BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW


Teraz jest 23 maja 2019, 17:24


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 12:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
U mnie temperatura dochodzi do 95stopni i tak sie trzyma, obojetnie czy stoje w korku czy 180km/h, z tym ze u mnie temp na postoju jest obnizona programowo bo powinna byc chyba 98/99 stopni.
Wg mnie trzeba bylo pocisnac jeszcze jak miales 99stopni i wtedy by sie okazalo czy termostat pusci i temp spadla.
To ze ci spadla na postoju to pewnie dlatego, ze wlasnie wtedy puscil termostat

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 13:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 609
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
A uzupełniłeś płyn do właściwego stanu? (na zimnym)
Mało płynu w układzie spowoduje te 2,3 stopnie więcej.
Według mnie wszystko masz ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 14:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
No nie wiem w sumie czy dobrze , chyba nie , koledzy maja te same silniki co ja i im nie wywala płynu jak odkręcana na rozgrzanym nawet, a ja mogę mieć 30 st temp , dam gazu do 3 tys i od razu płyn w gore i się powoli wylewa.. ( gdzie mam tyle płynu ze nawet pływak nie wstaje). A jakbym zalał do takiego stanu jaki powinien być to boje się ze zaraz mi jakiś waż strzeli albo rozsadzi zbiorniczek...
A co do testu to zrobie jeszcze raz, odpuściłem przy tych 99 bo bałem się ze go przegrzeje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 14:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 609
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Powiem Ci tak miesiąc temu zmieniałem węże w swoim m43 bo jeden szczelił i dwa króćce na głowicy bo plastik ze starości się kruszył w palcach .
Odpowietrzałem te m43 kilkukrotnie i zawsze po odkręceniu korka na gorącym płyn się podnosi ,nawet na zgaszonym po 10min może go wyrzucić po odkręceniu korka.
W m60 mam to samo w poprzednich silnikach m50 ,m20(możne trochę mniej się podnosił że go nie wywalało)
Dolej tego płynu tyle ile ma być i nie odkręcaj korka na gorącym i będzie ok.
Jeśli tak bardzo cie nurtuje ta sprawa to możesz kupić mowy korek chłodnicy ,tylko ori.w aso nie zamienniki. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 14:51 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 63
Moje BMW: E46 33oiA Touring
Kod silnika: m54b30
Garaż: Warszawa
Plyn na pewno nie powinien wybijac przy temp 30 stopni, cos jest nie tak i to na 99% nieszczelnosc ukladu.

To musisz sprawdzic dokladnie, ja myslalem o jakims fluoroscencyjnym dodatku do plynu ale trzeba kupic latareczke UV, ale sa tez w zestawach.
Uklad ci sie caly czas zapowietrza i tyle, masz niewielka nieszczelnosc ktorej nie widac bo plyn wyparowywuje (np spod pompy plynu).

_________________
Bylo
E30 316 (M10b18) 86r - sedan
E30 325i (M20b25) 89r - coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe
E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan
E36 328i (M52b28) 95r - sedan
E39 540i manual
E36 M3 3.2 sedan
E36 318Ti Compact
Jest:
E46 330iA Touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 7 grudnia 2018, 14:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 609
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Tak,ja we wszystkich silnikach miałem układ chłodniczy nie szczelny :rotfl:
Korka na gorącym nie nie odkręca a co dopiero gazuje. :cisza:
Odpowietrz dobrze układ.
Przeczytaj napis co widnieje na korku. :) tyle w temacie Pzd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 9 grudnia 2018, 11:57 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 37
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b28tu
Robiłem ponownie test 7, podczas normalnej jazdy ze stała prędkością 100-120 km/h, temp wynosiła 96-9st, gdy dałem buta i obroty oscylowały w granicy 5-6 tys obrotów, dochodziła temp do max 103 stopni, a następnie spadała do 88 jakoś i stabilizowała się dalej do tych 96-9. Dam autko do gazownika, aby przeniósł parownik tam gdzie powinien się znajdować, kupię korek od chłodnicy i myślałem żeby wlać preparatu uszczelniającego np od prestone do zbiorniczka wyrównawczego (czy do chłodnicy?) Jeśli to nci nie da, sprawdzę szczelność układu i będę dawał znać co się dzieje:)

Aha, No i dobrze odpowietrze układ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m52b28tu problem z płynem chlodniczym
PostNapisane: 11 grudnia 2018, 02:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Wiek: 23
Posty: 51
Lokalizacja: Gostyń/Belgia
Moje BMW: Cabriolot e36
Kod silnika: M50B25nv turbo?
Hejka miałem u siebie w byłej e46 miałem podobny temat... najpierw wymieniłem chłodnice ale niestety „zamiennik się rozszczelnił” temperatura świrowała, leciał płyn... chłodnica wymieniona na nową już oryginalną :padam: potem poleciałem na test- bez żadnych rozczelnień wszystko w normie. Następnie wymieniłem pompę wody, termostat zaczęło być lepiej ale nadal w mojej sytuacji było problemem uciekanie płynu... i ciągle zapowietrzenie układu... znalazłem problem w górnym wężu wchdzącym do chłodnicy tam gdzie jest na jednym „śruba” do odpowietrzania jeżeli dobrze pamietam. Od starości w środku urwał się plastik??? Który trzymał oring/uszczelniacz i od tamtego momentu spokój był :p

_________________
Cabriolot!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168373&start=0



Kupię [E36]
*VADERY
*CUPHOLDER przed/lift
*Kompletny TEMPOMAT
*Kompletny PDC
*Kompletny CLIMATRONIC
*WINDSHOTT zwykły/PAUL KLEE
*PASY bezpieczeństwa czerwone BMW MOTORSPORT
*LAMPY/HALOGENY YELLOW HELLA
*KLAMKI BMW Individual

Jeżeli masz Cabrio na części dawaj znać
I inne ciekawe fanty do ’36 ( ;


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 85 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL