BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 kwietnia 2024, 04:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 24 stycznia 2016, 15:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
Witam rutyna... Nalezy sprawdzać mase powietrza jak faluje. Nie sam zawor sie psuje, psują się grzybki w EGR membrany. Filtr w zaworkach się zabija brudem. To jest podstawa w dieslach. Jak kupujecie to odrazu 2 nowe zaworki i EGR. Nie kombinować z czyszczeniem EGR bo membrany się psują czesto po myciu jak się chemią potraktuje EGR. Manometrem mozna sprawdzic czy wogole dziala. Jezeli EGR stoi lub się zacina od nagaru bądź uszkodzonej membranki to błąd wyskakuje. Wyskoczy także jesli bedzie odlaczony przewod od EGR. To są sprawy do zdiagnozowania. Jak jest uszkodzone EGR i dobry zaworek i kiedy go podlaczymy do niesprawnego EGR to wyrzuca blad zaworka. Jezeli odlaczymy podcisnienie od EGR to pojawi sie blad spalin za duzo powietrza wykryje brak spalin. Należało tylko odlaczyć EGR i przejechac sie przestaloby falować. Potem wyskoczylby blad EGR.

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 11:54 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
Witam identyczna sytuacja pojawiła się w mojej E60 dodam że stało się to zaraz po odbierze auta od mechanika po wymianie obu termostatów czyżby coś źle poskładać ? Coś nie podłączyli?
Proszę o jakieś podpowiedzi co sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 12:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
obejrzyj wszystko przed przeplywomierzem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 12:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E60
pawelos666 napisał(a):
obejrzyj wszystko przed przeplywomierzem


Mógł byś zapodać jakieś zdjęcie gdzie to się znajduje ? Mam e60 od kilku tyg i nie bardzo jeszcze wiem co gdzie jest ☺


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 13:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 230
Lokalizacja: Bochnia/Krakow/Nowy Sacz
Moje BMW: E83 3.0d
Kod silnika: M57TU2
A co może byc powodem zalanczanego od czasu do czasu rytmicznego, basowego dudnienia. Po odpieciu wezyka podciśnienia od egr dźwięk ucicha. Czy bedzie to właśnie membrana? Silnik 3.0d m57tu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pompa podcisnienia moze byc, ogolnie cos z podcisnieniem

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 9 lutego 2016, 13:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
waldi198 napisał(a):
Mógł byś zapodać jakieś zdjęcie gdzie to się znajduje ? Mam e60 od kilku tyg i nie bardzo jeszcze wiem co gdzie jest ☺


do mechanika, niech obejrzy caly dolot

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 19 września 2016, 08:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ŻRDW
Moje BMW: e36,e39,e65
Kod silnika: m67
U mnie wyglada to tak BMW E65 740D M67
Witam
Po rocznej przerwie od marki BMW znów do niej powróciłem,, Moje auto to Bmw e65 740d (bez dpf) z problemem. Po podpięciu inpy wyskakuja nastepujace błedy :
Wyszczególnie błędy :
4203 4203 glow control unit
4373 4373 Plausibilitaet Luftmassen
3F35 3F35 boost air hose monitoring im Leerlauf
4191 4191 air charge pressure controller
Po dłuzszym czasie wyskakuje tak samo 3F57

Objawy: Auto od 4tego biegu do 1,5 tys obrotów(dokładnie do 1426 obrotów ) faluje na obrotach, podczas jazdy.. Na zimnym silniku obroty skacza o 200-220 obrotów na cieplym jest niemal że ok lecz obroty zaczynaja falować przy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem,czego nie ma na zimnym motorze... Wczoraj wyczysciłem egr-y bo u mnie są dwa (wymyłem, obskrobałem , obydwa sie otwieraja lecz jest pomiedzy nimi 1-1,5 sek opóznienia) po przejechaniu się po całej opercacji nic sie nie zmieniło... Wymieniłem filtry powietrza paliwowy również to samo... Po skasowaniu błedów i przejechaniu błedy wracają.. Dodam że przy stałej predkości nie ma falowania, nie ma wibracji, szumu że sprzegła itd... Wszystko chodzi ładnie..Program do skrzyni był wgrywany w zeszłym tygodniu lecz też zbytnio to nic niezmieniło..Dodam jeszcze że gdy auto faluje np. przy 60 km/h wrzucamy tempomat,badz trzymamy pedał równo nie dodajac gazu to auto nie faluje gdy tylko muśniemy pedał gazu odrazu zaczyna falować do wyżej wymienionych obrotów .. Dodam również że przy predkosci 90 i powyżej obroty nie falują a zawsze po kasowaniu błędów przez inpę jest bład 3f35..

I dodam jeszcże bo to jest ciekawe ze jak auto postoi 2-3 dni i dłużej to niefaluje przez około 2 minuty nie ma żadnych objawów ..



Dodam jeszcze ze przy wrzuconym biegu P na postoju przy wkrwceniu auta kolo 1500 obr i trzymaniu pedały równo obroty również faluja.. wczoraj wkręcimy go na jałowym prawie do odcinki i żadnego czarnego dymka nie puszcza a podczas ostrzejszej jazdy dymka czarnego juz puszcza

INPA ROZGRZANY MOTOR PRACA NA BIEGU JAŁOWYM
https://www.youtube.com/watch?v=Hp_k_9K9bEk
https://www.youtube.com/watch?v=IvbgheMo5oI
Na filmiku z jazdy widać jak faluja oboroty właczamy tempomat i odrazu przestają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 20 września 2016, 10:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: ŻRDW
Moje BMW: e36,e39,e65
Kod silnika: m67
Dzis nagrałem filmiki z jazdy a dokładnie z dojazdu do pracy..Nie jest to ciągła jazda ze stała prędkościom jazda z hamowaniem rozpędzaniem ale myśle ze wszystkie parametry będzie widać tylko jak przełączam w inpie na te pierwsze parametry co jest ładowanie obroty silnika to tam jest engine nominal speed i tam jest ciągle wykrzynik .. Co to oznacza ?? Zerknijcie jak możecie może ktoś cos podpowie wypatrzy nieprawidłową pracę
https://youtu.be/fMZDL5nytHE
https://youtu.be/NXoTO_kPnKY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 31 lipca 2018, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E92,E93,F31,E70 inne
Kod silnika: M57
Auto E61 535d 272km

Panowie jaka to może być przyczyna ?
Przepływka ?
Sterowanie turbinami ?
Wywala czasem błedy 429A i 4530, auto po 3500obr wyraźnie słabiej przyspiesza
A może skrzynia biegów ? Malo oleju ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 31 lipca 2018, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Moje BMW: e61
Kod silnika: N52B25
Wg mnie wszystko wskazuje na problem z otwarciem dużej turbiny. W pierwszej kolejności zanim zacząłbym na grubo podchodzić do tematu, sprawdź proszę wężyki podciśnieniowe, akumulator podciśnienia. Jeśli wszystko fizycznie jest okej trzeba będzie zrobić przejazd na live data i najlepiej go nagrać. Doładowanie najlepiej widać na 3 biegu, od samego dołu do 5 tys obrotów.
Zrobisz to w inpie w zakładce nominal/actual . Wrzuć co się dzieje, będziemy w stanie podpowiedzieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 10:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E92,E93,F31,E70 inne
Kod silnika: M57
Błędy po lądowaniu dalej wracają, turbo jak byłem na diagnostyce powyżej 3500obr bije mniej. Będę wymieniał na początek elektrozawory. Skrzynia wyszło że ma duży uslizg, diagnoza sprzęgło do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E60] 3.0d Szarpanie obrotów miedzy 1400-1600obr/min
PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 12:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23098
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Jest szansa na grubsze konie :super: :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 53 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 117 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL