BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2024, 14:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 5 sierpnia 2012, 23:15 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
hmm mialem do czynienia z tymi motorami troche w wersji n42 i n46

jezeli pada valvetronic to moze pasc silniczek koszt 200euro lub sensor polozenia walka valvetronic 500e ale czesciej pada silniczek .....

jezeli padnie silniczek to pokazuje bledy vvt i silnik czesto wpada w tryb awaryjny. na budziku swieci sie silnik i eml

w wersji n42 vvt jest sterowany odzielnym modulem w n46 juz z ecu

mozna sprobowac podmienic modol.....


bledy sensorow walu i walka czesto sa spowodowane luznym lancuchem rozrzadu a ten luz wlasnie napinaczem hydraulicznym .....

przy zapalaniu slychac luzny lancuch jak sie tlucze.


jesli ciezko ci zapala a jak juz zapali i chodzi jak traktor to raczej nie valvetronic...

warto czasem wyjac sensory i usunac z nich syf.. wiadomo sensor walu jest obok rozrusznika to jak juz grzebac to wymienic. sensory walkow wyjmujesz i wkladasz w 5min.


miales taka przypadlkosc ze podczas jazdy silnik zamulil i cos sie zaswiecilo????? wtedy lubia swirowac wlasnie czujniki halla jak sie rozgzeja....... pisz


ogolnie te silniki sa awaryjne i drogie, ja swoj wyjalem i sprzedalem za 900 euro i wymienilem na m54b30 hahah :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 13:14 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 4
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
Podepnę się pod temat - wcześniej nie miałem do czynienia z forami więc jakby co proszę o przekierowanie posta.

Mam silnik N46, po odpaleniu przez sekundę lub półtorej słychać jakby klepanie, później wszystko cichnie.
Przy zakupie (auto stało pół roku nie ruszane) świeciła się po odpaleniu kontrolka EML i symbol silnika, ale totalnie padnięty był aku i samochód był odpalany ze startera. Całą drogę do domu samochód nie był gaszony, po jakimś czasie zgasła kontrolka EML, po powrocie do domu i ponownym odpaleniu obie kontrolki zgasły i więcej się nie zapaliły.
Pomijając "klepnięcie" przy odpalaniu silnik generuje "drgania" - jeśli nie ma włączonej klimy trzęsie się drążek zmiany biegów i na siedzeniu czuć wyraźne bujanie. "Trzęsawka" uspokaja się trochę po włączeniu klimy. Obroty bez niej to około 550 rpm, z włączona pod 750.

Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.

W aucie zamontowałem gaz na zielonych Hanach.
Po założeniu gazu i zrobieniu około 500 km wywaliło zbiornik wyrównawczy.
Kolega odpowietrzył silnik, dał zbiornik do klejenia i więcej problemów z nim nie było.

Po około tysiącu km od wymiany oleju zaświeciła mi się podczas jazdy kontrolka oleju (na żółto) - dolałem około 0,5 litra.

Moim zdaniem silnik słabo ciągnie na niskich obrotach tak do 2,5 -3 tys (ale może to wrażenie subiektywne).
Pytania:
- czy przyczyną klepania przy odpalaniu i słabej dynamiki może być VVT?
- czy przyczyną ubytku oleju i klepania może być to, że zalany jest GM 10W40 a nie jakiś o innej specyfikacji?
- czy przyczyną może być uszczelka pod głowicą (auto nie kopci ani po odpaleniu ani na wysokich obrotach)?
- gdzie mogę w Toruniu podjechać zdiagnozować auto, bo nie wiem gdzie szukać przyczyn problemów.

Będę wdzięczny za pomoc, bo po przeczytaniu forum jest za dużo wykluczających się odpowiedzi w każdym temacie - szczególnie będę zobowiązany za namiar na dobry warsztat, który kompleksowo podejdzie do zdiagnozowania bolączek.

_________________
RoT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 21 sierpnia 2012, 19:05 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
klepanie to moze byc popychacz
a ubytek oleju to przciekajaca pompa podcisnienia

co do obrotow to masz za niskie na biegu jalowym zdecydowanie na klimie sa wyzsze i wiadomo wibracje ustepuja...

poza tym w n42 n46 lubi sie lac spod pokrywy zaworow

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 22 sierpnia 2012, 07:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 45
Posty: 4
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
OK, dzięki za info.
Muszę poszukać jakiegoś kompetentnego mechanika w okolicy, żeby zweryfikował co i jak...

_________________
RoT


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 06:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
ROTor napisał(a):
Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.


Dodam od siebie, że do tego silnika nie można lać oleju 10W40 a jedynie 0W.. lub 5W..

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 09:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
witam mam problem z e 46 d odpala i zaraz gasnie????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 09:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 205
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N46
ROTor napisał(a):
OK, dzięki za info.
Muszę poszukać jakiegoś kompetentnego mechanika w okolicy, żeby zweryfikował co i jak...


Mam tylko taką prośbę, jak ogarniesz problem to proszę podziel się informacjami, nie trzymaj ich dla siebie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e46
mam problem z e46 d 150 km odpala i za 1 sek gasnie dzieje sie to nie tak czesto ale czas od czasu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 10:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
wayn21 napisał(a):
mam problem z e46 d 150 km odpala i za 1 sek gasnie dzieje sie to nie tak czesto ale czas od czasu


To jest temat o silniku benzynowym N42B20 więc trochę nie trafiłeś. Proponuję założyć osobny temat i opisać w nim konkretnie swój problem podając istotne informacje.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 15:49 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Krzycho napisał(a):
wayn21 napisał(a):
mam problem z e46 d 150 km odpala i za 1 sek gasnie dzieje sie to nie tak czesto ale czas od czasu


To jest temat o silniku benzynowym N42B20 więc trochę nie trafiłeś. Proponuję założyć osobny temat i opisać w nim konkretnie swój problem podając istotne informacje.



to zawsze moze byc n46 , ktory ma 150KM i to praktycznei to samo tylko sterowane jednym ecu

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 24 sierpnia 2012, 20:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
starscream napisał(a):
Krzycho napisał(a):
wayn21 napisał(a):
mam problem z e46 d 150 km odpala i za 1 sek gasnie dzieje sie to nie tak czesto ale czas od czasu


To jest temat o silniku benzynowym N42B20 więc trochę nie trafiłeś. Proponuję założyć osobny temat i opisać w nim konkretnie swój problem podając istotne informacje.



to zawsze moze byc n46 , ktory ma 150KM i to praktycznei to samo tylko sterowane jednym ecu


zasugerowałem się literką d w treści posta...
Cytuj:
mam problem z e46 d 150 km

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 25 sierpnia 2012, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Krzycho napisał(a):
ROTor napisał(a):
Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.


Dodam od siebie, że do tego silnika nie można lać oleju 10W40 a jedynie 0W.. lub 5W..


Skąd masz taką wiadomość ze takich olejów nie można lać do tego silnika ?? Instrukcja obsługi mówi jasno ze BMW nie określa konkretnej klasy lepkości, a ty twierdzisz ze tylko 0W i 5W. Moze przed umieszczaniem takich informacji upewnij się że piszesz coś potwierdzonego przez mózgów BMW. Sam jeżdżę na oleju 10W40 MOTUL 300V i sprawuje się lepiej niż poprzedni 5W30 MOTUl 8100 X-Clean+.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 26 sierpnia 2012, 09:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
kuti87 napisał(a):
Krzycho napisał(a):
ROTor napisał(a):
Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.


Dodam od siebie, że do tego silnika nie można lać oleju 10W40 a jedynie 0W.. lub 5W..


Skąd masz taką wiadomość ze takich olejów nie można lać do tego silnika ?? Instrukcja obsługi mówi jasno ze BMW nie określa konkretnej klasy lepkości, a ty twierdzisz ze tylko 0W i 5W. Moze przed umieszczaniem takich informacji upewnij się że piszesz coś potwierdzonego przez mózgów BMW. Sam jeżdżę na oleju 10W40 MOTUL 300V i sprawuje się lepiej niż poprzedni 5W30 MOTUl 8100 X-Clean+.


Czy ten olej 10W40 MOTUL 300V jest zgodny z normami BMW Longlife-01 lub Longlife-01 FE? Bo takie oleje dopuszcza BMW do stosowania i właśnie w przypadku normy Longlife-01 instrukcja mówi, że nie ma potrzeby uwzględniania lepkości. Poza tym poczytaj trochę na temat silnika N42B20 to dowiesz się jakie oleje można stosować (10W40 jest za gęsty do tego silnika...) jeśli moja wypowiedź Ci nie wystarcza.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 31 sierpnia 2012, 17:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 46
Moje BMW: e46
Kod silnika: N42B20
Krzycho napisał(a):
kuti87 napisał(a):
Krzycho napisał(a):
ROTor napisał(a):
Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.


Dodam od siebie, że do tego silnika nie można lać oleju 10W40 a jedynie 0W.. lub 5W..


Skąd masz taką wiadomość ze takich olejów nie można lać do tego silnika ?? Instrukcja obsługi mówi jasno ze BMW nie określa konkretnej klasy lepkości, a ty twierdzisz ze tylko 0W i 5W. Moze przed umieszczaniem takich informacji upewnij się że piszesz coś potwierdzonego przez mózgów BMW. Sam jeżdżę na oleju 10W40 MOTUL 300V i sprawuje się lepiej niż poprzedni 5W30 MOTUl 8100 X-Clean+.


Czy ten olej 10W40 MOTUL 300V jest zgodny z normami BMW Longlife-01 lub Longlife-01 FE? Bo takie oleje dopuszcza BMW do stosowania i właśnie w przypadku normy Longlife-01 instrukcja mówi, że nie ma potrzeby uwzględniania lepkości. Poza tym poczytaj trochę na temat silnika N42B20 to dowiesz się jakie oleje można stosować (10W40 jest za gęsty do tego silnika...) jeśli moja wypowiedź Ci nie wystarcza.


300V przewyższa wszystkie obowiązujące normy, wiec może ty trochę jeszcze poczytaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 1 września 2012, 13:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 505
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: N42B20
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88077
kuti87 napisał(a):
300V przewyższa wszystkie obowiązujące normy, wiec może ty trochę jeszcze poczytaj.

To wytłumacz mi dla czego dobierając olej do silnika N42B20 na stronie motula wskazane jest zastosowanie 8100 x-clean 5W40 albo 8100 X-cess 5W-40, które są zgodne z normą BMW LL-04?

Cytat z arkusza danych technicznych oleju 8100 X-cess 5W40:
"BMW Long Life-01 specyfikacja nakłada poważne ograniczenia na smar szczególnie ze względu na układ Valvetronic. Obejmuje on wszystkie silniki BMW od 2001 do 2004, a także wszystkie poprzednie BMW techniczne, takie jak BMW LL-98. Od 2004 pojazdy BMW wymagają BMW LL-04 produktów, takich jak MOTUL SPECIFIC LL-04 5W-40, 8100 X-clean 5W-40, 8100 X-clean 5W-30 lub 8100 X-clean + 5W-30. BMW LL-01 norma obejmuje również wszystkie silniki benzynowe z systemem tylko poza Unią Europejską kraje, w Szwajcarii, Norwegii i Liechtensteinu. Zgodnie z zaleceniami BMW w razie wątpliwości" - tłumaczenie z translatora google.

_________________
Obrazek
Moje E46 318i Touring
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 4 marca 2016, 21:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
Witam, podepnę się do tematu

Posiadam w.w. silnik N42B20, wymieniłem w nim separator oleju, co wymagało ściągnięcia kolektora ssącego. Po tej operacji silnik nie odpala, komputer pokazał kilkanaście błędów (chociaż wszystko robiłem przy odłączonej klemie), po skasowaniu zostały błędy:
2872 - czujnik wałka wydechowego
277f - czujnik wału korbowego ( oryg. crankshaft sensor, speed)

Podczas demontażu kolektora odpinałem sporo wtyczek, ale tych od czujników wałka i wału nawet nie dotykałem.
Czytałem że awaria jednego z tych czujników może się objawiać pojawieniem się obydwu błędów, ale ciężko mi uwierzyć , żeby to był zbieg okoliczności (przed wymianą upewniłem się że nie ma żadnych błędów). Co jeszcze może być przyczyną?

_________________
http://suncar.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 5 marca 2016, 00:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
ROTor napisał(a):
Podepnę się pod temat - wcześniej nie miałem do czynienia z forami więc jakby co proszę o przekierowanie posta.

Mam silnik N46, po odpaleniu przez sekundę lub półtorej słychać jakby klepanie, później wszystko cichnie.
Przy zakupie (auto stało pół roku nie ruszane) świeciła się po odpaleniu kontrolka EML i symbol silnika, ale totalnie padnięty był aku i samochód był odpalany ze startera. Całą drogę do domu samochód nie był gaszony, po jakimś czasie zgasła kontrolka EML, po powrocie do domu i ponownym odpaleniu obie kontrolki zgasły i więcej się nie zapaliły.
Pomijając "klepnięcie" przy odpalaniu silnik generuje "drgania" - jeśli nie ma włączonej klimy trzęsie się drążek zmiany biegów i na siedzeniu czuć wyraźne bujanie. "Trzęsawka" uspokaja się trochę po włączeniu klimy. Obroty bez niej to około 550 rpm, z włączona pod 750.

Silnik zalany jest olejem GM 10W40. Z wydruków z przeglądów (nie w BMW tylko w stacjach niezależnych) wynika, że wcześniej też był stosowany olej 10W40 i dla tego zdecydowałem się taki nalać.

W aucie zamontowałem gaz na zielonych Hanach.
Po założeniu gazu i zrobieniu około 500 km wywaliło zbiornik wyrównawczy.
Kolega odpowietrzył silnik, dał zbiornik do klejenia i więcej problemów z nim nie było.


Po około tysiącu km od wymiany oleju zaświeciła mi się podczas jazdy kontrolka oleju (na żółto) - dolałem około 0,5 litra.

Moim zdaniem silnik słabo ciągnie na niskich obrotach tak do 2,5 -3 tys (ale może to wrażenie subiektywne).
Pytania:
- czy przyczyną klepania przy odpalaniu i słabej dynamiki może być VVT?
- czy przyczyną ubytku oleju i klepania może być to, że zalany jest GM 10W40 a nie jakiś o innej specyfikacji?
- czy przyczyną może być uszczelka pod głowicą (auto nie kopci ani po odpaleniu ani na wysokich obrotach)?
- gdzie mogę w Toruniu podjechać zdiagnozować auto, bo nie wiem gdzie szukać przyczyn problemów.

Będę wdzięczny za pomoc, bo po przeczytaniu forum jest za dużo wykluczających się odpowiedzi w każdym temacie - szczególnie będę zobowiązany za namiar na dobry warsztat, który kompleksowo podejdzie do zdiagnozowania bolączek.


Klepanie/terkotanie przez pierwsze sek to częsta przypadłość wynikającą z zablokowanego / zaciętego zawor ka zwrotnego w podstawie filtra oleju.
Ubytki oleju wynikają prawdopodobnie z wycieków - n42/46 ma kilka punktów które często cienką.
Trzesiawka od za niskich wolnych obrotów - można podnieść podlaczajac pod kompa. Dodatkowo warto obejrzeć poduszki pod silnikiem.
10w jest za gesty do N -ek , zalecany jest full syntetyk 5w , 0w.
N-ki kiepsko znoszą gaz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 5 marca 2016, 14:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
karol20003 napisał(a):
Witam, podepnę się do tematu

Posiadam w.w. silnik N42B20, wymieniłem w nim separator oleju, co wymagało ściągnięcia kolektora ssącego. Po tej operacji silnik nie odpala, komputer pokazał kilkanaście błędów (chociaż wszystko robiłem przy odłączonej klemie), po skasowaniu zostały błędy:
2872 - czujnik wałka wydechowego
277f - czujnik wału korbowego ( oryg. crankshaft sensor, speed)

Podczas demontażu kolektora odpinałem sporo wtyczek, ale tych od czujników wałka i wału nawet nie dotykałem.
Czytałem że awaria jednego z tych czujników może się objawiać pojawieniem się obydwu błędów, ale ciężko mi uwierzyć , żeby to był zbieg okoliczności (przed wymianą upewniłem się że nie ma żadnych błędów). Co jeszcze może być przyczyną?


Już nieaktualne, przyczyna okazała się być niezwiązana z demontażem kolektora (paproch który dostał się do złącza komputera)

_________________
http://suncar.com.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 27 października 2016, 10:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 135
Lokalizacja: Warszawa
Witam, pacjent E46 318i N42B20A + LPG BRC. Objawy, brak mocy i sporadyczne poszarpywania. Choć bywają chwile że moc wraca, ale od dwóch dni odeszła i nie chce wrócić. Na 5-tym biegu do jadąc ok. 3000 rpm gaz w podłogę i nic się praktycznie nie dzieje. Dodam że żadne kontrolki się nie świecą, czy to PB czy LPG jest tak samo.

Odczyt błędów:
272C CDKRKAT - Adaption add. per time
272D CDKRKAT2 - Adaption add. per time (Bank2)
2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

Z racji tego że czujnik położenia wałka rozrządu dolotowego jest identyczny jak wydechowego to podmieniłem je wcześniej dokładnie je wyczyściłem. Błędy skasowałem i dalej jest tak samo, przejechałem 10 km i póki co błędów nie ma i mocy nie ma :( Co się dzieje?

I mam jeszcze pytanie, co oznaczają te wykresy?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] zła praca i brak mocy silnika N42 B20
PostNapisane: 27 października 2016, 11:55 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 42
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Sprawdź łańcuch czy nie przeskoczył i zespół regulacyjny wałków rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL