BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2024, 20:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 25 sierpnia 2014, 23:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Znasz kogoś z endoskopem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 25 sierpnia 2014, 23:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
mam przyjaciela ale nie wiem czy znajdzie czas zeby podjechac

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 19:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
wykonac pomiar skoku tloka przez otwor swiecy zaplonowej.

Wystarczy zmierzyc ile od najnizszego do najwyzszego punktu jest i porownac to w m54b30 i b25 i bedzie wiadomo co i jak bez endoskopu.

ale Nm z wykresu pokazuja ze jest za duzo na b25 a za malo na b30....

kompresja jest oki ??


Ostatnio edytowano 26 sierpnia 2014, 19:18 przez przemek_byd, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 940
Lokalizacja: KŁODZKO
Moje BMW: f32 428
Kod silnika: N20B20
przemek_byd napisał(a):
wykonac pomiar skoku tloka przez otwor swiecy zaplonowej.

Wystarczy zmierzyc ile od najnizszego do najwyzszego punktu jest i porownac to w m54b30 i b25 i bedzie wiadomo co i jak bez endoskopu.


endoskop w tym przypadku nie ma służyć do "rozpoznania" czy jest to b25 czy b30,

_________________
Oceń mój wóz: viewtopic.php?f=6&t=105174


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 19:19 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
przemo330ci napisał(a):
endoskop w tym przypadku nie ma służyć do "rozpoznania" czy jest to b25 czy b30,



jop, moja wina, zagalopowalem sie lekko :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 20:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
przemek_byd napisał(a):
...kompresja jest oki ??

Kompresja była mierzona jakieś 140kkm temu. wyszło mniej więcej po 12.
W sumie to muszę gdzieś podjechać ją zmierzyć.
przemek_byd napisał(a):
...ale Nm z wykresu pokazuja ze jest za duzo na b25 a za malo na b30

Trafne spostrzeżenie. Opcja ze słupkiem z B25 naprawdę mało prawdopodobna.
Kolektor dolotowy jest na 100% z B30.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 22:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30
przemo330ci napisał(a):
przemek_byd napisał(a):
wykonac pomiar skoku tloka przez otwor swiecy zaplonowej.

Wystarczy zmierzyc ile od najnizszego do najwyzszego punktu jest i porownac to w m54b30 i b25 i bedzie wiadomo co i jak bez endoskopu.


endoskop w tym przypadku nie ma służyć do "rozpoznania" czy jest to b25 czy b30,

Ale za pomocą skoku tłoka można sprawdzić czy to M54B25 czy M54B30 odpowiednio pierwszy ma skok (o ile dobrze pamiętam) 75mm a drugi 89,6mm.

Adaś, a może to słupek od M52TUB28?

Uprzedzę - skok tłoka w tym silniku to 84mm.

330iT napisał(a):
Kolektor dolotowy jest na 100% z B30.

Taki kolektor można założyć nawet do M54B22


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 26 sierpnia 2014, 23:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Może katalizatory juz przytkane ? Moge ci udostepnic kompletny wydech z B30 dwururka na pomiary..
Ewentualna bardzo prozaiczna przyczyna to tez zapieczona nieotwierająca sie klapka w wydechu (chociaz pewnie juz to sprawdzałeś prawda ?)
Za małe cisnienie oleju do odpowiedniego sterowania VANOSem ?
Zabrudzona przepustnica ?
Dławiąca zapchana odma ?
Źle dobrane swiece ?
Słaba jakość paliwa ?
Złe działanie potencjometru pedału gazu (mało prawdopodobne)?
Uszkodzone gniazda zaworowe ?
Fabrycznie może ten silnik słaby wyszedł w Twoim egzemplarzu ?
To tylko moje takie przemyślenia..
Ale jak nie Leo to nikt tego nie odgadnie :)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Przytkane katalizatory - możliwe.
Klapka wydechu działa.
Za małe ciśnienie oleju? Wartość zadana i rzeczywista Vanosów zgadzają się Inpie.
Przepustnica była czyszczona podczas wymiany odmy.
Odma ma 17kkm.
Świece BOSCH FGR7DQP.
Benzyna V-power racing.
Potencjometr pedału gazu do sprawdzenia.
Uszkodzone gniazda zaworowe - na pomiarze kompresji powinno wyjść.
Dzięki za ofertę udostępnienia wydechu, jak będzie taka potrzeba to chętnie skorzystam, o ile to nie będzie drugi koniec Polski. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 01:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Okolice Bielska-Białej ;)

Do tych silników są bardziej polecane świece dwuelektrodowe niż 4.
Np. DENSO K20TT

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 08:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2703
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Denso K20TT ma jedną elektrodę ;)

Obrazek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 08:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Ja bym jeszcze sprawdził klapę w wydechu i katalizatory na kolektorach zastąpił kolektorem z M52 bo to też często jest odpowiedzialne za spadek mocy w M54 u mnie było identycznie 200km a po wywaleniu klapki i wymianie kolektorów wyszło 226.
Jeszcze kwestia jaki jest filtr paliwa? Filtron,alco itp w m54 nie sprawdzają się i potrafią płatać figle tutaj wkładał bym tylko knechta / oryginał z ASO.
Dziwne,że wykres rośnie równomiernie aż do samego końca nie widać tam nic złego faktycznie to wygląda jak wykres B25.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 08:53 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 32
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
--==Mały==-- napisał(a):
Ja bym jeszcze sprawdził klapę w wydechu i katalizatory na kolektorach zastąpił kolektorem z M52 bo to też często jest odpowiedzialne za spadek mocy w M54 u mnie było identycznie 200km a po wywaleniu klapki i wymianie kolektorów wyszło 226.



Masz na myśli zestaw z M52TUB28 czyli kolektory, portki, katy i mocowania sond?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 11:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Panowie o czym Wy mówicie?
Na seryjnych gratach powinno być 231KM/300Nm i do tego dążę.
Modyfikacje nie wchodzą w rachubę, przynajmniej na razie. ;)
Wracając do tematu.
Dzisiaj przyjrzałem się pracy pedału gazu i przepustnicy.
But w podłodze
PWG-angle [°PWG] - 84,14
PWG-poti1 [V] - 3,92 PWG-poti2 [V] - 1,95
DKP-angle [°DKP] - 80,39
MDK-poti1 [V] - 4,34 MDK-poti2 [V] - 0,66
Na jałowym
PWG-angle [°PWG] - 0,00
PWG-poti1 [V] - 0,72 PWG-poti2 [V] - 0,37
DKP-angle [°DKP] - 0,00
MDK-poti1 [V] - 0,51 MDK-poti2 [V] - 4,50
Wg informacji które posiadam dla MS45 powinno być (dla MS43 chyba to samo)
Dla pedału gazu przy maksymalnym wciśnięciu poti1 - 4,5V, poti2 - 2V, przy puszczonym poti1 - 0,5V, poti2 - 0,5V.
Dla przepustnicy dla maksymalnego otwarcia poti1 - 4,5V, poti2 - 0,5V, dla zamkniętej poti1 - 0,5V, poti2 - 4,5V.
Wynika z tego, że napięcie z poti1 pedału gazu dla maksymalnego wciśnięcia jest za niskie. Napięcia dla przepustnicy OK.
Dodatkowo otwarcie przepustnicy 80,39°, czy nie powinno być 90°?
Tak teoretyzując, jeżeli przyrost momentu jest linową zależnością otwarcia przepustnicy, to 90/80,39=1,12.
Moment zmierzony na hamowni Dynoproject to 268,5Nm, czyli 1,12*268,5=300,7Nm. To jest to co ma być.
Co to tym myślicie?

flex, teraz dopiero zauważyłem rejestracje SB. Lokalizacja wydechu to pewnie to zagłębie z częściami pod Bielskiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 15:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
260nm i 200hp ? takie wyniki mi wyszly w m54b25 - moze rzeczywiscie taki masz silnik. Ja bym sprawdzil ten slupek z czego jest , wydaje mi sie ze nawet podjechane b30 powinno wypluc wiecej.

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 18:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 584
Lokalizacja: SBI
Moje BMW: e36 318tds e46 330Ci
Kod silnika: M41 M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135207
Sory wladekkow, siedze po nocach i potem mi sie mieni :P
chodziło mi o jedna elektrode ;)

Rejerstracja SBI, zdjecie ucięło "I" :)
Pedał gazu tez moge pożyczyć (zdemontowany)

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 27 sierpnia 2014, 19:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 37031
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
nie ma co zaśmiecać fajnego tematu, jeśli macie problem z silnikiem to użyjcie szukajki, np. tu jest sporo przydatnych info dla userów B30 viewtopic.php?f=1&t=121169

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 28 sierpnia 2014, 18:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 100
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 330i touring
Kod silnika: M54B30
Skok tłoka wyszedł około 89mm więc słupek B30.
Czy dobra kompresja wyklucza progi na cylindrach i jaka to jest dobra kompresja?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo 330cd++ dla Oskara s.16
PostNapisane: 7 września 2014, 10:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Kolejny mod z mojej strony. Tym razem pacjent to e60 535d Oliego.

3 calowy wydech na pełnym przelocie z końcową puszką od MG

nie będę pisał po prostu zobaczcie jak to wyszło

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

na koniec filmik jak to chodzi, auto legitymuje się mocą 370km i 700Nm


_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Nowe życie dla silnika by Leo- 535d wydech dla Olka
PostNapisane: 14 listopada 2014, 14:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2597
Lokalizacja: D_S_W
Moje BMW: E 36 sedan
Kod silnika: M50b25v
Garaż: Posiada to , to
Dziej sie cos ciekawego na warsztacie ?

_________________
...BMW...Bez Dwoch Zdan...
Obrazek

Byla -- viewtopic.php?f=6&t=86211
Obecna -- viewtopic.php?f=6&t=128243


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 425 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 22  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 110 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL