BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 13:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 12:42 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
kup płukanke liqui moli pro-line(lub jakąś inną sprawdzoną) wlej do oleju niech chodzi ponad godzinke(na 100% niezaszkodzi silnikowi a ponizej godziny niejest w stanie wypłukać pierścieni z syfu) na wolnych obrotach zmień olej i problem powinien zniknąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 15:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Woody75 napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
Woody75 napisał(a):
Szczurek1986 napisał(a):
Odstaw autko do Leo ;) ;)

O którego Leo chodzi ???



O tego viewtopic.php?f=1&t=135189

Ja robiłem u niego swoją furę i byłem w szoku , wszystko zrobione idealnie.
Chłopaki naprawiają auta od dzieciaka i tylko BMW, ich robota kosztuje ale warto.


Wybacz, ale z Podkarpacia jechać do Wrocławia żeby naprawić auto ....Rozumiem że Leo właśnie we Wrocku urzęduje ? Tak czy siak dzięki za info. Może się przyda jako ostatnia deska ratunku ...oby nie :)




Jakbyś znał leo i jego profesjonalizm to byś takich głupot nie pisał. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 15:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
są tacy co jeżdżą do Niego po 600km w jedną stronę. podobnie jak do Toudiego na montaż gazu :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Słuchajcie Panowie bo tak czytam o tym M54 i każdy pisze ze olej pije. Stoję właśnie przed zakupem bardzo zadbanej E39 530i z gazem z Niemiec w niemałej cenie bo 23 tys. Full opcja. Tylko jak czytam o M54 to niewiem czy jest to dobry silnik. Auto ma przejchane 280tys. Gaz ma 4 lata BRC zakladane w DE.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
ROBBMW napisał(a):
Słuchajcie Panowie bo tak czytam o tym M54 i każdy pisze ze olej pije. Stoję właśnie przed zakupem bardzo zadbanej E39 530i z gazem z Niemiec w niemałej cenie bo 23 tys. Full opcja. Tylko jak czytam o M54 to niewiem czy jest to dobry silnik. Auto ma przejchane 280tys. Gaz ma 4 lata BRC zakladane w DE.


W mój silnik, choć nie było specjalnie żadnych oznak zużycia silnika i kompresja mierzona w "profesjonalnym" warsztacie była ok, wpakowałem już jakieś 5 tysięcy złotych :) Olej jak brał tak bierze nadal. Z tego co tutaj ludzie piszą wynika, że czeka mnie wymiana pierścieni za jedyne 5- 6 tysięcy złotych. Powoli zaczynam wierzyć w powiedzenie BMW - Będziesz Miał Wydatki. :rotfl:
Kumpel jednak kupił taką z 3 litrowym silnikiem w automacie i sobie chwali .... to jednak taka trochę loteria.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Woody75 napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Słuchajcie Panowie bo tak czytam o tym M54 i każdy pisze ze olej pije. Stoję właśnie przed zakupem bardzo zadbanej E39 530i z gazem z Niemiec w niemałej cenie bo 23 tys. Full opcja. Tylko jak czytam o M54 to niewiem czy jest to dobry silnik. Auto ma przejchane 280tys. Gaz ma 4 lata BRC zakladane w DE.


W mój silnik, choć nie było specjalnie żadnych oznak zużycia silnika i kompresja mierzona w "profesjonalnym" warsztacie była ok, wpakowałem już jakieś 5 tysięcy złotych :) Olej jak brał tak bierze nadal. Z tego co tutaj ludzie piszą wynika, że czeka mnie wymiana pierścieni za jedyne 5- 6 tysięcy złotych. Powoli zaczynam wierzyć w powiedzenie BMW - Będziesz Miał Wydatki. :rotfl:
Kumpel jednak kupił taką z 3 litrowym silnikiem w automacie i sobie chwali .... to jednak taka trochę loteria.



No i ja własnię stoję przed zakupem 530i i niewiem gaz ma 4 lata też niewiem ile km na gazie przerobione. Miałem poprzednio E39 ale M52TU tam też coś oleju piło wiadome każdy silnik pije olej, ale raczej na 10 tys dolałem litrę oleju.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Ok , przyjąłem do wiadomości, że niejaki Leo jest genialny czego nie kwestionuję, ale stacjonuje nieco daleko ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
ROBBMW napisał(a):
Woody75 napisał(a):
ROBBMW napisał(a):
Słuchajcie Panowie bo tak czytam o tym M54 i każdy pisze ze olej pije. Stoję właśnie przed zakupem bardzo zadbanej E39 530i z gazem z Niemiec w niemałej cenie bo 23 tys. Full opcja. Tylko jak czytam o M54 to niewiem czy jest to dobry silnik. Auto ma przejchane 280tys. Gaz ma 4 lata BRC zakladane w DE.


W mój silnik, choć nie było specjalnie żadnych oznak zużycia silnika i kompresja mierzona w "profesjonalnym" warsztacie była ok, wpakowałem już jakieś 5 tysięcy złotych :) Olej jak brał tak bierze nadal. Z tego co tutaj ludzie piszą wynika, że czeka mnie wymiana pierścieni za jedyne 5- 6 tysięcy złotych. Powoli zaczynam wierzyć w powiedzenie BMW - Będziesz Miał Wydatki. :rotfl:
Kumpel jednak kupił taką z 3 litrowym silnikiem w automacie i sobie chwali .... to jednak taka trochę loteria.



No i ja własnię stoję przed zakupem 530i i niewiem gaz ma 4 lata też niewiem ile km na gazie przerobione. Miałem poprzednio E39 ale M52TU tam też coś oleju piło wiadome każdy silnik pije olej, ale raczej na 10 tys dolałem litrę oleju.




Boszzzzz jak jak bym chciał dolewać 1 litr oleju na 10 tyś km :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Ciekawe czemu tak bardzo wzrasta zużycie oleju w zależności od prędkości ? Może to jest jakaś podpowiedz, co dolega temu silnikowi???
Olej zjada w następujących ilościach:
1 litr oleju na 3000 km - jazda spokojna po mieście
1 litr oleju na 2000 km cykl mieszany - spokojna jazda na trasie plus jazda po mieście
1 litr oleju na 500 km - jazda po autostradzie ze stałą prędkością 170- 180 km/h :mur: :mur: :mur:

Co ciekawe z wydechu nic nie kopci, nawet na najwyższych obrotach i absolutnie nie ma żadnych wycieków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 18:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Woody75 napisał(a):
Ciekawe czemu tak bardzo wzrasta zużycie oleju w zależności od prędkości ? Może to jest jakaś podpowiedz, co dolega temu silnikowi???
Olej zjada w następujących ilościach:
1 litr oleju na 3000 km - jazda spokojna po mieście
1 litr oleju na 2000 km cykl mieszany - spokojna jazda na trasie plus jazda po mieście
1 litr oleju na 500 km - jazda po autostradzie ze stałą prędkością 170- 180 km/h :mur: :mur: :mur:

Co ciekawe z wydechu nic nie kopci, nawet na najwyższych obrotach i absolutnie nie ma żadnych wycieków.


Nie gadaj że zjada Ci litre oleju na 500km po autostradzie......... wogule masakra jakaś 3 tys km i 1 L oleju dolewasz?.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E39 520i
Mam ten sam problem. Ten sam samochód e39 2.2 170 KM. Nie wiem jak było przed kupnem samochodu,ale w momencie kiedy go kupiłem po paru tygodniach założyłem instalacje gazową, wtryski tomasetto itd. zaczął brać olej. Regularnie dolewam ok. 0,5l na 700 - 800 km. Przy szaleńczej jeździe i zrywach często zapala się żółta kontrolka a na bagnecie praktycznie nic nie ma. Pierwsze co zrobiłem,to pomiar emisji spalin. Norma na gazie jak i na benzynie nie jest przekroczona. Też nie mam pojęcia czym to może być czy zmianą oleju. Poprzedni wlany był CASTROL jednak mój mechanik zalał Shellem 10W40. Wycieków z silnika praktycznie brak,jest jeden ale to bardziej pocenie się niż kapanie. W serwisie powiedzieli,że to nie jest wyciek na tyle oleju. Sami są zieloni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 21:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 925
Lokalizacja: Czarnków-Piła
ogólnie skąd bierzecie te ceny ze wymiana pierścieni kosztuje 5-6 tyś zł?
u mnie w 320d był tłok do wymiany nowe pierścienie,w głowicy 2 zawory wymienione obrobiona głowica sprawdzone wtryski na maszynie,nowe uszczelki itd i wyszło ok 2tyś zł. po drugie brał silnik olej miałeś zwaloną głowice i nie wymienić pierścieni?
Jak za wymianę pierścieni chcą wsiąść ok 5 tyś to chyba muszę zmienić zawód hehe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 22:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Woody75 napisał(a):
Ok , przyjąłem do wiadomości, że niejaki Leo jest genialny czego nie kwestionuję, ale stacjonuje nieco daleko ;)


Jak dla ciebie to za daleko to widocznie nie jesteś jeszcze odpowiednio zdeterminowany.
Olej problem i śmigaj autem dalej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 6 lipca 2016, 23:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23127
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Ceny dość mocno wygórowane co świadczy o tym iż nie znasz się na rzeczy a warsztat chce z Ciebie zedrzeć hajs...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 09:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja bym np zadzwonił do Leo z pytaniem ile taka robota i czy da radę się umówić tak że przyjeżdżasz wcześnie rano i odbierasz wieczorem. A w najgorszym wypadku to kurde pociąg do i z wrocka albo nawet kumpel drugą furą to też nie majątek przy takim zadęciu :P

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
ROBBMW napisał(a):
Woody75 napisał(a):
Ciekawe czemu tak bardzo wzrasta zużycie oleju w zależności od prędkości ? Może to jest jakaś podpowiedz, co dolega temu silnikowi???
Olej zjada w następujących ilościach:
1 litr oleju na 3000 km - jazda spokojna po mieście
1 litr oleju na 2000 km cykl mieszany - spokojna jazda na trasie plus jazda po mieście
1 litr oleju na 500 km - jazda po autostradzie ze stałą prędkością 170- 180 km/h :mur: :mur: :mur:

Co ciekawe z wydechu nic nie kopci, nawet na najwyższych obrotach i absolutnie nie ma żadnych wycieków.


Nie gadaj że zjada Ci litre oleju na 500km po autostradzie......... wogule masakra jakaś 3 tys km i 1 L oleju dolewasz?.



Jest dokładnie tak jak opisałem powyżej. Sam byłem w szoku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 13:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
Szczurek1986 napisał(a):
Ceny dość mocno wygórowane co świadczy o tym iż nie znasz się na rzeczy a warsztat chce z Ciebie zedrzeć hajs...

Zamieszkaj na Podkarpaciu spróbuj coś naprawić w tutejszych warsztatach i zobaczymy jak bardzo się znasz na rzeczy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
marcin92 napisał(a):
ogólnie skąd bierzecie te ceny ze wymiana pierścieni kosztuje 5-6 tyś zł?
u mnie w 320d był tłok do wymiany nowe pierścienie,w głowicy 2 zawory wymienione obrobiona głowica sprawdzone wtryski na maszynie,nowe uszczelki itd i wyszło ok 2tyś zł. po drugie brał silnik olej miałeś zwaloną głowice i nie wymienić pierścieni?
Jak za wymianę pierścieni chcą wsiąść ok 5 tyś to chyba muszę zmienić zawód hehe


Tyle powiedzieli w tym warsztacie specjalizującym się w naprawach BMW w Krakowie. Ci "specjaliści" od BMW z Tarnowa mówią tak samo . Niewykluczone, że na tym terenie (Podkarpacie i wschodnia Małopolska) jest bardzo mała konkurencja w tym temacie a co za tym idzie warsztaty chcą zedrzeć skórę z właścicieli BMW. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
dziabi3 napisał(a):
Woody75 napisał(a):
Ok , przyjąłem do wiadomości, że niejaki Leo jest genialny czego nie kwestionuję, ale stacjonuje nieco daleko ;)


Jak dla ciebie to za daleko to widocznie nie jesteś jeszcze odpowiednio zdeterminowany.
Olej problem i śmigaj autem dalej.

Ojjj robię się coraz bardziej zdeterminowany, uwierz mi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 520i ,2002 Wymiana silnika czy naprawa ???
PostNapisane: 7 lipca 2016, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E39 520i rok 2002
Kod silnika: M54 B22 2171cm3
marcin92 napisał(a):
kup płukanke liqui moli pro-line(lub jakąś inną sprawdzoną) wlej do oleju niech chodzi ponad godzinke(na 100% niezaszkodzi silnikowi a ponizej godziny niejest w stanie wypłukać pierścieni z syfu) na wolnych obrotach zmień olej i problem powinien zniknąć



W warsztacie w Tarnowie dowiedziałem się, że podczas naprawy zastosowano płukankę Liqui Moly Pro Line Engine Flush oraz, że do oleju jakim został zalany silnik (MOTUL 8100 X-MAX 0w40) dodano uszlachetniacz LIQUI MOLY CERA TEC. Sytuacja po tych zabiegach jeśli chodzi o zużycie oleju jest bez zmian a może nawet się nieco pogorszyła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 82 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL