BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Ogłoszenia
Teraz jest 22 sierpnia 2017, 04:24


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 6 grudnia 2011, 16:44 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam wszystkich. szukałem tematów z tym związanych , ale były tylko podobne nie dotyczące mojego problemu więc założyłem temat. Mam pytanie o to co może byc lub nie być przyczyną dziwnego zachowywania się ogrzewania w E39, jest to wersja bez klimatronika, ale ze zwykłą klimatyzacją na pokrętle regulacyjnym 18'C -----32'C. Jak ja rozumuje to w E39 jest: nawiew szyby przód czołowej, nawiewy na boczne przód pierwsze, nawiewy boczne w dzrzwiach drugie, nawiew kanałowy na tył dla pasażerów na środku auta, nawiew centralny z regulacją ciepło/zimno. Nie wspominam już regulatorów przymykających 0-I . I teraz nurtujace mnie pytania. Jadę, jest chłodno, temp silnika- wskazówka w pionie czyli silnik rozgrzany odpowiednio, chce by było ciepło więc: ustawiam jedną z trzech pozycji kierunków nawiewu- nie na szybę, nie na nogi, a na pasazerów, nawiew centralny reguluje na czerwone trzy kropki i nie ma ciepła z tego nawiewu ani z kanałowego na tył dla pasażerów, więc podkręcam pokrętło temperatury na panelu tak by było minimalnie przed końcem strefy niebieskiej (czyli ok 18'C ) i po ok 30s zaczyna pojawiać się żądane ciepło z nawiewu centralnego oraz kanałowego na tył na pasażerów. / Jadę dalej jest za gorąco OK: z przodu przekręcam z trzech czerwonych kropek na jedną bądź nawet po środku między jedną czerwoną a jedą niebieską i jest ok-zmiana nastąpiła już nie wieje takim żarem, lub daje całkiem na niebieskie trzy i wieje zimne, ale z kanałowego na tył na pasażerów nadal wieje gorące powietrze, przekręcam pokrętło temperatury na max w lewo na min, a tutaj nie ma zmiany nadal wrzątek, więc tylko pozostaje mi lub pasażerom zakręcić kanałowy 0-I na 0, ale tam się w środku wszystko gotuje... Co z tym? / Jadę, (regulator temp na max w lewo czyli maxymalne minimum-czyli na zimne) parkuję, ide na zakupy lub czasem jadę zatrzymuje i idę cos załatwić itd kilka razy pod rząd, przychodzę wsiadam i czasem jest jeszcze silnik ciepły na ok 50%-czyli wskazówka na 45' pochyłu jest a nie na 100%czyli 90' - wskazówka pion zapalam auto i ruszam, to z przedniego centralnego jakbym nie uregulował czy na 3 czerwone czy na 3 niebieskie czy też po środku to wieje zimne z niego oraz też z kanałowego na tył na pasażerów i muszę ruszyć pokrętłem od regulacji temperatury na położenie przy końcu kreski niebieskiej tj. ok 18'C i znów za ok 30s pojawia sie żadane ciepło w centralnym(ale w nim jeszcze można zmienic pokretlem przy nawiewie na zimne) oraz kanałowym nawiewie(którego nie mozna zmienić lecz tylko zamknąć), ale spowrotem znów jak wycofam temp na maxymalne minimum to nie chce sie wyłączyć cieple i włączyć zimne tylko daje cały czas gorąco. Co może być przyczyną? : nie stawiam na termostat, płyn chłodniczy jest w normie, bardziej na sterownik-pulpit regulacyjny/sterujący, jakiś elektrozawór, nagrzewnica, czy też któryś z silniczków krokowych otwierajacych/zamykających/przekierowywujących kanały nawiewowe. Nie wiem, proszę o podpowiedzi. Dziekuję , pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 6 grudnia 2011, 16:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 4609
Lokalizacja: Września
Moje BMW: E38
Kod silnika: M62B44TU
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=60&t=137687 Днепр
Kółko z przodu ciepło/zimno na środku, jest fizycznym mechanizmem, kierującym powietrze przez lub obok nagrzewnicy, więc to powiedzmy, że się nie psuje. Jeżeli grzeje Ci dobrze ale masz problemy z wyłączeniem tego grzania, winne mogą być elektrozaworki na nagrzewnicy. Możesz sprawdzić je w ten spoosób:
Na gorącym silniku, ustaw gorący nawiew tylko na szybę. Jak zacznie buchać gorącym, to zmień nagle temperaturę na minimum i zobacz po jakim czasie się schłodzi. Przy silnym nawiewie powinno to być maks 1min.

Jeszcze jest druga sprawa: niektóre wersje E39 mają z tyłu oddzielne kółko ciepło/zimno obok kratek. Ty masz? Ono działa poprawnie?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010)530d
E38 740i (I 2011 - ?)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 9 grudnia 2011, 16:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, grzeje auto dobrze, sprawdzałem juz na różne sposoby to i czasem działa jak powinno , a przeważnie nie działa prawidłowo, w mojej E39 na kanałowym nawiewie na tył nie ma regulacji zmino/ciepło, jest tylko zamknij - 0 / otwórz - I . Gdzie te elktrozaworki znaleźć dokładnie i jak trzeba rozmontować coś to co i w jaki sposób by nie pochrzanić czegoś przy okazji, zimą to jeszcze jest do zniesienia, ale latem... ;-/ masakra, klima z przodu wieje na zimno, tył kanałowy nawiew wieje żarem, a kanał od panelu sterującego poprzez półkę niżej, obszar lewarka zmiany biegów, itd jest nagrzany bo ludzie sie z tył czasem gotują ;-P, albo ja zamykam bo mnie to drażni. Sprawdzałem tak jak mówiłeś i gdy dziś wyjechałem z parkingu, samochód jeszcze zimny, a temp ustawiona na min, poczekałem, aż się zagrzeje silnik i wskazówka będzie w kącie półpełnym, nadeszła chwila nagrzania silnika i włączyłem ogrzewanie szyby i było jak i zawsze jest nawiew kanałowy na tył, wiało chłodnym, a za chwile było już nachodzące ciepło i po jakimś czasie bardzo ciepło, odpaliłem stoper ;-) ;-) ;-P i od razu zjechałem temp na min jak poprzednio, zmiana na chłodne nastapiła po ok wspomnianej przez Ciebie minucie i tak z 3 razy sprawdziłem i zmieniało sie to, po jakimś czasie już niestety nie wóciło tylkjo grzało stale ;-/ . Dojechałem do miejsca docelowego i wyłączyłem silnik, postój trwał ok 10min, uruchomiłem auto i sprawdziłem znów tak samo-zadziałało poprawnie z 2 razy, potem już lipa. Ja obwiniam elektrozawór który, jest zaraz obok przepływomierza-muszę sprawdzić napięcie sterowania na kablu dochodzącego do niego, a potem sam elektrozawór. Wiem, że jak ostatnio patrzyłem pod maskę szukając właśnie elektrozaworów to znalazłem jeden, który znajduje się obok kielicha amortyzatora i przepływomierza od strony kierowcy. Czyli stwierdzam, że jest tylko jeden elektrozawór otwórz/zamknij dopływ płynu do nagrzewnicy. Dziś wymontowałem ten elektrozawór, jeden wąż idzie do niego od silnika, a drugi w kierunku wnętrza kabiny-czyli pewnie do nagrzewnicy, rozmontowałem go i sprawdziłem grzybek uszczelniający, który był czysty bez wżerów,gumę w którą wchodzi grzybek by uszczelniać ok, sprężynka ok, iglica ok, w środku czysto bez paprochów osadów itp, natomiast jak wyjąłem z cewki rdzeń w kształcie walca to okazało się , że jest wżer na nim i najpradopodobniej czasem się przez niego blokowała- wyczysciłem papierem ściernym 150->300->600->800, wytarłem, przesmarowałem olejem silnikowym 5W/30- syntetycznym i złożyłem, ale zobaczymy jak będzie to w praktyce dalej-czy to ten elektrozawór czy to pomogło. Dzięki. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 18 stycznia 2012, 14:45 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 33
Posty: 30
Lokalizacja: Konin
Moje BMW: e39 528i
I jak kolego sytuacja z elektrozaworem? Mam bardzo podobny problem i nie wiem od czego zacząć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 19 stycznia 2012, 13:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, elektrozawór tak jak wyzej pisałem- zdemontowałem, rozebrałem, wyczyściłem, przesmarowałem, złożyłem i założyłem w pierwotne miejsce-działa ok jak dotąd ;-). Przypomne-jesli masz z klimatronikiem to możesz miec i raczej moim zdaniem masz więcej elektrozaworów-więc na sam pierw sprawdz ten od dostepu plynu do nagrzewnicy. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 01:26 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Witam wszystkich
Jest to mój pierwszy wpis na forum, nie chciałem zakładać oddzielnego tematu ponieważ mój problem jest podobny jak kolegi. Mam nadzieję, że nie będzie mi miał za złe, że się podpiąłem pod jego temat ;) Otóż jadąc w ten piątek przy -12 stopniach na polu, trasą o długości 120km wystąpił problem z nawiewem oraz temp silnika. Wskaźnik temp przez całą trasę nie opuścił niebieskiego pola(wspomnę, że ostatnimi czasy rzadko się zdarzało aby wskazówka zatrzymała się na środku, najczęściej właśnie były to okolice niebieskiego pola jednak nie występował problem z nawiewem). Przechodząc do nawiewu to przez całą trasę mimo ustawienia rolki na panelu środkowym na trzech czerwonych kulkach oraz 32stopniach ustawionych na wyświetlaczu jak również pełnej mocy nawiewu leciało zimne powietrze.. Sytuacja się troszkę poprawiła po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu (nie znam się zbytnio na mechanice dlatego uznałem, że może z racji niskiej temp nie zaskoczyło coś w układzie nawiewu i dopiero po ponownym odpaleniu wróciło to do normy). Jednakże dziś problem powrócił, po trasie ok 12km temp silnika cały czas była na niebieskim polu jak również nawiew mimo ustawionych 27stopni był zimny. Silnik to 528 z 96r.
Proszę o Was o rady co to może być
Z góry dziękuję i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 06:06 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jak masz słabo zagrzany silnik to nawiew na full nigdy nie będzie ciepły. Najpierw zajmij się tym, aby temperatura byłą w pionie, czyli wymień termostat albo termostaty (nie wiem ile ich masz).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 11:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Aha, dzięki za info. Wiesz, z tym nawiewem różnie bywa, raz jest ciepło raz nie co nie zmienia faktu, że temp silnika jest raczej niska. W tym wypadku nie ma raczej innej opcji prócz padniętego termostatu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 11:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Witam, dziadziuu , nikt nie ma nic przeciwko podpinania się pod temat ;-), po to jest forum, a dla zasady to najpierw własnie sie szuka zanim sie zalozy nowy temat-i Ty chyba tak wlasnie zrobiles-znalazles ;-) podpiales sie i mozliwe ze razem rozwiazemy problem jesli nasze podpowiedzi i doswiadczenia okaza sie trafne ;-P..., jak juz kolega pryjom podpowiedział - sprawdź termostaty (nie wiem ile ich jest, ale to można sprawdzić na http://www.realoem.pl - wpisujesz swojego Vinu 7 ostatnich liter/cyfr) jak się zachowują w gorącej wodzie, elektrozawory tez mogą byc przyczyną takiego zachowania lub sterowanie nimi, jak juz pryjom wspomniał - nie będziesz miał ciepło w aucie gdy dasz nawiew na maxa, a silnik jest jeszcze nie rozgrzany odpowiednio, a najlepiej wskazówka w pionie, możesz też sprawdzić z ciekawości czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, ale to tylko tak wspominam-bo raczej to nie to. Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 18:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 31
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
dziadziuu napisał(a):
Aha, dzięki za info. Wiesz, z tym nawiewem różnie bywa, raz jest ciepło raz nie co nie zmienia faktu, że temp silnika jest raczej niska. W tym wypadku nie ma raczej innej opcji prócz padniętego termostatu?

Nie liczył bym na to. Jeżeli silnik nie jest w stanie rozgrzać się do zadanej temperatury, to tylko termostat puszcza płyn na chłodnicę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 30 stycznia 2012, 22:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
dziadziuu.... termostat/ty są włąsnie po to by regulować/utrzymywać stałą temperaturę znamionową, najbardziej dogodną silnika- przeważnie jest to 85'C-90'C, zdaża się, że w niektórych samochodach jest to ok 110'C, ale to rzadkość- a jest to napewno w HMMWV-High Mobility Multi-Purpose Wheeled Vehicle – w skrócie Humvee), co w dowolnym tłumaczeniu oznacza Wielozadaniowy Pojazd Kołowy Dużej Mobilności....z silnikiem 6500ccm V8, ale tu nie teraz temat o Humvee ;-P ,mowa o BMW E39, więc jeśli masz walniety termostat/ty to będzie np stale duzy obieg: silnik, nagrzewniczka, węże, chłodnica, itp i do tego mróz ;-P, a tak powinno być do osiągnięcia ok 80'C-90'C mały obieg : silnik, nagrzewniczka, węże itp i mróz ;-P, a dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ok 90'C powinien termostat otworzyć się i puścić płyn na chłodnice-robiąc duzy obieg chłodniczy, jesli latem to nie starcza to do tego jeszcze jest wentylator na visco lub elekryczny, albo obydwa + szybka jazda-by nawiew był silny na atrapę, gdy temperatura spada znów na dużym obiegu to termostat się przymyka troszkę o doprowadza do temperatury ok 90'C, które silnik ma mieć prawidłowo. Może też być tak, że jak termostat jest walnięty to nie tylko oznacza stale otwarty na oścież, ale zacinanie się jego-może brud/syf, też może się nie otwierać i powoduje nadmierne grzanie się silnika.Pozdrawiam.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 10:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dziękuję bardzo koledzy za wyczerpujące info, w szczególności Malas-owi za opisanie o co tu dokładnie chodzi.
czy sam termostat http://allegro.pl/termostat-bmw-5-e39-5 ... 59177.html firmy FEBI będzie ok? czy mam szukać pełny zestaw jak tu http://allegro.pl/termostat-bmw-e39-520 ... 16765.html WAHLERA. Czytałem na forum pozytywne opinie o wahlerze, ale jeśli wystarczył by sam "goły" termostat to zapewne jest też możliwość znalezienia golasa wahlera. I jeszcze jedna sprawa- czy jest możliwość sprawdzenia w necie jaki fabrycznie był wkładany?

Z góry dziękuję za odp i pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 10:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 507
Lokalizacja: kraina dziurawych dróg
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=113249
dziadziuu napisał(a):
czy jest możliwość sprawdzenia w necie jaki fabrycznie był wkładany

Wymienialem ostatnio, Wahler z logo BMW na Wahler. Chwale sobie.

_________________
viewtopic.php?f=6&t=113249


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 31 stycznia 2012, 13:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 133
Lokalizacja: Bydgoszcz/Gniewkowo
Moje BMW: E39,523i,Sedan,2,5i.
Kod silnika: M52TUB25
Wahler jest dobrą marką i Febi również, jeżeli możesz taniej zrobić cos rózwnie dobrze jak drożej to po co przepłacać ;-P???, bo jesli przecież jest mozliwość wymiany samego termostatu, a tutaj własnie raczej o to chodzi bo najprawdopodobniej on szwankuje, to lepiej to zrobić za połowe kosztu całego kompletu, jeśli wszystko ładnie zdejmiesz mądrze, fachowo, a potem złożysz to nie widzę tutaj problemu, pamietaj, że może być potrzebna po zdjęciu jakaś uszczelka lub tez czasem wystarczy czerwony silikon wysokotemperaturowy, http://www.realoem.pl , w E39 nigdy nie zdejmowałem termostatu jeszcze ;-). Moim zdaniem to jesli jest możliwośc to pójdź fachowo i zarazem tanio, bo druga opcja- fachowo i drożej . Tutaj masz np. : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 . Rozbież u siebie najpierw i zobacz jak to wygląda, może jest syf/brud/szlam/patyna/rdza o go tylko blokuje i jeszcze sprawdzisz czy da radę sam wkład termostatu wymienić. Tutaj masz Wahler termostat wraz z oringiem ;-)... http://allegro.pl/termostat-bmw-e34-e36 ... 20667.html . Ubezpiecz się w dodatkowy płyn chłodniczy, bo przy naprawie możesz go troszkę stracić, no i jak wiadomo potem trzeba odpowietrzyć układ. Pozdro.

_________________
Było: Fiat 126p, 650ccm, 22KM, 93r, Opel Astra 1, 1.4i, 60KM cheatchback, 92r, E36, 1.8i M43,115KM sedan, 95r jest E39, 2,5i M52,170KM sedan, 99r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 1 lutego 2012, 16:34 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 27
Posty: 41
Moje BMW: e46 320Ci
Kod silnika: M54B22
witam co do oryginalnego termostatu mam złe opinie .. miałem do wymiany termostat, wymieniłem na nowy Wahlera..okazało się ze nie otwiera .wymieniłem na zamiennik i jest dobrze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 24 lutego 2012, 13:50 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Piszę dopiero teraz ponieważ nie miałem wcześniej okazji zaglądnąć na forum. Problem rozwiązany- rzeczywiście była to wina termostatu. Stary- oryginalny(16letni) z fabryki więc siłą rzeczy miał prawo paść, tym bardziej w te mrozy. Prócz tego rozwiązałem problem z niedziałającym spryskiwaczem szyb. Mimo płynu zimowego do -20 stopni cały zbiornik był zamarznięty- niemal do wysokości szyjki przy wlewie. Z pomocą suszarki technicznej i po otworzeniu korkq pod zbiornikiem spuszczono trochę feralnego płynu, rozmrożono pompkę (obawiałem się, że jest padnięta) i wszystko wróciło do normy. Zalałem 2l płynu do -80stopni. Z ciekawości mechanik sprawdził przyrządem jego rzeczywistą temp zamarzania. Niestety skala na przyrządzie kończyła się na -40 co bez problemu wskazał płyn więc myślę, że jest możliwość że przetrzymał by nawet -60 czy -70 stopni :D Dolałem spuszczony w trakcie rozmrażania zbiornika płyn i od tego czasu zero problemu(co prawda wielkie mrozy minęły ale nigdy nic nie wiadomo co na nas czeka w najbliższym czasie :)). Mechanik tłumaczył, że powodem zamarznięcie prócz niskiej temp oraz przekłamania producenta odnośnie rzeczywistej temp zamarzania płynu zapewne mógł być mroźny wiatr dostający się od spodu do zbiornika co na pewno pomagało w zamarznięciu płynu na amen. Dodatkowo wymieniłem filtry kabinowe (u mnie niestety są aż 2) bo stare były po prostu czarne.. Na tą chwilę buni chyba nic nie dolega prócz świecącej kontrolki od czujnika hamulców(na wiosnę się tym zajmę).
Dzięki Wam jeszcze raz za rady i do następnej usterki :D (oby nie za szybko)
We właściwym dziale zamieszczę zdjęcia mojej buni i jakiś opis jak/gdzie/kiedy ją nabyłem ale na to jeszcze przyjdzie pora bo trochę pizka na zewnątrz :\
Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 24 lutego 2012, 14:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1533
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
dziadziuu napisał(a):
nic nie dolega prócz świecącej kontrolki od czujnika hamulców(na wiosnę się tym zajmę)

no tak po co hamulce na zimę :super:

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 24 lutego 2012, 14:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 11
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
;) przy zakupie auta ta kontrolka już się świeciła, wszystko hamowało i nadal prawidłowo hamuje. Poprzedni właściciel powiedział, że jest to wina tylko tego czujnika, faktury na klocki- 10miesięcy i tarcze- 2 lata mam więc podejrzewam, że nie jest to jakaś wielka sprawa? chyba, że się mylę to mnie zgańcie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 24 lutego 2012, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 1533
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Trzeba ocenić wizualnie a nie na faktury patrzeć

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 523i, 99r-dziwne zachowanie ogrzewania, co to jest?
PostNapisane: 12 stycznia 2017, 08:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 70
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Podepnę się pod temat:
E39 lift '03 klimatronic. Regulacja temperatury z przodu działa jak ta lala, ale ostatnio pasażerowie z tyłu zaczeli mi marudzić, że zimno. Pytam, jak ?? Przecież grzeję. No i sie okazało ze na tył leci chłodne powietrze zza podłokietnika. Mam tam dwa pokretła 0/1 i ciepło/zimno. Regulacja temperatury niczego nie zmieniła. Za to przypadkowo odkryłem ze na tył leci ciepłe powietrze...po wyłączeniu nadmuchu na szybę :szok: O co chodzi? Gdzie szukać, żeby połowy auta nie rozkręcać? Stan płynu ok, najpewniej nie dział mi termostat bo silnik niedogrzewa się, ale nie widze związku, gdy moje ogrzewanie z przodu działa normalnie.

_________________
rób za innych, myśl za innych! Oszczędzisz, nauczysz się i przeżyjesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL