BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 19:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [F30] N20 wymiana rozrządu
PostNapisane: 23 lutego 2019, 19:14 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1457
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20B20
Garaż: było e39 530i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155769
było e46 325i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165786
jest f30 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168768
Siema, 

Wiemy, że n20 miało z początku produkcji problem z napędem pompy olejowej dlatego użytkownicy prewencyjnie wymieniają rozrząd, pompę olejową i właśnie ów napęd.

U mnie jest już 150 tyś i auto jeździ. Poprzedni właściciel nie wiedział o tym problemie i miał fajnie, żył sobie w błogiej nieświadomości jeżdżąc i serwisując cały czas w aso, które nie raczyło podczas żadnej z kilkunastu wizyt go poinformować o tym problemie.

Całe szczęście, że świadomie wymieniał olej co 12-15 tyś.

Ja póki co auto oszczędzam, bo spać nie mogę jak czytam w necie, że ludziom przy 30-70 tyś silnik klęknął właśnie z powodu tej wady. Co prawda charakterystycznych świstów w niskich obrotach nie ma, ale czytałem, że i bez tego ludziom silniki się zacierały na trasie.

Też chcę to u siebie zrobić, próbuję to dokompletować w związku z czym mam kilka pytań. 


Znalazłem rozrząd SWAG'a na intercarsie i taki chciałbym zamontować bo słyszałem, że taki szedł na pierwszy montaż(a różnica cenowa SWAG a OEM jest dość znacząca):
https://intercars.pl/produkty/1449008-z ... 30-93-8362

Ale skąd mogę mieć pewność, że w tym rorządzie SWAGA to już poprawiony łańcuch i ślizg?
Od 2015 roku BMW wprowadziło właśnie poprawiony łańcuch z numerami 11318648732, a SWAG ma swoje numery a nie chciałbym zamienić lipny na lipny.
Czy zestaw z linku wystarczy czy trzeba dodatkowe rzeczy? Śrubki, jakieś oringi? W w/w rozrządzie są 4 części a na realoem to wygląda na sporo bardziej złożony układ:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... 1318648732


Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016 (Numer części 11318685091)
Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka (numer najnowszego (11418663609)

Ostatnie dwa + pompe zgaduję, że muszę OEM, ale jak to jest z tym rozrządem?

Czy jak już się będzie tam grzebać warto jeszcze gdzieś zajrzeć lub wymienić?

Aha jeszcze jak cos to vin: F236080

Jak ktoś już wymieniał na Dolnym Śląsku albo w południowej Wielkopolsce to może też napisać ile dał za robociznę, gdzie robił i jak ocenia jakość wykonanych prac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 152 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL