BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2024, 09:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 20:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Za chwilę się tu na prawdę bałagan zrobi.

Powiedz z czym masz u siebie probelm: rozbierznością między walkiem ssącym a wydechowym podawaną w stopniach czy może czasami jakie podaje DIS w teście vanosów?

Ten przyrząd niebieski zamontowany na silniku na jednym ze zdjęć służy do ustawienia początkowego vanosa, bez niego nie da się ustawić vanosów w położeniu 0 względem wałków. Rozrząd ok ale jeśli masz rozbierzność w kątach między wałkami to jest problem z regulacją kątów początkowych vanosa do czego służy niebieska pryzma. Da się to ustawić bez tej blokady ale trzeba wiedzieć jakie wysunięcie musza mieć tłoczki na każdym wałku. W s54 jest to dużo prossza sprawa bo tam vanos po zgaszeniu silnika ustawia się sam w pozycji zero i się blokuje co można sprawdzić po ściągnięciu pokrywy zaworow i próbie ruszenia wałkiem względem vanosa. Ale to już inny temat. tutaj rozmawiamy o m54

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 8 października 2012, 20:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Leo napisał(a):
Powiedz z czym masz u siebie probelm: rozbierznością między walkiem ssącym a wydechowym podawaną w stopniach czy może czasami jakie podaje DIS w teście vanosów?

Robiłem test na szczelność vanosa w Disie (Vanos Leak) i vanos wydechowy go nie przechodził...
W disie dostałem komunikat Vanos has to be repleced

Czyli wymiana uszczelniaczy

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 9 października 2012, 11:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Leo napisał(a):
Powiedz z czym masz u siebie probelm: rozbierznością między walkiem ssącym a wydechowym podawaną w stopniach czy może czasami jakie podaje DIS w teście vanosów?


Wydawało mi się że w DISie i w INPIe praca vanosa podawana jest w stopniach...

Leo napisał(a):
Ten przyrząd niebieski zamontowany na silniku na jednym ze zdjęć służy do ustawienia początkowego vanosa, bez niego nie da się ustawić vanosów w położeniu 0 względem wałków. Rozrząd ok ale jeśli masz rozbierzność w kątach między wałkami to jest problem z regulacją kątów początkowych vanosa do czego służy niebieska pryzma. Da się to ustawić bez tej blokady ale trzeba wiedzieć jakie wysunięcie musza mieć tłoczki na każdym wałku.


No to zniszczyłeś mój spokój wewnętrzny i wiarę w to, że będę w stanie sam wymienić uszczelki Vanosa i poskładać to do kupy bez konieczności regulacji Vanosa... W drugim moim samochodzie tak zrobiłem, ale nie mam bladego pojęcia czy wszystko działa tak jak powinno bo w obu silnikach mam uszkodzony czujnik wałka wydechowego. Muszę je wymienić, jakąś firmę konkretnie polecasz? Lepiej zamiennik czy ori używkę?
Kąty które pokazuje INPA są stale w całym zakresie obrotów.

Wspomniałeś też że spadek mocy przy około 4tys obr/min jest powiązany z DISĄ. Jak sprawdzić czy ona działa jak należy? Miałem ją w rękach i wyglądało na to że wszystko z nią w porządku. Klapka była sztywno przymocowana, nie miała luzów i poruszała się płynnie. Dodam że taki sposób sprawdzenia DISY wyczytałem na forach i nie mam pojęcia czy jest właściwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 9 października 2012, 12:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Dzikus napisał(a):
tego typu diagnozy i testy jak już to tylko DISem

Jesteś obeznany, to napisz krok po kroku jak taki test przeprowadzić i gdzie go w DISie znaleźć dla silnika M54 żeby mieć pewność że Vanos jest ok. Szukałem tego wszędzie i nigdzie nie znalazłem testu Vanosa w DISie dla tego silnika, więc tym bardziej zapunktujesz. Poza tym nikt nie mówi że sposób w jaki naprawiasz Vanosa jest zły. czy nie właściwy. Po prostu ludzie wymieniają się doświadczeniem i już.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 9 października 2012, 12:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
No i pięknie. To ja poczekam na DIY zanim zajmę się vanosem u mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 9 października 2012, 14:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Dzikus napisał(a):
to ja lub on opiszemy dokładnie dla potomnych ze zdjęciami co i jak i zrzuty z DISa się porobi.
świetnie! w takim razie i ja czekam na fotorelacje :super:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 11:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Inny silnik, ale dla M54 wygląda prawie identycznie:
http://forums.m3cutters.co.uk/showthread.php?t=51863


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 14:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Jesteście pewni, że w M54 da radę taki test przeprowadzić? Bo ten filmik który Dzikus wkleiłeś jest totalnie czymś innym...

A propos spadkowi mocy przy 4tys obr/min w M54 bo nikt nie potwierdził. Czy jesteście pewni że to wahnięcie wynika z działania (lub też nie działania) DISA? Może coś innego wpływać na takie zachowanie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 14:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
5oul napisał(a):
Jesteście pewni, że w M54 da radę taki test przeprowadzić? Bo ten filmik który Dzikus wkleiłeś jest totalnie czymś innym..


Oczywiście, że się da.
Ja jestem po wymianie uszczelnień vanosa, ale przejechałem dopiero 60 km.
Wymieniłem także DISA OEM BMW, swiece NGK, filtr paliwa, no i uszczelki po drodze do vanosa.

Odczucia jak najbardziej pozytywne. Auto zdecydowanie lepiej przyśpiesza przy < 3000 RPM
Stara disa nie była wyłamana ale klapka miała lekki luz i grzechotała na wolnych obrotach
Teraz jest istna cisza, praca zimnego silnika zdecydowanie się poprawiła. Przed wymianą uszczelnień silnik
zimny minimalnie falował teraz jest tak jak ma być. Przejadę jeszcze jakieś 300 km i jadę na hamownie sprawdzić wynik.

Wszystko robiłem sam i nie ma tam wielkiej filozofii. Podziękowania dla Dzikusa za chęć pomocy i konsultacje :piwo: :piwo:
Jedynie przy wymianie należy uważać na śruby mocujące tłok vanosa z wałkiem rozrządu.
Sruba to torx T30 z lewym gwintem!! Ja miałem mały fail z tą śrubą bo jak ją odkręcałem z wałka ssącego to poszła praktycznie bez użycia siły. Potem jak wszystko składałem do kupy i zacząłem przykręcać tą nieszczęsna śrubę to ukręciła się już przy momencie 5 NM :mur:
Ponad godzinę wykręcałem pozostałość z wałka ssącego ale naszczęście się udało :)
Serwis BMW Sikora z Bielska stanął na wysokości zadania i załatwili mi te śruby w parę godzin :padam:
Kupiłem od razu 4 :rotfl: 5 zł sztuka.
Jak ktoś będzie robił vanosa to radzę zaopatrzyć się wcześniej w te sruby, bo nawet w opisie Beisana piszą
że te śruby się łatwo ukręcają.
Poza tym pułapek brak. Polecam używać klucza dynamometrycznego to wszystko pójdzie elegancko :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 15:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 235
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: f11
Kod silnika: 535d
Kolega a gdzie kupowałeś zestaw do vanosa i jakie koszty

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 17:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
simi49 napisał(a):
Kolega a gdzie kupowałeś zestaw do vanosa i jakie koszty

Uszczelki na tłoki vanosa kupiłem na allegro za 340 zł

Do tego potrzebna Ci uszczelka pod obudowe vanosa (łyżwa) ok 40 zł
Opcjonalnie wymieniasz uszczelke pod deklem + 15 uszczelek na sruby
zmywacz do hamulców do czyszczenia i jak wymieniasz też uszczelke dekla to silikon
reinzosil

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 10 października 2012, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Kolego hamuj teraz czarnuje bo dupohamownia nic tu nie powie :)

Zrób jeszcze test disem zeby potwierdzic sprawnosc vanosa

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 11 października 2012, 21:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Nowe wieści panowie...
Trochę się rozpisze, aby wszystko dokładnie było jasne.
Dziś byłem czarnulą ponownie na hamowni i niestety większej poprawy nie ma :zalamany:
Przypomnę pierwszy wykres z Torunia:
Obrazek

I drugi z dzisiaj:

Obrazek
Moja dupohamownia niestety okazała się słabym wyznacznikiem i wykres z hamowni wszystko zweryfikował.
Jedynie moment podskoczył o 10 NM i jest dostępny od 3638 obr a nie jak ostatnio dopiero od 4864 i chyba
tą właśnie zmianę wykryła moja dupohamownia, bo czuć, że lepiej idzie od dolnych obrotów.

Opiszę dokładnie co zrobiłem a więc:

6x świece NGK dedykowane
DISA OEM
Filtr paliwa KNECHT
Uszczelki na tłoki vanosa od Beisana
+ wszystkie uszczelki po drodze, ale to nie ma znaczenia
Po wymianie uszczelnień vanosa przejechałem ok 500 km i zrobiłem pełną diagnostykę DISEM.
Dis nie wykrył żadnych nieprawidłowości w odczycie z czujników (sondy, MAF itd itp)
Teraz najlepsze :mur:
Zrobiłem test vanosa i jest wszystko ok oprócz leak testu vanosa wydechowego :mur:
Wynik to -7.12 w skali -5 do +5
Nie ma mowy o jakiejś pomyłce w wymianie uszczelnień, bo przyłożyłem się do tego konkretnie.
Tłoki ze starymi uszczelkami latały w cylindrach jak przysłowiowy żyd po pustym sklepie po wymianie
ciężko było tłok włożyć do cylindra.
Vanos rozbierany i składany był na stole idealnie według procedury Beisana. Każda śrubka dokręcona była kluczem
dynamometrycznym odpowiednim momentem.
Przed wymianą uszczelnień silnik na zimno delikatnie falował. Teraz po wymianie jest naprawde ok, ale czemu tego
testu na szczelność nie przechodzi to naprawdę nie mam pojęcia. Olej mam MOTUL X CESS 5w40 i ma przejechane 7 tys km

Sprawdzałem ustawienie wałków względem siebie i wydaje mi się, że nie jest do końca idealnie, bo jak ustawiłem krzywki pod kątem 45 stopni to kwadrat od wałka ssącego nie był dokładnie prostopadle do głowicy. Nie dałem rady załatwić blokad dlatego wolałem tego nie regulować na pałę.
Chciałbym zobaczyć też inne wykresy m54b30, może dojdziemy do jakiś wniosków.
Teraz pytanie do Leo, jak u Ciebie z mocą i momentem? Możesz wkleić wykres?
Jak ktoś ma jakieś sugestię to bardzo chętnie wysłucham :ok: Co mam jeszcze zrobić, żeby moc wróciła do serii?

Z góry dzięki za odzew :ok: :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 października 2012, 22:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Jak na moje to moze juz wiecej nie ugrac koni. M54b30 lubia nie trzymac parametrow no i nie wszystkie maja tyle koni co powinny . Wykres M54B30 mozesz zobaczyc u mnie w galerii na 1 stronie.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 października 2012, 23:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
forest napisał(a):
Wykres M54B30 mozesz zobaczyc u mnie w galerii na 1 stronie.

Taaa... :rotfl: Chodziło mi bardziej o seryjne m54b30 ;)
Jak bym chciał dążyć do Twojego wyniku to musiałbym pewnie 2 cylindry dołączyć :rotfl:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 października 2012, 06:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Możesz jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie bo może pompa paliwa już nie wyrabia. Masz tam zaworek taki jak wentyl więc jest to prosta czynność ma być 3,5b.
Jedno moje M54 przy przebiegu 200k miało 3,0b i to było przyczyną spadku mocy.

Druga sprawa zobacz czy klapka w wydechu chodzi płynnie i się nie zacina.

A trzecia to rozrząd jak było tak jak piszesz to jest źle i to na pewno będzie miało wpływ na wyniki. Znajdź kogoś kto umie to ustawić i ma sprzęt i koniecznie popraw różnice odczujesz od razu. Zazwyczaj biorą za to około 300zł więc nie jakieś kosmiczne pieniądze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 października 2012, 06:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
--==Mały==-- napisał(a):
Druga sprawa zobacz czy klapka w wydechu chodzi płynnie i się nie zacina.

Klapka testowana Disem i nie zacina się
--==Mały==-- napisał(a):
A trzecia to rozrząd jak było tak jak piszesz to jest źle i to na pewno będzie miało wpływ na wyniki

Sprawdzę to ciśnienie i podjadę do kogoś ogarniętego z blokadami, ale to niestety pewnie dopiero w grudniu
bo w niedziele wyjeżdżam czarnula do Belgii
Dzięki wielkie za sugestie :ok:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 października 2012, 07:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Lukasz_S, jesteś pewien co do oryginalności oleju?
Pojechałem niedawno do warsztatu na zmianę oleju (kupiłem sam, w tej hurtowni co zwykle), auto zapierniczało aż miło (świeżo po ustawieniu vanosów/rozrządu). Olej zmieniony, wyjeżdżam z warsztatu i czuję już że coś nie tak. Całą drogę do domu jechałem jakby innym autem, miałem ~30KM mniej.
Vanosy nie przeszły leak testu (również wydechowy), więc zamówiłem uszczelki Beisana.
Olej zmieniłem na inny, pewny - Valvoline. Niestety autu nie wróciła moc.
Zastanawiam się, dlaczego u Ciebie po wymianie tych uszczelek vanosy nie przechodzą testu?
Po pierwszej wymianie uszczelnień miałem 2x0 dla obu vanosów, więc nie wiem dlaczego u Ciebie nie pomogło?
Ponoć uszczelki Beisana są wieczne, u mnie padły? po 80k km. Zastanawiam się czy na pewno były oryginalne, bo kupowałem je przez forum. Teraz zamówiłem sam prosto od producenta.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 października 2012, 08:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No i dlatego właśnie uważam,że M52 był dużo lepszym silnikiem niż M54.
W M52 ludzie nie dłubali i moc zawsze była a każde M54 po 150tyś km+ trzeba już reanimować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 12 października 2012, 09:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
fixxxer1 napisał(a):
Lukasz_S, jesteś pewien co do oryginalności oleju?

Olej oryginalny kupiony u Maćka w częścidombmw
fixxxer1 napisał(a):
Zastanawiam się, dlaczego u Ciebie po wymianie tych uszczelek vanosy nie przechodzą testu?

Tego to już wogóle nie potrafię zrozumieć :/ Tłoki i cylindry nie miały żadnych wżerów i nie były porysowane
Wszystko poskładałem według opisu i takie jaja
Dzikus napisał(a):
Kumplowi teraz też 330i odżyło po wymianie pompy paliwa, była już tak padnięta że nie pobierała z lewej komory paliwa, spadek mocy przy tym bardzo duży

Pompę wymienie już w Belgii bo teraz się już nie wyrobie, nie będę nawet mierzył ciśnienia tylko od razu
kupie pompe

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 140 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL