BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 08:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 10:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 2002
Kod silnika: M57
Na załączonym rysunku (w linku) jest przewód podciśnienia od pompy podciśnienia, który pod kolektorem ma 4 odejścia: jedno do zbiornika podciśnienia (tzw gruszka), drugi do elektrozaworu pod kolektorem, trzeci zaślepiony no i czwarty (?).
Pytanie dotyczy tego czwartego odejścia - do czego powinien być podłączony?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 2002
Kod silnika: M57
Możesz podpowiedzieć w którym miejscu w aucie jest ten zawór poduszek silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 2002
Kod silnika: M57
Dzięki za wyjaśnienia, w wolnej chwili poszukam, na razie zaślepiłem to wyjście.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 20:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 2002
Kod silnika: M57
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy są jakieś konsekwencje dłuższego jeżdżenia z zaślepionym dojściem od poduszek? Czy błąd 256 air mass meter może być związany z tymi poduszkami (generalnie air mass meter to uszkodzenie przepływki).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 07:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 297
Moje BMW: R12S
Kod silnika: m57n
Garaż: niebmw s4, był: e39 turas z m57, był: e46 330d 303@705
nie powinno być żadnych konsekwencji po zaślepieniu podciśnienia do poduszek silnika i raczej ciężko byłoby znaleźć powiązanie między tym zaślepieniem a problemem z przepływką


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e46 330d 2002
Kod silnika: M57
Czy poniższy błąd "256 air mass meter" może pojawić się również w przypadku nieszczelności w dolocie (nie chcę pochopnie kupować nowej przepływki), dodam że przed wymianę przewodów podciśnienia nie pojawiał mi się ten błąd, zamieszczam w link z plikiem pdf w którym są odczyty i INPY

http://frogup.com/plik/pokaz/e46_air_mass_meter/8867/
lub
http://download2.frogup.com/links/c/a/6 ... _meter.pdf

256 air mass meter
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 724.28 1/min
Coolant temperature 77.08 Grad C
Einspritzmenge 8.70 mm^3
RPC rail pressure 349.40 bar
Fehler aufgetreten bei 166180.00 km
Error present
air mass flow to low
Errorcode: 01 00 28 01 74 80 1D AD 11 3A 40 EA 00 00 00 00
00 00 00 00 00 00 00 00 00
=============================================================


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 12 sierpnia 2012, 21:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Witam
mam taką prośbę czy mógł by ktoś wstawić jakieś foto albo dokładny schemat jak podłączone są te wężyki podciśnienia od elektrozaworów (znalazłem parę schematów ale za dużo nie mogę z nich wyczytać )
chodzi mi dokładnie o to z której strony jest podłączone elektrozawór turbo do tego zbiorniczka podciśnienie??
i w jakiej kolejności są podłączone wężyki tam gdzie są 3obok siebie??
Z góry dziękuje i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 11:42 
Odgrzewam kotleta i podpisuje się pod pytaniem Pawel91.

O jakiej wewnętrznej średnicy zakupić przewody (wężyki) podciśnienia? Jaką długość zamówić aby wystarczyło na wymianę każdego z osobna? - jedynie pozostanie stary przewód od elektrozaworu do egr, ponieważ jest zaślepiony. Czy ściągając kolektor ssący trzeba wymienić uszczelkę?

http://img210.imageshack.us/img210/5720/77843443.png

Wystarczy wymienić wężyki 9,10,11 czy jeszcze jakieś?

PS Motor M57 184km


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 20:54 
Na prawdę nikt się nie orientuje? :cool:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:10 
Rozumiem, że w sytuacji gdy mam zaślepiony egr wystarczy wymienić przewody z pierwszego schematu? Średnica wewnętrzna może wynosić 4mm czy będzie zbyt luźno? Wstępnie sprawdziłem, ażeby wymienić przewody podciśnienia turbo trzeba ściągać kolektor ssący. W związku z tym musi być nowa uszczelka?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 15:48 
Egr jest kompletnie zawieszony i nie bedzie dzialal zgodnie ze swoim przeznaczeniem. Jedynym minusem jest dluzszy czas nagrzewania silnika. w takim razie wystarczy wymienic wezyki z pierwszego obrazka? Moze byc przewod 4mm?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 18:57 
Sporo osób mówiło mi, że jazda z zaślepionym egr przynosi więcej profitów więc dlaczego tak sądzisz? :hyhy: Jestem w stanie wymienić wszystkie wężyki bez korzystania z kanału?... mam na myśli układ od poduszek


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e46 m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 30 listopada 2014, 19:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47n
Witam.
Mam takie pytanie , czy jeżeli podciśnienie które idzie do poduszek silnika ma tam nieszczelność a wręcz jest przewód luźny to czy to może mieć jakiś wpływ na resztę podzespołów które z tego korzystaj, jak np EGR turbina, tzn dokładniej czy może być auto słabsze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 5 listopada 2017, 09:38 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 520d
Kod silnika: M47N2
Odświeżam temat. Odwrotnie podłączyłem wężyki podciśnienia do elektrozaworu poduszek nr 11 włożyłem tam gdzie w schemacie jest 12. Silnik pracuje normalnie ale w kabinie zniknęły całkowicie wszystkie drgania na wolnych obrotach a mam silnik m47. Jakie będą konsekwencje tej zamiany?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 10:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Podepnę się pod temat, żeby nowego nie robić.
Pacjent to E61 LCI 525d (197 KM), chciałbym się upewnić czy wszystkie wężyki, do których potrzeba zajrzeć to te zaznaczone:
Obrazek
Obrazek

Czy jest coś jeszcze?

Objawy to opóźniony start (ciągnie dopiero od 2,5 tysiąca obr/min) i olej w dolocie (turbo jest nowe) czy to ma wpływ?

Przewody i tak wymienię, choćby profilaktycznie, bo pewnie są jeszcze OEM, tylko pytanie - kolektor dolotowy trzeba ściągać?

Dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 15:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Raczej wszystkie, co oznacza nowa turbina? Nowa, nowa czy regenerowana w jakimś zakładzie? Ile jest tego oleju? Odmę wymieniałeś? Nie wiem czy jest to realne bez demontażu kolektora, miejsca na pewno jest ekstremalnie mało, łatwo wtedy coś uszkodzić.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 15:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
Nowa turbina to całkowicie nowy Garett wymieniony razem z kompletem uszczelek, odma założona nowa z ASO przy poprzedniej wymianie oleju, więc ma jakieś 16.000-17.000 km przejechane obecnie (olej zmieniony teraz przy okazji wymiany turbiny, ale bez ruszania odmy). Przy wymianie układ wyczyszczony z oleju i opiłków. Oleju jest na tyle dużo, że po odpięciu rury wylotowej (tej, która idzie do kolektora ssącego) od intercoolera olej wylewa się ciągłą strugą, na rurze wlotowej do IC podobnie, ale jakby mniej. Na osłonie silnika są plamy oleju.
Co nie było zrobione to nie był wymieniony wąż powrotu oleju z turbo.
Nie wiem czy to istotne, ale DPF usunięty.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 26 kwietnia 2019, 07:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Co stało się z poprzednią turbiną? Ile oleju musisz dolać na 1000 km? Odmę warto czyścić przy każdej wymianie oleju/filtra powietrza.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 26 kwietnia 2019, 09:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 349
Lokalizacja: ok. Koszalina
Moje BMW: E61 LCI 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E61 525d - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166179
E36 Coupe - http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=55190
maniek21112, W starej turbinie pękł wirnik :wstyd:. To znaczy zaczęła gwizdać i ładować masę oleju w dolot, zamówiłem turbo i niestety nie dojechałem na wymianę, strzeliło po drodze. Od wymiany turbo, czyli jakieś 2000 km nie dolewałem jeszcze, na bagnecie w połowie stanu, przy wymianie zalane ca. 7,5 litra oleju (trochę mniej jak pół bańki litrowej zostało z 8 l kupionych).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] m57 schemat podciśnienia
PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Obserwuj poziom, może po awarii dolot nie został należycie wyczyszczony.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL