BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 30 kwietnia 2024, 10:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 7 czerwca 2015, 22:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_Adaptation.pdf


Zerknijcie sobie na ten pdf aby uniknąć pomyłek w diagnozowaniu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 8 czerwca 2015, 08:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
dziabi3 napisał(a):
W mojej 330ci przeplywka wykazuje max 650-730 jednostek.

Takie wyniki osiągasz na seryjnym filtrze? W jakich warunkach? Jakieś mody były (nie chodzi mi o remont silnika)?
dziabi3 napisał(a):
Pamietaj ze uchylenie przepustnicy nie musi byc adekwatne to wcisniecia pedalu.

Co wg. Ciebie może ograniczać uchylanie przepustnicy przy bucie w podłodze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 8 czerwca 2015, 18:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
xxxprzemo F6

W autach jak mamy wisko i te durne umiejscowienie czujnika temp dolotu robi nam z auta starego muła. Teraz w upały jak postoimy w korku i nagle będziemy chcieli przyspieszyć to będzie wrażenie jakby ktoś się nas uczepił za zderzak :rotfl:

330iT podejrzewam że taki wynik uzyskuje na jakimś modzonym dolocie ze zderzaka. 730 jednostek to zapewne na 5 biegu v-max gdzie mamy już pęd powietrza straszny.
Tutaj nasz forumowicz na dedykowanym stożku K&N do m54b30 uzyskał 690 jednostek ale przy 7tyś obr przy prędkości 140km/h
https://www.youtube.com/watch?v=O1ZwocbILiU
Apropo zapłonu pięknie widać od czasu filmu 5sek, jak wciśnięty gaz a zapłon nie cofa się tylko od razu idzie w góre

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 8 czerwca 2015, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Kraków / Koszyce
Moje BMW: e46 328i 1999
Kod silnika: M52TU B28
morcine napisał(a):
xxxprzemo F6

W autach jak mamy wisko i te durne umiejscowienie czujnika temp dolotu robi nam z auta starego muła. Teraz w upały jak postoimy w korku i nagle będziemy chcieli przyspieszyć to będzie wrażenie jakby ktoś się nas uczepił za zderzak :rotfl:

330iT podejrzewam że taki wynik uzyskuje na jakimś modzonym dolocie ze zderzaka. 730 jednostek to zapewne na 5 biegu v-max gdzie mamy już pęd powietrza straszny.
Tutaj nasz forumowicz na dedykowanym stożku K&N do m54b30 uzyskał 690 jednostek ale przy 7tyś obr przy prędkości 140km/h
https://www.youtube.com/watch?v=O1ZwocbILiU
Apropo zapłonu pięknie widać od czasu filmu 5sek, jak wciśnięty gaz a zapłon nie cofa się tylko od razu idzie w góre


dobrze to ujales z tym zderzakiem :) takie wlasnie mam uczucie niekiedy jak jest rozgrzany mocno silnik i jest goraco i dodatkowo zalaczona klima, jakby ktos wlasnie uczepil mi sie z tylu auta:) rozwazalem wywalenie wiskozy i wlozenie eletrycznego ale to tez nie takie proste... wszystko wymaga czasu, nakladu pracy i pieniedzy :)

mnie na przeplywce osiagalo 580 przy 6,5 tys na na 2 i na 3 biegu. A dzisiaj troche jest ryzyko na krajowce isc do odcinki na mojej dlugiej "trojce" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 czerwca 2015, 08:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
morcine napisał(a):
... umiejscowienie czujnika temp dolotu robi nam z auta starego muła. Teraz w upały jak postoimy w korku i nagle będziemy chcieli przyspieszyć to będzie wrażenie jakby ktoś się nas uczepił za zderzak...

Z informacji dotyczących czujnika temperatury, które przeczytałem w WDS z bmw-planet.com wynika że nie ma on wpływu na korektę wtrysku podczas pracy silnika.
Jeżeli jest tak jak piszą, to przenoszenie go w inne miejsce może jedynie pogorszyć rozruch ciepłego silnika.
Poniżej tekst z WDS.

Intake air temperature sensor

The intake air temperature sensor is integrated in the mass air flow sensor while on the M52, M54 and M56 engines it is screwed into the air intake manifold. A precision ballast resistor (NTC resistor) is used to convert the temperature into a measurement value which can be evaluated electrically by the DME control unit.

The intake air temperature sensor is not required for correction of the injection timing as the intake air temperature is automatically taken into consideration in the air mass measuring procedure. The intake air temperature sensor is required for the start procedure in conjunction with the engine coolant temperature sensor. The resistance values of both sensors supply exact information for calculating the injection timing. In this way hot start problems in particular are avoided.

The air column in the mass air flow sensor can oscillate during the start procedure. For this reason, the value output by the mass air flow sensor cannot be used as a correct value for injection timing.

During the start procedure, the temperature sensors are therefore used as a measured variable up to a freely programmable engine speed threshold.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 czerwca 2015, 23:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
330iT napisał(a):
dziabi3 napisał(a):
W mojej 330ci przeplywka wykazuje max 650-730 jednostek.

Takie wyniki osiągasz na seryjnym filtrze? W jakich warunkach? Jakieś mody były (nie chodzi mi o remont silnika)?
dziabi3 napisał(a):
Pamietaj ze uchylenie przepustnicy nie musi byc adekwatne to wcisniecia pedalu.

Co wg. Ciebie może ograniczać uchylanie przepustnicy przy bucie w podłodze?


730 jednostek jest naprawdę trudno uzyskać , mi to się udało kilka razy na trójce kiedy to vanos w okolicach 3500 - 5000 obr daje kopa w plecy.
Niestety szybsza jazda ani większe obroty nie powodują aż takiego dużego wzrostu jednostek z przepławki bo w grę wchodzi elektroniczna przepustnica i vanosy (dolot oryginalny). W modzonych silnikach na ostrych wałkach z manualną przepustnicą otwartą na maksa im większe obroty tym więcej powietrza.


Gdy wciskasz pedał do podłogi to komputer odbira informacje ze chcesz maks mocy i podejmuje odpowiednie kroki aby wycisnać z silnika jak najwiecej zachowująć liniową harakterystykę oddawania mocy na koła. Po prostu chodzi o modyfikowanie charakterystyki silnika elektroniczną przepustnicą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 8 stycznia 2016, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
witam.
z utrata mocy w m54b30 i vanosy to do kogo sie zglosic?
wpierw bym musial wyhamowac auto?
podejrzewam u mnie rozciagniety lancuszek(ust rozrzadu lub spr) i vanos do regeneracji.
chodz nie mam falujacych obrotöw ,ale jakos malo mocy ,spr czas to mialem 12 sek do 100.
i spalanie 22 litry gazu na 100 :szok:
help :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 06:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23104
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Najlepiej zgłoś się do Leo ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
witam pare danych na video.
milego kminienia
inpa

https://www.youtube.com/watch?v=24__HRL4QBo

na gazie

https://www.youtube.com/watch?v=yWSazanhc_Q

inpa problem z last signal w skrzyni automat i przeplywka,jaki ma zwiazek?

https://www.youtube.com/watch?v=i8YwOfsrz_c

DIS:

https://www.youtube.com/watch?v=9-JYytIXfrQ

co mpzna wywnioskowac z tych parametrow?

czy temp zasysanego powietrza nie jest za wysoka , dlaczego niektöre dane taki jak kät wyprzedzenia zaplonu czy przeplywka albo krokowiec? :szok:

czekam na wasze sugestie i rady :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 18:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30

jeszcze jeden znalazlem :zawstydzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 9 stycznia 2016, 21:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
vasyl501, te filmiki są z przed roku :zabawa:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 stycznia 2016, 06:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Moje BMW: e39
Kod silnika: m54b30
Czyli moze byc tylko gorzej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 31 stycznia 2016, 21:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 175
Lokalizacja: Dębno
Moje BMW: e36 Touring
Kod silnika: M52B20
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=130617
Witam.pacjent e39 3.0 b/g

Stalem sie posiadaczem takowego auta(3tyg) i postanowilem pohechac na hamowie sprawdzic.niestety zostalem nie milo zaskoczony.Obrazek
Bardzo sie rozaczarowalem ze az taki spadek mocy.poprzedni wlasciciek regenerowal vanosy.nie faluje chodzi bardzo dobrze.swiece tez byly wymieniane jakies 10kkm temu.

Dodam ze i na benzynie i na gazie nie ma roznicy bo pomiar mialem i na benzynie i na gazie.(gaz prins)

Gdzie szukac przyczyny?od czego zaczac?chcialbym byc blizej serii ale nie wiem co mam robic.na dzien dzisiejszy nie posiadam jeszcze komputera zeby podpiac auto niestety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 24 kwietnia 2016, 17:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 232
Moje BMW: 525i TAPCZAN
Panowie, czyzby Vanos kaput?

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 12:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
330iT napisał(a):
morcine napisał(a):
... umiejscowienie czujnika temp dolotu robi nam z auta starego muła. Teraz w upały jak postoimy w korku i nagle będziemy chcieli przyspieszyć to będzie wrażenie jakby ktoś się nas uczepił za zderzak...

Z informacji dotyczących czujnika temperatury, które przeczytałem w WDS z bmw-planet.com wynika że nie ma on wpływu na korektę wtrysku podczas pracy silnika.
Jeżeli jest tak jak piszą, to przenoszenie go w inne miejsce może jedynie pogorszyć rozruch ciepłego silnika.
Poniżej tekst z WDS.

Intake air temperature sensor

The intake air temperature sensor is integrated in the mass air flow sensor while on the M52, M54 and M56 engines it is screwed into the air intake manifold. A precision ballast resistor (NTC resistor) is used to convert the temperature into a measurement value which can be evaluated electrically by the DME control unit.

The intake air temperature sensor is not required for correction of the injection timing as the intake air temperature is automatically taken into consideration in the air mass measuring procedure. The intake air temperature sensor is required for the start procedure in conjunction with the engine coolant temperature sensor. The resistance values of both sensors supply exact information for calculating the injection timing. In this way hot start problems in particular are avoided.

The air column in the mass air flow sensor can oscillate during the start procedure. For this reason, the value output by the mass air flow sensor cannot be used as a correct value for injection timing.

During the start procedure, the temperature sensors are therefore used as a measured variable up to a freely programmable engine speed threshold.


Po roku czasu a konkretnie po pewnej rozmowie niedawno postanowiłem zrobić test który pokazuje że czujnik temperatury dolotu ma wpływ na pracę silnika. Bo niby po co on by tam był.
https://youtu.be/u9fFHoL-7rk
Definitywnie słychać zmianę pracy silnika a na filmiku można zauważyć że zmienia się zapłon. Ilość paliwa nie jestem w stanie na razie sprawdzić bo mam gdzieś wielką nieszczelność.
Także efekt muła w upalne dni jak postoimy na światłach mamy na talerzu.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 21:56 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Zdaje się że już pisałem o tym i to nawet tu.

Czujnik w kolektorze dolotowym jest dla korekty po temperaturze !!!
I jest on bardzo ważny , przenoszenie go w inne miejsce niema sensu bo jest on w optymalnym miejscu.
Powinien on mierzyć temperatura wpadającego powietrza do głowicy.
Czujnik temperatury powietrza może nawet korygować dawkę o 15 - 20% (licząc od mrozów po upalne dni)


Czujnik ten niema nic wspólnego z odpalaniem ciepłego silnika !!!!
Za to odpowiada czujnik ciecz chłodzącej.


Bawiłem się trochę Ecumasterem w Punto GT 1,4 Turbo i silnik wystrojony tylko po AFR i EGT bez korekt po temperaturze dolotu i cieczy będzie jednego dnia pracował idealnie a drugiego do kitu bo się zmienia warunki pracy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 czerwca 2016, 22:00 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
morcine napisał(a):
Także efekt muła w upalne dni jak postoimy na światłach mamy na talerzu.


Kolego to coś normalnego !!!


Stoisz na światłach, działa klima p[od maska gorąco, asfalt gorący i do silnika wpada dużo gorącego powietrza.

A gorące powietrze po za tym ze jest gorące jest rzadkie czyli ubogie w tlen.
Komp odbiera temperaturę od czujnika w kolektorze i zmniejsza dawkę paliwa bo jest go za dużo w stosunku do powietrza.
I stąd spadek mocy.


Ktoś zapyta a po co ten czujnik skoro komp na podstawie lambdy dobierze sobie dawkę.
Tak racja ale korekta po czujniku jest szybsza i komp nie wachluje tak korektami długo i krótko teinowymi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 09:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
dziabi3 napisał(a):
Zdaje się że już pisałem o tym i to nawet tu.

I jest on bardzo ważny , przenoszenie go w inne miejsce niema sensu bo jest on w optymalnym miejscu.
Powinien on mierzyć temperatura wpadającego powietrza do głowicy.
Czujnik temperatury powietrza może nawet korygować dawkę o 15 - 20% (licząc od mrozów po upalne dni)


Czujnik ten niema nic wspólnego z odpalaniem ciepłego silnika !!!!
Za to odpowiada czujnik ciecz chłodzącej.


było pisane ale inni twierdzą co innego i chciałem rozwiać te sprzeczności.
Po części obie strony mają racje a jednocześnie są w błędzie. To co piszę WDS jest prawdą nie ma wpływu na korektę wtrysku podczas pracy silnika. Jedynie zmienia się tylko zapłon. Gdy podkręcę że niby jest zimno kąt się zwiększa o 4 stopnie ale po kilku sekundach znów spada (pierd.... ms43 i tak skoryguje po swojemu)
Umiejscowienie czujnika jest o kant dupy bo nagrzewa się od głowicy i jak po stoi się w upale na światłach moment dostaje ponad 50 stopni. Jak z tych światem pociągniemy na jedynce to nagle drastycznie spada temperatura bo powietrze zassane przez silnik go schładza. Przez ten czas na jedynce mamy muła. Przeniesienie ma sens ale musi być w ciągłym strumieniu powietrza najdalej od silnika bo inaczej nagrzeje się ciepłoty silnika. Ja osobiście kupiłem drugi oryginał i zamontowałem w puszce filtra = brak jakichkolwiek tak wysokich różnic temperatury. Trzyma temperaturę. Jednak ja speprałem sprawę bo nie dałem go w strumieniu wlotu powietrza na przepływomierz. Do testów zamontowałem go przez przepływomierzem i jest prawie idealnie.

_________________
https://www.facebook.com/E46-Compi-Killer-V8-Bi-Kompresor-2230259093862030


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 18:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
A widzisz zapominałem o koncie zapłonu.

Układy wtryskowe dzielą się na dwie grupy :

1) Oparty o przepływomierzu, mierzy on tylko przepływ powietrza czyli szybkość strumienia przy danej średnicy.
Przepływomierz + czujnik temperatury w dolocie pozwala komputerowi określić masę powietrza czyli ilość tlenu wpadającego do cylindra.
Rola czujnika temperatury jak i przepływomierza w takim układzie jest wielka bo decydują one o ilości paliwa i kącie zapłonu.

2) Oparty o czujnik masy powietrza, mierzy on ilość tlenu wpadającego do cylindra.
Jak zauważycie to samo potrafił przepływomierz + czujnik temperatury (pisałem o tym wyżej)
Tak zgadza się bo czujnik masy powietrza to własnie przepływomierz + wbudowany w niego czujnik temperatury.

W takim układzie o ilości paliwa decyduje czujnik masy powietrza a czujnik temperatury w kolektorze decyduje o kącie zapony i korekcie po temperaturze.

Zapytacie po kiego mierzyć jeszcze raz temperaturę skoro uwzględnił to czujnik masy powietrza a no po to że że dolot może sie nagrzać.
W silnikach wolno ssących może i to niema wielkiego zastosowania ale w turbo doładowanych tak bo po drodze jest turbo i ic.


Muł na rozgrzanym silniku w upalne dni to normalka , bo jak sam zauważyłeś czujnik musi być owiewany.
To że zmienia ci się kont zapłonu to oczywiste, można by zrobić taki myk jak ja kiedyś robiłem w Punto GT.

Tam aby komputer reagował szybciej oskrobywało się czujnik z takiego plastiku aby powietrze owiewało sam termistor (czujnik docelowy).
Dawało to szybsza reakcje bo temperatura nie musiał przechodzić przez 2 mm szmelcu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 czerwca 2016, 21:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Cześć Panowie
Przepraszam, bo dawno nie czytałem tego tematu i może to już było omawiane/pokazywane, ale i tak wtrącę tu swoje 3 grosze odnośnie czujnika temperatury zasysanego powietrza. Przyjrzyjcie się dokładnie gdzie on się znajduje w e60 m54:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=11_2879
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=13_1029
http://www.autohausaz.com/pn/13627520519
To gdzie ten czujnik jest umiejscowiony-zamontowany ma duże znaczenie na dynamikę-reakcję pracy silnika. Szczególnie właśnie wtedy gdy silnik(DME) przechodzi w tryb normalnej pracy po osiągnięciu temp. 80C.
Ja sam od dłuższego czasu mam zamontowany czujnik temp. zasysanego powietrza w obudowie filtra powietrza. Obecnie przed samym filtrem powietrza, przy wylocie z tzw. konfuzora-coś takiego jest zamontowane oryginalnie w obudowie filtra powietrza e39 5XXi.
Myślę, że inżynierowie z BMW nie bez powodu przenieśli ten czujnik z kolektora do odcinka przed przepustnicą.
Dlaczego?-można się domyśli/eć.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 91 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL