BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 07:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 12:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
ale czy pierścienie olejowe w M52 też były gówniane ? :) Na pewno gówniane są w M54 bo to jakaś nowa konstrukcja, co nie bardzo wyszła panom inżynierom


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 15:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 267
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57TUD30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 68&start=0
M52 ma dobre w M54 jest materia który się wyciera po zewnętrznej krawędzi czyli w miejscu kontaktu ze ścianką stąd szczelina rośnie.

_________________
Zobacz moje auto:
kepa416 --> E60 535d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 17:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
to teraz pytanie: Goetze (60zł za komplet na tłok), Mahle (70zł /tłok), czy ASO ? Ponoć tylko Mahle wpsółpracują z Nicasilem na gładziach. ? :?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 17 grudnia 2017, 22:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
maroFX napisał(a):
to teraz pytanie: Goetze (60zł za komplet na tłok), Mahle (70zł /tłok), czy ASO ? Ponoć tylko Mahle wpsółpracują z Nicasilem na gładziach. ? :?


a gdzie przepraszam w tym silniku masz nikasil?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 18 grudnia 2017, 20:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Nie wiem. Internet mało mówi na ten temat. w b28 był stosowany nikasil, ale nie na wszystkie rynki i nie w każdym roczniku. Natomiast co jest w 28TU to nie wiem kompletnie. Sugerowałem się wypowiedziami dla zwykłego b28.
Nikasil jest powłoką o ile czytałem i stosuje się ją na aluminium np. w motocyklach od dawna. Do moich cylindrów przyciaga się magnes wiec chyba jest tam żeliwo. Ale ten złotawy kolor mi coś nie pasował i "niemetaliczna" temperatura i dźwięk przy dotykaniu palcami. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 19 grudnia 2017, 23:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
tuleja jest stalowa nie ma tam nikasilu ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 20 grudnia 2017, 13:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
wszytsko jasne, dzieki :)
Pytanie czy i kiedy jest konieczność szlifu/honowania? Na swoich cylindrach może w 3 miejscach wyczuwam palcem takie minimalne progi, ale nie ostre tylko miękkie i nie na całym obwodzie tylko na 1/4. Zależy jak położę palec to można tego nie wyczuć.
W jakim stopniu nowe pierścienie układają się do gładzi ? Jaka dopuszczalna owalizacja? Da się ocenić wzrokowo? Ślady po starym honowaniu widać wszędzie u mnie. Mam tez dostęp do dobrych narzędzi mierniczych, ale bardziej potrzebuje liczby :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 21 grudnia 2017, 23:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
pasometr na tłoki i średnicówka do cylindra inaczej się tego ocenić nie da

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 25 kwietnia 2018, 21:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Ja temat zacząłem więc wrzucę post z mojej galerii odnośnie rozrządu w m54

Siemka!

Nie widziałem na forum fotek z ustawienia rozrządu i vanosów w m54 m52tu więc wrzucę parę zdjęć :)

Kilka faktów:
przebieg 290kk
uszczelniacze na vanosie wymienione przeze mnie przy 220kkm bez usuwania grzechotania.

Uszczelka pokrywy zaczęła delikatnie cieć więc postanowiłem zrobić kompleksowo wraz z uszczelkami vanosa i korekta rozrządu.
Po demontażu pokrywy taki widok

Obrazek

Widać, że systematycznie wymieniany olej i płukanki od Rorafalki dają naprawdę rade :piwo:
Pamiętam 70kkm było dużo gorzej pod pokrywą.

Na pierwszy ogień poszedł vanos.
Po rozebraniu miłe zaskoczenie, uszczelki po 70kkm dalej trzymają. Oczywiście miałem już kupione nowe więc wymieniłem.
Po rozcięciu starych oringów były dalej sprężyste i nie zamieniły się w plastik. Generalnie spodziewałem się dużo gorszego widoku, ale zaskoczenie na plus :)
Usunąłem także luz na łożyskach igiełkowych w obu tłokach. Tam już nie było tak kolorowo :)
70kkm temu wymieniałem tylko uszczelki bez ruszania łożysk więc przebieg mają 290kkm :)
Po chwili zabawy vanos poskładany i gotowy do założenia.

Następnie ustawienie silnika w TDC i zablokowanie wału korbowego blokadą.
Taki widok wałków w pozycji TDC

Obrazek

Dla mniej zorientowanych kwadraty na obu wałkach mają być prostopadle do głowicy. Widać wyraźnie, że po 290kkm rozrząd jest sporo rozjechany. Brak jakiejkolwiek możliwości założenia blokad na wałki w takim położeniu :wstyd:

Demontaż kół i przestawienie wałków w celu założenia blokady

Obrazekimage url

Wymieniłem krótki łańcuch na INA i napinacz również na INA (OEM BMW)

Obrazek

Obrazek

Obrazekhow to take a screen shot

Prawie złożone do kupy

Obrazek

Zamontowana pryzma ustalająca wysunięcie vanosa

Obrazek

Obrazek

Następnie skręcenie wszystkiego odpowiednim momentem.

Po demontażu blokady wału i wałków obrót wału ręcznie dwa obroty i sprawdzenie pozycji wałków.
Wszystko ustawione tak jak ma być, silnik w TDC, zablokowany wał i blokada na wałki wchodzi bez problemów :)
Wysunięcie vanosa po dwóch obrotach wału także idealnie według blokady.

Próbne odpalenie i skasowanie wszystkich adaptacji. Po przejażdżce 5km widać zdecydowaną poprawę w dynamice. Silnik chodzi idealnie równo na wolnych, zdecydowanie lepiej niż przed korektą.

Wnioski z tego wszystkiego są takie, że silnik po 290kkm wymagał znaczącej korekty ustawienia rozrządu i jeśli chcecie mieć pełną moc i wszystko jak należy to polecam zainteresowanie się tematem :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 05:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Konkret :ok: u siebie w 328i mam 344k km, ogólnie wszystko ok, vanos pracuje jak trzeba, żadnego grzechotania, nawet uszczelka pokrywy nie poci się..ale korci mnie żeby tam zajrzeć, jakich konkretnie blokad używałeś? Link mile widziany ;) jakiej firmy miałeś uszczelniacze vanosa? Skoro wytrzymały 70k km to raczej jeszcze długo by dały radę (dobry materiał).

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 12:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
maniek21112,

Poprzednie uszczelki były Beisana. Co do blokad to wypożyczyłem od firmy z Wrocławia

http://techwar-wroclaw.pl/99-wypozyczalnia-blokad-bmw

Można u nich odebrać osobiście i oddać na drugi dzień za 40 pln. Ja miałem daleko więc brałem wysyłkowo z kaucją.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 15:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Dzięki za info, w niedalekiej przyszłości na pewno się przyda ;)

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 26 kwietnia 2018, 21:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B22
Lukasz_S napisał(a):
Na pierwszy ogień poszedł vanos.
...
Po chwili zabawy vanos poskładany i gotowy do założenia.

Następnie ustawienie silnika w TDC i zablokowanie wału korbowego blokadą.
Taki widok wałków w pozycji TDC

Obrazek

Dla mniej zorientowanych kwadraty na obu wałkach mają być prostopadle do głowicy. Widać wyraźnie, że po 290kkm rozrząd jest sporo rozjechany. Brak jakiejkolwiek możliwości założenia blokad na wałki w takim położeniu :wstyd:

Zrobiłeś błąd, że nie pomierzyłeś rozrządu przed regulacją z założoną pryzmą. Ten rozjechany wałek ssący jest dlatego, że pokręciłeś wałem na zdjętym vanosie bez pryzmy i wysunęło Ci dzwonki regulacyjne. Ja ustawiałem swój rozrząd w m54 3 m-ce temu, przy przebiegu 275 kkm, nie był prawie w ogóle przestawiony, tylko ssący wałek odbiegał delikatnie od normy, ale wszystko w granicach tolerancji.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 11 maja 2018, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Lukasz_S, Dałeś motywację do działania. Załatwiłem sobie dzisiaj blokadę na wałki i zastałem taki widok jak na zdjęciu. Nie mam jednak tego przyrządu do wstępnego napięcia łańcucha, a według TIS'a nawet do sprawdzenia rozrządu trzeba go wkręcić, więc nie wiem czy to by coś zmieniło? Bolec oczywiście wsadzony w dziurę. Sądzicie, że to będzie przyczyna delikatnie nierównej pracy na jałowych i utraty 17KM/20NM na hamowni?
Czy to, że obydwa wałki są podobnie przestawione w tą samą stronę nie jest dziwne?
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 22 maja 2018, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 84
Moje BMW: E36 323
Kod silnika: m52b25
Trochę posiedziałem przy tym temacie, wziąłem sobie obiekt testowy M52TUB25, gdzie pokrywę zaworów ściągałem z 5 razy. Mam wrażenie, że żeby sprawdzić rozrząd to nie wystarczy założyć blokadę na wałki w TDC. Po pierwsze jak nie napniemy łańcucha to wyjdzie inaczej, a po drugie jak vanos po zgaszeniu silnika nie ustawi się w początkowe ustawienie to też może wyjdzie, że rozrząd przestawiony, a naprawdę będzie dobrze. Doszedłem do tego, gdy po ustawieniu rozrządu po jakimś czasie zdjąłem pokrywę i wyszło, że rozrząd jest znacznie przestawiony, chociaż nie było żadnych oznak. Po 2 dniach znowu sprawdziłem i wtedy wyszło idealnie, mimo, że nic nie korygowałem. Nie jestem jednak tego pewien na 100% bo nie mam kompresora, żeby przy sprawdzaniu rozrządu dmuchnąć w vanosa jak podaje TIS. Mógłby to ktoś potwierdzić lub wyprowadzić mnie z błędu?
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z efektów, chociaż w M52 nie było co poprawiać bo silnik przed zabawami z rozrządem pracował idealnie, to w M54 różnica jest kolosalna.
W teście vanosa w disie w M52 wychodzi ssący 0,75, a wydechowy 1,5, niestety w M54 nie chce zrobić mi tego testu, od razu pokazuje, że nie ma żadnych problemów z vanosem.

P.S. Chińską blokadę troszkę przerobiłem bo różniła się parę setnych milimetra od tych wymiarów, które znalazłem w internecie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 22 maja 2018, 11:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
lubek, Dobra robota ;)

Żeby sprawdzić ustawienie to musisz mieć napinacz, blokadę na wałki, zablokowany wał w TDC, przyłącze do kompresora i kompresor. Możesz też wykręcić cały vanos i zamontować pryzmę ustalającą wysunięcia tłoczków jak nie masz kompresora

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] m54b30 utrata KM i NM Nowy wykres str 3 !!!
PostNapisane: 13 września 2018, 20:24 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Jaki jest +/- koszt wymiany rozrządu/poprawy go gdy jest rozciągnięty czy coś (utrata seryjnej mocy) w bmw e60 z silnikiem m54b30 ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 417 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL