BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 05:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 9 lutego 2012, 19:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Cześć wszystkim jestem tu świeży więc jak coś robię nie tak to poprawcie mnie.Problem polega na turbo dziurze która raz występuje a raz nie. Moja bunia jest z 98r i dzięki koledze Roger-Nysa udało mi się wymienić wadliwy przepływomierz na nowy oraz zmienić na odpowiedni soft ale nadal problem występuje. W Inpie i Dis zrobiłem odczyt błędów ale nie wiem do końca po przetłumaczeniu na polski co oznacza. Wiem tylko tyle że mam rozjechany kąt wtrysku . Jeśli ktoś z forumowiczów może pomóc to proszę o jakieś wskazówki z góry dziękuję.


Błąd Inpa:

72 Start of injection actuator controller
Error frequency : 59

Engine speed 1175.00 1/min
Einspritzmenge 8.63 mg/Hub
Betriebstundenzaehler 104.90 h
Engine speed 1104.50 1/min
Einspritzmenge 4.71 mg/Hub
Betriebstundenzaehler 0.10 h

Postion control at +/- 3 Grad KW wrong
Error currently not available


Na Polski to będzie:Uruchomienie sterownika siłownika wtryskowego
Gdzie on się znajduje jak go sprawdzić??????


Na obrotach 830.00 Początek wtrysku oczekiwany Grad KW 2.84
a początek wtrysku zmierzony to 6.87 duża rozbieżność.
Ciśnienie doładowania 1045.00
Masa powietrza 40.92
Temperatura cieczy 48.36

W Dis wyszło tak:
Batery voltage 14.0 v
Fuel temperature 13.7 C
Engine speed 830 rpm
Injection pump speed 414 rpm
Start of injection actual angle 7.0 cr
Start of injection specified angle 1.3 cr
Pedal travel sensor poisition 0.0%
Specified air mass 227.2 mg/stroke
Actual air mass 557.5 mg/stroke


http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/2c7 ... 220d2.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/9b0 ... 08f0a.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/2b9 ... 2c68d.html


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2013, 21:50 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Poprawa tytułu tematu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 9 lutego 2012, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Czyli pompa vp44 powiedziała dobranoc, jak rozumiem...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 9 lutego 2012, 20:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Kolego deejeys wydaje mi się że tłoczek się zacina z powodu zatarcia i może być problem ze sterownikiem a dokładniej coś z kondensatorem ale czekam na wypowiedź innych forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 lutego 2012, 13:00 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Nie zatarcia lecz przytarcia tłoczka przestawiacza kąta wtrysku. Pozostaje wyjęci pompy i oddanie do specjalistycznego serwisu :) Jeżeli brak mocy występuje sporadycznie a nie jest przypadłością trwałą to znaczy że tłoczek jest tylko przytarty i czasem się poruszy a czasem stanie.

Pomiar pracy kąta wtrysku powinieneś zbadać podczas jazdy i obserwować jego pracę w zależności od obrotów.
Podstawowe objawy zatarcia na amen w zależności jak stanie tłoczek:
-ciężko odpala i mało odczuwalny spadek mocy
-dobrze odpala i brak mocy
-są stany pośrednie...to inny temat.

Sterownik? Zdarza się że pracuje ledwo co jednak w 95% albo dobrze działa albo trup i pompa nie dawkuje.

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 lutego 2012, 18:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
88kamyczek napisał(a):
Nie zatarcia lecz przytarcia tłoczka przestawiacza kąta wtrysku. Pozostaje wyjęci pompy i oddanie do specjalistycznego serwisu :) Jeżeli brak mocy występuje sporadycznie a nie jest przypadłością trwałą to znaczy że tłoczek jest tylko przytarty i czasem się poruszy a czasem stanie.

Pomiar pracy kąta wtrysku powinieneś zbadać podczas jazdy i obserwować jego pracę w zależności od obrotów.
Podstawowe objawy zatarcia na amen w zależności jak stanie tłoczek:
-ciężko odpala i mało odczuwalny spadek mocy
-dobrze odpala i brak mocy
-są stany pośrednie...to inny temat.

Sterownik? Zdarza się że pracuje ledwo co jednak w 95% albo dobrze działa albo trup i pompa nie dawkuje.


Dzięki kolego za zainteresowanie moim problemem.Wydaje mi się że problem leży właśnie w tym tłoczku że raz się rusza a raz nie.Czy jest możliwość wyjęcia go bez wyjmowania pompy.Jeśli tak to bym go wyjął i wsadził nowy lub używany ale nie zatarty i zobaczył czy jest poprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 lutego 2012, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 66
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57D30
Nie ma takiej możliwości :/ wymiana tłoczka przestawiacza to złożony proces. Należy wyciągnąć pompę, rozebrać ją na części. Sam temu nie podołasz. Tłok tłokiem ale zniszczona powierzchnia w pompie to wymiana całej obudowy pompy.
Przedstawiłem czarny scenariusz :D ale wszystko da się naprawić :D

_________________
... hominis est errare, insipientis in errore perseverare


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 lutego 2012, 21:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
JackDaniels, niestety kolego ale tak jak panowie wcześniej wspomnieli pompa odmawia już posłuszeństwa. Chyba spotkała Cie najgorsza wersja wydarzeń


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 lutego 2012, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
88kamyczek napisał(a):
Nie ma takiej możliwości :/ wymiana tłoczka przestawiacza to złożony proces. Należy wyciągnąć pompę, rozebrać ją na części. Sam temu nie podołasz. Tłok tłokiem ale zniszczona powierzchnia w pompie to wymiana całej obudowy pompy.
Przedstawiłem czarny scenariusz :D ale wszystko da się naprawić :D



Witam czytałem na elektrodzie że podczas wciskania tłoczka mogą się pojawić żółte opiłki które blokują tłoczek i można próbować ten syf wypłukać. Jak po płukaniu nie będzie poprawy to pozostaje serwis pompy. Dzięki wszystkim za pomoc dam znać co i jak pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 29 lutego 2012, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 11
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Witam udało mi się kupić samą pompę po regeneracji oczywiście o wiele taniej niż w serwisie. Na pompę jest gwarancja ale nie posiada sterownika i teraz mam pytanie czy jak zdobędę nowy sterownik to trzeba będzie go programować.Ewentualnie mogę zamontować stary z aktualnej pompy. Jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 5 grudnia 2013, 15:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Mam ten sam problem co kolega, tylko u mnie jest "mały" szczegół - tydzień temu kupilem pompe (od pompiarza) wyciagnieta z tego samego modelu. Pompa miała przejechane ok. 1000km, jeździłem innym autem na tej pompie (gość dal się powozić żebym sobie sam sprawdził jak pracuje) i wszystko było idealnie, założyłem do swojego iiii..... Spadek mocy jak auto sie rozgrzeje, wpada w tryb awaryjny bez reguły, zgaszenie i ponowne odpalenie silnika lub przeciągniecie auta na trojce daje rezultat i znów jest okej, az do czasu kiedy znów wpadnie w ten tryb (ekonomizer do 8-10), brak mocy.

Auto pali na dotyk, jak nie jest w tym trybie, to idzie bardzo ladnie, ciagnie itp. Ponadto moj mechanik nie mial komputera (tak mysle). Czy po wymianie pompy trzeba ja jakos zaadoptowac DISsem?
Dodam, ze "mechanik" a raczej rzeźnik (trzeba szukać kogoś kto się zna na maxa) ustawiał pompę parę razy na "oko" przesuwając po 4mm, i doszedł do stanu gdzie auto odpaliło na dotyk i zaczęło jeździć.

Może to być źle ustawiona pompa jak auto śmiga elegancko do póki nie wpadnie w muła?

Pomocy!



Na inpie wyskoczyło:


72 Start of injection actuator controller
Error frequency : 59


Ktos ma jakies pomysly?

e46, 320d 1998r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 grudnia 2013, 11:54 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hahaha... Na oko to jeden w szpitalu umarł :). Musisz miec czujnik zegarowy i zgodnie regułą ustawianie rozrządu i pompy vp w tym silniku trzeba ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku :). Dokładność musi być do 0,1 mm, a nie 4 mm:). M.in. dlatego wyskakuje błąd, a dodatkowo należy zrobić adaptację map wtryskowych w pompie. Takie rzeczy tylko w erze albo u mnie w Inowrocławiu :). Hehe...

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 10 grudnia 2013, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Czyli pewniak, ze ten błąd ze złego ustawienia pompy? Czy pompa mogłaby być źle ustawiona, jak auto chodzi bardzo dobrze, dopóki nie wpadnie w ten tryb? I czy mapa do pompy to konieczność? (zawsze tak sie robi?)

Dziękuję za odpowiedz :)



Kurde, do Inowrocławia trochę daleko, muszę poszukać kogoś z małopolskiego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 14:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Jeśli zmieniłeś pompe na inną, nie pochodzącą z tego auta to trzeba 1.ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku, 2. zresetować mapy wtrysku pompy. Ostatnia czynność jest konieczna wg TISu i DISu. W DISie podane jest jasno - jeżeli wymieniłeś więcej niż 2 wtryski oraz/lub pompę, należy wtedy zresetować ustawienia mapy.

Tak może odpalać od strzała, może na początku do osiągnięcia normalnej temp. roboczej chodzić prawidłowo, a później wywalić błąd i włączyć tryb awaryjny. Dlaczego? Dlatego, że kąt wtrysku zależny jest od temp. silnika. Inny masz kąt (6*) przy zimnym silniku, a inny kąt (-1,5) przy ciepłym. Jeżeli kąt zadany nie odpowiada kątowi zmierzonemu to wywala się błąd.

Także najpierw porządnie ustaw pompę na czujniku zegarowym, zresetuj mapy i wtedy jazda testowa, która powinna zakończyć się pełnym sukcesem o ile pompa jest sprawna:).

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: e46
Witam, mam podobny problem. Auto bmw e46 2.0 136km ogólnie nie chodzi źle tylko czasem gdy jadę jedną prędkością, np. 60km/h, gdy chcę przyśpieszyć brakuje jej mocy muszę ją przeciągnąć na trójce do 80km/h i puszcza, oprócz tego czasem faluje na obrotach jakby przygasała na wolnych obrotach. W serwisie stwierdzili, że to pompa, auto jednak odpala i nie kopci, a nie chcę się pchać w niepotrzebne koszta. Mógłby ktoś coś doradzić?

Błąd to:
"Meldung_14_s
Adjust fuel injection pump statically according to repair instructions.

If the fueal injection pump is already correctly set statically:
Replace following component:
Y2245 Fuel injection pump

Important!
The service function <Pump charackteristic matching> must be carried out after replacing the fuel injection pump!"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 21:59 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Błąd masz typowo oodnośniepompy. Nie wiem tylko z jakiego programu. Najlepiej podjechac do kogoś kumatego, niech przeprowadzi test pompy i wszystko się okaże. Jeśli jesteś z moich okolic to zapraszam.
Pozdrawiam.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 12 grudnia 2013, 22:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: e46
Diagnostyka była robiona w ASO, ale mechanik pomp diesla stwierdził, że to nie może być pompa..

EDIT: Dodam, że wtrysk sterujący był wymieniany, kąt jest poprawny, ale było to robione u zwykłego mechanika, trzeba wgrywać mu jakiegoś softa jak w przypadku przepływomierza, czy nie?

A jest możliwość by problem był z przepływomierzem albo EGR?


Ostatnio edytowano 12 grudnia 2013, 22:29 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Edytujemy posty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 08:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Możliwe, że przepływomierz. Sprawdzałeś jaki masz? Z wada czy bez;)? Nowe oprogramowanie jeśli jest to na pewno nie zaszkodzi;).

Musiałbym sam zerknąć na live date i moze bym coś pomógł, a tak to będziemy wróżyć ze śrubek i nakrętek:).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 08:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 9
Moje BMW: e46
A ile by taka usługa kosztowała i czym dokładnie się Pan zajmuje?

P.S. możliwe ze sewis BMW sie myli i to nie pompa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
hammet1 napisał(a):
Także najpierw porządnie ustaw pompę na czujniku zegarowym, zresetuj mapy i wtedy jazda testowa, która powinna zakończyć się pełnym sukcesem o ile pompa jest sprawna:).

Pozdrawiam!



Ku uściślenia - gdzie mam wkręcić czujnik zegarowy?


1 - otworzyc wlew oleju
2 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na walku ssacym znak (odlew) bedzie wskazywal w gore (rys.R130589)
Ten znak oznacza OT na 1 cyl.
3 - pokrecic walem o ok 90° w kier. przeciwnym do obr. (lewo), 90° wystarczy bo pompa kreci sie 2x wolniej
4 - wyzerowac zegarek
5 - krecic walem tak dlugo w kier. obr. (prawo) az na zegarku odczytasz wartosc wybita na pompie
6 - zablokowac pompe, odczepic naped
7 - wal ustawic na OT na 1 cyl. (punkt 2)
8 - "zaczepic" naped pompy i odblokowac pompe
9 - cieszyc sie pieknie pracujacym silnikiem"

Ten sposób powinien być OK?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 2.0d m47 136km spadek mocy
PostNapisane: 13 grudnia 2013, 14:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Tak, jest ok.

miejsce na czujnik zegarowy masz zaraz za śrubą blokującą pompę. Na torxie chyba, gwint M10 na pewno :)

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL