BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 07:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2014, 14:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Odłącz kabel od DISY na odpalonym silniku, jak przestanie "klekotać" będziesz wiedział wszystko. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2014, 16:24 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Odłączam i nic się nie dzieje :kwasny:
Przy odpalaniu też tłoczek się nie przesuwa
Wyjme ją i zobacze jak to wszystko wygląda jak bedzie pogoda bo garażu nie mam :(

Na tym filmie w 4 minucie jest ładnie pokazane jak działa tłoczek podczas otwierania klapki:
https://www.youtube.com/watch?v=T2Qo47eknoA

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 29 marca 2014, 15:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Więc z tego co zdążyłem się dowiedzieć o DISA VALVE to tyle że :
Porzekręceniu stacyjki zawór dostaje impuls elektryczny i zamyka klapke nastepnie po przekroczeniu 3000obr ją otwiera i tak w koło.
Jak klapka jest otwierana? za pomocą drugiego impulsu?
I co steruje impulsami? przepustnica czy przepływomierz?
Jeśli ktoś ma jakie kolwiek informacje to bardzo bym był wdzięczny :oczami:

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 30 marca 2014, 22:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Więc tak wyjąłem DISE i była trtoche usmarowana.Sprawdziłem ją i klapka sztywno stoi nic nie lata i wszystko wygląda ok.
Problem leży w tym że po sprawdzeniu zatykając otwór palcem klapka nie pozostawała w pozycji zamkniętej tylko w delikatnie uchylonej tak jak na zdięciu poniżej.
Druga sprawa to to że sama się nie zamknie po odpaleniu silnika,trzeba jej delikatnie pomóc przesuwając ją.I teraz jak sądzicie czy mębrana jest pęknięta i nie ma siły zamknąć tej klapki czy to będzie jakaś inna przyczyna?

ObrazekObrazek

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 31 marca 2014, 07:43 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Sprawdź inaczej-do czoła tego otworu zatykanego palcem przyłóż jakiś wężyk(można też próbować założyć na ledwie wystającą końcówkę-króciec tego otworu i trzymać ten wężyk) i spróbuj nawet ustami wytworzyć podciśnienie zamykające przepustnicę zaworu.
Badanie poprzez przekręcenie w pozycję otwartą i zatykanie otworu nie jest do końca miarodajne.
Możesz-mogłeś zrobić jeszcze inaczej. Bezpośrednio po krótkiej jeździe, przegazówkach na postoju zdemontować dise i podłączyć do styków zaworu elektromagnetycznego tejże disy napięcie ok. 12V(do lewego chyba "+", to niezbyt ważne-w razie pomyłki się nie uszkodzi).
Disa powinna się zamknąć na 100%, bez żadnej pomocy!!!. Moja zamyka się tak do pięciu razy-za piątym już dosyć opornie, bo tzw. akumulatorek próżniowy disy traci podczas zamykania podciśnienie wytworzone przez kolektor ssący.
Jeśli się w końcu faktycznie nie domyka, ale trzyma określoną pozycję klapy zaworu, to może być guma-membrana naciągnięta albo są jednak luzy w części mechanicznej.
Gdyby była dziurawa guma, to zawór-ta klapa wracałaby całkowicie do pozycji otwartej-poziomej.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 31 marca 2014, 13:04 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: m52tub28
Kolego uporałeś się z tą disą ja tak samo walcze miałęm 3 disy w inpie jest opcja wktywacji disy (dla pruby) podczas odpalenia auta jak dam aktywacja disa to disa ładnie się zamyka ale podczas pracy już nie po wyłączeniu test disa już nie chce działać włąśnie tak jak kolega pisał brakuje impulsu a dokładnie sterowanie odbywa sie masą "-" jak podam mase z np z budy to disa się zamknie.
I co odpowiada za jej sterowanie mam tak samo błędy 228 i 227 o sondach lambda do tego dławi sie jak na zimnym przygazuje .
Co odpowiada za sterowanie disą pewnie sterownik ecu ale skąd on wie kiedy ją otwierać zamykać musi z kąś brać informacje wymieniłem czujnik ciśnienia (czy temperatury) w kolektorze ssącym ale to samo inna przepływka (orginalna używka) to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 31 marca 2014, 22:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Też walczę,cholera zachciało mi się BMW :rotfl:
Postaram się podłaczyć moją DISE może do innego BMW,albo spróbuje jeszcze na krótko tak jak mówicie.Jak narazie to po odpaleniu auta sama się nadal nie zamyka,a może ten tzw.akumlatorek próżniowy ma słabe podciśnienie i dlatego nie ma macy żeby ją zamknąć?
Jutro zrobię dłuzszą trasę to po odpaleniu wspomogę klapke żeby się zamkneła i nie będę przekraczał 3000obr. i zobacze czy coś się zmieni :| Jak błąd zniknie to będzie znaczyło że chyba coś w tym kierunku trzeba działać.
Ktos pisał że po odpaleniu jest jeden impuls i dlatego klapka się zamyka hm wydaje mi się że od otpalenia auta jest na niego podawane stale napięcie 12V aż do momentu kiedy ona ma się otworzyć i powraca kieda ma się zamknąć.
Może za słabe podciśnienie w kolektorze?
Sprawdze jeszcze napięcie jakie daje kostka przy poszczególnych obrotach to może da nam to jakieś informacje.
RobertTOEZPróbowałem tez zatykać otwór i zamknąć klapke i czuć wyraźny opór membrany że wytwarza się ciśnienie.
Zastanawiam się czy nie kupić tego DISY nowego ale jak to nie będzie to to lipa.

Fajnie że ktoś się odezwał to razem może to rozkminimy.

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 07:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Napięcie na lewym kabelku powinno być prawie takie jak na złączu "+" na kolektorze. W moim było ok. 13,9-14V a na tym grubym na kolektorze ok. 14,12-14,16V. Gdy DISA się otwiera to chyba na prawym kabelku było te ok. 14V. Nie chcę mącić w temacie, bo sprawdzałem to jakieś 2 miesiące temu.
W moim po przekręceniu kluczyka w poz. II DISA nie reaguje, natomiast bezpośrednio po odpaleniu jest prawidłowo zamknięta na wolnych obrotach. Disę mam niewątpliwie sprawną. Mnie samego też interesuje-ą warunki podawania napięcia przez dme na disę.
Przy delikatnym dodawaniu gazu (w moim na postoju) disa otwiera się przy ok. 1260obr/min.(OBC test nr7). Przy nagłym, mocnym depnięciu trzyma się zamknięta i trudno mi okreslic przy jakich faktycznie obrotach się otwiera. Teorię książkową to znam, że powinna sie przy takich a takich itp itd..... i.... CHG :cenzura: wie :rotfl: :rotfl: .
Na wielu forach zagranicznych tez klepią ta sama teorię w koło. Na naszym forum też jest temat poruszony, ale konkretnego wytłumaczenia nie ma. Czy na obciążenie silnika, czy na przepływ powietrza, czy na obroty , czy na pedał-czujnik przepustnicy, czy na skład spalin :zdziwko: :rotfl: i tak mozna wymieniać i temat zamknąc stwierdzeniem że... przy takich a takich obrotach powinnna się.. co? pójść i Pierd :cenzura: lić.
Dlatego też się nie odzywam, bo się nie dowiem. Dostanę poradę-podłącz do inpy. Cudowna porada. To na odpowiedź mogę odpowiedzieć :rotfl: podłącz do inpy i sprawdź prawidłwość działania czujnika sprzęgła, albo w moim czy sprawny jest separator oleju, który usunąłem i zastapiłem innym rozwiązaniem-ciekawe czy inpa to pokaże :rotfl: :rotfl: :rotfl: .
W każdym bądź razie-na wolnych obrotach disa ma być zamknięta-to nie ulega żadnej wątpliwości.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 1 kwietnia 2014, 18:43 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
I zrobiłem trase i dupa,nie przekraczałem 3500 Obr. i klapka nadal była zamknięta i kontrolka nie zgasła :kwasny:
Spalanie chyba ok bo wyszło 8.8L/100 przy średniej predkości 120km/h
Zamówie uszczelke do DISA i wyczyszcze krokowca ponoć często na łączeniu krokowca z kolektorem łapie lewe powietrze i przejrzę węże od odmy jeszcze,chociaz cała odma wygląda dużo czyściej niż reszta silnika więc sądze że była w niedalekiej przeszłości wymieniana
ciekawy artykół co do DISA;
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=5967837

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 05:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 334
Lokalizacja: Jawor
Moje BMW: E46 323i
Kod silnika: M52TUB25
Dorzucę kilka groszy od siebie bo też miałem problem z DISA . Napięcie na pinach po miedzy wynosiło nie całe 12v po włączeniu zapłonu ale prawdopodobnie akumulatorek próżniowy był uszkodzony i klapka się nie zamykała chociaż zaworek zwrotny cykał. Postanowiłem kupić używkę , która z początku się zamykała po włączeniu zapłonu od razu , teraz zamyka się tylko gdy odpalę silnik i nie ukrywam , że ciekawi mnie to czy DISA znowu zaczyna padać . Z obserwacji i wyczucia stawiam , że DISA otwiera się gdy obciążenie jest zbyt duże tak jak to jest w termostacie , gdy sterownik wykryje obciążenie na niedogrzanym silniku dogrzewa grzałkę termostatu żeby się otworzył , wyraźnie czuć , że DISA otwiera się różnie w zakresie obrotów 3000-4000 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 09:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 coupe
Kod silnika: m52tub28
Wywala błąd 227 228 o sondach zła mieszanka spowodowane jest właśnie tym że disa nie działa a powietrze do komory spalania nie idzie tak jak ecu jest zaprogramowane w moim przypadku jest cały czas otwarta a na pewno długości kanałów ssących mają coś do jakości spalania.
Dalej nie mogę nigdzie dokopać info co i jak steruje disą. Ciekawe czy nowa wersja oprogramowania ecu może mieć wpływ na to.
Jeśli zostanie zadane polecenie z inpy test disa to się zamknie bez problemu, ale sama z siebie nie wykazuje żadnej inicjatywy.
Kiedyś w 54 2,8 też nie działałą mi disa ale tam po wymianie wszystko wróciło do normy różnica była znaczna z dołu lepiej szła i gładziudko na wolnych obrotach stała.
Sterowanie odbywa się masą bo 12v (plus) jest stały co mogło by powodować brak sterowania disą co można sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 2 kwietnia 2014, 23:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
arbuz229 Mam te same błedy i auto potrafi poszarpywać tak do 3000 obr. chyba sprawdzę u siebie cały dolot i inne mozliwości lewego powietrza i jak nic nie znajde to chyba kupie nową dise,bo ciężko żeby ktoś dał na podmiane do sprawdzenia :|

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 8 kwietnia 2014, 21:05 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB25
Witam

Miałem podobny problem, disa nie chciała się zamykać po odpaleniu auta ( ale nie miałem z tego powodu żadnych problemów z odpalaniem falującymi obrotami czy szarpaniem ) i musiałem jej pomóc palcem a winna była membrana. Jak dostałem się do środka to widać było że jest naderwana. Skleiłem ją superglutem i działa ale pewnie nie na długo ale i tak była już zerwana to nic nie stracę. I mimo że działa to jak lekko przygazuje tak do 1,5 tyś obrotów od razu się otwiera a podobno ma się otwierać tak od 3 - 4 tyś. Gdzieś wyczytałem że koleś miał podobną sytuację i po wymianie przepływomierza wszystko wróciło do normy i disa już normalnie działa ale nie miał żadnych błędów związanych z przepływomierzem. Więc przepływomierz też musi tu jakąś role pełnić. A jeszcze kiedyś jak miałem inny samochód i padł mi przepływomierz tą szarpało nim. Może też coś z przepływomierzem, jak jest opcja podmienić to warto sprawdzić bo jak u mnie była cały czas otwarta ( nie działała ) to nic się nie działo tylko jest trochę słaby na niskich obrotach.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 17 kwietnia 2014, 21:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Więc wracam do Disy bo uporałem się juz z innymi problemami jutro spróbuje podłączyć ją na krótko od aku i zobacze czy się zamyka jeśli nie to zamawiam urzywke i zobaczymy co będzie się dziać :|

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:25 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB25
No i jak tam Twoja disa Sandorr ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 09:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Przyszła i nie działa :(
Jednak na dobrą używkę trudno trafić

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 12:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB25
Kurcze ale lipa :( ale zawsze możesz zwrócić. A ta Twoja stara i nowa używana disa trzyma te ciśnienie ? Ja u siebie na starej jak przekręciłem tą łopatkę zatkałem dziurkę to się normalnie otwierała nie trzymała tego ciśnienia a ta używana z allegro właśnie trzymała jak trzymałem palcem z minute. Jeszcze żeby dokładnie sprawdzić to dobrze umyłem miejsce koło tej dziurki i zaciągnąłem powietrze ustami :D i się zamykała, przytkałem językiem i też trzymało. Jakbyś był z Olsztyna to bym dał na podmianę żeby sprawdzić jak u Ciebie będzie działać bo też jestem ciekawy czy tez szybko będzie się otwierać czy tak jak powinna po około 3500 tyś obrotów bo już nie wiem czy jest dobrze czy źle bo mogę tylko sprawdzić na biegu jałowym a jak inaczej sprawdzić to nie wiem oprócz podłączenia pod dis. No i też ciekawe czy by pasowała bo ja mam e39 523i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 13:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 146
Lokalizacja: Staszów/UK
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Szczerze to ta moja stara chyba lepiej trzyma ciśnienie bo to po zatkaniu otworu powoli się otwiera i po podłączeniu kostki na odpalonym silniku nawet nie słychać cyknięcia jak na mojej starej.Odeśle ją i zamówie następną tym razem troszke droższą haha może któraś będzie sprawna :P
No niestety daleko mam do Ciebie.

Jedno pytanie czy do sprawdzenia disy wystarczy podpiąć ją pod kostkę i sprawdzić ja na odpalonym silniku czy trzeba ją zamontować w kolektorze???

_________________
Moja 330Ci viewtopic.php?f=6&t=150953


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 22:15 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 37
Posty: 4
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52TUB25
Myślę że lepiej zamontować i odpalić ale niech się wypowie ten kto się zna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] DISA problem
PostNapisane: 28 marca 2015, 18:21 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: e46 330i
Kod silnika: M52
Witam.

Panowie mam taki problem, że strasznie tłucze mi się DISA po odpięciu przestaje się tłuc. Moje pytanie jest następujące, czy do momentu wymiany DISA mogę jeździć na odpiętym?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 75 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 29 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL