BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 04:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 16:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
Na dniach biorę się za wymianę sprzęgła. Czytałem gdzieś kiedyś że należy ustawić specjalnym przyrządem docisk ale czy jeśli sprzęgło jest nowe to też trzeba coś ustawić?? Bo w tym miejscu znajduje sprzeczne informacji a nie chciał bym czegoś spieprzyć przy robocie ;)

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 17:38 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Gdy wymieniałem niedawno to kupiłem komplet LUK: docisk, tarcza i łożysko wyciskające za chyba 620zł.
Docisk miał założoną nazwę to blokadę, która utrzymywała go w pozycji już "rozsprzęglenia".
Przed założeniem tarczy musisz dorobić trzpien-bolec środkujący-centrujący tą tarczę względem koła zamachowego. Średnica 14.98 do max 15.00mm na dł. ok.45mm(ma wejść w łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy w wale korbowym). Dalej średnica ta ma przejść na średnicę 23.2mm na długości ok. 31-32mm (ma wejść w wieloklin tarczy sprzęgłowej). Końcówka to znów mała średnica na dł. ok 5mm w której przewierciłem poprzecznie otworek i zrobiłem mała pętelkę z drutu(służy ona do wyjęcia trzpienia po dokręceniu docisku i zdjęciu z niego blokady).
Jest to coś w rodzaju wałka o podanych średnicach.
Ja to zrobiłem akurat z ośki koła tylnego od cezet 350(została mi z dawnych lat). Grubszą średnicę zrobiłem ze zwykłej plastikowej taśmy izolacyjnej. Długości max. nie można przekraczać, bo właśnie blokada sprężyny docisku przy dokręcaniu tą długość ogranicza. Przy dokręcaniu docisku pomimo wszystko trzeba zwracać uwagę czy tarcza jest ustawiona centrycznie-łożysko w wale ma pewnie małe luzy. Tarcza sprzęgłowa jest cały czas luźna i wisi na wałku-trzpieniu centrujacym i można mimo wszystko ją przesuwać.Najważniejsza jest chwila zdjęcia blokady-wtedy musi być centrycznie. Przy odkręcaniu blokady jest tylko "prztyk!" i już nie ma odwołania!. Po dokręceniu docisku potrzebny jest klucz imbusowy nie pamiętam rozwartości-chyba.. coś 14mm.
Wszystko to dotyczy sprzęgła typu "SAC"-samoregulującego siłę docisku w miarę zużycia jego elementów.
Piszą ażeby nie smarować prowadnicy po której ślizga się łożysko wyciskające-trzeba ją dobrze wyczyścić. Ono jest w plastikowej obudowie.
Odradzam ustawianie, centrowanie tarczy na "oko". Jeżeli się nie uda, to potrzebny prawdopodobnie przyrząd do powtórnego ustawienia sprężyny cenralnej-blokady już nie będzie.
Blokada jest założona od strony łożyska wyciskającego. Jest to gwiazda z powyginanymi promieniami. Zagięcia te utrzymuja wyciśniętą odpowiednio sprężynę.
Przy kupnie trzeba na to zwrócić uwagę-na którymś forum przeczytałem, że gość kupił bez tej blokady i musiał później reklamować.
Wszystko to w silniku m52tub25, skrzynia S5D 250G.
To tyle z pamięci, wałek domowej roboty w tej chwili mierzyłem.
Powodzenia!

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 17:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Da się docisk na nowo zamknąć trzeba tylko wiedzieć jak i mieć czym ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 17:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
RobertTOEZ, dzieki za wyczerpującą odpowiedz :piwo: , nie do końca mogę sobie to teraz wyobrazić jak to ma wyglądać ale mniej wiecej wiem już o co chodzi :hyhy:

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 18:21 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
"Da się docisk na nowo zamknąć trzeba tylko wiedzieć jak i mieć czym "

Z tego typu sprzęgłem to robiłem pierwszy raz i prawie robiłem w pory :przestraszony: gdy zakładałem skrzynię to się modliłem żeby tylko wałek wszedł i skrzynia trafiła na prowadnice ustalające.
Jeśli nie to znów musiałbym odstawić jakąś maniane ;) żeby przesunąć tarczę.
killer23: sprawdź przy okazji dwumasę tzn. luz kątowy i wzdłużny.
Rozbierałem głównie z powodu dwumasy, bo klekotała przy gaszeniu silnika i do wymiany poszło wszystko(dwumasa z allegro za 180zł :) ) :zly:
Pozdro! :ok:

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
no właśnie co do dwumasy to nie wiem jak to będzie , wszystko wyjdzie jak się rozbierze , puki co nie widzę żadnych oznak jej zużycia
RobertTOEZ nie strasz mnie bo sie w końcu tego nie podejmę :D

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 21:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja co kolego od razu powiem ze dwumas bedziesz mial powypalany, mnustwo kropek fioletowych tzw wilków które będą powodowały szarpania na starej tarczy.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 27 sierpnia 2012, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2371
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: e32
Kod silnika: m60b40
Leo napisał(a):
Ja co kolego od razu powiem ze dwumas bedziesz mial powypalany, mnustwo kropek fioletowych tzw wilków które będą powodowały szarpania na starej tarczy.

czyli co taki dwumas już nadaje się do wymiany??? metalicznych dźwięków nie mam żadnych ale licze się z tym że może okazać się że dwumas bedzie dupa...

_________________
Obrazek

Bo najważniejsza jest Pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 20:13 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Podłączę się pod temat ... kończy mi się sprzęgło i czeka mnie wymiana, żadnych drgań czy metalicznych dzwięków nie mam , tylko ślizga mi się. Przeglądałem co jest dostępne na rynku i mam dostępne sachs luk i jakieś coś dziwne o nazwie Kager. Jest w ogóle sens interesowania się tym czymś ostatnim ? Gdzieś czytałem że niby biorą towar od takich firm jak np Valeo. Ktoś coś więcej wie na ten temat ? Nie potrzebuję sportowych rozwiązań, bo auta mi służy do normalnej jazdy, ale fajnie jakby towar był dobrej jakości.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 22:24 
Nabij samą tarczę, koszt ok 100zł.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 23:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
docisk mozesz dac z firmy np valeo, ale tarcza musi byc luk albo sachs inaczej bedzie kaszana

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] sprzegło
PostNapisane: 22 sierpnia 2014, 19:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Chyba najlepiej kupić nowe ori sprzęgło i mieć spokój.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 10:03 
Offline
Specjalista

Posty: 4441
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Chcę kupić kpl sprzęgło czyli tarczę docisk i łożysko. Czytałem coś gdzieś tylko nie pamiętam gdzie , że jeszcze jakąś pierdołe przy tym warto wymienić, jak ktoś wie o co chodzi to proszę dać znać. I mam kolejne pytanie , bo paczam sobie te aukcje z alledrogo i są dwie średnice tarcz 228mm i 230mm. Moje auto to e46 323 coupe m52tub25 1999 rok. Z tych aukcji poniżej co warto wziąć pod uwagę
1
http://allegro.pl/sprzeglo-luk-bmw-3-e3 ... 64569.html

2
http://allegro.pl/sprzeglo-bmw-e46-e39- ... 94181.html

3 Czy skoro w opisie pasuje do 523 to czy do 323 też podejdzie ?
http://allegro.pl/sprzeglo-zestaw-bmw-e ... 49730.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 16:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
za 630zł z darmową przesyłką dostaniesz ori sprzęgło
z linka co podałeś wyjdzie cię 520zł
Wymień sobie uszczelniacz na wale + kołek na łapie sprzęgła.
Lewarek powraca w pozycje luz .? jeśli nie to jeszcze tulejki.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 18:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
to samo sprzeglo od LUKa dostaniesz co ori BMW

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 22:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Nie do końca,nawet Leo pisał że zakładał kilka sprzęgieł z Luk'a i ślizgały założył ori i było ok. Ponoc sprzęgło Luka ze znaczkiem bmw przechodzi większa kontrole jakości.ale to ''ponoć '' kosztuje 100zł więcej,więc czy jest sens oszczędzać na tym .? a to co dostanę to wiem bo kupiłem ori i miałem porównanie co jest w środku.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 22:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
bzdura czesci oe sie zmieniaja co pare lat, kupujac oe nie kupisz tego co bylo na oem bo jest wycofane, w danej chwili luk robi to co oe lub nowsza serie ktora lada chwila bedzie jako oe, tak jest z kazda czescia oe, czasem tez przy bmw jest docisk luka a tarcza sachsa w 1 zestawie a lozysko oporowe iny. podam inny przyklad, zalozmy ze chce kupic ori dywaniki velours wiec ide do aso i slysze o cenie 420zl. wchodze na allegri i kupuje petexa comet za 175zl. zaraz okazuja sie inne. dlaczego? bo model petexa comet ktory jest aktualnie sprzedawany jako oryginal bmw jest udoskonalony przez petexa i wycofany juz z produkcji od zalozmy roku. ludki mowia ze to nie to ze podrobka inna jakosc itd... ale zaraz mija rok i petex sprzeda go jako oe bmw wprowadzajac nowy numer bmw oe dywanikow... tak to dziala

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2014, 22:30 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 22:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 236
Moje BMW: e39
Kod silnika: m57D30
Wymieniałem kiedyś w fordzie to na tarczy i docisku miałem nabite logo luk-sachs


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 22:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
oczywiscie, wyjmowalem z forda z 89 oryginal i tez tak bylo, nie chce sie spierac ale tarcze sachsa sa lepsze niz luka. w zestawach oryginalnych zdarzalo sie mieszanie firm od dawna tak bylo. w vw tez na pewno byly takie myki. osobiscie mieszalem valeo z sachsem i luk z sachsem w roznych autach i sprzegielko zawsze bylo cacy. oczywiscie w bmw nie montowalem docisku valeo bo to profanacja

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 sierpnia 2014, 22:39 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Sprzęgło - ogólne informacje
PostNapisane: 23 sierpnia 2014, 22:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
pawelos666 napisał(a):
bzdura czesci oe sie zmieniaja co pare lat, kupujac oe nie kupisz tego co bylo na oem bo jest wycofane, w danej chwili luk robi to co oe lub nowsza serie ktora lada chwila bedzie jako oe, tak jest z kazda czescia oe, czasem tez przy bmw jest docisk luka a tarcza sachsa w 1 zestawie a lozysko oporowe iny.

Podeprzesz to info na 100% że nie przechodzi większej kontroli jakości .?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 128 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL