BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 maja 2024, 20:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 18:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
poltec napisał(a):
Komputer sobie to przecież nastawi :] , po to tam jest :cwaniak: . A ile miałeś przed oraz przebieg? Po tym jeździłeś jeszcze na atmosferycznym?
Ogólnie gratki za projekt. :ok:



hahah dobre ;)

kolego nie wiem jaka jest twoja wiedza z zakresu mechaniki ale z zakresu pracy vanosów widze że żadna ;)

Co sobie komputer ustawi? Położenie zerowe vanosa? dobre sobie :wstyd:

przed wydechowy spieprzał na -8 a ssacy byl na plus 3

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Komputer sobie ustawi adaptacją, jeżeli jest ona w zakresie -/+ 5. Powyżej już nie daje rady bo nie ma już takiej możliwości, wałek wydechowy ma za małą możliwości nastawy - zagrożenie od strony tłoka. No ale pojechałeś ... zdarza się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 00:55 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Sory jeśli odebrałeś to za pojazd ale ostatnio na forum jest jakaś dziwna moda na mądrowanie się w tematach o których nie ma się pojęcia, ale zwracam honor. Co do adaptacji nastawów to nie jest tak do końca bo mechanicznego złego ustawienia wstępnego wałków nic nie zmieni skraca się jedynie praca samego vanosa, ogólnei temat vanosów jest bardzo trudny do opisania i wytłumaczenia. Albo się coś o tym wie i się to robi albo się tego nie tyka...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 05:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Róbcie co chcecie ale by silnik miał katalogowe 231 koni macie wiele elementów do wymiany
ćwiczyłem temat na e46 330iT wymieniłem wszystko z osprzętu i udało się uzyskać 221 koni , po wymianie pierścieni zrobiło się 240 (sprawdzane na tej samej hamowni)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 09:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
A jak wygladaly pierscienie po rozebraniu silnika? Byly zawalone nagarem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 12:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
były po prostu luźne - albo zbyt luźno spasowane lub zbyt wcześnie zużyte

następny nabywca auta zrobił już około 80 000km i nie odnotował jakiejkolwiek zużycia oleju

jako ciekawostkę dodam , że pierścienie w tym aucie nie zostały wymienione na oryginalne lub dedykowany zamiennik
tylko blok wraz z tłokami trafił do silnikowca który dobrał/dorobił pierścienie po swojemu by wykluczyć iż fabryczne pierścienie mogły być zbyt miękkie lub zbyt luźno spasowane

po "remoncie" pierwsze widoczne efekty w jeździe to znacząca poprawa dołu , kultury na wolnych obrotach oraz silnik na prze-gazówkach znacznie szybciej schodził z obrotów

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 12:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nikodem, z czystej ciekawości - ile taki zabieg wyszedł , pewnie od razu kpl remont ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 13:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
wiesz jestem mechanikiem więc odpadają koszty robocizny - inny rabat warsztatowy itp jeśli chodzi o silnik np wymieniałem panewki bo stwierdziłem , że jest jak na wierzchu to nie chce mi się do nich zaglądać więc wymieniłem , wymieniłem łańcuszki rozrządu gumy na vanosie itp wyszło coś koło 2900 w częściach
jak by do tego doliczyć przepływomierz , zawór disa , filtr paliwa (jest z regulatorem) pompę paliwa , czujniki wałków , wału , odmy , rurki, cewki wn itp pewnie 6000zł pękło... w doszukiwaniu się serii nie wspominając o kosztach hamowni itp

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 15:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Nikodem, ale jestem pod wrażeniem :ok: , 240km w zdrowym stocku, gdyby dorzucić parę modów takich jak ma forest to naprawdę solidnie by już było... Tylko tak jak mówisz - koszty sporę, ale czego się nie robi dla frajdy :P

Czyli tak jak nixon który wymienił wszystko - wie już co powinien zrobić. U kogo też już pewnie wie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Może ktoś by w końcu pokusił się o podsumowanie co i jak, bo temat się rozciąga - niedługo pęknie 10 stron.
Rzeczowo i po kolei.
Z góry dzięki ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 08:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Nikodem napisał(a):
były po prostu luźne - albo zbyt luźno spasowane lub zbyt wcześnie zużyte


No właśnie. Wyczytałem na zagranicznym forum, ze od M54 silniki w bmw są luźniej spasowane niż np. M52TU i to jest głównym powodem zużycia oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 08:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
tłoki w m54 mają pasowanie 83,955 co jest strasznym luzem, dla przykładu tłoki w N54 mają 83,967 i tam jest doładowanie więc dużo wyższa temp. W m52 zwykle jest 83,995 albo 83,990 więc widać że jest znacznie ciaśniej.

Wydaje mi się żę w M54 BMW zabezpieczyło się tak po to żeby przypadkiem tłok nie stanął w tulei przy pałowniu, co okazało się błędem ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 09:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Na realoem widac, ze mozna dokupic "wieksze" pierscienie.

03 Kpl. pierścieni tłokowych (0) 6 11257511697 $77.42
03 Kpl. pierścieni tłokowych (00) 6 11257511698 $83.21
03 Kpl. pierścieni tłokowych (+0,25) 6 11257511699 $83.21


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
bastaz napisał(a):
03 Kpl. pierścieni tłokowych (0) 6 11257511697 $77.42
03 Kpl. pierścieni tłokowych (00) 6 11257511698 $83.21
03 Kpl. pierścieni tłokowych (+0,25) 6 11257511699 $83.21


Właśnie się zastanawiałem co te oznaczenia w nawiasach oznaczają. Jesteś pewien że chodzi o różnicę w średnicy pierścieni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 10:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
5oul napisał(a):
Jesteś pewien że chodzi o różnicę w średnicy pierścieni?


No nie, ale tak mi się wydaje ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 19:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
oj panowie panowie ;)

podaliscie 3 rozmiary pierscieni
pierwszy to ori rozmiar
drugi pod honowanie
trzeci pod gruby szlif


z tym ze trzeba pamietac ze honujac delikatnie silnik i zakladajac pierscienei z oznaczeniem 00 trzeba go tak zrobic zeby pierscien zachowal odpowieni luz w tulei ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 20:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
podaliscie 3 rozmiary pierscieni
pierwszy to ori rozmiar
drugi pod honowanie
trzeci pod gruby szlif
W takim razie to samo będzie dotyczyło tłoków. Czyli są 3 rodzaje tłoków z takimi samymi oznaczeniami jak pierścienie i trzeba montować np tłoki o oznaczeniu (00) i pierścienie (00), tak? Ma sens to co pisze czy "e tam"?

Leo napisał(a):
trzeba go tak zrobic zeby pierscien zachowal odpowieni luz w tulei
Pisząc tuleji masz na myśli cylinder, tak? Zdradzisz jaki luz powinien mieć pierścień? Zgaduje 0.03mm?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 stycznia 2013, 23:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
z tego co pamietam pierwszy pierscien 0,02-0,04 drugi tak samo a olejowego juz nie pamietam musial bym poszukać w papierzyskach :)

Z honowaniem w Polsce jest jeden maly problem, brak zaufanych i dobrych ludzi którzy to zrobią tak jak TY chcesz a nie tak jak im się wydaje :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Ostatnio edytowano 14 marca 2013, 20:09 przez Leo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 1 lutego 2013, 10:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Tak z ciekawości to w S54 jakie sa pasowania? Koniecznosc uzywania oleju 10W-60 wymaga chyba wiekszego luzu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 14 marca 2013, 20:03 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Hej koledzy, tak czytam i czytam...odgrzewam kotleciora...moje wartosci z INPY, silnik rozgrzany po jezdzie...jak sie do tego odniesc?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL