BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 06:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
to był rozgrzany silnik?
Dziwnie pracują sondy przed katalizatorem ("v"). W sensie nie pracują. U mnie oscylują cały czas 0.1-0.7 jak stoję lub jak jadę. Chyba masz tez inne sondy bo daja zakres 1-5V. Sondy za katem ("h") niby ok,ale test za krótki. Nagraj taki film podczas jazdy: przyspieszaj z np.4 biegu przez jakiś czas,potem jedź ze stałą V , potem dłuższy odcinek hamuj silnikiem. Moze nagram swoja wersję :) Tylko jakośsobie ubzdurałem, że tez masz M54 :p

zrobiłes reset adaptacji przepustnicy ? :) poza tym taki skok to mi sie kojarzy bardziej z uwalonym potencjometrem w pedale lub przepustnicy,ale tylko przypuszczam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 08:50 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 17
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: N53B30U0
Silnik był po krótkim postoju. Zatrzymałem się po pełnym rozgrzaniu żeby troche czujnik w dolocie złapał temperatury (intake =30). Temperatura cieczy chłodzącej jak widać spadła do 69 stopni, ale ogólnie można przyjać, że był rozgrzany. Jak mi się dzisiaj uda to rozgrzeję go i nagram pracę sond w INPA.
Adaptacji przepustnicy nie robiłem, ale to też spróbuję. Właśnie też mam takie małe podejrzenie, że może być uwalony któryś z potencjometrów, ale jak czytałem w sieci przypadki uszkodzenia, to nie bardzo pasowały mi objawy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 09:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
To lambdy powinny działać normalnie po takim postoju. Zobacz film. Gość trochę za długo gada ale pokazuje dobrze rzeczy w filmach:
https://youtu.be/Z-4BE6ahXU4?t=1311 - wykresy 21:50. Ogolnie film o lambdach
https://youtu.be/7kcIFXXUsrM?t=42 - praca lambd przed katem.
Mnie zastanawia co powinny pokazywac lambdy za katem podczas postoju. Gdzies czytałem, że 0,45V. A moje zatrzymuja sie randomowo.

Polecam adaptacje dla pewności, moze cos sie popieprzyło z mapą przepustnicy. To chyba najprostsze co możesz zrobić :) Tylko trzeba mieć na względzie, ze mapa spieprzyła sie z jakiegos powodu. Mapa powstaje na logikę na podstawie Twojego ruchu noga w czasie. Np. ja musze robic dlugie przytrzymanie na półsprzęgle bo sprzeło załącza mi dosyć agresywnie i komp sie tego uczy. Potem mam leniwa reakcje silnika. Być może takie krókie impusly z uszkodzonego potencjometru zostały jakby "wygładzone" i uśrednione. Komp rozumie to, ze teoretycznie depnąłeś pedał do końca i zrobil mape z wygładzona górką. Musiałbyś poobserwować sygnał z potencjometru pedału, a nie przepustnicy. Wystarczy ze co jakis czas da zły sygnał, czy jakąs przerwę.. To moga być tak krótkie impulsy ze ich nie zarejestrujesz w telefonie czy INPĄ.
Mam jeszcze taki pomysł, że odepnij kostke od pedału i wstaw zwykły omomierz i pabrdzo powoli rób ruch pedałem. Może zauważysz jakies zawahanie lub szumy. Najlepszy byłby szybki multimetr lub nawet oscyloskop


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 16:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: M54B25
Witam Panowie,

tez mam problem z moca w M54B25 tyle ze po serwisie ... przeciekalo mi z klapy zaworow i od razu chcialem wrzucic `zapobiegawczo` zregenerowane VANOSy.

Zmienione bylo:
- swiece
- odma i wszystkie przewody
- zregenerowany VANOS
- wszystkie uszczelki po drodze

Po tym zabiegu auto zamiast jechac lepiej nie ma mocy ... komputer nie ma bledow w sterowniku silnika.

Moglby mnie ktos pokierowac gdzie szukac usterki?

Auto serwisowalem w Polsce gdzie bede dopiero z 3 miesiace ... a powrot 1200km bez pelnej mocy to raczej watpliwa przjemnosc.

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2017, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 17
Moje BMW: E61 525i
Kod silnika: N53B30U0
maroFX napisał(a):
To lambdy powinny działać normalnie po takim postoju. Zobacz film. Gość trochę za długo gada ale pokazuje dobrze rzeczy w filmach:
https://youtu.be/Z-4BE6ahXU4?t=1311 - wykresy 21:50. Ogolnie film o lambdach
https://youtu.be/7kcIFXXUsrM?t=42 - praca lambd przed katem.
Mnie zastanawia co powinny pokazywac lambdy za katem podczas postoju. Gdzies czytałem, że 0,45V. A moje zatrzymuja sie randomowo.

Wygląda to tak, że na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku, jest 1,5V na sondach przed katem i 0,46V za katem. Przy przyspieszaniu spada do ok 1V na sondach przed i 0,75V za katem. Przy hamowaniu silnikiem, przed 4V, za 0V. Przy stałej jeździe, przed 1,5V, za 0,75V. W momencie szarpnięcia i przyduszenia (miałem jedno podczas monitorowania), sondy przed katem leciały do 0V, a za katem 0,85V. Wygląda, że wtedy mieszanka jest uboga i to by się zgadzało, bo przepustnica leci na 100%, sondy pokazują dużo tlenu. Czyli bardziej skutek, niż przyczyna. Nie wiem co o tym myśleć. Może podjadę gdzieś na diagnostykę sond.

maroFX napisał(a):
Polecam adaptacje dla pewności, moze cos sie popieprzyło z mapą przepustnicy. To chyba najprostsze co możesz zrobić :) Tylko trzeba mieć na względzie, ze mapa spieprzyła sie z jakiegos powodu. Mapa powstaje na logikę na podstawie Twojego ruchu noga w czasie. Np. ja musze robic dlugie przytrzymanie na półsprzęgle bo sprzeło załącza mi dosyć agresywnie i komp sie tego uczy. Potem mam leniwa reakcje silnika. Być może takie krókie impusly z uszkodzonego potencjometru zostały jakby "wygładzone" i uśrednione. Komp rozumie to, ze teoretycznie depnąłeś pedał do końca i zrobil mape z wygładzona górką. Musiałbyś poobserwować sygnał z potencjometru pedału, a nie przepustnicy. Wystarczy ze co jakis czas da zły sygnał, czy jakąs przerwę.. To moga być tak krótkie impulsy ze ich nie zarejestrujesz w telefonie czy INPĄ.
Mam jeszcze taki pomysł, że odepnij kostke od pedału i wstaw zwykły omomierz i pabrdzo powoli rób ruch pedałem. Może zauważysz jakies zawahanie lub szumy. Najlepszy byłby szybki multimetr lub nawet oscyloskop

Adaptację próbowałem robić na różne sposoby znalezione w necie, ale nie wiem czy cokolwiek to dało, bo nawet nie słyszałem, żeby przepustnica działała. Miernika nie podłączałem bo teraz nie mam czasu, ale w INPA dałem okno gdzie widać otwarcie przepustnicy i napięcie na pedale przyspieszenia. Robiłem różne ruchy, wciskanie na maksa, odpuszczenie, powolne zwiększanie i zmniejszanie, wszystko wydaje się być ok. Tutaj też na głębszą diagnostykę musiałbym jechać do kogoś, bo ja posiadam zwykły miernik, taki z hipermarketu, więc niewiele mogę nim zrobić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 lipca 2017, 18:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
https://ibb.co/dFHQKk

Witam, proszę o wypowiedzi co można tutaj zrobić aby odzyskać jak najwięcej. Dół faluje przez rozrząd/vanosy? Czy ten spadek przy 4200obr/min znaczy że disa jest kaput?

Jakby ktoś wkleił zdjęcie na forum byłbym wdzięczny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 lipca 2017, 10:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Obrazek

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 lipca 2017, 00:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Test na 95 czy 98 ?
Pytam się bo od jakiegoś czasu zalewam na zmianę i czuje lepsze efekty na 98.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 lipca 2017, 17:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 379
Lokalizacja: Górny Śląsk
Moje BMW: E46 330CI / E39 520i
Kod silnika: M54B30
95, Więc tak:

- przebieg prawdopodobnie ori 272kk
- odma z przewodami, disa, cewki zapłonowe wymieniane w 2016 roku za kadencji poprzedniego właściciela, dostałem wszystko do auta.
- bete kupiłem w marcu br przy przebiegu 262/264kkm, olej wymieniłem 8kkm temu na 5W50 mobil 1 po płukance. Wcześniej był Castrol 10W40. Oleju spala +/- 500ml na 1000km.
- kompresja mierzona w kwietniu br i wyszło następująco:
1 - 12,5
2 - 10
3 - 12,5
4 - 13
5 - 12,5
6 - 12,5

- kompresje zmierzę przy najbliższej zmianie oleju i wszystkich filtrów.
- mam coś z rozrządem do roboty bo się odzywa.
- sprawdzić także chce pompę paliwa i ciśnienie na listwie.
- diagnostyka tak jak napisałem dopiero we Wrześniu.
- ogólnie silnik ładnie podaje choć z dołu jest zmulony.
- świece, cewki, wtryski, odmę i disę też chce sprawdzić w trakcie serwisu.
- co do remontu(pierścienie, panewki itp) nie bronie się przed tym ale też mi się nie śpieszy żeby robić to już


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 09:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
I mnie dopadł problem z utrata mocy. Wykres wskazuje na 204 KM oraz 178 Nm.

Nie czekając długo zamówiłem uszczelki vanosa. Stare oczywiście były twarde a tłoki latały luzno. Jednak po wymianie testy vanosa w ISTA wychodza róznie, czasy sie zgadzaja ale kąty już nie zawsze.
Pytanie do kogoś kto się tym często zajmuje- czy rozrząd wystarczy skorygować na blokadach czy nie bawić się w półśrodki i zakladać nowe łancuchy?

Cała reszta osprzętu jest wymieniona. Od swiec po DISe, pompe paliwa. Wszystkie podciśnienia zrobiona wraz z gumami dolotu powietrza. Dlatego tez podejrzewam rozjechany rozrząd. Silnik lekko drga kilka sekund po odpaleniu. Po nagrzaniu sond drgania znikają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 09:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Zrób korektę ustawienia rozrzadu i sprawdź efekty.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
Czy jest jakis godny zestaw blokad dostepnych na allegro? Ktos testował lub miał mozliwosc porownac do oryginalu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
W moim wątku (poniżej) znajdziesz porównanie wymiarów pryzm. Rozbieżności są spore. Z tego co zauważyłem to sterownik ma dość dużą tolerancję i sam potrafi skompensować odchyłki.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
Przesledzilem cały Twoj temat. Do jakich wymiarów blokady Vanosa się zastosowałes? Gdzie dostales zaslepke EGR,a?

Dzis byłem troche pojezdzic i zrobilem jeszcze raz testy vanosa

Czasy wydechu ok, kat to - 6,38, ssacy czasow nie robi, wyswietla " incorrect vehicle status" ale kat 6,75.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 14:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
W ostateczności ustawiałem na 3,2 i 13,8.
W moim modelu nie był montowany egr, więc zaślepka jest oryginalna.
Dwa razy ustawiałem rozrząd bez blokad. Używając liniału i głębokościomierza. Da się to jednak ustawić dobrze bez blokad. Tym bardziej, że rozbieżność wymiarów pryzm jest spora.

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
Udalo sie w koncu silnik zmierzyc na hamowni? Nie doczytalem tez, czy pozbyłes sie w koncu kolektora wydechowego z M54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 227
Lokalizacja: Krosno/Kraków
Moje BMW: E39
Kod silnika: M54B30
Garaż: BMW 530i E39
Honda CR 250 :)
Jednak nie prześledziłeś całego tematu. Silnik jest na stole ...

_________________
Zabawa z moim egzemplarzem E39:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159828


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 sierpnia 2017, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Moje BMW: E46ci
Kod silnika: 330i
Przesledzilem, nie zwracalem tylko uwagi na daty ostatnich postow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 16 grudnia 2017, 23:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
takie pytanie. Swapuję silnik i na sucho na stojaku zmierzyłem mu kompresje: 11.5 - 11 - 14 - 12.5- 9 13 bar. Nieźle chyba poza tym jednym 5 cylindrem. po kapnieciu 5ml oleju na tłok dostałem wynik >14 barów (na dwóch środkowych 16, 15). Po zdjęciu głowicy zobaczyłem takie coś (foto) czyli olej dookoła 5 cylindra. Chyba zrobił sobie "przetokę do kanału olejowego" ale jeszcze nie wybił na zewnątrz bloku. Czy realnie mogła to byc przyczyna niższej kompresji?

Pytanie 2: Czy mam pierścienie do wymiany?
Pytanie 3: jeżeli do wymiany to czy tylko oryginały ASO, czy Goetze?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 11:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
maroFX napisał(a):
takie pytanie. Swapuję silnik i na sucho na stojaku zmierzyłem mu kompresje: 11.5 - 11 - 14 - 12.5- 9 13 bar. Nieźle chyba poza tym jednym 5 cylindrem. po kapnieciu 5ml oleju na tłok dostałem wynik >14 barów (na dwóch środkowych 16, 15). Po zdjęciu głowicy zobaczyłem takie coś (foto) czyli olej dookoła 5 cylindra. Chyba zrobił sobie "przetokę do kanału olejowego" ale jeszcze nie wybił na zewnątrz bloku. Czy realnie mogła to byc przyczyna niższej kompresji?

Pytanie 2: Czy mam pierścienie do wymiany?
Pytanie 3: jeżeli do wymiany to czy tylko oryginały ASO, czy Goetze?

Obrazek



2. Obowiązkowo
3. Patrzac jak gowniane sa oryginalne pierscienie olejowe bierz Goetze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 73 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL