BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 10:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 18:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Inpa również pokazuje w kilogramach na godzinę więc bardziej praktycznie się nie da :D Na wolnych masz 12-13kg, spokojna jazda na niskich obrotach chyba 50-70kg delikatne przyśpieszanie 100-150 i z butem w podłodze od ponad 200kg na niskich obrotach do około 500kg na wysokich (w większych pojemnościach oczywiście więcej) ale w przypadku disy to bez znaczenia bo jest jeszcze inna oddzielna mapa dla WOT. Mogę wyciągnąć każdą z każdego :)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
To poproszę mapy M54 3,0 i 2,5 :P
Chciałbym porównać czy M52TUB25 ma zbliżoną mapę do M54B25 (w M52 po SWAPie kolektora geometria dolotu ulega zmianie, więc mapa sterowania DISY być może wymagałaby korekty, żeby uzyskać maksymalny przebieg momentu obrotowego). No i ciekaw jestem jak się zachowa 2,8 z kolektorem od 3,0. Chociaż tutaj różnica silników będzie znacznie większa niż w tamtych 2,5.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 20:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
W B28 i B30 disa wygląda w sumie tak samo, w m52tub25 i m54b25 niby inaczej ale w używanych rejonach mapy tez baardzo podobnie ale wiadomo, zawsze można coś poprawić :) Na pewno osoba strojąca powinna się tym zająć jak i wieloma innymi rzeczami aby optymalnie wykorzystać potencjał silnika ;)

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 21:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Wspomniałeś o oddzielnych mapach dla WOT. Możesz pokazać jak to wygląda? Bo rozumiem, że te, które wstawiłeś są mapami dla niepełnego obciążenia..?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 21:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
Dla wot poniżej 4000rpm dla wszystkich zamknięta

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 16 marca 2016, 21:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A zamyka się ponownie w okolicy 6000 rpm?


Ostatnio edytowano 16 marca 2016, 21:56 przez Elvis90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 11 kwietnia 2016, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Elvis90 napisał(a):
A zamyka się ponownie w okolicy 6000 rpm?

Już sam to sprawdziłem - w 328 przy WOT klapka zamyka się ponownie w okolicy 6000 rmp.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 30 listopada 2017, 17:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Czy ktoś rozwiązał problem odwrotnie działającej disy? Mam ten sam kłopot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 1 grudnia 2017, 22:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
A jak się ona u Ciebie zachowuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 17:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
U mnie otwarta na niskich obrotach, zamyka się przy około 4000. Na razie podłączyłem na krótko i jeżdżę z zamkniętą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 23:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Dokładnie tak jest zaprogramowana przy niskim przepływie powietrza. Jak masz możliwość, to w INPIe możesz odczytać aktualny stan DISY. Zapewniam Cię, że podczas testu drogowego z gazem w podłodze będzie działać tak jak powinna.
A z zamkniętą na sztywno, to nie jeździj, bo będziesz miał znacznie większą stratę w zakresie 4000-6000 rpm niż pożytek poniżej 4000 rpm.
Wykres z 323i - DISA zamknięta na sztywno w całym zakresie obrotów (kolor niebieski) oraz DISA otwarta przez cały czas (kolor czerwony):
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 3 grudnia 2017, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Nie wiem gdzie w inpie jest taka funkcja podglądu Disa, mógłbyś mnie nakierować, gdzie jej szukać? Wiem jak aktywować, i tutaj mogę ją zamknąć z poziomu inpy. Czy disa jest załączana w zależności od przepływu powietrza? Jaki jest próg przełączania? Uważasz, że bez obciążenia zawór disa na niskich obrotach będzie otwarty a na wysokich również bez obciążenia zamknięta i tak ma być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 5 grudnia 2017, 23:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 149
Moje BMW: Leon 1M
Kod silnika: BCB
Teraz nie pamiętam gdzie to dokładnie było, ale musisz wejść w "Read status / odczyt danych" i F1 lub F2 to odczyt wartości cyfrowych - tam gdzieś będzie aktywność DISY zaznaczona, być może trzeba strzałkami zjechać niżej, bo nie wszystkie wartości mieszczą się na jednym ekranie.
jackal napisał(a):
Czy disa jest załączana w zależności od przepływu powietrza?
Oczywiście, na resztę pytań odpowiedz sobie sam:
poniżej mapa sterowania DISY przy obciążeniach częściowych dla M54B25 (w osi poziomej jest przepływ powietrza w kg/h):
Obrazek

Tutaj M52TUB25 vs M52TUB28:
Obrazek

Może teraz skończą się pytania dotyczące "złej" pracy zaworu DISA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 7 grudnia 2017, 05:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B25
Elvis90, dziękuję za mapy. Jak dla mnie wszystko jasne :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 10 listopada 2019, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 31
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TUB28
Odświeżę temat, bo też mam podobny problem więc nowy temat byłby zbędny.

Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłem, że DISA:
1. "Cyka" po pewnym czasie od odpalenia silnika (raczej kilka minut), prawdopodobnie elektrozawór, prawdopodobna przyczyna w punkcie 4.
2. Nie zamyka się na niskich obrotach.
3. Zamyka się skokowo na wysokich obrotach.
4. Napięcie po przekręceniu zapłonu, na odpalonym silniku lub po aktywacji w INPA gdy DISa jeszcze nie cyka ok. 5,6-5,7V, gdy cyka ok. 6,3V - podejrzewam, że przy tym napięciu elektrozawór zaczyna reagować i próbuje się otworzyć, ale napięcie jest za niskie i stąd to cykanie.
5. Na wysokich obrotach napięcie również wynosi 5,6-5,7V, ale gdy odepnę wtyczkę to DISa się nie zamyka.

Filmik prezentujący problem: https://youtu.be/Jt_luiNm45M
Filmik pokazujący, że po podaniu ok. 12V DISa działa bez problemu: https://youtu.be/4xV6ub1ficY

Gdzie/jak szukać dalej przyczyny?
Nie wiem czy ma to znaczenie lub jest w jakiś sposób powiązane, ale mam też błąd DSC spowodowany błędem szyny CAN: "Lenkwinkel Sensor CAN Bus Fehler, Klemme 30 fehlerhaft."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL