BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 3 lipca 2013, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Przed chwilą dosłownie wróciłem z garażu, miałem iść spokojnie spać ale chyba tej nocy nie zasnę.
Sytuacja wygląda tak: czyściłem dolot, egr, elektrozaworki. Przy okazji też egr zaślepiłem.
Poskładałem wszystko do kupy więc wybrałem się na 'jazdę próbną' - rundkę po osiedlu.
Jakiś większych wrażeń nie było, raz trochę mocniej go przycisnąłem po czym w lusterku zobaczyłem wielką chmure czarnego dymu
i auto straciło moc (chyba też nawet było słychać taki głuchy huk). Słychać turbo wyraźnie że nadal chodzi (mam wycięte katy więc słychać doskonale) ale niestety nie czuć aby wspomagało silnik. Robi hałas a nie daje mocy. Po powrocie do garażu przejrzałem wężyki podciśnienia. Okazało się że jeden z nich - przy elektrozaworku egr jest pęknięty - nie zauważyłem tego wcześniej zdejmując go. Własciwie to dałbym sobie uciąć rękę że był cały, a teraz jest wyraźnie zniszczony. Nie jest to ten idący prosto od egr tylko ten drugi. I teraz pytanie czy to może być przyczyną tej sytuacji ? Czy spodziewać się czegoś gorszego ? Teraz słychać turbo wyraźnie również na postoju - kręci się dużo szybciej niż wcześniej. Kto nie ma katów będzie wiedział o czym mówię.
Jutro idę po nowe wężyki. Zaczynam się martwić ale i mam nadzieję, ze to nic strasznego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 3 lipca 2013, 07:21 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Pierwsza rzecz to wymień wszystkie wężyki na nowe:). One już są stare, przegrzane i pękają w najmniej oczekiwanym momencie. Często gdy się ruszy nimi, kruszeją i długo już nie pociągną. Co do braku mocy to może wężyki odwrotnie założyłeś przy zaworku od turbiny?

Tak to powinno być:
Obrazek

Jeśli masz wszystko dobrze, to może źle złożyłeś zaworki, jeśli je rozpoławiałeś. Proponuję kupno nowego do turbiny chociaż, bo to naprawdę daje spokój, a koszt 150zł nie aż tak wielki.

Pozdrawiam!

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 3 lipca 2013, 08:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
wężyki założone poprawnie, za chwilę rower między nogi i jadę po nowe. dam znać co wtedy.

a czy ten przerwany/pękniety przy egrze może mieć na to wpływ ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 3 lipca 2013, 09:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 37
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Hmm.. Jesli to jest ten wężyk, który idzie od magistrali podcisnienia do zaworka to tak, bo ucieka podciśnienie.

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 3 lipca 2013, 20:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Układ podciśnienia jest jeden, więc wężyk przy EGR ma wpływ na pracę turbo.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 20 lipca 2017, 19:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Witam,
Mam E46 320d, po chipie ze 150 na 180, wydech przelot i podobny problem, tyle że pod maską nic nie było dotykane ostatnie pół roku. Podczas szybkiego startu, po wrzuceniu dwójki i właściwie strzale ze sprzęgła usłyszałem tylko głuchy huk, auto straciło moc, w lusterku chmura czarnego dymu (3x większa niż zwykle przy takim starcie). Dojechałem około kilometr do domu, w połowie drogi silnik zaczął pracować jak stary traktor. Co dokładnie mogło się stać i na jaki wydatek się przygotować?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 20 lipca 2017, 21:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Na początek podepnij pod kompa odczytaj błędy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 21 lipca 2017, 09:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Moje BMW: E46
Liczyłem na jakąś konkretną radę kogoś kto doświadczył czegoś takiego, a nie "podepnij pod kompa". Pod kompa to będzie mechanik podłączał jak będzie brał do naprawy, a ja liczyłem na to że może ktoś miał to samo i okazało się że to jakiś drobiazg i mechanik będzie niepotrzebny. Komputera nie posiadam, a jeździć raz na odczyt błędów, drugi raz na ewentualną naprawdę nie będę, bo ewidentnie jest coś uszkodzone i nie chce uszkodzić czegoś jeszcze jazdą autem w takim stanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d, M47 brak mocy po czyszczeniu elektrozaworków
PostNapisane: 21 lipca 2017, 17:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1658
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57
Przyczyn awarii może być więcej niż jedna,tymbardziej utrudnione jest postawienie jednoznacznej diagnozy nie mając podstaw w postaci błedów z kompa czy parametrów pracy silnika.Dodatkowo jeżeli ma się znikome pojęcie o mechanice lepiej odstawić auto do mechanika niż popsuć go jeszcze bardziej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 120 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL