BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 kwietnia 2024, 20:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 359 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 20 stycznia 2015, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Tą śrubkę ciężko zobaczyć musisz ja namacać , dopiero ją widać jak się silniczek krokowy wyciągnie . Jest nad ta krzywką którą ciągnie linka .

Obrazek to powinno pomóc :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 85
Lokalizacja: Ślask
Moje BMW: e46 330
Kod silnika: m54b30
zapomnialem Panowie dodac ze mam m54b30 silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 12:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
pamietajcie że świece fajki i cewki też powodują takie objawy falowań itp na niskich obrotach, gdy sie je podniesie silnik ma lzej i pobierają nizsze napiecie, czasem przyczyna moze lezec w ukl. zaplonowym - napięcie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 17:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 54
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Obrotów się nie podnosi. Krokowiec się przymyka aby uzyskać nominalne. Jeśli ktoś przesadzi z uchyleniem przepustnicy(zbyt dużo dokręci śrubkę regulacyjną), to tak, obroty mogą się podnieść, ale wtedy znów występuje niestabilna i nieprawidłowa praca silnika-jakby dostawał "lewe" powietrze. Myślę, że w jakiś sposób sterownik silnka da wtedy znać o określonych błędach. Zresztą użytkownik sam się zorientuje.
Ja pamiętam o układzie zapłonowym i stosuję cewki BREMI z 1994roku z nowymi fajkami Boscha(z tej dobrej serii-dopóki BMW miało umowę z BREMI) i świece DENSO K20TT.
I nie mam kłopotów z układem zapłonowym. Mało pali, równo pracuje, nie wierzga ani się nie muli :) , tylko robi to co ja mu zadaję.
To co piszesz pawelos666, to od tego(sprawdzenia tego i ewentualnej wymiany) powinien zacząć każdy użytkownik, zanim zacznie narzekać w temacie falowania.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 17:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
50 wiecej czy 100 i napiecie w ukladzie zaplonowym zmienia sie o dosc znaczna wartosc. bremi w tej chwili nie sa najlepsze. od biedy k20tt mozna uzyc ale szkoda cewek jesli jest gaz, no i oczywiscie wymagaja ustawiania. te co masz cewki zakonczyli produkcje w 95. w tej chwili na OE BMW dostawca cewek jest BREMI, niedawno dostawcą było NGK z fabryki chinskiej, ja caly czas stosuje BOSCH-a, jest też już najnowszy BOSCH w nowej szacie od 2014, ktory z dobrymi swiecami wystarcza i zamyka ten temat dla obu starych systemow zaplonowych z m52

Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 21 stycznia 2015, 18:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
prawdopodobnie nowy BOSCH bez numeru BMW, ktorego zastapilo w ostatnich latach chwilowo BREMI dla systemu zaplonowego BOSCH-a czyli takie:

Obrazek

znów zostanie zastąpiony BOSCH-em

ktory jest najmocniejszy obecnie, zastapi to BREMI z przed ostatniego linka na OE, potrzeba czasu

wyglada tak i nie ma nr BMW, teraz wystepuje w niebieskich pudelkach

Obrazek

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 25 stycznia 2015, 21:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Panowie jak wiecie mam ten sam problem i gratuluje tego co zrobiliście bo wg mnie wygraliście patrząc na filmiki Wasze!

Stawiam flaszke temu kto mi zrobi tak z moją przepustnicą od M54B30!!! (jak wiadome tam nie ma śrubki :zalamany: )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 1 lutego 2015, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Według mnie jest super . Adaptacja się już chyba "dokonała" ;) i jak do tej pory zero problemów . Obroty jałowe spadły trochę niżej ale nie zdarzyło sie żeby mi silnik przydusiło . Spalanie nie wzrosło moc jest . Czego tu więcej chcieć :) Vadim , nie miałem w ręce tej twojej przepustnicy ale przeglądałem zdjęcia i zdaje się że niektóre mają zdejmowana ta plastikową obudowę . Na zewnątrz nie ma żadnych ruchomych części , więc śrubka może być pod nią . Kwestia czy masz tą w której obudowa jest na zatrzaski czy tą zaprasowaną .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 2 lutego 2015, 01:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
Kolego ja już ogarnąłem problem, rozwiązanie znajdziesz w bliźniaczym temacie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 2 lutego 2015, 16:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Czytałem i gratuluję :) widziałem też że temat sie odrobinę zaognił ;) cóż najważniejsze że problem ogarnięty . :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 2 lutego 2015, 16:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 181
tytus napisał(a):
Czytałem i gratuluję :) widziałem też że temat sie odrobinę zaognił ;) cóż najważniejsze że problem ogarnięty . :ok:


Niestety masz rację ale już na to nic nie poradzę. Dzięki bardzo :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 00:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B25
Witam. W kontekście początku tematu. Moja E46 323i z 1998 roku gaśnie przy wysprzęglaniu. Nie za każdym razem, ale zdarza jej się. Ostatnio przy jakichś 30km/h, wcisnąłem sprzęgło i chcialem dohamować, a ona zgasła. Co może być przyczyną? Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Może napisz coś więcej , czy faluje czy obroty zjeżdżają za nisko i wskazówka się "odbija" od 400-500 obr/min i czasem zgaśnie, czy tylko gaśnie znienacka.Czy na zimny , czy na rozgrzanym silniku . Czy kupiłeś auto z taka usterką czy zaczęło się tak dziać nagle itp...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B25
Ok, to po kolei ;)
Czasem falują obroty. Nie za każdym razem, ale dwa razy zaraz po odpaleniu się to zdarzało, a po jeździe też z dwa razy. Obroty spadają do jakichś 650-700. Niżej nie. Gaśnie znienacka przy wysprzęglaniu. Raczej na rozgrzanym silniku. Kupiłem auto niedawno, już z taką usterką. Do tego nieco niechętnie kręci(czasem dwa-trzy razy zanim odpali). Świece są nowe, akumulator też.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 21:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1316
Lokalizacja: Kłodzko
Moje BMW: 728iA
Kod silnika: M52B28
Garaż: Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122586
Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125090
Była : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134223
Była : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 82&start=0
Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144082
Obecna : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160477
szymeke46, Sprawdź mimo wszystko czujnik wałka a ( najpierw podłącz pod kompa ). U mnie okazał sie winny czujnik ssącego. Wymiana na ori zlikwidowała problem ciężkiego kręcenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52TU B25
Tak się ten czujnik ma nazywać: "Czujnik impulsów wałka rozrządu 12147539165", czy: "Czujnik wałka rozrządu BMW 12147518628"?
A czujnik ssącego to o to chodzi: "Czujnik ciśnienia w kolekt. ssącym 1 993 116"?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 4 lutego 2015, 22:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 30
Posty: 1316
Lokalizacja: Kłodzko
Moje BMW: 728iA
Kod silnika: M52B28
Garaż: Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=122586
Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125090
Była : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134223
Była : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 82&start=0
Była : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144082
Obecna : http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=160477
BMW 12 14 1 438 081 lub BMW 12 14 7 539 165 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 5 lutego 2015, 08:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
febi 24162

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 13 lutego 2015, 22:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub28
Witam was Panowie i być może Panie. Jestem nowy na tym forum i tylko na tym. Śledzę różne fora ale to jest najbliżej tematu, który mnie ogólnie trapi od jakiś 6000 km. Mianowicie zakupiłem autko (BMW e46 2.8 na podwójnym vanosie) troszkę po tanich pieniążkach i jak się okazało z obróconą panewką główną. Silnik ogólnie pracował równiutko lecz po rozgrzaniu było słychać walenie do około 2000 rpm. Po drodze napotkałem kilka różnych przeciwności jakimi byli głównie nieuczciwi mechanicy, którzy chcieli tylko i wyłącznie z chęci zysku naprawić mi auto nie potrafiąc nawet określić co jest tak naprawdę przyczyną tego nieszczęsnego "walenia" , dlatego też z kolegą, który ma doświadczenie w naprawach samochodów wziąć sprawy w swoje ręce. Zakupiłem blok od e39 2.8 (286s2 jak mój) i poskładaliśmy tego klocka do kupy. Po tej naprawie okazało się, że obroty falują a auto jedzie jak tico i tak do tej pory. Na komputerze pokazuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu przed kolektorem wydechowym ale jego wymiana też na nic się zdała. Autko przy hamowaniu potrafi zgasnąć i obroty falują najbardziej przy rozgrzanym silniku a o braku mocy nie wspomnę, dodam też, że pali na dotyk. Dlatego też prosiłbym Was o pomoc w rozkminieniu tej zagadki. Wiem, że na tym forum ale i nie tylko siedzą osoby mające konkretną wiedzę i być może coś takiego już napotkali. Czy jest to wg Was wina źle ustawionego rozrządu (na pisak zresztą) czy może elektroniki.
Jeśli macie różne pomysły a wiem, że już nie jednemu ratowaliście d..ę i w szczególności BMW to proszę o POMOC, gdyż tak dłużej jeździć się nie da. To tak w skrócie historia moja i mojej bejcy. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 328 po rozgrzanym silniku faluje przy dojazdach
PostNapisane: 14 lutego 2015, 02:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
W tym silniku nie ustawisz rozrządu na nic innego jak na oryginalne pryzmy (nawet te chinskie z allegro nie zdaja egzaminu) i od tego bym zaczął. Nie wiem z której części Polski jesteś ale w razie czego zapraszam do nas :)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 359 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL