BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 05:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 6 stycznia 2013, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 316ti E46 2001
Cześć,
jestem już zdesperowany, mam dość jego humorów. Potrafi działać przez cały dzień, tak aby na następny już nie..


Najpierw było tak:

316ti compact, 2001, LPG.

Ostatnio w moim autku występuje problem z zapłonem. Podczas jazdy zdarza się, że pracuje tylko 1 cylinder.
IPNA wywala takie błędy:
2823 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)
2824 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde v. Kat Bank2 (Schubspannung)
2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat
2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
2745 CDKMD03 - Aussetzererkennung Zyl.2


Podczas jazdy wygląda to tak, zapalam silnik, pracuje normalnie cały, wyjeżdżam, naciśnięcie gazu, czuć troszkę szarpanie ale ciągle jest prawie cała moc. Zaczyna mrugać dioda od silnika, znów coś przerywa i po chwili silnik zaczyna pracować na 2 albo 1, a dioda ciągle miga. Zgaszę silnik i zapalę i ciągle to samo.


Wymieniłem wszystkie cewki i świece.

Potem tak:
Takie podejście i jestem biedniejszy o 700 zł... a problemu to nie rozwiązało.

W sobotę wszystko wymieniłem, dzisiaj znów problem powrócił.

Jechałem na LPG, wyrzuciło mi 2 cylindry, zgasiłem uruchomiłem na benzynie, chodził przez 10 sekund na 4 gary, ruszam i znów wywaliło 2 baniaki. Stał 2 godziny, odpalam i znów to samo. Przyjechałem do domu, skasowałem wszystkie błędy, pojeździłem i znów wszystko ok.

Na chwilkę zapaliła się żółta kontrolka oleju ale już wszystko ok. Silnik trochę bierze oleju, raz na 2-3 msc trzeba dolać.

Komputer pokazał tak samo jak poprzednio problem z zapłonem na 1,2,3 baniaku (Aussetzererkennung) oraz jakiś nowy błąd 2754 CDKDZKU1 - Ueberwachung Zuendspule 3

Pytanie, co to k. może być? Na korku oleju jest taka żółta, sraczkowata maź. Może to odma znów szaleje i przez to wywala mi te baniaki?

Czy może coś innego, nie wiem, zalewa świece olejem czy coś? :/

mam dość tego samochodu zimą.

I teraz tak:

Niestety problem dalej występuje :(. Odma wymieniona, przewody także.

Przejechałem około 100km na samej benzynie i było ok, potem przełączyłem na gaz i znów problem z zapłonem i po chwili wyłącza zapłon. Włączyłem znów na benzynę i było ok. Do czasu, po około 300 km, docisnąłem silnik do 6 tyś obrotów i wtedy znów silnik zaczął skakać, po chwili wyłączył się cylinder albo dwa. Od tej pory problem występuję cały czas albo kontrolka się nie pali ale silnik jest dużo słabszy.

Dodam, że jeśli lekko naciskam na gaz, tak do 3 tyś, bez gwałtownego przyśpieszania to problem nie występuje. Samochód jest wyraźnie zmulony oraz jest opóźniona reakcja na gaz i take szarpnięcie po 2-3 sekundach od naciśniecia gazu.

Błędy z inpa, co to będzie Sekundaerluftsystem ?

2760 CDKSLS - Sekundaerluftsystem
2761 CDKSLS2 - Sekundaerluftsystem Bank2
272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)
2738 CDKKAT - Katalysator-Konvertierung
2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat
2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2713 CDKLSVV - Vertauschte Lambdasonden
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1

I z dnia dzisiejszego:

....

Pompa powietrza sprawdzona, dalej jest problem :/

Tutaj błędy:
http://wklejto.pl/txt144662

Z dzisiaj. Normalnie jechał na gazie, zaczęła mrugać kontrolka silnika, przełączyłem na gaz i dalej to samo... Na 3 albo na 2 baniakach jechał.

Potem powrót do domu, tylko na benzynie to cały czas to samo. Świeci kontrolka silnika, maks 3 moze 2 baniaki. Potem kontrolka silnika cały czas mrugała, czasami dłużej się świeciła.

Mam dość już tego silnika :/. Byłem już u kilku "mechaników" i nic. Mogę zapłacić na diagnozę przez neta jeśli mi to pomoże.




Podsumowując:
-wymieniłem cewki i świece
-odma czyszczona, drożna
-pompę sprawdzał mechanik, mówił że ok.

ZAPŁACĘ ZA ROZWIĄZANIE TEGO PROBLEMU, ALE CHCĘ MIEĆ JUŻ TO Z GŁOWY! :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 7 stycznia 2013, 21:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Moje BMW: 316ti E46 2001
Nikt?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 8 stycznia 2013, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 38
Lokalizacja: Podlaskie, BMN
Moje BMW: E 46 318 i 2003r.
Kod silnika: N42 B20
Kolego może problem tkwi w instalacji gazowej?? Skoro na benzynce jest dobrze a na gazie nie. Miałem bardzo podobnie i problem był w źle załozonej instalacji gazowej, po porawkach instalacji było już OK.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 9 stycznia 2013, 23:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 182
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e92 335i
Kod silnika: n54
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 37&start=0
witam,
mialem dosyc podobny problem, u mnie pomagalo wypiecie przeplywomierza. wymiana przeplywomierza nie pomogla. Okazalo sie ,plastikowa czesc przed filtrem powietrza miala dziure i zasysala lewe powietrze, wymiana zalatwila sprawe.
tylko ,ze ja nie mam lpg

_________________
była 528i --> viewtopic.php?t=13159 było 318Ci --> viewtopic.php?f=6&t=75437&start=0 obecnie 335i --> .... ogień :D Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 22 października 2013, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46
siemanko. johnny_85 prosze o kontakt bo chcialbym bardziej sprecyzowac moj problem z Twoim. Kupilismy z zona ostatnio e46 n42 2002r i nie wiemy co z tym autem robic...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 22 października 2013, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Wyrzuca Ci problem z podgrzewaniem sondy 1,2 i problem cewki 3 cylindra.
To tak z tych ważniejszych.
Jak masz sondę która źle będzie pracować, to tak auto będzie się zachowywało. Sprawdź czy któryś z 4 kabelków od sondy nie zerwał się. Jeden jest właśnie od podgrzewania sondy.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 26 października 2013, 15:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46
bylem ostatnio u mechanika mial sprawdzic sondy i powiedzial, ze wszystkie sa dobre. auto niby dobrze caly czas chodzi ale wlasnie z malych obrotow jak chce sie gwaltownie przspieszyc auto zaczyna przerywac i mruga blad silnika :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 26 października 2013, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46
czy problem z podgrzewaniem sondy to nie wiem bo kumpel mi podpinal kompa i powiedzial, ze mam padnieta ktoras z sond i ostatnio mechanik wszystkie sprawdzal i powiedzial, ze sa dobre i sam nie wiem co mam o tym wszystkim myslec bo potrzebuje teraz sprawnego auta a tutaj nie wiadomo kiedy auto przestanie prawidlowo dzialac bo kiedy silnik zlapie optymalna temperature problemy sie nasilaja... prosze o pomoc lub o jakiekolwiek wskazowki co to moze byc bo z tego co czytalem jest to powszechny problem z valvetronicem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Czy rozwiązał iście problem ? Mam k... Mac to samo ehh n42


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 15:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Czy rozwiązał iście problem ? Mam k... Mac to samo ehh n42


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 19:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na wyłączonym zapłonie odłącz silnik z Valvetronic i sprawdź czy problem będzie nadal występować

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 20:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Silnik z valvetronikiem wymienialem jakiś czas temu. Wywala mi jedynie 3 i 4 gar czasem przejade i 400 km bez problemu, a ostatnio co kilkadziesiąt km albo szarpie kilka sekund albo szarpie aż do z gaszenia i odpalenia ...:\ cewki i świece nowe, zamieniane w różnych konfiguracjach. Odma nowa, węże ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 23 stycznia 2014, 21:24 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
co za cholera te n4x

mialem kilka razy . co chwile jakies humory. a to nie pali potem pali i wszytsko ok.

ostatni 318 tak naprawilem ze wymienilem na m54 hehehe najlepszy sposob na ten motor.

ciejnie z nich olej,pompa vacum to jakas porazka.

rozrzad luzny jak lancuch w wigry 3

padaja slniki valvetronica

jedyna zaleta tych silnikow to latwy dostep od strony chlodnicy ehheh

czesto padaja czujniki walkor rozrzadu tak ze raz dzilaaj raz nie... na cieplym pada na zimnym ok ...

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 24 stycznia 2014, 10:19 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
znibi napisał(a):
Silnik z valvetronikiem wymienialem jakiś czas temu. Wywala mi jedynie 3 i 4 gar czasem przejade i 400 km bez problemu, a ostatnio co kilkadziesiąt km albo szarpie kilka sekund albo szarpie aż do z gaszenia i odpalenia ...:\ cewki i świece nowe, zamieniane w różnych konfiguracjach. Odma nowa, węże ok.

Powtórzę się. Odłącz silnik valvetronic na wyłączonym zapłonie, a następnie z odłączonym odpal silnik i sprawdź jak się zachowuje.
Jak wypadanie zapłonu zniknie, to problemem jest sam valvetronic(jako układ)
Ostatnio mieliśmy taki przypadek na warsztacie i pomogła wymiana wałka Valvetronic

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 24 stycznia 2014, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Cytuj:
Powtórzę się. Odłącz silnik valvetronic na wyłączonym zapłonie, a następnie z odłączonym odpal silnik i sprawdź jak się zachowuje.
Jak wypadanie zapłonu zniknie, to problemem jest sam valvetronic(jako układ)
Ostatnio mieliśmy taki przypadek na warsztacie i pomogła wymiana wałka Valvetronic


Dowiedziałem się ze w moim przypadku na 99.9% wina jest uszkodzona zębatka walka mimosrodowego, więc tak jak mówisz kolegi :)

Odlaczylem zasilanie siłownika vvt i po odpaleniu ikonka EML ... I ledwo jechał. Podlaczylem spowrotem a odlaczylem okrągła wtykę od czujnika walka i zrobiłem 20km i jest ok, jutro jade w trasę 100km to się okaże.

Powiedz czy wymiana tego walka jest możliwa bez blokad? Ze zdjęć w necie wydaje się ze nie bardzo...

Ile kosztowala naprawa w Twoim warsztacie ?I czy znalezliscie przyczynę uszkodzenia walka?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 26 stycznia 2014, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
I potwierdziło sie ... Przejechał em 150 km z odłączonym valvetronikiem i żadnego wypadanania zapłonie czy szarpania. Po podłączeniu wtyczki i przejechaniu 15km znów zaczął szarpać.

Także to musi być usterka mechaniczna valvetronica...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 30 stycznia 2014, 08:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
znibi napisał(a):
Powiedz czy wymiana tego walka jest możliwa bez blokad? Ze zdjęć w necie wydaje się ze nie bardzo...

Kumpel, który to robił mówi, że nie

znibi napisał(a):
Ile kosztowala naprawa w Twoim warsztacie ?I czy znalezliscie przyczynę uszkodzenia walka?

Sam wałek to ok. 2tys. zł w aso. Razem z nim wymieniał też łożyska wałka na nowe i chyba element magnetyczny z którego czyta czujnik położenia wałka.
O kosztach ogólnie to nie wiem.

Powodem może być intensywna praca. Silnik ten ma pompę Vacuum z tego powodu, że w dolocie nie ma wystarczającego podciśnienia. Jeśli układ valvetronic działa(w sensie silnik nie pracuje w trybie awaryjnym) to przepustnica jest otwarta na maksa, a dopływem powietrza do cylindrów steruje valvetronic regulując otwarcie zaworów zależnie od m.in. obrotów i obciążenia

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 11 marca 2014, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 28
Moje BMW: E46
Kod silnika: 318i
Witam

Mam podobny problem, auto na benzynie chodzi bez problemu, na gazie im wyzszy bieg tym mniejsze max obroty.

Dla biegu 3 jest to 4tys, powyzej dusi sie i po chwili wypada zaplon i musze sie zatrzymac i odpalic auto ponownie by moc znow normalnie jechac.

Czy to ta sama usterka, skoro na benzynie nie ma zadnego problemu ? (rowniez mam blad podgrzewania sondy przed katem)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 11 marca 2014, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Podaj jakie masz błędy? Skąd jesteś?

Ps. Cursor dzięki za info :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42 problem z zapłonem
PostNapisane: 12 marca 2014, 21:15 
Offline
Specjalista

Posty: 2693
Lokalizacja: Racibórz(śląsk)
Moje BMW: Vectra B
Kod silnika: X20XEV
Na gazie pracuje tak od zawsze?

Objawy wskazywały by na za ubogą dawkę i stąd problemy.

Jeśli dzieje się tak od początku to może to wina źle dobranych dysz z gazu

_________________
Jeśli udzielam się w temacie, to proszę nie pisać mi PW. Lepiej problem rozwiązać w danym temacie. Może przydać się jeszcze komuś innemu w przyszłości


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL