BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 maja 2024, 06:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 23:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ponowie swoje pytanie:
czujnik w ktorym miejscu jest?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 23:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
rorafalki napisał(a):
i za to Cię lubię, że bezinteresownie pomagasz innym, wg mnie trzeba pomyśleć nad zmianą twojego nick'a na Janosik

a co, Ty niby nie pomagasz bezinteresownie?
Jestesm chodzacym przykladem ;)
Swoja droga wystraszyles mnie tym Twoim problemem, mam nadzieje, ze szybko sie z nim uporasz.
U mnie jak na razie wskazowka jak stanie w pionie to stoi, niezaleznie co :)
Serdecznie pozdrawiam i zycze powodzenia, niestety nie potrafie pomoc :(

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 07:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
PageUp napisał(a):
ponowie swoje pytanie:
czujnik w ktorym miejscu jest?



wg reaolem przy chłodnicy jest podwójny (DOUBLE TEMPERATURE SWITCH - nr 61311378073), nr 10:

Obrazek

oraz w glowicy nr 6:

Obrazek



PS może ponowić próbę na włączonej klimie? zmieni to coś?


Witku, bez przesady :) a jeśli u Ciebie jest wszystko OK to super :ok:

_________________

Obrazek


Ostatnio edytowano 20 listopada 2008, 10:07 przez rorafalki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Dzikus napisał(a):
No Rafale test widze rzetelnie przeprowadzony :ok: na moje to spróbowałbym podmienić czujnik temperatury z innego auta, chociaż z tego co pamiętam to na zegar ida dane sumowane z czujnika temperatury w głowicy i w chłodnicy.


po takich wskazówkach nie mogłem zrobic inaczej ;)

tak myślę, żeby jutro podjechac pod kompa, jesli czujnik jest coś nie halo to może to wyjdzie :niepewny: zapytam mojego mechanika, może ma taki czujnik, żeby podmienić

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 14:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1249
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: e87
Kod silnika: n45b16
a może to wentylator klimy wł. się zbyt wcześnie?

_________________
zobacz moje byłe R4
zobacz moje byłe R6
a potem poświęć chwilę mojemu V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 14:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
KubaCK napisał(a):
a może to wentylator klimy wł. się zbyt wcześnie?


możliwe Kuba, rozmawiałem wlasnie z sewrisem BMW i stwierdzili, że to może być jedna z przyczyn, czyli zbyt wczesne włączenie wentylatora klimy :niepewny: nie wiecie co nim steruje? muszę dziś sprawdzić, czy faktycznie nie chodzi bo wczoraj tego nie zrobiłem :wstyd:
i jeszcze jedno: padł tez pomysł na dogrzewanie silnika (nie webasto, bo go nie mam), czy to, co zaznaczyłem na rysunku służy do napędu dogrzewania silnika? na jakiej zasadzie to działa i co może powodować, że tak intensywnie chłodzi układ?

Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 15:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 798
A może coś takiego jak w tym temacie? http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/ ... vt6419.htm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 15:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Marsellus napisał(a):
A może coś takiego jak w tym temacie? http://www.forum.maxbimmer.pl/topics19/ ... vt6419.htm


dzięki za info :padam:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 listopada 2008, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: okolice Mińska Maz.
panowie, mam ten sam problem z temperatura silnika:(
a mianowicie:
1. odpalam zimny silnik, czekam pol godz i temperatura w normie, przejade kilka kilometrow i temperatura spada do 60-63:((
2. odpalam zimny silnik i ruszam bez ogrzewania temperatura w normie, wlacze ogrzewanie temperatura momentalnie spada do 60-63:((

bylem dzisiaj u specow od BMW, popatrzyli, podotykali weze i stwierdzili ze to termostat!!
obydwa weze byly cieple, gdzie powinien byc tylko jeden, caly czas termostat jest otwarty!!

czytam wasze posty i czy wy mi cos podpowiecie? czy mechanicy maja racje??
nie chce placic i miec ten sam problem dalej:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 07:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie ma na co czekać, dziś powalczę z chłodnicą wydechu (tylko czego tam szukać - może jest przytkana... sam już nie wiem)

Obrazek

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 10:14 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Rafał niemożliwe, że nie masz webasta, od 1998 roku do 2,0d i 3,0d zaczęli wstawiać webasta do dogrzewania silnika, jest ono usytuowane za lewym nadkolem. Ten problem jest bardzo częsty w TDS-ach w nowych dieslach BMW już tego nie powinno być dlatego sprawdź czy Ci to webasto działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 17:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
po dzisiejszych trudach sprawa wygląda tak: zdemontowałem chłodnicę spalin wraz ze wszystkimi przewodami wlotowymi i wylotowymi, wszystko przejrzałem, wyczyściłem (nie specjalnie było z czego), niepokojących objawów nie zauważyłem (banalna konstrukcja: z zewnątrz nierdzewka, tam gdzie idą spaliny jest radiator, a po stronie obiegu wodnego nic specjalnego nie ma), do tej chłodniczki przykręcony jest jakby zawór (ten z odpowietrznikiem, nie ma na nim zadnego sterowania), również jest drożny. Przy okazji zdemontowałem EGR i go przeczyściłem (nie był specjalnie brudny) i go podłączyłem (bo niedawno był zaślepiony). Po złożeniu wszystkiego, zalaniu płynu zabrałem się za odpowietrzanie wszystkimi (uwaga :!: 4 :!: odpowietrznikami) i ruszyłem na test (oczywiście z włączonym test 7.0 czyli temp. cieczy). Auto zaczęło się rozgrzewać, pojeździłem troszkę szybciej by zagrzać silnik maksymalnie. Po pewnym czasie temp. na wsakźniku doszła do połowy (na wyświetlaczu ok. 74st.), zacząłem jeździć wolniej by obieg powietrza wychłodził auto, zrobił to ale tylko o 2-3st przy czym temp. na wskaźniku była cały czas na srodku a na wyświetlaczu wahała się między 76 a 83. Po poworcie do miasta (min. temp. z dużej górki bez gazu - 69) wjechałem w korki gdzie temp. podskoczyła do 88, właczyła się wiskoza i na takim poziomie utrzymywała temperaturę.
Teraz pytanie: co było przyczyną? po samej wymianie termostatu nic się nie zmieniło (odpowietrzyłem tylko dwoma odpowietrznikami), po wyczyszczeniu chłodnicy spalin, zaworu EGR, podłączeniu zaworu EGR i odpowietrzeniu 4 odpowietrznikami wygląda, że wszystko jest jak być powinno (mam nazieję, że tak zostanie) :)


Rafał525 napisał(a):
Rafał niemożliwe, że nie masz webasta, od 1998 roku do 2,0d i 3,0d zaczęli wstawiać webasta do dogrzewania silnika, jest ono usytuowane za lewym nadkolem. Ten problem jest bardzo częsty w TDS-ach w nowych dieslach BMW już tego nie powinno być dlatego sprawdź czy Ci to webasto działa.


webasta na podszybiu po stronie pasażera (w E46 jest taka dziura) nie mam, po prawej stronie miarki oleju mam zawór ogrzewania i pompkę, czy o tym mówisz :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
Nie nie nie, chodzi mi o takie webasto http://www.allegro.pl/item487103635_web ... _cena.html
jestem na 99,9% pewien, że coś takiego masz za lewym nadkolem na dole samym ale to nie to skoro już działa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Rafał525 napisał(a):
Nie nie nie, chodzi mi o takie webasto http://www.allegro.pl/item487103635_web ... _cena.html
jestem na 99,9% pewien, że coś takiego masz za lewym nadkolem na dole samym ale to nie to skoro już działa.


:zdziwko: nigdy tam nie zaglądałem, ale chyba muszę to zrobić :niepewny:
a jak mam z niego korzystać :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 19:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
To jest właśnie dogrzewanie silnika, dzięki czemu silnik się dużo szybciej nagrzewa a nie jak to miało miejsce w TDS-ie, że trwało to ok 10 km. Myślałem właśnie, że może to padło chociaż nie słyszałem, żeby to się psuło.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 listopada 2008, 19:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Rafał525 napisał(a):
To jest właśnie dogrzewanie silnika, dzięki czemu silnik się dużo szybciej nagrzewa a nie jak to miało miejsce w TDS-ie, że trwało to ok 10 km. Myślałem właśnie, że może to padło chociaż nie słyszałem, żeby to się psuło.


może masz rację, ale z tego co widziałem to u mnie tą rolę pełni chłodnica spalin (spaliny z turbiny ogrzewają płyn, a potem wchodzą do EGR)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 08:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
Rora jak masz webasto to bedzie nalepka na nadkolu ,pozatym poniżej 7 stopni uruchamia sie automatycznie wiec bys słyszał.Jeśli możesz daj jakas instrukcje jak sie odpowietrza ten układ gdzie sa odpowietrzniki bo ja mam ten sam problem z układem.
Sam wymieniałeś termostat?czy w serwisie?bo ciekawi mnie czy na wężu który wchodzi do termostatu sa jakieś o ringi? kapie mi płyn z połączenia pomiędzy termostatem i weżem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO napisał(a):
Rora jak masz webasto to bedzie nalepka na nadkolu ,pozatym poniżej 7 stopni uruchamia sie automatycznie wiec bys słyszał.


no rzecz w tym, że nic nie słyszę i naklejki również nie mam :(


LEGO napisał(a):
Jeśli możesz daj jakas instrukcje jak sie odpowietrza ten układ gdzie sa odpowietrzniki bo ja mam ten sam problem z układem.


zalałem ukł. do pełna, odczekałem chwilę, dolałem pod korek, wszystkie odpowietrzniki zakręcone, korek odkręcony, ogrzewanie na 25st i uruchomiłem silnik, dolewałem wody a on chodził, najpierw odpowietrzyłem na chłodnicy spalin, następnie na wężu zaraz za nią, potem przy chłodnicy, potem za elektrozaworem ogrzewania (w międzyczasie dolewałem płynu do końca) i tak kilka razy powtarzałem opercaję do czasu, kiedy nie zobaczyłem tylko płynu

LEGO napisał(a):
Sam wymieniałeś termostat?czy w serwisie?bo ciekawi mnie czy na wężu który wchodzi do termostatu sa jakieś o ringi? kapie mi płyn z połączenia pomiędzy termostatem i weżem.


termostat wymieniałem z mechanikiem (sporo roboty bo jest nisko i trzeba sporo rzeczy zdemontować), tak, jest o-ring, jutro jak nie zapomnę cykne fotki starego termostatu


PS tak do końca nie wiem co było przyczyną (raczej odpowietrzenie) i czy na pewno ją pozegnałem, ale póki co jest OK

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 listopada 2008, 18:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
LEGO napisał(a):
Rora jak masz webasto to bedzie nalepka na nadkolu ,pozatym poniżej 7 stopni uruchamia sie automatycznie wiec bys słyszał.


no rzecz w tym, że nic nie słyszę i naklejki również nie mam :(


LEGO napisał(a):
Jeśli możesz daj jakas instrukcje jak sie odpowietrza ten układ gdzie sa odpowietrzniki bo ja mam ten sam problem z układem.


zalałem ukł. do pełna, odczekałem chwilę, dolałem pod korek, wszystkie odpowietrzniki zakręcone, korek odkręcony, ogrzewanie na 25st i uruchomiłem silnik, dolewałem wody a on chodził, najpierw odpowietrzyłem na chłodnicy spalin, następnie na wężu zaraz za nią, potem przy chłodnicy, potem za elektrozaworem ogrzewania (w międzyczasie dolewałem płynu do końca) i tak kilka razy powtarzałem opercaję do czasu, kiedy nie zobaczyłem tylko płynu

LEGO napisał(a):
Sam wymieniałeś termostat?czy w serwisie?bo ciekawi mnie czy na wężu który wchodzi do termostatu sa jakieś o ringi? kapie mi płyn z połączenia pomiędzy termostatem i weżem.


termostat wymieniałem z mechanikiem (sporo roboty bo jest nisko i trzeba sporo rzeczy zdemontować), tak, jest o-ring, jutro jak nie zapomnę cykne fotki starego termostatu


PS tak do końca nie wiem co było przyczyną (raczej odpowietrzenie) i czy na pewno ją pozegnałem, ale póki co jest OK

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 listopada 2008, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: SkrzyszĂłw
Witam!!
Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi jezeli podłączę się do tego tematu bo mam podobny problem w swoim autku (e46 320d 136Ps). A mianowicie zamierzam wymienić płyn chłodzący na zime i po przeczytaniu na forum wszystkich uwag i rad odnośnie wymiany i odpowietrzania ujawnił mi się pewien problem...Chodzi o sprawę prawidłowej temperatury silnika. W lecie wydaje się wszystko być normalnie i wskazówka temp. stoi w pionie. NAtomiast teraz gdy temp. spadła poniżej zera objawy są następujące: po przejechaniu 5km wskazówka opuszcza niebieskie pole i wędruje w górę lekko powyżej pierwszej kreski, ogrzewanie działa prawidłowo. Wg testu nr.7 temperatura silnika przy normalnej jeździe (troche miasta troche poza) waha się pomiędzy 65 a 70st. Przy wyłączeniu ogrzewania wzrasta do max.75st. Dodam, że węże z lewej strony chłodnicy dolny i górny mają taka samą temp. Natomiast wąż z prawej (patrząc od kierowcy) u dołu jest zimny. Nie wiem czy to normalne? Czy ktoś może mi powiedzieć co jest nie tak? Czy wystarczy wymienić termostat i będzie git?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1244 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 63  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL