BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 października 2012, 00:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Moja wypluła 225 km i 285 Nm i też mam opóźniony wałek wydechowy o -8,25
Nadal będę się upierał że przy rozbiórce vanosów powinno się na nowo wyregulować zarówno rozrząd jak i pozycje tłoczysk vanosów. Gdyby były nieszczelne vanosy to powinieneś mieć czasy do dupy a ty masz katy vanosów w lesie. Ja nie mogę nigdzie dostać blokady do ustawienia tłoczysk tak to już dawno bym je ustawił i pojechał na hamownie choć uszczelniacze też sobie w tygodniu wymienie bo na pewno nie zaszkodzi, będę miał nowy wykres jakoś w tym tygodniu tyle że mam przerobiony dolot i sterowanie przepływką więc pomiar nie bedzie już miarodajny

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 14 października 2012, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
Mój wykres jest w galerii.

Ja będę się za to zabierał dopiero w grudniu bo teraz tez jestem poza zasięgiem :P :P

U mnie trochę więcej obyło :(

Musze w końcu zainwestować w lapka i interfejs, bo narazie to błądzenie takie..., a wymieniać na pale jak leci to bez sensu :kwasny:

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 14 października 2012, 21:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
pojeździj jeszcze trochę i wtedy zrób ponownie test, teraz trochę autostrady Cie czeka to ją przegoń lekko

Właśnie wróciłem z trasy 1400 km. Czarnule przegoniłem troche w DE ;) Zrobiłem test vanosa po trasie i czasy ssącego i wydechowego podawane w ms są ok. Leak test dla ssącego wyszedł na 0, a wydechowego na -6 niestety :(
Pytanie do znawców... Czy leak test tylko sprawdza uszczelnienia vanosa czy coś innego ma wpływ na wynik?
Jest to naprawdę dziwne, bo uszczelnienia założone na bank dobrze.

Leo coś wspominał o kątach w lesie?? Więc jak?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 października 2012, 20:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Panowie, walczę z tym samym, a zaczęło się to od opóźnionej reakcji na gaz, która może mieć związek:

https://www.youtube.com/watch?v=AFOgiMO1G0I - reakcja u mnie na dodawanie gazu

Jestem kierowcą rajdowym-amatorem i wiem jak auto powinno reagować na gaz. Zwróćcie uwagę jak czasem niepłynnie schodzi z obrotów, wskazówka się zatrzymuje na chwilę, tak nie powinno być. Dobrze jest tylko przez minutę po odpaleniu zimnego silnika. Potem dostaje muła i tak nie da się jeździć. Kangury przy zmianie biegów przy obrotach nie większych niż 2-3tys. Międzygaz w czasie jazdy jest trudny do wykonania bo silnik się nie wkręca, muszę cisnąć do podłogi i dopiero za ułamek sekundy obroty rosną.... porażka.

Wymieniłem już uszczelnienia tłoczków Vanosa, przepływkę, świece, oba czujniki wałków, odmę, wyczyściłem przepustnicę i zawór wolnych obrotów, usunąłem zawór przy sprzęgle CDV (Clutch Delay Valve), zamieniłem miejscami nastawniki Vanosa, zaktualizowałem soft w sterowniku silnika - nic nie poprawiło tej reakcji na dodawanie gazu, właściwie na muskanie gazu. Wydaje mi się, że auto dalej jest słabe na niskich obrotach. Bardziej słabnie ale tylko delikatnie jak zdeaktywuję Vanosa (odłączenie nastawnika lub czujnika). Przeczytałem w jakimś technicznym opisie do silnika M54, że jak się zdeaktywuje Vanosa, to ustawia się on w pozycji bezpiecznej i auto jest słabe - porównali to do jazdy autem z opóźnionym zapłonem albo do próby ruszania z trzeciego biegu. I ja mam wrażenie, że właśnie moje auto jest takie słabe ale tylko do ok 1500 obrotów mimo aktywnego Vanosa. Czyli musi być tutaj coś nie tak...

Po wymianie uszczelnień tłoczków Vanosa (niestety stare nie były luźne) żadnej poprawy nie zanotowałem. I obecnie też nie przechodzi mi Leak testu na wydechowym (5.25st). W INPIE w czasie jazdy zanotowałem największe wartości:
NW Edge adaption Intake: -1.88
NW Edge adaption Outlet: 6.38


To są chyba te same wartości jak w przypadku Leak Testu - ale oznaczają też, tak mi się wydaje, o ile stopni Vanos może się zaadoptować. Czyli do +-5 bierze pod uwagę te wartości i ustawia wałki poprawnie. Ale powyżej już nie? Mi przy 6.38 na wydechowym i tak wałek ustawiał na -105 ale niestety nie jestem pewny czy osiągał górną granicę czyli -80. Z kolei Dolotowy działa na pewno w pełnym zakresie od 80 do 120 stopni.

Ale, może Wy będziecie w stanie mi wyjaśnić co oznacza pozycja "NW ref. position intake" i czemu różni się od aktualnej pozycji wałka dolotowego o 10st? Na wydechowym się zgadza:

Obrazek

Jeśli ustawienie wałków nie jest poprawne to może to skutkować złym napełnianiem cylindrów lub wydechem po części do kolektora dolotowego (tak działa EGR) i dlatego taka opóźniona reakcja i słabe auto. Ale patrzyłem jak zbudowany jest wałek i przykręcone do niego koło do odczytywania pozycji - są na stałe, reguluje się za to koła zębate które mają fasolki zamiast otworów. I jeśli wałki są źle ustawione to kompem to musi wyjść, dlatego pytam jaka jest Wasza wiedza w tym temacie?

Co nam mówią wartości Edge adaption oraz ref. position? Na ile stopni wałki powinny być ustawione na wolnych obrotach?

Pozdrawiam
BB

_________________
BMW 325ti


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2023, 18:34 przez Buckey, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 października 2012, 20:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Wg mnie skrót ref pochodzi od reference czyli znak, punkt odniesienia czyli inaczej wartość zadana jaką powinien mieć w danej chwili dany wałek

adaption to inaczej adaptacje tych wałków i te wartości powinny byc bliskie 0 pokazuje to jak są rozjechane wałki względem tego co powinno być.

Poprawnie ustawiony rozrząd to tylko pewność że silnik będzie chulał i nie spotkają sie zawory z tłokami ale poprawnie ustawione tłoczki vanosów to właśnie odpowiednie kąty wyprzedzenia wałków w czasie pracy silnika/przyspieszania

Takie jest moje zdanie na ten temat jęsli ktoś uważa inaczej chętnie posłucham, nie uważam się za specjaliste ale swoją wiedze posiadam. Nadal uważam że powinno się ustawic tłoczyska vanosów za pomoca pryzmy bo te vanosy sie nie zamykają przy gaszeniu silnika i trzeba je skorygować tym bardziej że kazdy element w układzie rozrzadu ma już swój przebieg i może odbiegać od normy mowa o wytrzymałości i rozciągliwości materiału z którego wykonane są poszczególne elementy systemu Vanos jak i rozrzadu :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 października 2012, 21:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Mi też wydaje się, że ref. to wartość referencyjna czyli odniesienia - ona jest stała i się nie zmienia w czasie pracy silnika. Czasem po uruchomieniu mam 122.39 a czasem 123.11. Pozycja Target to pozycja żądana przez komputer, zmienia się i wartość Actual próbuje do niej dążyć. Czas przestawiania wałków mierzony w Leak teście to właśnie czas jaki upływa od żądania przez komp danej wartości do faktyczego jej osiągnięcia - i u mnie to jest ok.

Pytanie dlaczego przy dolotowym pozycja referencyjna różni się od aktualnej o 10st (aktualna w stosunku do Target jest ok) a przy wydechowym jest praktycznie ok?

Szukałem informacji o ustawieniu rozrządu i Vanosa i napotkałem coś takiego

http://germanautosolutions.com/M54_Personal_Cam_Tools_DIY.html

To jest opis jak przy pomocy jednej blokady i kilku trzpieni ustawić rozrząd. Poczytałem i pooglądałem zdjęcia i dochodzę do wniosku, że ta blokada z przodu służy jedynie do prawidłowego ustawienia wstępnej głębokości wsunięcia tych "helikalnych kubełków" - one nie mogą być inaczej założone a ustawia się je wstępnie dlatego, że to ma wpływ jak ustawiasz i przykręcasz koła zębate. Jak już to ustawisz i skręcisz to nic tam się nie przestawi i Vanosa możesz odkręcać i przykręcać bez obaw.

Edge adaption to według mnie wartość o jaką Vanos bierze poprawkę przy ustawianiu wałków. Jak wynosi ona np. 4.88st na wydechowym to komp wie że ma 4.88st odjąć i pozycja aktualna jest zgodna z żądaną. Ale ta adaptacja ma pewne granice i stąd pewnie wartości graniczne +-5st przy teście, powyżej których zalecają wymianę Vanosa.

Takie moje dedukcje, ma to sens? :)

PS.
W wydechowym cylinderku Vanosa jest sprężyna, która wstępnie wypycha tłoczek w skrajną pozycję gdy nie ma ciśnienia oleju.

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 października 2012, 23:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Buckey napisał(a):
Ale, może Wy będziecie w stanie mi wyjaśnić co oznacza pozycja "NW ref. position intake" i czemu różni się od aktualnej pozycji wałka dolotowego o 10st? Na wydechowym się zgadza

Mam dokładnie to samo pytanie
U mnie NW actual position na wolnych obrotach jest ok ~120 stopni ---> target position tak samo czyli niby ok
Ref. a actual różni się o ok 10 stopni bo mam prawie 130 stopni mówię tu o wałku ssącym
Na wydechowym prawie nie ma różnicy w actual a reference

Leo, Mógłbyś wkleić jak u Ciebie to wygląda? Chodzi mi o screena z INPY
Leo napisał(a):
Takie jest moje zdanie na ten temat jęsli ktoś uważa inaczej chętnie posłucham, nie uważam się za specjaliste ale swoją wiedze posiadam. Nadal uważam że powinno się ustawic tłoczyska vanosów za pomoca pryzmy bo te vanosy sie nie zamykają przy gaszeniu silnika i trzeba je skorygować tym bardziej że kazdy element w układzie rozrzadu ma już swój przebieg i może odbiegać od normy mowa o wytrzymałości i rozciągliwości materiału z którego wykonane są poszczególne elementy systemu Vanos jak i rozrzadu

Masz rację w 100%. Czytałem na ten temat na zagranicznych forach i jak najbardziej po demontażu vanosa należy
sprawdzić i ewentualnie skorygować ustawienie wałków względem siebie (blokada z tyłu na wałki) + pryzma z przodu do regulacji vanosów.
Nie mam pojęcia dlaczego Beisan o tym nie piszę, bo to przeciez podstawa do poprawnego działania vanosa. Co z tego że uszczelniacze zmienione jak kąty wałków w dupie :mur:
Na początku myśałem, że żadne blokady są nie potrzebne, ale zwracam honor, bo bez tego ani rusz...
Jak byś mógł wkleić screen o który prosiłem to wiele by wyjaśniło...
Pierwsze co zrobią to znajdę kogoś z blokadami ogarniętego

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 06:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Po ustawieniu na blokadach tak wyglądają moje vanosy:
Obrazek
Szukam starego screena przed naprawą, ale nie mogę znaleźć.
Różnica przed i po, to jak różnica między 520i i 525i ;)
Szkoda tylko, że długo się tym nie nacieszyłem i znowu jest coś nie tak.
Zrzuty z DISa zaraz po naprawie:
Obrazek
Testy wałka ssącego:
Obrazek
Obrazek

i wydechowego:
Obrazek
Obrazek
Leakage wydechowego teraz jest -7 i szukam przyczyny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 09:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 737
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E39 525iaT, E46 325
Kod silnika: M54B25
Lukasz_S napisał(a):
Nie mam pojęcia dlaczego Beisan o tym nie piszę, bo to przeciez podstawa do poprawnego działania vanosa. Co z tego że uszczelniacze zmienione jak kąty wałków w dupie :mur:


Pamiętajmy, że Beisansystems to nie firma z 20 - 30 - 40 letnią i więcej tradycją, wielkimi centrami badawczymi, czy nawet małymi laboratoriami. To Amerykanin palestyńskiego pochodzenia, który miał problem z Vanosem w swoim E39 528, kupił nowy, pogłówkował i postanowił skopiować oryginalne elementy, nieco zmodyfikować, produkować i sprzedawać, ot taki biznes w stylu "american dream", i nie ma co ukrywać idzie mu to:)
Tyle, że nie brał bym wszystkiego, co piszę za wykładnię, bo gość uczy się na własnym doświadczeniu i nie stoi za nim armia inżynierów.

Więcej o firmie od założyciela tutaj --> http://www.bimmerboard.com/forums/posts/439158

_________________
e///M-tuzjasta :)

E46 323i --> SPRZEDANY

E36 316i Compact --> SPRZEDANY

E36 320i Coupe --> SPRZEDANY


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Czyli po ustawieniu wartość Ref. zgadzała się z wartością Target - żądaną przez komp i Actual - aktualną jeśli dobrze widzę. Skoro teraz masz źle to ciekaw jestem czy nastąpiła jakaś rozbieżność, np. taka jak u mnie? Gdybyś miał możliwość zrobić screena teraz to byśmy mieli czarno na białym jak było ok po naprawie i jak jest teraz i które wartości się różnią.

Coś mi podpowiada, że wartość Ref. to pozycja wałka w domyślnym ustawieniu. Jakby przestawiło się rozrząd to ta wartość by się zmieniła... tak tylko domyślam się...

Zastanawiające jest to, że Leak u mnie nie przechodzi na wydechowym a różnica między Ref i Actual i Target jest na ssącym...

PS.
Apropo blokady przedniej - zakłada się ją do ustawiania i przykręcania kół zębatych. Jak to zrobimy to ją odkręcamy i przykręcamy Vanosa. W nim tłoczki są ustawione inaczej niż w blokadzie, więc czy coś się nie przestawi? Nie, bo już ustawiliśmy i skręciliśmy koła. Ja dalej jestem przekonany, że jak się wszystko skręci poprawnie to Vanosa można odkręcać i przykręcać wiele razy... Polecam poczytanie linku i obejrzenie zdjęć który podałem w poprzednim moim poście :) Wiem, że nie mam dowodów, a moje przekonanie wynika jedynie z analizy zdjęć i zasady działania tego ustrojstwa :) Nie bijcie ;)

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Buckey napisał(a):
Coś mi podpowiada, że wartość Ref. to pozycja wałka w domyślnym ustawieniu. Jakby przestawiło się rozrząd to ta wartość by się zmieniła... tak tylko domyślam się...

Mi się dokładnie tak samo wydaje
Jak pójdę do auta to zrzuce i wkeje moje screeny

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 11:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
If the double VANOS adjustment unit has been replaced, you must check and, if necessary, adjust the camshaft timing.

No i właśnie o to chodzi.
TIS wyraźnie mówi że należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować pozycje wałków.
Sporo czytałem na zagranicznych forach i jeśli nikt nigdy nie korygował pozycji wałków to nie ma bata żeby po 200kkm było tak
jak wyjechało z fabryki.
Sprawdzałem sposobem Małego ustawienie wałków (obie krzywki pod kątem 45st) i kwadrat od wałka ssącego nie był prostopadle do głowicy
Wałek wydechowy był ok. Nie miałem blokad dlatego nie zdecydowałem się tego ruszać żeby więcej nie namieszać.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Oto mój screen z dziś
Silnik na wolnych obrotach wskazówka od temp w pionie

Obrazek

U mnie to wogóle actual position intake jest ok 118 a u Was ok 112

Reference position intake na 130!
Dla wałka wydechowego jest ok a dla ssącego mega różnica
Wydaję mi się, że ta wartość 130 to nic innego jak zła pozycja wyjściowa wałka ssącego którą należy wyregulować na blokadach.

Jak już mówiłem spradzałem bez blokad i ewidentnie kwadrat z wałka ssącego nie zgadzał się z powierzchnią głowicy.
Co o tym myślicie?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 12:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Dzikus napisał(a):
Sama wymiana vanosa nie ma żadnego wpływu na ustawienie rozrządu

I to jest stu procentowa prawda, ale tak jak pisałem jeśli nikt nie regulował wcześniej pozycji wałków
to nie ma bata że po 200kkm będzie idealnie...
Łańcuch się rozciąga a zębatki zużywają.

Co z tego że założysz zregenerowanego vanosa jak kąty wałków będą nie poprawne to i vanos nie bedzie chodził tak jak powinien

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 13:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Nie pozostaje nic innego jak znaleźć blokady i sprawdzić :)
Zajrzyj do tego tematu na innym forum, kolega ac_schnitzer wypożyczył blokady i ustawiał wszystko. Ma taki sam silnik jak ja a parametry w INPA mamy różne...
http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=28155&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 18:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TUB20
Witam reference to ustawiona pozycja wałka ,target to wartosc wymagana przez kompa a actual to aktualna pozycja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 20:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
dimen22 napisał(a):
Witam reference to ustawiona pozycja wałka

A wiesz jaki ma być kąt wałka dla m54b30?
U mnie jest 130 i chyba to jest spoooro za dużo

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 października 2012, 20:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
dimen22 napisał(a):
Witam reference to ustawiona pozycja wałka ,target to wartosc wymagana przez kompa a actual to aktualna pozycja

Tak też przypuszczałem... Ale właśnie pytanie ile ona ma wynosić dla M54B25 a ile dla M54B30 jak np. silnik pracuje na wolnych obrotach? Mają się zgadzać te trzy wartości? Do czego dążyć przy ustawianiu?

Cytuj:
Zajrzyj do tego tematu na innym forum, kolega ac_schnitzer wypożyczył blokady i ustawiał wszystko. Ma taki sam silnik jak ja a parametry w INPA mamy różne...
http://www.bmw5er.pl/viewtopic.php?t=28155&start=0

Poczytałem walkę z rozrządem i ustawianiem na blokadach... ręce opadają... :( Chłopaki ustawili silnik na blokadach a i tak te wartości się różniły znacznie. Podobno mogą do 3 stopni ale w jakim momencie? Na wolnych obrotach?

I dochodzimy do etapu gdzie na ustawienie rozrządu wpływają wyrobione koła zębate, rozciągnięte oba łańcuchy, wytarte ślizgi, niesprawne napinacze... tego robi się tyle, że to jest jakaś masakra... Chyba lepiej się przesiąść na Pandę... ;)

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 października 2012, 15:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TUB20
Dla silnika 3.0 ssący ma być 130 a dla silników 2.0-2.8 120.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 października 2012, 17:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
dimen22 napisał(a):
Dla silnika 3.0 ssący ma być 130 a dla silników 2.0-2.8 120.

Mówisz o refernence position intake? Czy o aktual?
Czyli na moim screnie jest ok?

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 163 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL