać, bo flansze półosi w dyfrach są wymienne. Dyfer kupujesz w zależności od przełożenia, jakie chcesz mieć. Jeśli obecnie masz dyfer z 2.2, to masz dużą głowę na małych flanszach półosi i przełożenie 3.38. Tej samej wielkości dyfer jest w M52B25TU (3.07), M54B25 (3.15), M52B28TU (2.93), M54B30 (2.93), tylko przy tych czterech silnikach jest duża flansza półosi, ale możesz przełożyć swoje flansze, wystarczy pociągnąć i włożyć na miejsce. Najłatwiej kupić dyfer 3.07 i 3.15.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 21 października 2018, 17:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 6262
Jeśli masz taki setup jak pisze kaczorek to bym go zostawił. Zmieniałem w byłej e46 m52tub28 dyfer 2,93 na 3,38 z m54b30 w automacie.
kaczorek79 napisał(a):
możesz przełożyć swoje flansze, wystarczy pociągnąć i włożyć na miejsce

Dokladnie tak, mocowania flansz sie roznią, ale wystarczy przełożyć ze swojego dyfra.

_________________
...bo przyjemności z jazdy nie mierzymy ilością spalanego paliwa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 24 października 2018, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
Dzieki wielkie bardzo fajnie to wyjasniles, ale zmienic musze bo chrupie przy wrzucaniu jedynki i bratu przy 2.0 sie rozwalil a co dopiero mi jak mam 3.0 i dyfer od 2.2 przy jakiejs ostrzejszej jezdze sie rozjebie :D i v max maly bo tylko 220, mysle ze ten 2.93 albo 3.07 bedzie ok, jeszcze raz dzieki :)

Jeszcze dla pewnosci foty mojego dryfra
https://www24.zippyshare.com/v/LBm4llU4/file.html
https://www24.zippyshare.com/v/LTB4fVtI/file.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 24 października 2018, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Na zdjęciu widać, że to duża głowa i małe flansze. Miałem dokładnie taki sam dyfer, auto jechało 230 km/h i cięło obroty na 6500. Zmieniłem dyfer na 3.07, flansze przełożyłem swoje, teraz też jedzie 230, ale ma obroty jakieś 5900, przy których nie rozwija jeszcze pełnej mocy (silnik B22) i nie przekroczy tej prędkości. Na dłuższym dyfrze jeździ mi się przyjemniej w zakresie 100-150 km/h, bo wcześniej musiałem do tego używać dwóch biegów, a teraz tylko jednego, no i fajniej jest pociągnąć do ponad 100 na drugim biegu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 25 października 2018, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
Czyli rozumiem ze zeby wykorzystal pelna moc lepiej miec dluzsze biegi zeby sie krecila do 6500 czyli 2.93 bedzie najlepszym rozwiazaniem? Glownie chodzi o to ze przy 140 mam juz wysokie obrony na piatce, ale tez nie chcialbym tracic duzo na przyspieszeniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 25 października 2018, 12:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Moc tak samo wykorzystasz na każdym dyfrze, tylko większa moc silnika 3.0 i dyfer z 2.0/2.2 daje charakterystykę zbliżoną bardziej do diesla. Szybko przyspiesza, ale ciągle wahlujesz gałką. Szukaj coś pośredniego, na 3.07 obroty 5 biegu spadną Ci około 500 rpm. Mnie wcześniej też męczyła jazda 3 godziny z tempomatem na 150, teraz nie męczy nawet, jak 160 ustawię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 25 października 2018, 14:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
ok to juz wszystko co chcialem wiedziec, dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Zmiana Dyfra
PostNapisane: 30 kwietnia 2020, 15:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Podepnę się pod temat.
Mam E46 z 2004r. z silnikiem 2.2 w którym mam zamontowany fabryczny dyfer z małą głową. Niestety powyżej 110km/h zaczyna lekko wyć przy dodawaniu gazu co mnie trochę irytuje. Chcę zmienić na dużą głowę z wersji 2.5 benzyna. Wiem że muszę zmienić również wał oraz półosie napędowe. Według katalogu łożyska tylnego koła w obu wersjach silnikowych są identyczne natomiast piasty są inne. Z tego co widzę 330i wszystko ma inne począwszy od wahacza wzdłużnego poprzez łożyska kół, piasty i półosie. Trochę się pogubiłem w tym wszystkim i szukam rady kogoś kto przerabiał ten temat na własnym aucie a nie mądrzy się tylko na podstawie porównań części po numerach katalogowych. Nie chcę montować część z 3.0i które mam na części jako dawcę ponieważ nie interesują mnie duże tarcze hamulcowe i przesiadka na koło min.17" ze względu na utratę komfortu który w E46 i tak jest dość dyskusyjny. Chcę dużą głowę ponieważ już przygotowuję silnik 3.0 do przekładki i mała głowa z cienkimi półosiami raczej się nie sprawdzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL