BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 kwietnia 2024, 17:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E90] N46B20 Szczekotanie pod maską
PostNapisane: 17 grudnia 2018, 01:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Witam
Posiadam E90 N46B20 150KM 262tys z 2005r.

Stałem się jej właścicielem jakieś 6tyś km temu. Jak ją kupowałem to silnik wył, wymieniłem łożysko kompresora klimatymazacji i sprzegiełko alternatora, problem ustał. Następnie zmieniłem olej, był zalany motul 10w40, ja zalałem LM 5w40 zmienilem filtry oleju i powietrza. Przyszedł mrozek i przy odpalaniu usłyszałem stukanie przez 4sekundy. Wymieniłem napinacz rozrządu, ale z tego co zauważyliśmy był już wymieniany wcześniej. Dźwięk jest taki sam czyli wyraźne pukanie przez 4sek po starcie. Po osluchaniu bez radia i nawiewu na postoju, jak wyraźnie przestaje pukać te 4sek, zaczyna delikatnie pukać, do puki obroty nie spadną do zadanych. Nie raz puka jeszcze jak jadę, ok 1km po czym ustaje. Dodając gazu po odpaleniu, do ok 2,5 tys obr, przestaje pukać, obroty wracają do ok 1000 i znowu zaczyna delikatnie pukać aż ustaje całkowicie lub puka ten 1km jazdy.


Wcześniej mogłem na to nie zwrócić uwagi bo wyło. Na rozgrzanym silniku, przy jeździe między 2-3 tyś obr słyszalne jest ciche "szczekotanie" na każdym biegu, maksymalnie do 70km/h bo później słychać opony i wiatr. Powyżej 3 tyś obrotów też już nie słychać bo ogólnie wtedy głośniej pracuje cały silnik. Na postoju dodając gazu, jest to nie słyszalne.
Czy miał ktoś podobną sytuację? Możliwe jest, ze trzeba już zmienić rozrząd? Czy zacząć przyglądać się innym elementom?

Ogólnie w samochodzie wymieniłem mnóstwo części elektroniki, hamulce kompletne, uszczelniłem silnik, wymieniłem płyny i filtry, wycieraczki, wiązkę klapy.
Spalanie to 8.5-8.8 jeżdżąc do 4.5tys obr.
Oleju ubywa 200-300ml/1000km dymi po postoju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] N46B20 Szczekotanie pod maską
PostNapisane: 17 grudnia 2018, 12:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E90
Kod silnika: N46B20
Właśnie odpaliłem, i silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki, pukania, mocno drgrał, obroty falowały i migała pomarańczowa kontrolka check engine. Objawy nie są ciekawe, a ja muszę dojeżdżać codziennie 50km do pracy. Poleci ktoś mechanika który ma pojęcie o silnikach BMW okolice Lublina?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL