BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 maja 2024, 15:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 06:14 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
morcine-kup i załóż ten czujnik koniecznie!. Nie ma tak, że coś przejmuje jego rolę. Ma on duży wpływ na parametry pracy silnika i nie ma co krążyć wokół tematu jeśli układ wtryskowy pracuje bez tego czujnika.
Wiem to, bo sam kombinowałem z założeniem innego opornika w obudowę tego czujnika, przesuwałem-instalowałem ten czujnik w innym miejscu(przed filtrem powietrza) i te całe operacje od razu było czuć na tym jak się zachowuje silnik.
Przecież przez odczyty z tego czujnika delikatnie tuninguje się :rotfl: silnik.
Jeśli to jest czujnik w kolektorze ssącym, między 3 a 4 dolotem(tak jak jest w M52TU) to szukaj zamiennika firmy febi.
Jako że sam spieprzyłem oryginał, to kupiłem zamiennik febi chyba za ok 45-50zł. To jest oryginał ze zeszlifowanym nr katalogowym bmw i logo bmw(podobnie robi febi dla bmw czujniki wałków rozrządu-było o tym we "falowaniu przy dojazdach", ale się "zmyło").
W tych silnikach(M54..) zakładanych w e60 jest to dopiero inaczej rozwiązane o ile sobie dobrze przypominam. Tam jest wszystko w przepływce przed przepustnicą.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 21:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ten czujnik musi być i musi działać, odpowiada on za kąt zapłonu i dawkę paliwa. Pamietam jak u Santino jeździliśmy bez IC i temp w dolocie gwałtownie rosła to auto momentalnie zacyznało mulić :)

Po to właśnie przekłada się ten czujnik przed przepływkę w zimny dolot ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 22 kwietnia 2015, 22:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Nawet nie śmie jeździć tak długo :D
W sobotę jadę na garaż z grilem i zdejmuje kolektor. Zrobię mały przegląd wszystkich wężyków i hurtem zamówie z czujnikiem

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 kwietnia 2015, 09:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Panowie wywieszam białą flagę :rozpacz: już wiem co jest moim problemem brakujących 40koni. Vanos jest problemem ale to tylko kosmetyka. Głównym problemem jest zła komunikacja na linii CAN. Do modułu DSC dociera zaniżony sygnał z prędkości obrotowej silnika. Na wolnych obrotach mam 450obr, przy 3000obr silnika w DSC jest 1800obr. Prędkości wszystkich kół są prawidłowo wyświetlane. Sprawdziłem wszystkie kable w celu poprawności podłączenia i jest ok prawidłowo. Definitywnie coś nie tak na linii Can jest z DSC bo odczyty obrotów silnika w zakładce "silnik" są poprawne. Tylko DSC źle pokazuje
Co ja mam teraz zrobić z tym Can-em :rozpacz: :rozpacz: :rozpacz:

Co do czujnika dolotu jest już wpięty

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 4 maja 2015, 14:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Dziś byłem na hamowni i po wizycie u Leo kurcze wynik poprawił się o 15KM i 20Nm :hurra: :hurra: :hurra: głupie uszczelniacze na vanosach. Ale do końca szczęścia brakuje jeszcze. Pisałem wcześniej o zaniżonym sygnale obrotów silnika w dsc. Sprawdziłem dwie trzy litrówki i obie miały tak samo a odczuwalnie jeździły lepiej. Idąc dalej z mechaniki zostały katalizatory czy nie są zapchane i stan odmy. Dziś przez telefon pomarudziłem trochę osobom zajmującym się swapami i kodowaniem. Wymiana zegarów czy kodowanie DSC jest nie potrzebne bo to nie wpływu na prace silnika, nie będąc w pełni przekonany założyłem zegary od benzynki i oczywiście brak poprawy.

Podczas rozmowy przez telefon z osobami co zjedli zęby przy swapach padły równo znaczne twierdzenia - przy dyferze 3,38 zapewne hamowałem na 4 biegu ? Coś w tym jest bo mniejsze obciążenie silnika a przez to może nie rozwijać pełnej mocy. Proponowali hamować na piątym biegu aby potwierdzić to.
Druga sprawa padło hasło świece i okazało się że wg vin powinienem mieć czteroelektrodowe a mam jedno :zdziwko: ma to jakiś duży wpływ ?

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 4 maja 2015, 20:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Kolego troszkę mnie nie zrozumiałeś (bo trochę zakręciłem albo le ująłem), przepływomierz nie potrafi przejąc roli czujnika temperatury.

Ja tłumaczyłem jaka jest różnica miedzy przepływomierzem a czujnikiem masy powietrza, jedno i drugie jest umarzane za przepływomierz a w rzeczywistości to coś innego.

Czujnik temperatury dolotowej to coś istotnego bo ma mierzyć temperaturę wpadającego powietrza do głowicy i ma wpływ na kont zapłonu.
Ma mniejszy lub większy wpływ na dawkę paliwa w zależności czy posiadasz przepływomierz czy czujnik masy powietrza (nie wiem jak ma BMW)

Producenci aut walczą o to aby kolektory się nie nagrzewały i nie akumulowały temperatury przy tym fałszując odczyt temperatury powietrza.
Dlatego w nowoczesnych autach kolektory są plastikowe a czujniki temperatury umieszczone na długich prętach centralnie po środku rury dolotowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 5 maja 2015, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
ale, ale, ale... ja już zamontowałem jak pisałem wcześniej że zamontowałem ten czujnik ;)

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 5 maja 2015, 21:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
I jakie efekty ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 5 maja 2015, 22:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
standard, żadnych efektów :/

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 maja 2015, 21:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
no i wracam z tematem :kwasny: :kwasny: :kwasny:

coś chyba znalazłem za dużo powietrza sondy wyłapują. Inpa w odczytach długoterminowych sond mam +12% na obu bankach :zdziwko: :zdziwko: :zdziwko: a dopuszczalne jest 10%
Jak jechałem autostradą to przez jakiś czas trzymałem na piątce na 4tyś obr i wywaliło mi check - oba banki tolerancja coś tam ( nie pamiętam bo skasowałem i dalej już jechałem spokojnie).
Na pierwszy ogień poszedł demontaż kolektora i wymiana uszczelek, wężyków podciśnieniowych, tych zaślepek z tyłu kolektora, o-ringi rozdzielacza, kompletnej ori odmy z wszystkimi wężami, gumy za przepływką iiiii du.a dalej za dużo powietrza :mad:
Sprawdziłem kolektor wydechowy czy nie ma pęknięć i przedmuchów przed sondami. Sprawdziłem wtryski czy przypadkiem nie są z mniejszej pojemności. Ciśnienie 3,5b na listwie

Rodzi się pytanie o pompę paliwa czy może być tak że będzie na listwie 3,5bara ale wydajność w litrach na godzinę jej będzie tak marna że odbije się na brak mocy ?
Czy może być że wtryski dają za mało paliwa ?

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 maja 2015, 23:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Mała wydajność to za małe ciśnienie podczas dużego obciążenia silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2015, 12:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Zdarzyło się komuś, że ciśnienie na listwie spadało podczas dużego obciążenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 maja 2015, 21:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
jutro będę sprawdzać pod pełnym butem i założe się że będę miał ok :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny: :kwasny:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 11:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
kurcze jest przełom :hurra: :hurra: :hurra: prze-pły-wo-mierz. Odłączyłem dziada i szatan w auto wstąpił, wyraźna poprawa. Mimo że przepływka generowała przy odcince 4.1V, mimo że w Inpie miała 500jednostek przy pełnym bucie, to i tak coś nie tak z nią. Nie potrafiła zmierzyć większą ilość, a sondy wyłapywały. Zastanawiam czy po podłączeniu nowej ori będzie lepiej, bo teoretycznie powinno. Kurcze na podmiankę musiałem mieć też uwaloną ale nie przyszło mi do głowy odłączyć i zrobić kurs :mur: :mur: :mur:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Napięcia na przpływce nie mierzyłem, ale z tego co pamiętam wskazanie w inpie przy odcince (6500rpm) na 3b wynosiło około 600.
Wydaje mi się, że to mało ale nigdzie nie znalazłem ile powinno być.
No nowej jest ciut lepiej, w zasadzie pomijalnie lepiej.
Jaki masz maksymalny kąt otwarcia przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 12:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Hm no u mnie nie przekracza 500 na przepływce. Na filmiku który wstawiłam wcześniej innej m54b30 dobija prawie do 700 ale chyba tylko przez zmieniony dolot na K&N.

U mnie max kąt na przepustnicy to 84 stopnie.

Jaką masz przepływkę przy takim wyniku ? bo zastanawiam się jaką kupić. VDO siemens za 800zł czy oryginał który boli za 1600zł :kwasny:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Moje BMW: E36 320iA
Kod silnika: M52B20
Siemens to oryginał, tylko bez znaczka BMW. Jest szansa nawet, że dostaniesz oryginał ze startym logiem BMW :P Także bierz VDO Siemensa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 13:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Stara i nowa to oryginał, tylko że płaciłem za niego 1000. Te 1600 za oryginał to coś dużo.
U mnie przepustnica maksymalnie w granicach 80..81. Raz zaobserwowałem 82 ale z innym pedałem gazu.
Z palca jak ją pchałem do max było 89 stopni.
Na swoich starych filmikach znalazłem, że 500 to mam w okolicach 5200rpm.
Co do filmiku to gość ma odcięcie na 7000rpm,czyli silnik dłubany.
Poza tym, Ty doszedłeś w okolice 6300 rpm, więc może to 500 byś przekroczył, co nie zmienia faktu, że to mało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 13:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
No to ciekawe że pedał gazu ma wpływ na kąt otwarcia, coś jest w tym.
Łykłem tego VDO zobaczymy co pokarze, bo jak będzie lipa to auto zepchne ze skarpy :wsciekly:

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 maja 2015, 13:53 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Panowie...... prawdopodobnie sprawa leży w stykach-przewodności. Ja przez 4 lata walczyłem z pewnymi dziwnymi reakcjami i zachowaniami silnika.
Można się za "łeb" złapać, po tym jak się przeczyści dokładnie styki.
Nie namawiam i nie żartuję, ale to akurat była cała wina "jakichsik" dziwnych słabości mojego silnika.
Jest to robota długa i żmudna. Także, jeśli Ktoś przeleci całą mechanikę(ja tak zrobiłem), to pozostaje czyszczenie-odświeżanie połączeń stykowych.
Może to się wydawać nierzeczywiste i śmieszne, ale sam się zdziwiłem po tym co zrobiłem :D
Dotyczy to zarówno pełzania obrotów jak i samego zachowania silnika.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL