BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 kwietnia 2024, 11:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 października 2012, 20:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M52TUB20
Lukasz_S napisał(a):
dimen22 napisał(a):
Dla silnika 3.0 ssący ma być 130 a dla silników 2.0-2.8 120.

Mówisz o refernence position intake? Czy o aktual?
Czyli na moim screnie jest ok?


Tak mówię o reference,masz dobrze ustawione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 października 2012, 11:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Wrzucam moj zrzut ekranu z inpy:
Obrazek


Ostatnio edytowano 20 października 2012, 13:35 przez bastaz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 października 2012, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
bastaz napisał(a):
Wrzucam moj zrzut ekranu z inpy:

Popraw link bo się nie wyświetla

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 października 2012, 13:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Poprawilem. Powinno byc OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 października 2012, 18:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kurcze, temat mega ciekawy...jutro wkleje swoje dane z INPY...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 21 października 2012, 19:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 76
Moje BMW: 330i/318i
Kod silnika: M54B30/M43B19
Znalazłem dane z X5 3.0M54
Vanos E 80 do 120stopni
Vanos A -105 do -80stopni


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 1 listopada 2012, 22:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Cytuj:
Znalazłem dane z X5 3.0M54
Vanos E 80 do 120stopni
Vanos A -105 do -80stopni

Widziałem te same dane dla silnika 3.0 w jakim chodzi Vanos. Ja sprawdzałem u siebie w jakim zakresie Vanos pracuje w czasie jazdy i dolotowy był właśnie od 80 do 120st i tego jestem pewny na 100%. Wydechowy na pewno osiągał -105 do -88 (ale z moich wcześniejszych testów pamiętam, że chyba też do -80st). Więc w moim silniku 2.5 zakres jest taki sam jak w 3.0?

Z tego co pisał dimen22 to dla 3.0 dolotowy powinien być ustawiony na 130st a chodzić ma w mniejszym zakresie? Coś mi tu nie gra... nie wiem co o tym myśleć...

Pytanie:
Czy Wy możecie w INPIE wykonać testy Vanosa? U mnie wywala jakieś błędy skryptów i niestety nie mogę przejść całej procedury. A jest tam kilka bardzo ciekawych opcji, które chętnie bym sprawdził...
Obrazek

Jedyne co jakby działa tylko w pierwszej fazie to "Vanos E valve activate" - po wciśnięciu podnosi obroty na ok 1600 i prosi o podanie wartości w stopniach. Gdy podam jakąkolwiek wartość wysypuje się....
Obrazek

_________________
BMW 325ti


Ostatnio edytowano 2 kwietnia 2023, 18:31 przez Buckey, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 1 listopada 2012, 22:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Test vanosa tylko w DISIE

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 09:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
No i jak Panowie, są jakieś postępy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 10:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
W swojej E39 wymieniałem uszczelniacze ok 2 lata temu (90tyś km) i obecnie vanos wydechowy nie przechodzi testu w DISie (po wymianie oba vanosy miały 0 w leakage test). Nowe uszczelki już mam, ale nie wiem czy jest sens wymieniać, bo jak jeden z kolegów zauważył, po wymianie uszczelek na nowe, vanos wydechowy nadal nie przechodzi tego testu.
Tak więc czy wymieniać uszczelki czy szukać przyczyny gdzie indziej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Pytania do Ciebie fixxxer1 są takie: :)
1. czy jak pierwszy raz robiłeś uszczelnienia (2 lata temu) to auto było słabe na niskich obrotach a po wymianie stało się mocniejsze? Tłoczki miały luzy na starych uszczelkach?
2. czy teraz znowu auto wydaje się słabe? A może jest ok ale testu Leak nie przechodzi?

Czy może wiesz jakie były parametry Vanosa przed pierwszą wymianą i jaki był test Leak?

Jak ja wymieniałem uszczelki, to na starych - tłoczki nie miały luzu. Po naprawie nic się nie zmieniło a na wolnych obrotach Leak dla wydechowego siega teraz 4.88. W czasie przyspieszania dochodzi do 6.32. Wydaje mi się, że ECU mimo wszystko może to jszcze skompensować bo wartości Target i Actual Position są bardzo zbliżone. Ale czort go tam wie :)

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 11:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Auto miało wszystkie objawy uszkodzonych uszczelek - falowanie obrotów, spadek mocy w całym zakresie. Tłoczki miały luz, uszczelki były już słabe. Po wymianie, auto jak nowe.
Teraz spadek mocy jest odczuwalny, obroty falują i wydechowy nie przechodzi leak testu. A wszystko to po wymianie oleju, o której chyba pisałem - wymieniłem olej na taki co zawsze (Mobil 1 5w50) i po tym zabiegu auto straciło moc. Zmieniłem ponownie na Valvoline MaxLife 5w40 i moc nie wróciła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 14:36 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Dzikus napisał(a):
niestety alternatywy póki co nie ma i trzeba zakładać to co jest

A ta? Obadał ktoś?
http://www.mrvanos.com/BMW-Twin-Vanos-M54(2722826).htm
Na mforum jeden gość bardzo chwalił tę firmę (wykonali mu regenerację vanosa w s50b32, posty użytkownika mrbeem).
Tu jest wątek:
http://mforum.com.pl/viewtopic.php?t=27 ... 1fb9934ae0

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 28 listopada 2012, 16:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Kiedyś próbowałem się dodzwonić do nich i niestety nikt nie odebrał telefonu. Na maile też nie odpisywali więc dałem sobie spokój. Jest tez jeszcze jedna firma i6automotive.co.uk ale nie znam nikogo kto używał ich uszczelnień. Może ktoś z forum to montował i może się wypowiedzieć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 listopada 2012, 21:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Wczoraj byłem w firmie tuningowej zapytać o możliwość chiptuningu, i pokazałem gościowi wydruk Vanosów na wolnych obrotach (bo czasy otwarcia też mogą być modyfikowane). Powiedział, że "tragedii nie ma", w tym sensie, że nie jest tak źle. Żałuję, że bardziej go za język nie pociągnąłem...

Ale jeśli fixxxer1 mówi, że jego auto znowu jest słabsze i Leak'u nie przechodzi to może faktycznie problem leży gdzie indziej... Ale to bardzo dziwne, że po wymianie oleju coś się skopało...

PS.
Nagrałem filmik pięcioma! kamerami jednocześnie, pokazujący jak pracuje zawór wolnych obrotów i przepustnica w czasie dodawania gazu. Może komuś wyda się to interesujące :) Widać jak pracuje i reaguje zawór i przepustnica i co jest źródłem różnych dźwięków słyszalnych przed i po wyłączeniu silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=FYBaJAF0o14

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 29 listopada 2012, 22:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Ja narazie wyjechałem czarnulą do Hiszpanii i nie zdążyłem już nic podziałać.
Nie mam pojęcia co do tego leak testu wydechowego, ale po wymianie uczelnień różnica jest spora.
Nie w mocy, ale w falowaniu do końca niebieskiego pola, które całkowicie zniknęło.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 listopada 2012, 10:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
@Buckey Pełen szacunek za powyższy film (i inne z resztą też).

A co z hamerykańskimi tunerami:
http://www.turnermotorsport.com/p-269-e ... tware.aspx
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=761021

Obydwa chwalą się improved throttle response.. Ciekawe ile w tym prawdy.

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 listopada 2012, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
siL Dzięki :) Trying my best!

Czytając o moim problemie, trafiłem między innymi dokładnie na te strony, które podałeś :)
Niestety Shark Injector, który wgrywa sportowy soft przez OBD2 jest tylko dla aut z rynku amerykańskiego. Nie zadziała w przypadku europejskich aut bo mają inny program :( A domyślam się, że to mogłoby być dobre, szczególnie, że gość, który to opracował ma doświadczenie z wyścigów. Ten zmodyfikowany program nie tylko poprawia reakcję na gaz, wpływa też na czasy ustawiania Vanosów itp, i całościowo patrząc taka modyfikacja ma sens... i może się sprawdzić ale zastanawiam się czy u mnie to by pomogło... czy zmieniło by moje wrażenie silnika, który działa jak melepeta, i nie tylko chodzi o reakcję na gaz, ale też na odejmowanie gazu, międzygaz itp. Wrażenie - silnika ugładzonego, na niedzielne wypady do kościoła, a nie silnika w sportowym aucie...

Natomiast Sprint Booster czyli urządzenie wpinane między sygnał z pedału gazu a komputerem, z pewnością nie zmieni wiele. Może faktycznie da odczucie, że reakcja na gaz będzie lepsza ale to wszystko. To co on robi, to po prostu podawanie info do ECU, że pedał jest wciśnięty bardziej niż w rzeczywistości. Jeśli ja międzygaz mogę wykonać tylko poprzez wciśnięcie gazu w podłogę - to ta końcowa pozycja nie może być już inna, więc w tym wypadku Sprint Booster nie wiele zmieni. A pozatym jego cena to śmiech na sali :) 1000zł

A tu techniczne i eksperymentalne wyjaśnienie zasady działania tego urządzonka, gość to przetestował i opisał, i w 100% się z nim zgadzam:

http://www.peony888.com/VS/SprintBooster.pdf - Sprint Booster A technical white paper

Myślę, że jednak zdecyduję się na chiptuning, bo to ostatnie co mi zostało. Przy cenie niższej niż Sprint booster lub porównywalej, głupio byłoby nie spróbować, szczególnie że już wywaliłem trochę kasy na wymianę sprawnych części... Ale jeśli by się sprawdziło... to czekają mnie dalsze wydatki: Szpera Quaife :), regeneracja maglownicy, nowe koło dwumasowe ze sprzęgłem, a może też "nowa" skrzynia bo dziwnym trafem prawie wszystkie synchronizatory w mojej wydają się zużyte... :rozpacz:
Jak na 130 tys. km to nie najlepsze potwierdzenie niemieckiej technologii... taka dygresja...

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 listopada 2012, 13:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
Buckey napisał(a):
Jak na 130 tys. km to nie najlepsze potwierdzenie niemieckiej technologii
Albo te Twoje 130tys jest takie prawdziwe albo kierownik do bani ;) :D :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 30 listopada 2012, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 44
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46 Compact M-Pak II
Kod silnika: M54B25
Przebieg wydaje się prawdziwy, więc na pewno kierownik do bani... :) był... bo jestem właścicielem od 15 tys. A czego nie wyłapałem przy kupnie, teraz odbija się na kieszeni... :(

_________________
BMW 325ti


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 148 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL