dziabi3 napisał(a):
Kolego ja śmigam miastem 11km w jedną stronę do pracy i pod korkiem czysto ale przy -15 zamarza mi membrana w odmie.
Poznać to po tym że jest mega podciśnienie pod korkiem aż go trudno wyjąć.
Otwieram korek i rozgrzewam auto aż membrana zamknie zawór.
może zamów odme z przewodami w wersji zimowej, albo po prostu zaizoluj przewody i odme pianką, bo w wersji zimowej tak to wygląda.
Co do podcisnienia to nie jest ono takie złe, tyle ze na wolnych obrotach. Twój sposób w zimie nie jest zly , ale jak ktoś sie zapomni to może sobie zrobić akuku. Mojemu ziomkowi wlasnie to się stało , zamarzło... pojechał do pracy i auto zdławiło, zadymiło i zgasło. Na szczescie tylko tyle.
dziabi3 napisał(a):
Masakra by była jakby zamarzła rurka co idzie z pod pokrywy do puszki odmy, bo wessało by olej z miski.
Pojebane jest to w bmw że spływ oleju czyli bagnet jednocześnie jest tak długi że jak zamarzną rurki to ona zasysa olej z misy.
Trzeba by było pomyśleć o jej ucięciu tak aby nie sięgała oleju.
Ja mam wywalony separator i zastapiony zbiorniczkiem OCT a do tego na powrocie zapodałem zaworek pcv, który reguluje podcisnienie, splyw do bagnetu zaslepiony i wsio gra gitara.
W ten sposób i mamy czysty dolot, w m54 zapewne mniejszy pobór oleju i w teorii żywotniejszy i mniej awaryjny układ
kepa416 napisał(a):
To pytanie jaki olej mógłby pomóc? Bo patrząc na 5w30/40/50 wszystkie zaczynają się od -30 jeśli chodzi o temp. stosowania. Czy na okres jesień zima stosować 0w40?
Kazdy olej ma swoje zastosowanie, jak ktos napisał można na zime i lato zmieniac dostosowując do warunkow. Ja osobiscie stosuje olej wyposrodkowany przez cały.rok, bo mało jeżdzę i krótko, (no i mam drugi dupowoz dzieki ktoremu nie męcze bawarki w skrajnych warunkach) tak to musialbym zmieniać olej co 2kkm gdybym był nadgorliwy.
Moim zdaniem jak ktoś w okresie zimowym codziennie rusza swoją bawarke na bardzo krótkie odcinki i przeważnie są to skrajne warunki, czyli sporo poniżej zera, a pozostaly czas auto parkinguje, to 0w mogloby być dobrym rozwiazaniem. Lepkosc wysoka nie jest wtedy wymagana bo auta w ogole nie pałujemy bo jest praktycznie caly czas nie dogrzany, a lepsza plynnnosc w niskich na pewno usprawni poczatkową faze pracy po rozruchu.
Na lato można wrocic czegoś "letniego". To jest nadgorliwośc ale wszystko zalezy od tego jak się uzywa auto.