BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 79  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 12 czerwca 2017, 19:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
witam mial ktos przyjemnosc borykac sie z takim błedem i jakie skutki on przynosi?? 16 pulsweitenmoduliertes ausgangssignal schalter klimakompressor.
na marginesie klima gdziala jak nalezy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 15 czerwca 2017, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
INPA diagnoza m52b28 w e30 po swapie :

https://www.youtube.com/watch?v=-9L-R9f ... e=youtu.be



Jak dla mnie vanos do naprawy (212 blad) i padnięta sonda lambda 2.

Z vanosem to pewnik i w weekend będzie robiony, ale mam rację z tą sondą?

Widzicie coś jeszcze co jest nie tak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 17 czerwca 2017, 12:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1377
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Czy to normalne że pozycja STATUS VVT się nie zmienia ?
Obrazek

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 5 lipca 2017, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
mam problem z moją e46 330ci, otóż auto przy pierwszym odpaleniu (rano lub po dłuższym postoju) pracuje wmiarę prawidłowo tzn wkręca się na obroty, chce jechać itp., ale po kilku minutach pracy i gdy wskazówka temperatury zacznie wzrastać jak zgaszę auto i odpalę ponownie to już łapie zamuła i brakuje mu mocy. Po zdiagnozowaniu błędów inpa pokazała znajomemu takie błędy:
- błąd 129 timeout SSG Botschaft - problem chyba który powstał kiedyś przy okazji zmiany skrzyni biegów bo auto seryjnie było ssg a później ktoś ją przerobił na manuala
- błąd 103 regelvanos mechanisch einlass - z tego co znalazłem to podobno jest to czujnik wałka rozrządu od strony dolotu
- błąd 38 kuppungsschalter defekt - błąd spowodowany brakiem czujnika sprzęgła , czujnik już zamontowałem
- błąd 227 lambdareglerabweichung bank 1
- błąd 228 lambdareglerabweichung bank 2
- błąd 123 thermostatheizung, KFK
dodam jeszcze że wczoraj zmierzyłem ciśnienie paliwa i przy włączonym zapłonie ciśnienie przed filtrem, zaraz za filtrem i na listwie wynosiło około 2 barów, a na odpalonym silniku ciśnienie na listwie wynosiło 2,4-2,5bara. Tak się zastanawiam czy błąd sond lambda może być spowodowany zbyt niskim ciśnieniem paliwa bo dla tego auta powinno ono chyba wynosić 3,5bara. Czy poza pompą coś jeszcze może być odpowiedzialne za zbyt niskie ciśnienie? A jeżeli chodzi o czujnik wałka rozrządu to odrazu wymieniać czy jest może jakiś sposób na sprawdzenie go?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 5 lipca 2017, 19:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Prawdopodobnie przyczyną jest pompa paliwa, dla pewności wrzuć zrzuty błędów 227 i 228.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 5 lipca 2017, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
poniżej zrzuty błędów sond
Obrazek
Obrazek
zrzut błędu czujnika vanosów
Obrazek
czy błąd czujnika wałka może być spowodowany niewłaściwym ciśnieniem paliwa czy raczej nie?
Dodam jeszcze ,że jak odpalam auto na ciepłym silniku i odrazu wkręce na 3 tyś obrotów to auto jedzie normalnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 06:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Zacznij od dokładnego sprawdzenia szczelności dolotu, bo wygląda na to, że tu jest przyczyna.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 08:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
masz na myśli przyczynę błędu sond czy wałka rozrządu też?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 10:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Przyczynę błędów sond.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 10:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Daroo napisał(a):
poniżej zrzuty błędów sond
Obrazek
Obrazek
zrzut błędu czujnika vanosów
Obrazek
czy błąd czujnika wałka może być spowodowany niewłaściwym ciśnieniem paliwa czy raczej nie?
Dodam jeszcze ,że jak odpalam auto na ciepłym silniku i odrazu wkręce na 3 tyś obrotów to auto jedzie normalnie.



Ten czujnik, a w zasadzie czujniki (są dwa) współpracują z elektrozaworami vanosa i w większości przypadków albo same po prostu zdychają (zakładam, że auto ma dużo więcej niż 100 tys. km, a więc każdy czujnik może mu już po prostu zdechnąć jeżeli siedzi od nowości) albo są pochodną problemów z elektrozaworami. Jakieś dziwne przygody z zespołem regulacyjnym, wałkiem i inne to naprawdę marginalne przypadki. Poza tym kwestia osadów - jeżeli silnik jest zanieczyszczony to i elektrozawory i czujniki mogą być zawalone osadem po oleju. Można to wyczyścić kąpielą w benzynie ekstrakcyjnej i są na to DIY. Na start zacznij od demontażu obu czujników i elektrozaworów (oznacz je żebyś wiedział, które są od dolotu, a które od wydechu), zafunduj im parę kwadransów w benzynie ekstrakcyjnej, dokładnie osusz i zamień miejscami czujniki wałków. Jeżeli błąd zmieni miejsce z dolotu na wydech to po prostu trzeba mu wymienić czujnik na nowy (a najlepiej od razu dwa żeby nie wracać do tematu kiedy drugi za chwilę padnie). Jeżeli błąd dalej zostanie na dolocie to wtedy ponowny demontaż elektrozaworów i podmiana miejscami. Jeżeli błąd zmieni miejsce to elektrozawory do wymiany, a jeżeli nie zmieni to dopiero wtedy będzie można wykluczyć te komponenty i przejść do dalszej analizy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Przed chwilą sprawdzilem dolot i poza dwoma małymi pęknięciami (nie wplywajacymi raczej na szczelność bo po rozciagnięciu guma nie ma dziury) to raczej wszystko ok, opaski skręcone, przewody ciasno siedzą. Nie wiem czy w tym silniku można podmienić czujniki bo dolotowy jest z dosyć długim przewodem a wydechowy ma kostkę przy samym czujniku. Caly czas nie daje mi spokoju to że auto nawet na gorącym silniku jak przy odpalaniu dostanie obroty 3tyś to chodzi tak jak powinno. Gdyby była jakaś nieszczelność to kulało by chyba caly czas? Czy w inpie da się jakoś sprawdzić czy ten czujnik jest ok? Błąd sond może wynikać z problemów z tym czujnikiem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 19:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Witam mam e39 530d 193km czy możecie zerknąć na film i powiedzieć co jest nie tak. Robione pod obciążeniem 3 bieg 1500 obrotów gaz w podłogę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 20:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Trochę krótki i niewyraźny ten film, są programy na narywania ekranu, taki test jest lepszy na 4 biegu. Robiłeś coś z egr? Wężyki podciśnienia szczelne?

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 6 lipca 2017, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Programy do nagrywania próbowałem każdy ciął laptop trochę stary, jutro spróbuje na 4 biegu, z egr-em nic wężyki od niego nowe z racji nowego kolektora (stary sie rozczelnił) przy okazji wyczyszczony elektrozawór egr-u, od turba jeszcze nic nie ruszałem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57
Zrobiłem test na 4 biegu wydaje mi się że przepływomierz niedomoga lub elektrozawór turbo czy to może coś innego ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 18:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Masz problem z powietrzem, aby wykluczyć egr odepnij od niego wężyk podciśnienia i zaślep śrubką.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 19:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: e46 330 Ci
Kod silnika: M54B30
Witam
Pacjent to bmw e46 330ci , nie chce odpalić na komputerze wyskoczył błąd "24 przekaźnik główny" gdzie on się znajduje i jak go rozpoznam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 20:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Sprawdź bezpieczniki pod maską.

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 20:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: e46 330 Ci
Kod silnika: M54B30
maniek21112 napisał(a):
Sprawdź bezpieczniki pod maską.


Patrzyłem poruszyłem kablami i nic A nie chce wypinac wszystkich po kolei żebym czegoś nie spieprzył dlatego się chciałem dowiedzieć który to jest konkretnie , jeszcze jedno jest jakiś sposób żeby rozpoznać zepsuty przekaźnik ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] - pomoc przy rozszyfrowniu błędów
PostNapisane: 7 lipca 2017, 23:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 156
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: e46 330 Ci
Kod silnika: M54B30
Jak mi wyskoczył błąd przekaźnik główny to może to myć ten błękitny tzw. DME ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1563 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 79  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL