BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 21:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 9 sierpnia 2011, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
Przeczytałem już chyba wszystkie posty na forum o swapach... :D :D
Ale mam pytanie czysto teoretyczne:
Czy gdyby wsadzić sam silnik m50 z osprzetem zamiast m40 to czy dałoby rade to jakoś jeździć??
Nie licząc oczywiście hamulców, elementów podlączeniowych.
Chodzi mi czy wał, dyferencjał, pompa paliwa, chłodnica, i skrzynia by pasowały(skrzynia ze sprzegłem)
Hym.... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 01:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
wszystko podejdzie, po za sprzęgłem tarcze dwumas docisk, musisz dokupić. Hamulce też dadzą radę, ale sugerowałbym z czasem wymienić Skrzynia wraz z wałem też sobie poradzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 13:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
Bo gdyby sam silnik przełożyć to zostaje kwestia podłączenia:
-przewodów od serwa,
-przewodów paliwowych,
-nowy obudowa filtra powietrza,
-podłączenie chłodnicy(czy chłodnice trzeba wymienić, bo w 2.5 korek wlewu płynu do chłodnicy jest po stronie pasażera, a przewody doprowadzania płynu do chłodnicy są odwrotnie niż w m40)
-a sprzęgło można kompletne wymienić czy trzeba całą skrzynie z 2.5
-układy wydechowy z 2.5
A mam pytanie co to są za przewody te w srebrnej obudowie z tego zdjęcia po stronie kolektora wydechowego?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... engine.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 13:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Lokalizacja: Wlkp
Moje BMW: E36
Kod silnika: B28
W srebrnej otulinie to weze do klimatyzacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 13:22 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 36
Posty: 2
Moje BMW: e30 320i
Kod silnika: m20b20
Garaż: http://www.youtube.com/watch?v=y34ptD_xFlw
Przelozenie silnika z m40 na m50 to jest bajka skrzynia pasuje sprzeglo tez ale musisz zmienic kolo zamachowe na to z m40 nie wiem ile na tym pojezdzisz ale dzialac bedzie elektryka to tylko wpiac wtyczke do gniazda
ale jaK bys mial problemy to pisz do odpalenia tego silnika potrzebne sa tylko dwa kable.i jeszcze jedno z jakiego samochpdu jest ten silnik bo jak z 525i to miska nie pasuje ale to chyba wiesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 14:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
Chodzi o z e36 325i, nie sam słupek, tylko cały silnik z osprzętem.
A jak nazywa się ten element który łączy się z dolotem alternatora, ten plastik który mamy na atrapie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 15:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 311
Moje BMW: m9
Kod silnika: m52, m30b35,m52b25
dolot powietrza do alternatora :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 10 sierpnia 2011, 18:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
A to mam jeszcze pytanie, bo sprzęgła jeszcze nie zdarzyło mi się wymieniać, więc wiem tylko teoretycznie jak to działa. Wiec:
czy da rade wymienić same koło dwumasowe, czy muszę wymienić swoje koła na dwumas razem z tarczą i dociskiem? I czy da rade to przełożyć do mojej skrzyni biegów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 2 września 2011, 10:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
A mam jeszcze pytanie silnik 2.5i na pojedynczym vanosie z 93r
ma przepływomierz Siemens czy Boscha?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 2 września 2011, 11:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23101
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
A nie zależy to czasem od danego egzemplarza silnika i może być ten albo ten ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 2 września 2011, 15:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
tomek1515155 napisał(a):
A mam jeszcze pytanie silnik 2.5i na pojedynczym vanosie z 93r
ma przepływomierz Siemens czy Boscha?

rzuc okiem na sterownik i będziesz wiedział ,występował siemens i bosch .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 19 września 2011, 22:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 111
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E39 touring
Kod silnika: M57d30
Robię podobną przkładke w e36 z 1.8 m40 na 2.5 m50 co pochodzi z bmw e34

_________________
e36 Sedan M50B25
e36 Coupe M52B25


Ostatnio edytowano 30 lipca 2012, 20:16 przez gremlin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 20 września 2011, 18:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
W m50 nie ma koła dwumasowego jest zwykłe kolo zamachowe.

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 20 września 2011, 19:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
AntekE36 napisał(a):
W m50 nie ma koła dwumasowego jest zwykłe kolo zamachowe.
w nawiązaniu do czego ta Twoja wypowiedż ? Muszę Cię zmartwic mylisz się i to bardzo :hyhy: Koło dwumasowe było montowane w m50.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 20 września 2011, 19:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
M50 były też na jednomasie w E36 M50B20 i w E34 M50B20/B25.

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 20 września 2011, 19:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
AntekE36 napisał(a):
M50 były też na jednomasie w E36 M50B20 i w E34 M50B20/B25.
usiłujesz wybrnąc ? przecież 95% użytkowników tego forum o tym wie że montowano jedno i drugie koło zamachowe .W pierwszych latach produkcji było to uzależnione od tego czy auto miało klimę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 swap m40 na m50
PostNapisane: 1 sierpnia 2017, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e30 325i
Kod silnika: m50b25 bez vanosa
Panowie po wymianie slupka m50b25nv w mojej e30, nie moglem dojsc do ogarniecia kostek od czujnika polozenia walka rozrzadu, walu korbowego, silniczka krokowego i czujnika przepustnicy (wszystkie 4 kostki takie same). Mógłbym prosic o pomoc lub sprawdzenie u siebie jak to powinno wyglądać ? Od wczoraj przeszukuje różne fora i nic. Z góry dzięki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 137 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL