BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 18:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 316i wspomaganie
PostNapisane: 30 kwietnia 2006, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Gdzie jest korek do spustu płynu we wspomaganiu o ile wogóle jest? a jeśli nie ma korka to jak spuszczacie płyn. musze sobie wymienić i nie wiem co odkrecić .z gory dzieki za info.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 maja 2006, 19:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Jest taka okrągła puszka brązowa z tym płynem, ...puszka raczej jest to pojemnik ja prawej stronie silnika z dołu, lejesz tam olej atf dextron II chyba jakoś tak. Ja wysysałem to czymś jakby dużą strzykwaką( amatorska nazwa :lol: ) bo chyba nie ma korka do spuszczania tego płynu, jak już wyjmiesz ten płyn tym czymś niby strzykawką :oops: to lejesz nowy i kręcisz kila razy na maksa w lewo i w prawo na przemian kierownica zeby pompa przepompowala płyn, jak masz bardzo brudny to musisz przelukac troche , jak cos pokręciłem to poprawce

_________________
ÂŁukasz
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=6450/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2006, 10:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
Ja ostatnio wymieniałem płyn, gdyż miałem niesamowity syf. Płyn miał kolor grafitowy.
Zrobiłem to tak, że odpiąłem oba przewody od zbiorniczka, skierowałem je w dół i wylałem płyn, następnie owinąłem je szmatą żeby nie pochlapać auta, zapaliłem silnik i na średnich obrotach zrobiłem kilka pełnych skętów w obie strony, ale nie za długo, żeby pompa nie pracowała na sucho. Zbiorniczek dokładnie wypłukałem i po zamontowaniu i nalaniu nowego płynu (aso zaleca Dextron 2) wykonałem znowu kilka skrętów, aż się układ odpowietrzył i przestał hałasować. Po jakimś czasie płyn przestał się pienić, uzupełniłem poziom i tyle. Zbiornik trzeba umyć, bo na dnie jest szlam, który zabrudzi nowy płyn.
Podobno trzeba uważać, żeby nie nalać ATFu syntetycznego, bo układ bardzo szybko może się rozszczelnić. Ja nalałem oryginalnego BMW ATF D2 w cenie 20 zl/L po delikatnym rabacie od aso Misiak. Cena normalna, więc myślę że nie ma co kombinować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2006, 13:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
cze KOWAL ma racje ja robiłem tak samo i nawet jak wyciagnie sie szczykawką z zbiorniczka to i tak jeszcze w przewodzie zostaje płyn więc warto jest je odkrecic i przeczyścić :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2006, 15:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 171
Lokalizacja: KrakĂłw
A jak zapalisz auto i zrobisz na średnich obrotach pełne skręty to wyrzuci prawie wszystko z pompy i przekładni, tak że nie ma sensu rozkręcać nawet przewodów od wysokiego ciśnienia, bo więcej nie wyleci a mogą się połączenia rozszczelnić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2006, 18:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
Dzieki panowie za rady o to mi właśnie chodziło jak to zrobić i zabieram sie do roboty pozdro.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2006, 07:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Witam, a ile trzeba kupił płynu? Ja montuję wspomę w tym tyg do e30 i płyn zleję, jeżeli w ogóle jakiś będzie;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2006, 20:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
litra płynu wchodzi do wspomy przynajmniej u mnie w e-36


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: wspomagania
PostNapisane: 7 października 2006, 14:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Lokalizacja: Olsztyn
witam.niedawno kupilem e36 z silnikiem m40 z 93 roku.i ciezko mi chodzi kierownica.czy to moze byc od tego ze plyn byl nie wymieniany czy jaki jest powod??I jaki plyn zalac do ukladu.pozdro :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 października 2006, 15:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
a masz wspome? buczy? huczy? jest pasek? Płynu sie nie wymienia (teoria)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 października 2006, 19:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Lokalizacja: krakĂłw
zobacz jaki kolor jest na nakretce pewnie czerwony lej dextron powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL