BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 20 października 2018, 16:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB25
Witam. Mam Problem odnośnie wyboru skrzyni biegów do mojej e46 coupé 323ci z 2000r. Robie swap z automatu na manual i zmyliła mnie jedna rzecz. Mianowicie po wyjęciu skrzyni automatycznej zakupiłem skrzynie niby odpowiednia do mojego silnika 2.5 170km M52TUB25. Jest to skrzynia getraga. Chodzi o to ze z automatu jest większa flansza na wał napędowy. Po tym jak to zobaczyłem kupiłem skrzynie z e39 2.8 zf’a. Wyjście na wał jest większe jak w automacie. Moje pytanie do was to która skrzynie w końcu pakować ? Do tej getraga pasuje wa z 1.8 1.6 itd i moje obawy czy to będzie dosyć wytrzymałe ? Chciałbym żeby to było jak w oryginale.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 20 października 2018, 17:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
W 2.5 170KM jest skrzynia Getrag, taka sama, jak w 316i i 318i, pomimo, że numery skrzyń są inne, ale przełożenia są takie same i wytrzymałość do 260 Nm. Jeśli masz inną flanszę, to musisz dokupić łącznik elastyczny wału, a sam wał jest chyba innej długości. Wały do manuala są za śmieszne pieniądze.
Skrzynie ZF są nieco dłuższe od Getraga i też wymagają krótszego wału, oraz krótszego drążka wybieraka zmiany biegów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 20 października 2018, 21:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB25
Okej. Teraz dochodzi sprawa wału. Jeżeli skrzynia jest ta sama co w 1.6 1.8 to wał tez będzie pasował z silników 4 cylindrowych. Pytam bo na moja logikę krótszy silnik będzie dłuższy wał. Chyba ze silnik jest odpowiednio cofnięty do tylu i wyjście na wał ze skrzyni jest na tej samej długości co w 6 cylindrowkach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 21 października 2018, 00:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Nie będzie pasował. W 4 cyl. silnik jest co prawda cofnięty do tyłu, ale na tyle, że skrzynia jest ze 2 cm bardziej z przodu, natomiast w 4 cyl. jest jeszcze dyfer z małą głową, a on jest odrobinę krótszy w przedniej części. Summa summarum, wał w 4 cyl. jest dłuższy. Musisz mieć wał od 2.2-2.5, bo w 2.0 6 cyl. bywało różnie i zdarzał się dyfer z małą głową.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 21 października 2018, 16:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB25
Dzięki. O taka konkretna odpowiedz mi chodziło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] jaka skrzynia. Swap na manual.
PostNapisane: 21 października 2018, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TUB25
Ni chce zakładać nowego tematu wiec bede pisał już tutaj. Mam jeszcze problem z czujnikiem sprzęgła. Wklejam fragment postu z innego forum nie mojego autorstwa „W wersji 3 pin podpinamy następująco :
Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME

Wersja 4 pinowa podobnie :

Pin 1 czujnika sprzęgła podłączamy do masy
Pin2 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 23 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 3 czujnika sprzęgła podłączamy do pinu 26 we wtyczce A60004 komputera silnika DME
Pin 4 czujnika sprzęgła zostaje wolny , chyba że mamy wersje USA to ciągniemy go do Pinu 8 w module EWS”
Wszystko jasne jeśli moja bmka byłaby polifcie. Czujnik sprzegla wtedy występuje przy pompce i jest na 3 lub 4 piny. Ja mam przedlifta gdzie czujniki są 2 jeden nad i drugi pod pedałem sprzegla. Ma ktoś schemat jak to podłączyć. Czy ewentualnie kupić pedały z polifta z wspomnianym czujnikiem przy pompce. Tylko czy w przedlifcie podłączyć później kable z tego czujnika w te same piny od ecu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 115 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL