Siema,
Wiemy, że n20 miało z początku produkcji problem z napędem pompy olejowej dlatego użytkownicy prewencyjnie wymieniają rozrząd, pompę olejową i właśnie ów napęd.
U mnie jest już 150 tyś i auto jeździ. Poprzedni właściciel nie wiedział o tym problemie i miał fajnie, żył sobie w błogiej nieświadomości jeżdżąc i serwisując cały czas w aso, które nie raczyło podczas żadnej z kilkunastu wizyt go poinformować o tym problemie.
Całe szczęście, że świadomie wymieniał olej co 12-15 tyś.
Ja póki co auto oszczędzam, bo spać nie mogę jak czytam w necie, że ludziom przy 30-70 tyś silnik klęknął właśnie z powodu tej wady. Co prawda charakterystycznych świstów w niskich obrotach nie ma, ale czytałem, że i bez tego ludziom silniki się zacierały na trasie.
Też chcę to u siebie zrobić, próbuję to dokompletować w związku z czym mam kilka pytań.
Znalazłem rozrząd SWAG'a na intercarsie i taki chciałbym zamontować bo słyszałem, że taki szedł na pierwszy montaż(a różnica cenowa SWAG a OEM jest dość znacząca):
https://intercars.pl/produkty/1449008-z ... 30-93-8362Ale skąd mogę mieć pewność, że w tym rorządzie SWAGA to już poprawiony łańcuch i ślizg?
Od 2015 roku BMW wprowadziło właśnie poprawiony łańcuch z numerami 11318648732, a SWAG ma swoje numery a nie chciałbym zamienić lipny na lipny.
Czy zestaw z linku wystarczy czy trzeba dodatkowe rzeczy? Śrubki, jakieś oringi? W w/w rozrządzie są 4 części a na realoem to wygląda na sporo bardziej złożony układ:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... 1318648732Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016 (Numer części 11318685091)
Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka (numer najnowszego (11418663609)
Ostatnie dwa + pompe zgaduję, że muszę OEM, ale jak to jest z tym rozrządem?
Czy jak już się będzie tam grzebać warto jeszcze gdzieś zajrzeć lub wymienić?
Aha jeszcze jak cos to vin: F236080
Jak ktoś już wymieniał na Dolnym Śląsku albo w południowej Wielkopolsce to może też napisać ile dał za robociznę, gdzie robił i jak ocenia jakość wykonanych prac