BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 17:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 2 października 2012, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Witam,

Przy okazji zlotu Bmw w Toruniu postanowiłem wkońcu shamować samochód i niestety nie trzyma serii :/
Oto wykres:

Obrazek
Tematów o nie trzymaniu mocy trochę było, ale mam wielką prośbę do moderatorów o wyrozumiałość ponieważ mam niewiele czasu na podjęcie działań

Do rzeczy:
E46 330Ci przebieg oryginalny na 100% 219 tyś km
Brak błędów w sterowniku silnika, adaptacje długoterminowe dla obu banków ok +8
Czujnik wałka wymieniany rok temu na oryginał BMW
Samochód odpala od pierwszego nie kopci, nie faluje itd...
Najbardziej martwi mnie utrata ok 30NM momentu i zawahanie przebiegu przy ok 4000 obrotów :/
Robiłem test VANOSA w Disie i vanos wydechowy go nie przechodzi (do wymiany uszczelniacze)

Pierwsze co zrobie to wymienie świece i zawór DISA (klapka jest nie wyłamana ale grzechocze już dość mocno)

Wiem, że na tym forum są osoby, które mają m54 w jednym palcu i bardzo proszę o opinie na temat wykresu.
Czy popuszczający vanos wydechowy i grzechocząca DISA ma coś wspólnego z brakiem KM i NM czy tylko przebieg wykresu będzie inny?
Z góry dziękuje za cenne wkazówki :padam:

Pozdrawiam

_________________
Obrazek Obrazek


Ostatnio edytowano 11 października 2012, 21:53 przez Lukasz_S, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:25 
Offline
E34 lover
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 10409
Lukasz_S, jakoś dziwnie jesteś kolejną osobą która hamowała auto na zlocie i wynik wyszedł marny. Zanim podejmiesz działania to może przejedz się na jakąś inną i sprawdzoną hamownię.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zmień też filtr paliwa jak nigdy tego nie robiłeś i zmierz ciśnienie paliwa na listwie.
Powinno być 3,5bara jeżeli jest mniej mimo wymiany filtra to do wymiany pompa.
Disę wymień jak grzechocze to raczej jest luźna i nie wraca do pozycji zamkniętej a to oznacza słabszy dół.
Moment przebiega bardzo płasko zrób vanosa, disę i to co napisłem wyżej wtedy sobie shamuj i powinno być ok.
Jak nie to zostają katalizatory.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja hamowałem na zlocie a później na najnowszej hamowni MAHA i wykres był podobny jeśli chodzi o ilość km i Nm natomiast na hamowni MAHy widac było dokładnie zawachania na wykresie itd.

Kolego oczywiście że niesprawny Vanos jak i DISa mają wpływ na moc i Nm a także przebieg całego wykresu. Przy 4 tys obrotów wszystkie m54 mają dołek bo w tym momencie przełącza się właśnie DISa.

Ile spija Ci oleju? Bo to też jeden z powodów spadków mocy na szczęście da siętemu w pewnym stopniu zaradzić :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dzięki wielkie za sugestie :padam:
Oleju troche dolewam, ale cieknie mi pod deklem zaworów dlatego ciężko jest określić
Dziwne jest to że uszczelke pod deklem robiłem w serwisie Bmw 20kkm temu i zaczeło się znów z niej lać i to kroplami :mur:
Filtr paliwa, świece i disa idą na pierwszy ogień. Vanosa raczej nie zdąże ogarnąć narazie :wstyd: Dopiero w grudniu jak wrócę z Belgii

Jak macie jeszcze jakieś sugestie to z góry dzięki :padam:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Leo tu nie ma co szukać przyczyny. Miałem jedno M54 co brało 1L na 1500-2000km i miało 228KM a ogólnie wszystkie moje brały 1L na 3000-5000km a moc trzymały jak się ogarnęło to co trzeba.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 21:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Przy wymianie oleju wypłucz solidnie silnik tak żeby maxymalnie wyczyścić nagar z pierścieni i kanałów vanosa. Wykręć świecę sprawdź jaki ma kolor elektroda jak mocno brązowy to znaczy że przepala Ci sporo oleju a tym samym zabiera moc. Kolejna sprawa to jak wspomniałeś filtr paliwa i powietrza one muszą być świeże. Możesz sobie przed plukaniem silnika zmierzyć kompresję na cylindrach. Przepylił bym jesczze przepływomierz jakimś Air Flow Sensor Cleanerem.

PS jesli maly miałeś świeże świece to się z Tobą zgodzę w innym wypadku jakoś tego nie widzę ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Leo napisał(a):
Przy wymianie oleju wypłucz solidnie silnik tak żeby maxymalnie wyczyścić nagar z pierścieni i kanałów vanosa

Olej ma 4 tyś km i jest to MOTUL X-CESS 5w40
Przed wymianą zalana płuklanka Vavoline. Filtr powietrza świeży 4kkm
Świece nie wiem ile mają i idą na pierwszy ogień, jak wykręce to dam znać jak wyglądały

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
To się zgadza,że stare świece w silniku pobierającym olej mogą mieć znaczenie ale to minimalne nie tak jak tutaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Też się zgadzam ale kiedy nam się nałoży kilka czynników to mamy taki właśnie wykres. Co do płukacza ile płukałeś ten silnik? 15 min jak zaleca producent?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Dokładnie a tu już mamy kilka czynników jak vanos,disa i stare świecę filtr paliwa pewnie też nie ruszany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
No dokładnie, myslę że musisz ogarnąć kolego wszystko po kolei i później podjechać na hamownię żeby sprawdzić na ile te zabiegi pomogły.

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Leo napisał(a):
Co do płukacza ile płukałeś ten silnik? 15 min jak zaleca producent?

W instrukcji pisało, żeby wlać na ciepłym silniku i odczekać 5 min na wolnych obrotach i tak właśnie zrobiłem
Przypomne, że była to płukanka Valvoline.
--==Mały==-- napisał(a):
stare świecę filtr paliwa pewnie też nie ruszany.

Co do świec i filtra to nie mam pojęcia kiedy były wymieniane dlatego od razu zamawiam nowe...

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Heh tak myslałem kolego płucz ten silnik z 2 godziny a nie 5 minut bo to nic nie daje. Płukałem mnustwo silników i dopiero po godzinie zaczynają się osady rozpuszczać

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 2 października 2012, 22:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 16
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Leo, a tak z innej beczku, jaką płukanke polecasz? Piszesz że płukałeś wiele silników, w żadnym nie było jakichś negatywnych skutków takiego zabiegu?

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Jak vanos nie przechodzi testu w DISie to uszczelki KONIECZNIE do wymiany. Moje padły po 80tyś km, tydzień temu zamówiłem nowe i ustawię się z chłopakami na wymianę. Przy okazji wymiany oringów Beisana warto sprawdzić vanosy na blokadach, może coś się przestawiło.
DISA otwiera się chyba przy ~3800obr/min więc to zawahanie na wykresie może być przez nią.
Różnica przed i po jest bardzo odczuwalna, na pewno kilkanaście koni Ci wróci.
Poza tym, tak jak koledzy pisali - filtr paliwa, pompa, DISA.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 10:20 
Wojtas w swoim m54b30 miale poparciala rure od przelywki ta gumowa i po wymianie auto zaczelo jezdzic jak szalone. Sprawdz moze pod katem lewego powietrza.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 15:43 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jedź na inną hamownię i jak wyjdzie podobny wynik to dopiero się martw, tak jak sugeruje Kamil :)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 16:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Lukasz_S, wymień odme jeżeli niewymieniałeś. Niby w benzynie nie trzeba wymieniać, ale to też może mieć wpływ na rozwój sytuacji :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM + wykres z hamowni
PostNapisane: 3 października 2012, 17:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 739
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36
Kod silnika: M54B30
Miałem identyczny wykres tylko, że 220 KM i 270 NM i okazało się, że VANOS nie działał,bo uszkodzony był czujnik wałka wydechowego, chociaż nie pokazywało błędu, dopiero widać było jak spojrzało się na kąty VANOSA, a one się nie zmieniały. Sprawdź to też. Niestety nie zmierzyłem auta po naprawie. Ktoś wie czy moc po naprawie VANOSA wzrasta? Czy tylko sam moment?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL