BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 kwietnia 2024, 13:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 25 maja 2013, 22:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
lidzio7, to zależy od różnych składowych :P temperatury otoczenia, wydajności kompresora i ilości czynnika w układzie, nie eksploduje o to się nie martw, sprawdź szczelność układu, jak masz jakieś wątpliwości, ale tak jak pisałem częstość załączania kompresora jest uwarunkowane kilkoma czynnikami, w jakich sytuacjach chodzi cały czas?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 26 maja 2013, 11:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Kable które zwarłeś są do DME żeby wiedział że klima jest włączona i podniósł obroty silnika. Jak kolega wyżej pisze są różne czynniki zależne do właczenia i wyłączenia. Ja ci proponuję sprawdzić ilość czynnika w układzie bo powinno chodzić wg fabryki przez DME.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 29 maja 2013, 19:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
No właśnie klima świeżo nabita nic nie u cieka, teraz jak omijam kompa to smiga,a normalnie nie, wydaje mi się ze po swapie silniczka i kompa z e46 nie da rady tego normalnie podłączyć ...chyba ze ktoś już tak zrobil??

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 14 czerwca 2013, 17:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Ja już próbowałem, mi się nie udalo. Wstawie chyba przekaźnik, tylko nie wiem jaki duży, żeby sterownik klimy był go w stanie wysterować i się nie upalił przy okazji.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 16 czerwca 2013, 16:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 82
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e92
Kod silnika: n54
Jak coś podzialasz to daj znać

_________________
B---M---W


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 22 lipca 2013, 21:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Ok wziąłem się dziś w końcu za tą klimę na powaznie, bo wczasy za pasem. Auto rozgrzebane, miejsca gdzie kable są obcięte już znalezione, sygnały posprawdzane - wszystko na dobrej drodze. Powiedzcie mi jeszcze tylko czy sprzęgło od kompresora może się załączyć tylko gdy silnik chodzi? Czy sprzęgło komprosora może być załączone np podczas rozruchu auta? Jeśli sprzęgło powinno się załączać dopiero gdy silnik jest zapalony to może jakiś pomysł skąd wziąc sygnał, że silnik jest właśnie zapalony? (potrzebnych przewodów na sterowniku silnika brak - wnioskuję, że dawca był bez klimy)

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 8 sierpnia 2013, 09:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 540
Lokalizacja: Stalowa Wola
Moje BMW: E36 Cabrio x2 :)
Kod silnika: M52B20&M52TUB28
Podziałane - klima chula. Wystarczy połączyć czarno niebieski przewód sterujący przekaźnikiem od sprężarki z czarno szarym przewodem wychodzącym z czujnika ciśnienia na skraplaczu (tylko musi to być sterujący-wychodzący, a nie wchodzący przewód bo jak się podłaczy odwrotnie to może ciśnienie rozwalić układ, a przewody mają takie same kolory). Klima po takim zabiegu chodzi bez problemu, silnik na wolnych obrotach się nie zadusza, sprzęgło kompreosora załącza się dopiero po zapaleniu auta, tak że wszystko w jak najlepszym porzadku. Sprawdzałem też na maszynie do klimy czy ciśnienia nie robi za dużego - rozłącza sprzęgło tak jak powinien.

_________________
Obrazek

Zobacz żółtka!!!

Zobacz czarną waryjatkę!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 12 sierpnia 2014, 21:52 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 13
Lokalizacja: Brodnica
Moje BMW: e36 323i sedan
Kod silnika: M52B25
u mnie w e36 z 97 we wtyczce przy skraplaczu mam następujące przewody:
czarno -szary (z tego co mierzyłem to ten wchodzący) czarno brązowy pin nr4 we wtyczce (to moim zdaniem wychodzący), oraz brązowy i niebiesko czarny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Problem z klimatyzacją po swapie.
PostNapisane: 12 czerwca 2019, 08:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Witam. Ktos pomoze ogarnac klime po swapie z 1.8 na 2.8 tu? Mianowicie jak to podpiac sterownik MS43 wiazka klimy z e36 z 1.8 co gdzie podpiac?

Jak zostawie sterowanie z e36 kompresorem z e46 bedzie dzialac? W e36 chyba wszystkim steruje czujnik w osuszaczu ? Do jakiego pinu w DME z e46 podpiac sygnal zalaczonej klimy?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 176 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL