BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 06:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
SebaLdz, najważniejsze, że lektura tematu pomogła rozwiązać problem :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
Ciekawostka i jednocześnie zagadka....
wymienione 2 termostaty, było dobrze około 2-3 tygodni (nie sądzę żeby w tak szybkim czasie któryś nawalił, byłby to zbieg okoliczności)
Ponownie temperatura spada, co jest powodem niedogrzania 2,0d ???
Zastanawiam się jeszcze nad dokładniejszym odpowietrzeniem układu, jeżeli macie instrukcję byłbym wdzięczny (ile odpowietrzników i gdzie).
Zaczynam się poddawac... POMOCY !!!!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bastec76, w silniku 3.0d jest kilka: na chłodnicy, za termostacie EGR, za króćcu zaraz za nim oraz za elektrozaworami od ogrzewania. Lej płyn i odpowietrzaj. Na pewno to jest przyczyną

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: z centralnej
moja tez sie powoli grzeje, tak okolo 15 minut przy jezdzie ok 2 tys obrotow ale jak sie juz zagrzeje to trzyma temperature jak trzeba...zauwazylem za to, ze po zmianie oleju na castrol edge sport 0w40 dogrzewanie trwa dluzej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 08:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
troszkę dziwne że dwa tygodnie było oki i nagle z dnia na dzień coś sie stało.
Opiszcie mi proszę technikę odpowietrzania, może faktycznie to jest powodem, wczoraj odkręcałem dwa odpowietrzniki przy chłodnicy i EGR od razu płyn śmigał, zastanawiam się czy jesczze gdzieś są....
Ale logicznie na to patrząc gdyby układ był zapowietrzony temperaturę silnik powinien osiągać wcześniej z rysykiem nawet przegrzania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
Na innym forum doszlismy do wniosku, że:

- gdy auto wolno się nagrzewa - wymienić termostat EGR

- gdy auto ma zbyt niską temperaturę, lub gdy temperatura w trasie spada - wymienić główny termostat

Ja nie mam u siebie termostatu EGR, temp na BC mam w okolicy 74*C , więc na dniach wymieniam główny termostat.

Pozdrawiam:)

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 20:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
"Burner" chciałbym żeby to było takie proste, powinienem w takim razie wymienic dwa ponieważ mam jeden i drugi objaw.
Ale oki, spróbuje najpierw zacisnąc wąż przy termostacie EGR (lepsze dojscie i tanszy) zobaczymy jak się zachowa temp.
Jeszcze jedna zagadka z innej beczki bo nie sądze zeby to było powiązane chociaż w podobnym okresie zaczeło sie to dziac co z temp silnika, BC pokazuje mi temp. na dworze mi -40,0 ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 20:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
masz czujnik temperatury zewntrznej urwany :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
witajcie ponownie,
przed chwilą byłem na dworze spróbowac zdiagnozowac usterkę niedogrzewania.
Potwierdzcie lub poprawcie moją opinię.
Odpaliłem auto, rozgrzałem do około 50 stopni i stwierdziłem iż wąż dolny wychodzący z chłodnicy jest zimny.
Na chłopski rozum biorąc termostat główny trzyma (jest zamkniętny),
wynikałoby z tego że termostat EGR który ostatnio kupiłem u dielera BMW stracił swoją żywotnośc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 21:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
bastec76 napisał(a):
"Burner" chciałbym żeby to było takie proste, powinienem w takim razie wymienic dwa ponieważ mam jeden i drugi objaw.
Ale oki, spróbuje najpierw zacisnąc wąż przy termostacie EGR (lepsze dojscie i tanszy) zobaczymy jak się zachowa temp.
Jeszcze jedna zagadka z innej beczki bo nie sądze zeby to było powiązane chociaż w podobnym okresie zaczeło sie to dziac co z temp silnika, BC pokazuje mi temp. na dworze mi -40,0 ???
mialem podobny problem natomiast zakonczyl sie on na wymianie termostatu EGR,wykrec stary (2 tyg) termostat EGR i dmuchnij w niego jezeli nie bedzie przechodzic powietrze to muszisz szukac dalej,a jezelibezie przechodzic to masz problem rozwiazany,wykrecenie EGR zajmie Ci nie wiecej niz 10 min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 22:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak przez termostat EGR powietrze przechodzi swobodnie, to jest popsuty

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
Witam
Ja dziś kupiłem nowiutki termostat EGR i w temperaturze pokojowej powietrze przez niego przechodzi, ale nie swobodnie, tylko z pewnym oporem. Czy to oznacza że jest niesprawny?

Ta śruba w termostacie EGR służy do odpowietrzania??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 08:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Szersz napisał(a):
Witam
Ja dziś kupiłem nowiutki termostat EGR i w temperaturze pokojowej powietrze przez niego przechodzi, ale nie swobodnie, tylko z pewnym oporem. Czy to oznacza że jest niesprawny?

Ta śruba w termostacie EGR służy do odpowietrzania??


ja po zakupie termostatu EGR dmuchałem w niego, ale powietrze praktycznie nie przechodziło
tak, śruba w termostacie to jeden z odpowietrzników

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 11:40 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
rorafalki napisał(a):
Szersz napisał(a):
Witam
Ja dziś kupiłem nowiutki termostat EGR i w temperaturze pokojowej powietrze przez niego przechodzi, ale nie swobodnie, tylko z pewnym oporem. Czy to oznacza że jest niesprawny?

Ta śruba w termostacie EGR służy do odpowietrzania??


ja po zakupie termostatu EGR dmuchałem w niego, ale powietrze praktycznie nie przechodziło
tak, śruba w termostacie to jeden z odpowietrzników

tak czytam i czytam i cos mi nie gra....jak termostat EGR bedzie zamkniety to bedzie zimny i nie bedzie przeplywal plyn....a co ma regulowac jego przepustowosc :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 12:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 208
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: E46, Sedan
Kod silnika: M47
zbigniewst napisał(a):
tak czytam i czytam i cos mi nie gra....jak termostat EGR bedzie zamkniety to bedzie zimny i nie bedzie przeplywal plyn....a co ma regulowac jego przepustowosc


Czyli, żeby regulować przepustowość termostatu EGR musi być pewna "szczelina", przez którą będzie przepływał płyn. Zgadza się? :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: Opole
zbigniewst napisał(a):
tak czytam i czytam i cos mi nie gra....jak termostat EGR bedzie zamkniety to bedzie zimny i nie bedzie przeplywal plyn....a co ma regulowac jego przepustowosc :hyhy:


też sie nad tym swego czasu zastanawiałem i doszedłem do nastepujących wniosków:

1. Reguluje temp. spalin wracających EGR-em do dolotu
2. NIE służy do szybszego nagrzewania sie silnika (bo przecież jest w 'dużym' obiegu i otwarty powoduje niedogrzanie)

Z innej beczki to wg mnie podczas szukania przyczyny problemów z niedogrzaniem można sobie darować odpowietrzanie bo na logike biorąc to niedobór płynu możę byc przyczyną tylko przegrzania silnika a nie niedogrzania.

I druga sprawa - macanie dolnego węża chłodnicy tez nie ma sensu bo jak termostat jest tylko lekko nieszczelny to płyn zdąży sie schłodzić po drodze przez chłodnice. Więc jak już coś macać to tylko górne zeberka chłodnicy. I tu mam prośbe do ludzi ze sprawnymi układami chłodzenia - czy przy temp. silnika 50-70 stopni górne żeberka chłodnicy macie letnie czy zupełnie zimne? bo u mnie są letnie (a mam problemy z niedogrzaniem, termostat główny sprawdziłem i zimny jest 100% szczelny, obieg przez EGR zablokowany, elektryczny podgrzewacz grzeje).

Trzecia sprawa - zrobiłem u siebie test i zablokowałem dolny wąż od chłodnicy czyli całkowicie wyeliminowałem duży obieg i zdjąłem wisko żeby sprawdzić czas nagrzewania sie auta. Efekt - nawet w takiej konfiguracji auto nagrzało sie dopiero po ok. 8 km pół-miejskiej trasy. A na postoju to nawet pół godziny nie starczy. Żeberka chłodnicy były cały czas zupełnie zimne. Po kolejnych paru km auto zaczeło sie przegrzewać (>95stopni) więc otworzyłem duzy obieg. Jaki z tego wniosek? na razie nie wiem.

Tyle ode mnie a na koniec zagadka - wszystkim tutaj obecnym temp. rośnie na postoju i spada w trasie (wiadomo - wyższe obroty pompy wody i chłodzenie pędem powietrza).

A u mnie jest odwrotnie... Trasa (przy 90kmh): 80-82 stopni, postoj 75-77... i jak to wytłumaczyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 18:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
1. Reguluje temp. spalin wracających EGR-em do dolotu

spaliny zawsze sa cieplejsze od wody

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
Zazdroszczę tym którzy poradzili sobie z niedogrzaniem.... ja już nie mam siły.
Jestem po wymianie jednego dużego i dwóch ERG i najciekawsze jest to że gdy wymieniam małe poprawia się po jeden do dwóch dniach od momentu wymiany i dobrze jest przez około dwa tygodnie, potem problem powraca - wiem dziwne to jest ale prawdziwe.
Wstępnie jestem umówiony do serwisu BMW na wtorek bo już nie mam cierpliwości a wielu speców w warsztatach też nie potrafią pomóc (oczy robią jak słyszą że są w ogóle dwa termostaty hahaha).
Niestety pełna diagnostyka układu chłodzenia to 449zł :(((( wrrrrr...
Jeżeli sobie z tym poradzę chętnie podzielę się tym z Wami tym bardziej wiedząc że jest to kula u nogi większości właścicieli 320d.
Jak ktoś z Was ma jakieś rozwiązanie, będe wdzięczny.
pozdrawiam Wszystkich


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Rozwiązaniem jest nie zawracaj sobie tym głowy ;) popadniesz w koszta części a i nie wiadomo czy problem się rozwiąże.Nie wiem na ile to u Ciebie jest kłopotliwe.U mnie też strzałka temp opada przy jezdzie w trasie jakieś pół cm od pionu i generalnie do pionu dochodzi tylko na mieście jednak czytają o tym problemie w co 2giej e46 dałem sobie spokój.Nie marznę a lato coraz bliżej :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 08:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bastec76, przykra sprawa :( ale ja na twoim miejscu bym się nie poddawał (choć znajomy powiedział mi, że jak coś to zawsze zostaje tektura :rotfl: )

Panorafix, każdy ma swoje podejście do tematu, ale wg mnie nie powinno się lekceważyć nieskiej temp. silnika, cały czas jest niedogrzany i m.in. więcej pali

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL