BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 maja 2024, 11:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 21:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dziękuje wszystkim za sugestie :ok:
Dziś dopadłem komplet uszczelnień vanosa od beisana i już czekają na montaż
Jutro zamawiam dise, świece, filtr paliwa, uszczelke pod vanos, uszczeleke pod dekiel zaworów
Oczywiście zdam pełną relacje z naprawy :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 6 października 2012, 19:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dziś zregenerowałem vanosa i w poniedziałek jak dostane zamówione części to zacznę wszystko składać do kupy :ok:
Mam nadzieje, że coś tej mocy wróci :hyhy:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 01:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ustaw dobrze rozrząd żeby Ci się vanosy nie rozjeżdżały .

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 09:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Mam to samo co ty (popatrz w moja galerie str.2) ale ja już w DE, a tu nie mam możliwości za wiele podziałać... :kwasny:

Ja hamowałem auto w KRK nie na zlocie i wyszło mi 4 konie mniej niż tobie, za to o 4 niutki więcej.

Dopiero w grudniu będę się za to zabierał :zdegustowany:

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 10:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Masz blokady,żeby ustawić tego vanosa? Bez tego raczej dobrze nie zrobisz w M54.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
--==Mały==-- napisał(a):
Masz blokady,żeby ustawić tego vanosa? Bez tego raczej dobrze nie zrobisz w M54.

Nie mam blokad :kwasny: Robiłem według opisu beisena i tam nic nie było o żadnych blokadach :(
W m54 łańcucha z wałków się nie zciąga

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 11:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
ale vanosa trzeba ustawic bo na pewno masz kąty w dupie

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 12:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Leo napisał(a):
Ustaw dobrze rozrząd żeby Ci się vanosy nie rozjeżdżały .

Leo napisał(a):
le vanosa trzeba ustawic bo na pewno masz kąty w dupie


Czekaj czekaj bo Cię nie rozumiem...
Jak chcesz ustawiać vanosa w m54?
Rozrząd jak najbardziej tak ale vanosa??
Jak rozrząd dobrze ustawiony to vanosa się poprostu przykręca i nic tam się nie ustawia

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 12:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
--==Mały==-- napisał(a):
Masz blokady,żeby ustawić tego vanosa? Bez tego raczej dobrze nie zrobisz w M54.


Do ustawienia rozrzadu są potrzebne blokady a nie do ustawiania vanosa

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 12:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To się zgadza tyle,że prawidłowo powinieneś ustawić rozrząd i dopiero zamontować vanosa bo znam wiele przypadków nie trzymania mocy w M54 gdzie przyczyną był rozjechany rozrząd warto to sprawdzić zwłaszcza mając wszystko na wierzchu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 12:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
--==Mały==-- napisał(a):
To się zgadza tyle,że prawidłowo powinieneś ustawić rozrząd i dopiero zamontować vanosa bo znam wiele przypadków nie trzymania mocy w M54 gdzie przyczyną był rozjechany rozrząd warto to sprawdzić zwłaszcza mając wszystko na wierzchu.

Teraz to wszystko jasne :ok:
Wiesz może jak sprawdzić poprawne ustawienie rozrzadu?
Do regulacji są potrzebne blokady to wiadomo, ale do sprawdzenia chyba nie?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 7 października 2012, 13:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Jest na to sposób ale ja bez blokad i tak nie wierzę,że będzie to idealnie i sam u siebie nie zdecydował bym się na takie coś.
Ustawiasz wałki tak żeby krzywki na 1 cylindrze patrzyły na siebie pod kątem ok 45 stopni. Oba wałki mają na końcach małe kwadraciki. Po ustawieniu wałków na te 45 stopni ustawiasz kwadraciki tak,żeby padały prostopadle do powierzchni głowicy. Vanosa najprościej zamontować z odkręconymi obiema zębatkami do wałków. Możesz je odkręcić po odkręceniu zaślepek od zewnętrznej strony i wyjęciu jakichś plastikowych zaslepek. Zębatki Vanosa mają lewy gwint. Potem wkładasz w wałki same zębatki tak, aby spotkały się wcięcia, na to wchodzi Vanos i gotowe.
Ja jednak wole z blokadami bo tak możesz sprawdzić tylko mniej więcej jak to jest.
Jeżeli wałki są pod odpowiednim kątem a kwadraty tak jak pisałem to masz pewność,że wielkich odchyleń nie ma ale czy jest idealnie nie wiadomo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 07:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Ustawiałem vanosy u mechaników polecanych przez --==Mały==-- i mogę jedynie potwierdzić, że jest znaczna różnica w mocy i momencie. Jak zmieniałem uszczelki Beisana pierwszy raz, to mechanik też twierdził że nic nie może się przestawić itp itd. Po 80tyś km i vanosy były przestawione i uszczelki padły (wg Beisana są wieczne).
Kilka dni temu kurier przywiózł nowe uszczelki i niedługo je chłopaki je wymienią, przy okazji sprawdzając vanosy na blokadach.
Procedury ustawiania poszukaj w TISie, na pewno coś jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 08:01 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
fixxxer1 napisał(a):
Ustawiałem vanosy u mechaników polecanych przez --==Mały==-- i mogę jedynie potwierdzić, że jest znaczna różnica w mocy i momencie. Jak zmieniałem uszczelki Beisana pierwszy raz, to mechanik też twierdził że nic nie może się przestawić itp itd. Po 80tyś km i vanosy były przestawione i uszczelki padły (wg Beisana są wieczne).
Kilka dni temu kurier przywiózł nowe uszczelki i niedługo je chłopaki je wymienią, przy okazji sprawdzając vanosy na blokadach.
Procedury ustawiania poszukaj w TISie, na pewno coś jest.


Jak już to ustawiałeś rozrząd u mechaników a nie vanosa.
Każdy piszę o ustawieniu vanosów na blokadach i robi się niezły bałagan...

Na blokadach sprawdza się i ew reguluje ustawienie rozrządu i potem montuje się vanosa który
się poprostu przykręca do silnika, bo nie ma tam żadnej regulacji.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 08:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Kolego jak wrócę do domu teraz jade do pracy to pokaze ci jak wyglada blokada do vanosów, Blokadę do wałków zakładasz z tyłu na wałki a z przodu na vanosy taką jebitną pryzmę która ustawia ci połżenie poczatkowe vanosów.

Ja mam u siebie odchylenei na wydechowym -8,25 stopni gdzie widełki przewidują +/-5 stopni i nic sien ie dzieje prócz tego że ja o tym wiem że tak jest a nie powinno. W tygodniu będę miał blokady i będę ustawiał rozrząd od nowa także wiem co jest mi potrzebne. Powtórzę sie żeby nie było niedomówień:

potrzebujesz 2 pryzmy (blokady) jedną na tył wałków którą je zablokujesz drugą na przód Vanosów taka bardzo duża. No i na koniec kołek w wał ale o tym chyba wspominac nie muszę ;)

m54 to najgorszy silnik jeśli chodzi o regulację vanosów bo to taka rozbudowana na siłę jednostka m52, w s54 np vanosy ustawia się bajecznie prosto no ale nie wszystko można mieć :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 09:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Leo napisał(a):
Blokadę do wałków zakładasz z tyłu

Zgadza się i wygląda ona tak:
Obrazek
Leo napisał(a):
z przodu na vanosy taką jebitną pryzmę która ustawia ci połżenie poczatkowe vanosów.

Mówisz zapewne o tej jebitnej pryzmie:
Obrazek
Tylko że to też jest blokada do ustawiania rozrządu a nie vanosów
Tam nawet nie jest ten vanos zamontowany. Pomyliło Ci się chyba z silnikiem m52

Jeszcze link do Tisu:
http://www.technictool.com/bmwM52TU%20c ... %20pdf.pdf
Link do tematu w którym wypowiedział się Toudi
viewtopic.php?f=1&t=108618

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 10:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 17
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E36 E46
Kod silnika: m50 turbo m47n
Kolego istnieje cos takiego jak urzadzenie do blokowania w odpowiedniej pozycji vanosa. Jest to potrzebne do silnikow m62tu i napewno blokowanie w inny sposob niz przez blokady nie daje 100% dobrego ustawienia tam vanosa. Wygladaja one tak jak na zdjeciach http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-vano ... 73313.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 10:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
forti napisał(a):
Kolego istnieje cos takiego jak urzadzenie do blokowania w odpowiedniej pozycji vanosa. Jest to potrzebne do silnikow m62tu i napewno blokowanie w inny sposob niz przez blokady nie daje 100% dobrego ustawienia tam vanosa

Masz rację, ale mówimy tu o silniku m54 a nie o m62tu.
W opisie beisana piszę, że w silnikach m62tu jest potrzebny dokładnie ten sam przyrząd co podałeś linka
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm
W opisie do m54 demontujesz vanos, wymieniasz uszczelniacze i montujesz go z powrotem.

Jedynie trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu ew regulacja tymi blokadami co wkleiłem fotki.
Dążę do tego żeby nie robił się bałagan, bo wiele osób mówi o ustawieniu vanosów w m54

W m54 ustawia się rozrząd (wzajemne położenie wału korbowego z wałkami rozrządu) i na to
montuje się vanos

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3232
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Lukasz_S napisał(a):
Dziwne jest to że uszczelke pod deklem robiłem w serwisie Bmw 20kkm temu i zaczeło się znów z niej lać i to kroplami :mur:


Też tak miałem, wymieniłem uszczelkę ale bez uszczelek pod śrubami i po 20 tyś/pół roku znów lało. Ty wymieniałeś pod śrubami? Jak się zatrzymałem w korku parę razy to fajny dym z pod maski szedł :) Smród niesamowity. Na razie wymieniłem ciekawe na jak długo tym razem.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 11:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
GP-T1000 napisał(a):
Ty wymieniałeś pod śrubami?

Nie wymieniałem.
Dopiero teraz zakładam nową uszczelkę i uszczelki pod śruby też.
U mnie lało z tych pół księżycy od vanosa, bo serwis nałożył tam tyle uszczelniacza, że ledwo go było
widać po sciągnięciu pokrywy

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL