BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 kwietnia 2024, 06:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
Witam.
Niestety znowu problem z automatem produkcji GM. e39 530da 2003r
Skrzynia automatyczna 65000km po remoncie w Samko Warszawa, "za drobne" 5600zł w 2010r, podczas delikatnej jazdy na ostatnim biegu przy prędkości około 120km/h , przy delikatnym dodawaniu gazu, auto wpada w duże wibracje, które wyczuwam ze skrzyni biegów, gdy tylko dodam mocniej gazu problem znika. Czy jest to powodem ślizgania się tarczek ostatniego biegu, wibracje naprawdę są bardzo duże. Czy ktoś z Was coś poradzi?
pozdrawiam grzesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 20
Moje BMW: ///M5
Kod silnika: S62B50
Troszkę się zajmuje przekładniami automatycznymi, i nie sądzę żeby pakiety tarcz miały na to wpływ, nawet uszkodzone łożysko będzię wyło ale wibracji nie powinieneś odczuć.
1. wał sprawdzić zbieżność krzyżaków
2. łącznik elastyczny tłumik drgań
3 podporę wału
4 poduchy przekładni i silnika.
To tyle co mi sie na myśl nasuwa powodzenia w weryfikacji :)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 14:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
dziękuję bardzo i pozdrawiam,
faktycznie przy delikatnym dodawaniu gazu przy takiej prędkości następuje chyba duże obciążenie i mogą uwidaczniać się wszystkie zużycia, obstawiam podporę wału, łącznik elastyczny był sprawdzany, luzów na wale brak
dzięki za sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 15:25 
Offline
Lokalny Ekscentryk

Wiek: 38
Posty: 5113
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: ????
Kod silnika: ????
Garaż: Brak :(
Jest:
Ford S-Max 2.0
Volvo V40

Było:
E36 325td
E36 318is Coupe
E39 530d Touring: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=82514
E46 318i: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=132544
E90 320d: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159224
E87 120d
E60 535d
u mnie był podobny problem z szarpaniem przy 70km/h, winna była poduszka pod silnikiem :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
2 poduszki silnika wymienione, corteco, wibracje wyraźnie źródło mają w okolicach skrzyni lub wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 16:34 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Ja z podobnym problemem bawię się już długi czas, wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią, te od silnika były zużyte, wymieniłem podporę wału jak i łącznik, one były raczej sprawne. Wiem, że po rozpięciu skrzyni od wału i próbie na postoju wibracje występują. Tylko ja mam problem na 4 i 5 biegu w przedziel prędkości 70-90 km/h. Słyszałem, że problemem może być jeszcze konwerter. Ja tego nie weryfikowałem jak na ten moment. U ciebie jest nowy po remoncie skrzyni czy został stary?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 16:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 54
Lokalizacja: Lubelskie [LJA]
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47DO1
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=125145
pryjom napisał(a):
Ja z podobnym problemem bawię się już długi czas, wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią, te od silnika były zużyte, wymieniłem podporę wału jak i łącznik, one były raczej sprawne. Wiem, że po rozpięciu skrzyni od wału i próbie na postoju wibracje występują. Tylko ja mam problem na 4 i 5 biegu w przedziel prędkości 70-90 km/h. Słyszałem, że problemem może być jeszcze konwerter. Ja tego nie weryfikowałem jak na ten moment. U ciebie jest nowy po remoncie skrzyni czy został stary?

co masz na mysli pisząc konwerter ?
Bo u mnie tez odczowam tak jakby buczenie jesli jade np na 5 biegu 80km/h i dodam gazu
tez szukam przyczyny tego :P

_________________
Obrazek
|BMW E46 320D 150km | 330Nm | Silnik M47 | Manual 6|
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 16:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 593
Lokalizacja: Sochaczew
Moje BMW: '07 Audi A6 quattro
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
Ja mam w sumie to samo w manualu... Wymienialem lacznik walu, poduszki silnika i skrzyni... Podpore wymieniam w marcu, zobaczymy...

_________________
Obrazek
obejrzyj moje BMW :)
filmik z moja piękną str 9 ;) http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=106910
330d+ :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
konwerter najprawdopodobniej był regenerowany, tego niestety nie wiem na pewno, faktycznie oprócz wibracji jest również buczenie, i z tą prędkością też chyba trochę przesadziłem, ale autko w takich momentach bardzo delikatnego dodania gazu na ostatnim biegu całe się trzęsie, dlatego dodaje w takim momencie gazu do połowy, następuje redukcja i jest ok. Niestety nie jest to przyjemne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
dokładnie przy prędkości 90km/h około 1500 obrotów na ostatnim biegu przy bardzo delikatnym, minimalnym dodaniu gazu dochodzi do tego zjawiska, tak jakby auto zadrżało ze strachu, że kierowca stracił ochotę do czerpania radości z jazdy, wszystko wraca do normy przy przyspieszaniu tak jak lubi bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E39 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 14 lutego 2013, 17:48 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Cinek_END napisał(a):
pryjom napisał(a):
Ja z podobnym problemem bawię się już długi czas, wymieniłem poduszki pod silnikiem i skrzynią, te od silnika były zużyte, wymieniłem podporę wału jak i łącznik, one były raczej sprawne. Wiem, że po rozpięciu skrzyni od wału i próbie na postoju wibracje występują. Tylko ja mam problem na 4 i 5 biegu w przedziel prędkości 70-90 km/h. Słyszałem, że problemem może być jeszcze konwerter. Ja tego nie weryfikowałem jak na ten moment. U ciebie jest nowy po remoncie skrzyni czy został stary?

co masz na mysli pisząc konwerter ?
Bo u mnie tez odczowam tak jakby buczenie jesli jade np na 5 biegu 80km/h i dodam gazu
tez szukam przyczyny tego :P

konwerter jest w tym samym miejscu w skrzyni automatycznej co w manualnej sprzęgło.
gorg 66, u mnie też zarówno na 4 i 5 biegu jest to 1500 obr/min. Ostatnio na postoju trzymałem silnik na tych obrotach przez chwilę i też zaczął wpadać w te wibrację. Może jest to koło pasowe z tłumikiem drgań? Bo jeżeli masz konwerter regenerowany to go wykluczam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 9 marca 2016, 21:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 240
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: 523ia e39
Kod silnika: m52
no i co koledzy doszli do finalu problemu z tymi zjawiskami???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 10 marca 2016, 11:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
Niestety wygląda to raczej na sprzęgło hydrokinetyczne=konwerter, poduszki, podpory, łączniki wału są dobre.
Na razie jeżdżę używając intensywnie pedału gazu na ostatnim biegu. Przymierzam się do regeneracji konwertera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 10 marca 2016, 20:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Moje BMW: e39 540 iA
Kod silnika: m62b44tu
No to robili Ci skrzynie, a konwentera nie zrobili??? co za paproki...

_________________
Moja Alpina b10 V8 idzie na sprzedaż. Pytać o wszystko na PW ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 24 marca 2016, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
witam
Konwerter (sprzęgło hydrokinetyczne) na pewno był również regenerowany, pytanie jak dobrze to zostało zrobione. Ogólnie skrzynia po tym remoncie już nigdy nie pracowała jak przed. Gdy odbierałem samochód przekonywano mnie, że wszystko musi się dotrzeć, dopasować itp.
Skrzynia była głośniejsza, a na zimnym oleju przy odpuszczeniu gazu na drugim biegu dochodziło do tak jakby redukcji, co wyglądało jak chwilowe "uderzenie" zablokowanie dyfra.
Podstawowym błędem było zdecydowanie się na remont w firmie oddalonej 350km od miejsca zamieszkania. Zgłaszanie usterek, czy obowiązkowa gwarancyjna wymiana oleju wiązała się z wycieczkami. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 24 marca 2016, 10:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37030
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
gorg66, mogłeś jechać do ASB Pałka, z tego co czytałem robią dobrze, no i masz prawie na miejscu

PS gdzie robiłeś? Otwock?

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 24 marca 2016, 12:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: e39 530DA
Kod silnika: M57
Mogłem, ale zdecydowałem się na Samko w Warszawie, wysłałem do nich samochód na lawecie gdy skrzynia weszła w tryb awaryjny. Odebrałem po 3 tygodniach i w drodze powrotnej w okolicach Piotrkowa komputer wydał ostrzegawczy dźwięk ("pink") i dostałem komunikat, że moja świeżo wyremontowana skrzynia przechodzi właśnie w tryb awaryjny. Zatrzymałem się i zadzwoniłem do Samko i dowiedziałem się że już mają zamknięte i mogę jutro podjechać. K..wa. .ać, myślałem że mnie roz...li. Na szczęście skrzynia pracowała na wszystkich biegach normalnie i delikatnie dojechałem do domu. Pomyślałem, że błąd do wykasowania i gotowe. Zdecydowałem się jednak dla świętego spokoju wysłać do Samko samochód znowu na lawecie i czekałem na diagnozę. Nigdy nie dowiedziałem się co było powodem, że "naprawiali" to znowu ponad dwa tygodnie. W tym czasie nastąpiło co najmniej kilka wymian słów i opinii z "kierownikiem" serwisu.
Samochód odebrałem i minęło od tego czasu około 100 000km. (mam 280 000km)
Gdy ta historia się wydarzyła bunia była warta ponad 50 000zł, a naprawa skrzyni kosztowała 5600 brutto
(mój najdłuższy post)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 17 lutego 2017, 16:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 218
Lokalizacja: podkarpacie
Moje BMW: e36 320i
Kod silnika: m52b20
Sorry ze odkopuje ale nie chce zakładać nowego tematu...
A więc, e39 sedan m57d30 automat
Nie ma to raczej związku z działaniem skrzyni ale tak:
Jadąc na 5 biegu dajmy 100 km/h podczas mocnego przysprzyspieszania bez zabijania biegu coś tak jakby wypadało w wibracje
Coś między skrzynia a dyfrem ciężko to opisać.
Co to może być?
Podpora wału jest ok. Zauważyłem że wał ma delikatne luzy na boki przy skrzyni, łożysko?
Poradzcie coś

_________________
e36 320
Obrazek

BE MY WIFE :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] 530DA WIBRACJE NA 5-TYM BIEGU, automat GM
PostNapisane: 25 października 2017, 13:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Witam Panowie,

Mam taki sam problem jak założyciel tematu, przy przyspieszaniu spokojnym na 5 biegu czuje duze wibracje z tylu na wale/skrzyni w zakresie 90-120 różnie, ale przy ok 1700-1800 obrotach, odgrzebuje temat bo widzę że nikt z poprzedników nie rozwiązał problemu lub się nie pochwalił, wymieniłem u siebie podporę wału stara rzeczywiście była zużyta poprawa jakby była ale teraz znowu jest to samo, zastanawiam się nad łacznikiem jeszcze, czy jednak to skrzynia ? Panowie powiedzcie co myślicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL