BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 czerwca 2024, 03:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lutego 2009, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
wiem że każdy ma inne do tego podejście ale ja niestety nie mogę patrzeć na opadającą wskazówkę - to po pierwsze.
A inna sprawa spalanie, jakiś pewnie minimalny uszczebek na trwałości silnika, spalanie no i znaczna równica w przyśpieszeniu przy temp 60 a 90stopni, rekacja turbiny na pedał gazu jest spora.
Zobaczymy, jeżeli serwis BMW oprócz samej diagnostyki zaśpiewa coś co mnie powali to możliwe że sobie odpuszczę, jeżeli koszty będą znośne możliwe że wielu z Was zapomni o niedogrzaniu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 14
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E36 touring
Kod silnika: Alpina B3 3.2 24V
odebrałem z serwisu autko.....
rada dla wszystkich: NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKA DUŻEGO TERMOSTATU - to był powód przez który wydałem więcej kasy niż powinienem.
Autko grzeje pięknie, oby tak już było zawsze.
Pozdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 00:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
OK, kilka dni temu kupiłem termostat główny do 320d 150KM M47N.
Cena: 155zł z groszami w ASO Tłokinski w Łodzi:

Obrazek

Wymiana prosta, ściągnąłem 2 obudowy, rurę gumową od EGRu,
odkręciłem 2 śruby od przewodu idącego do termostatu, 2 zapinki metalowe, 4 śruby trzymające termostat i tyle ;)

Po wymianie czy to miasto czy trasa mam 89-90*C :

Obrazek

Dobrze, bo ostatnio w trasie temperatura potrafiła spaść na chwilę na 69 stopni, a z reguły utrzymywała się w przedziale 71-74 stopnia.
Wydaje mi się, że auto lepiej się wkręca na obroty i delikatniej pracuje. Chyba to nie autosugestia :wink:

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 08:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
bastec76 napisał(a):
odebrałem z serwisu autko.....
rada dla wszystkich: NIE KUPUJCIE ZAMIENNIKA DUŻEGO TERMOSTATU - to był powód przez który wydałem więcej kasy niż powinienem.
Autko grzeje pięknie, oby tak już było zawsze.
Pozdr.


najważniejsze, że problem usunięty :ok:

PS czyli jesteśmy bogatsi o kolejne doświadczenie

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
elo all.
też mam problem z wolnym rozgrzewaniem silnika, dodam że nie posiadam termostatu egr (M57). jak już wskazówka osiągnie pion to mam około 74* na BC. a jaką temp. Wy posiadacie przy wskazówce w pionie? Dodam jeszcze że dopuki auto nie osiągnie temp. zadanej na klimatroniku w środku samochodu, to falują mi obroty, tzn. zmieniają się z 750 na 850 co około 4 sekundy. nie wiem też czy mam sprawny elektryczny podgrzewacz.

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Zgierz
Moje BMW: E46 320d+
Kod silnika: M47N
boloxox1 napisał(a):
elo all.
też mam problem z wolnym rozgrzewaniem silnika, dodam że nie posiadam termostatu egr (M57). jak już wskazówka osiągnie pion to mam około 74* na BC. a jaką temp. Wy posiadacie przy wskazówce w pionie? Dodam jeszcze że dopuki auto nie osiągnie temp. zadanej na klimatroniku w środku samochodu, to falują mi obroty, tzn. zmieniają się z 750 na 850 co około 4 sekundy. nie wiem też czy mam sprawny elektryczny podgrzewacz.

U mnie pion na wskazówce był właśnie przy 74*C.
Wymień termostat główny, bo przepuszcza.

_________________
E46 320d 175PS / 365Nm ...by Rogalotti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 12:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Panowie,czy u mnie w E46 2.0 D 136 KM rocznik 99 jest termostat EGR? bo już zgłupiałem,jedni mają,inni nie. Autko jest w manualu. Dodam jeszcze że silnik ciężko się nagrzewa,muszę pokonać spory odcinek żeby temperatura wyszła powyżej pierwszej białej kreski. Ogrzewanie nie ma takiej wydajności jak powinno. Gdy stoję w korku to silnik ma wyższe obroty,natomiast po wyłączeniu ogrzewania (klimatronic) obroty spadają,silnik troszkę szybciej się nagrzewa,zaraz po włączeniu ogrzewania znowu obroty się podnoszą i czuć spadek temp w ogrzewaniu. I proszę o poprawkę jeśli źle zrozumiałem? jeśli mam termostat EGR to znajduje się on pod główną pokrywą silnika,zaraz na wierzchu? Bo już spać nie mogę przez to...

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 13:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
tak, termostat EGR jest na samej górze, na takiej małej, nierdzewnej chłodnicy, przed EGR, jest długi na ok. 8-10cm, taki walec, od góry ma śrubę jak do odpowietrzania w chlodnicy

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 13:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Mazowieckie
siema mam mały problem pomoże mi ktoś

_________________
Norbi ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Norbi 24 napisał(a):
siema mam mały problem pomoże mi ktoś


może ktoś by pomógł, ale ciężko jak nie wiadomo o co chodzi

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
Panie Rafale,jak Pan sądzi? czy te objawy występujące u mnie wskazują w większości na termostat EGR? Przeczytałem ten post od deski do deski i ośmielam się powiedzieć: ZNA SIĘ PAN NA BMW.

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Alhazar, sprawdź poziom płynu (choć w E46 jest czujnik, ale sprawdzić nie zaszkodzi), następnie odpowietrz układ (porządnie) i zobacz czy masz w ogóle chłodnicę spalin. Równie dobrze przyczyną może być termostat główny. Ale diagnostyka na komputerze również nie zaszkodzi (martwią mnie te wyższe obroty - jakie? - oraz tak niska temperatura). A w ukrytych funkcjach sprawdzałeś jaką masz temp. cieczy?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Mazowieckie
Kupiłem nie dawno bmw e-46 no i brakuje mi płynu w chłodnicy . Jaki byś mi polecił żeby kupić ????

_________________
Norbi ;0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Norbi 24 napisał(a):
Kupiłem nie dawno bmw e-46 no i brakuje mi płynu w chłodnicy . Jaki byś mi polecił żeby kupić ????

koszt nie jest duży, ja na Twoim miejscu wymieniłbym cały, na markowy, np. Hepu czy Castrol :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
więc tak,sprawdziłem właśnie płynu i muszę go dolać,ale jeszcze kontrolka nie świeci od płynu,jeśli chodzi o chłodnicę spalin to...nie wiem jak ją zlokalizować. A jeśli sprawa dotyczy obrotów to jestem przekonany że ogrzewanie ma coś z tym wspólnego. Na zimnym silniku(załóżmy że klimatronic jest wyłączony),po zapaleniu jak w każdym samochodzie przez chwile obroty są większe,po 2-3 minutach obroty są jak w każdym aucie,czyli w granicach 600. Jednak z chwilą gdy włączę klimatronic obroty się zwiększają,a temperatura spada na wskazówce. I za nic na świecie nie mogę tego rozpracować.

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 14:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak silnik jest zimny to powinien mieć niezacznie większe oboty, po załaczeniu klimy również jest delikatne wahnięcie. Podjedź na kompa, może wystarczy wykasować błędy.
Dolej płynu, odpowietrz i zobacz jak się bedzie wówczas zachowywać.

A chłodnica spalin wygląda tak (ta z nierdzewki, a to ciemne to termostat EGR) i jest tam, gdzie napisałeś czyli pod główną pokrywą silnika (na górze, tuż za chłodnicą "właściwą")

Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 15:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
teraz to wiem jak to wygląda,DZIĘKUJĘ :)
zrobię tak jak Pan mi zaleca,uzupełnię płyn, odpowietrzę cały układ (zaraz poszukam instrukcji w wyszukiwarce),sprawdzę czy mam chłodnicę spalin,zdejmę termostat EGR i tak jak inny :D będę dmuchał w niego ile sił w płucach i może wreszcie znajdę przyczyne tym bardziej że jadę w środę do Wawy i przy okazji kupiłbym w ASO ten cały nieszczęśliwy EGR,bo u mnie zamienniki cenią jak za zboże,a z tego co wyczytałem we wcześniejszych postach to nie warto oszczędzać na tym. Jeszcze raz chciałbym Panu podziękować i jak tylko coś się poprawi to się odezwę chyba że sytuacja się nie zmieni to się zwrócę z prośbą o dalszą pomoc do Pana. :D

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 15:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
możesz pytac dalej, ale nie Pana tylko mnie, Rafała lub innych userów, ale per TY ;)

PS powodzenia i mam nadzieję, że usterkę usuniesz :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 529
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47
to znowu JA :padam: Rafale,według twych zaleceń sprawdziłem to i owo. Chłodnice do spalin mam, (jeśli dobrze zrozumiałem to na jej górze zamontowany jest termostat EGR. Zaraz do niego przejdę. Więc,włączyłem test 7,jadę,początkowo spokojnie, na 7.1 wartość dochodzi do 65 w mieście,ogrzewanie wyłączone,troszeczkę przyśpieszyłem poza miastem i wartość podskoczyła do 73,gdy włączyłem klimatronic wartość w mgnieniu oka spada do 65. Więc odkręciłem pokrywę i za pomocą 3 szczypców chirurgicznych ścisnąłem wąż wychodzący od EGR (jedyny jaki był),samochód stał na zewnątrz przy temp -1,5 stopnia,chodzi na wolnych obrotach,klimatronic wyłączony, test 7.1 wynosi 83(wskazówka pięknie w pionie),obroty na poziomie 800,silnik pracuje ładnie,włączam klimatronic i wartość testu 7.1 momentalnie spada do 72 i silnik zaczyna pracować na obrotach rzędu 930 według testu 7.2. Wyłączam klimatronic,temperatura znowu rośnie,obroty spadają. Najlepsze jest to że po odłączeniu zacisku ta sama sytuacja. czyżbym wykonał za słaby zacisk???? jak wy to robicie??? Czyli co? termostat EGR jest ok? Odnośnie Webasto,jak stoję przodem do silnika to mam po mojej lewej stronie,tuż przy podszybiu i złącza diagnostycznego jakieś urządzenie z którego wychodzą dwa węże,jeden i drugi jest gorący. Wąż od chłodnicy po mojej lewej (stoję twarzą do silnika) na górze jest ciepły a ten na samym dole jest zimny. A węże po mojej prawej stronie są gorące. Gdy klimatronic jest wyłączony to strumień płynu w chłodnicy (wąski zbiorniczek) jest ciągły i jednolity, natomiast gdy włączę klimatronic to strumień całkowicie zanika. :23: Więc teraz pytanie do Was drodzy forumowicze...CO SIĘ DZIEJE Z MOIM AUTEM???

_________________
Mężczyzna ma wał,a nie jakieś przeguby. Z poważaniem Bruce Wszechmogący ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 07:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
troszkę masz skomplikowaną sytuację :niepewny:
wykręcić termostat EGR to tylko chwila, zobacz co u niego "słychać"

dziwnie zachowuje się cały układ ogrzewania/przewietrzania

a jesteś pewny, że cały układ (łącznie z webastem) jest prawidłowo odpowietrzony :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL