BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 21:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 24 lipca 2014, 19:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e46
niewiem jak jest z x-drive ale w audi i quattro to nawet nie mozna niby zakladać innych opon(producent) na tył i przód.. przy tym samym rozmiarze opon
Ogolnie są niektórzy co zakladają iinny rozmiar na tył i przód ale oczywiscie średnica ma być bardzo podobna bo identyczna nie mozliwa i powinno być dobrze ! Jezdza tak i nic sie nie dzieje.
I myśle, że z kazdym 4x4 powiinno być dobrze o ile własnie te średnice są okej ale u Ciebie pewnie nie są hmmmmm:)
Jeszcze napisaleś, że 1cm roznicy toz to dramat

_________________
Dare to be great !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 9 kwietnia 2015, 15:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2202
Moje BMW: e92
Garaż: Jest - E92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=158707
Było - E91 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147240
Bylo - e46 330d
Ponawiam problem, czy jest ktos w stanie powiedziec jak działa układ xdrive? Bo z tego co widze najwieksze znaczenie maja wysokosc osi przedniej wzgledem tylnej i nie odnosi sie to tylko do opon. Na standartowych kolach 4x 225/45/17 obnizyłem auto z przodu o jakies 3-4cm , tyl bez zmian czyli wyzszy wzgledem przodu.....i bardzo nieznacznie ale jednak czuje ze układ lekko swiruje na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu i zmianie biegów. Jak załozylem inne koła z nieprawidłowymi parametrami opon to tez problem sie pogłebił - to oczywiste.
Czy ten układ sie jakos kalibruje ?

_________________
320 km / 650nmm by TC :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 07:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
TTom3k napisał(a):
Ponawiam problem, czy jest ktos w stanie powiedziec jak działa układ xdrive? Bo z tego co widze najwieksze znaczenie maja wysokosc osi przedniej wzgledem tylnej i nie odnosi sie to tylko do opon. Na standartowych kolach 4x 225/45/17 obnizyłem auto z przodu o jakies 3-4cm , tyl bez zmian czyli wyzszy wzgledem przodu.....i bardzo nieznacznie ale jednak czuje ze układ lekko swiruje na niskich obrotach, przy dodawaniu gazu i zmianie biegów. Jak załozylem inne koła z nieprawidłowymi parametrami opon to tez problem sie pogłebił - to oczywiste.
Czy ten układ sie jakos kalibruje ?


Wysokość jednej osi względem drugiej nie ma absolutnie znaczenia. Żadne regulowanie ciśnienia aby obniżyć którąś oś nic Ci nie pomoże, bo obwód opony się nie zmieni. Dalej na jeden obrót koła przebyta zostanie taka sama droga, mimo, że na niedopompowanym kole. Tak, wysokość koła się zmieni, ale to już nie będzie koło w sensie geometrycznym. Co więcej obniżając znacznie ciśnienie w oponach jednej osi zwiększasz opory toczenia, przez co xDrive będzie cały widział tę oś jako oś z większą przyczepnością i będzie starał się przenieść tam więcej momentu obrotowego.

Do poprawnego działania xDrive wszystkie koła w normalnych warunkach przy jeździe prosto MUSZĄ MIEĆ ZBLIŻONĄ PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ. To podstawa działania xDrive. Z czujników ABS układ xDrive wie, z jaką szybkością kręcą się poszczególne koła. Oczywiście jest świadomy zmiennej prędkości obrotowej kół na zakrętach, ale na to bierze poprawkę (wydaje mi się, że z czujnika kąta skrętu kierownicy). Jak masz niedopasowanie kół cały czas, to nawet w trakcie jazdy prosto wymuszasz różną prędkość obrotową osi. Jeżeli ta różnica nie mieści się w granicach tolerancji, to xDrive cały czas widzi uślizg jednej osi, stara się to wyprostować ale nie może, bo ma niedopasowane koła.

Facet z oponeo poleciał w kulki z Tobą. Do xDrive zakłada się normalne opony, a nie żadne 4x4 czy terenowe. Opony powinny być jednak identyczne, aby opory toczenia były zbliżone.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 17 stycznia 2017, 19:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 44
Posty: 1
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: E91
Kod silnika: M57T2
Wszystko tak czytam i zgłupiałem. Dalej nie wiem jak to będzie z taką sytuacją:
kupiłem felgi 18' styling 189. Według sprzedającego wszystkie cztery miały mieć szerokość 8'.
Rozpakowałem przesyłkę i okazuje się że dwie mają szerokość 8', a dwie 8,5'. I teraz moje pytanie: jak założę na te felgi ( 8 i 8,5) opony w rozmiarze 235/40/18, to xdrive nie zwariuje?
Różnica nie będzie chyba duża w obwodzie kół?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 11 lipca 2017, 21:03 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 32
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Czesc

Jakies postepy w sprawie wraiowania xdrive?

W swoim mam opony tyl 255/35r18 na przod 225/40r18

Opony sa innych producentow, przy skrecie uklad wariuje, na niskich obrotach przy jezdzie rowniez, widac uslizgi, delikatne szarpniecia, od tego rowniez skrzynia zmienia biegi z szarpnieciem. PRzy skrecie czasami slychac stuk spod auta.

Jakies pomysly, ktos doradzi ? Zmieniac najpierw opony ?

Pytanie co do zmiany opon, kupujac te same rozmiary ktore mam ale nowe, tego samego producenta, beda zgadzaly sie rednice opon, uklad mozesz przestac wariowac ? Nie chcial bym zmarnowac tyle kasy nie uzyskujac efektu.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 11 lipca 2017, 21:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 627
Moje BMW: E60 530XD
Kod silnika: M57/T2
kup takie same 4 opony... moga byc od wozka widlowego bez certyfikacji xdrive i nie runflaty. Wazne, zeby mialy te same obwody bo roznice w obwodach sprawiaja, ze w skrzyni podczas jazdy musi byc ciagly uslizg na sprzegle
Faktem jest, ze mialem taki odczucie sztywnosci przy pokonywaniu ciasnych zakretow z duzym butem i to zjawisko zniknelo po wymianie oleju w xdrivie
Przy 2cm roznicy w obwodzie opon przy pelnym bucie mialem drzenie kierownicy (przy jedzie bez buta tego zjawiska nie bylo)
Mam 2 bmw z xdrivem, w obu opony sa dokladnie takie same (ten sam model) na aucie i nie mam zadnych odczuwalnych roznic wzgledem napedu na jedna os poza lepsza przyczepnoscia - kombinowanie prowadzi do problemow.
Przemek

_________________
Pomiar przyspieszenia w oparciu o GPS 10hz+PC
viewtopic.php?f=2&t=162744


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E92] 330xd różne opony i źle założone felgi - opinie
PostNapisane: 11 lipca 2017, 22:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Nawet najzwyklejszy handlowiec w salonie bmw wie, że do xDrive - o ile nie mówimy o suv'ach - optymalnym rozwiązaniem są felgi i opony o identycznych parametrach. W broszurkach pisali co prawda, że może być różnica w obwodzie koła do 1%, ale ja bym w to nie szedł zwłaszcza, że opona o innym profilu inaczej się ugina i promień od środka w kierunku podłoża jest mniejszy na "balonie" niż na niskoprofilówce nawet jeżeli na stole oba koła z oponami mają średnice identyczne co do milimetra. Do tego dochodzi indeks nośności - jeżeli są różne to też wpływają na ugięcie opony. Z przodu masz teoretycznie obwód 53,925 cm, a z tyłu 54 cm, a więc niezależnie od punktu odniesienia tolerancja powinna być do około 5 mm średnicy. Możesz sobie zmierzyć jaki faktycznie promień mają oba koła pod obciążeniem i czy różnica jest większa, ale jak na moje to tutaj nie koła są problemem, bo raczej nie ma tutaj przesadnej różnicy (no chyba, że to są opony z różnych bajek, różnych producentów, jedne nowe, a drugie zjechane do łysego), a xdrive do roboty ewentualnie możesz sprawdzić geometrię, bo wiem, że wielu ludzi zapomina o tym i nie robi geometrii parę lat i potem płacz i zgrzytnie zębów, bo przecież auta nie znosiło w żadną stronę ani nie wycinało opon (a przynajmniej nie było to widoczne). Jeżeli masz na zimę inne felgi to pewnie zauważyłeś, że auto trochę inaczej stoi - w takim wypadku geometria powinna być robiona po zmianie kół na setup zimowy i ponownie kiedy zakładasz setup letni. Możliwe, że automat niedomaga skoro szarpie przy zmianie biegów (ewentualnie wymaga resetu adaptacji). Niemniej te stuknięcia spod auta to raczej znak, że dobrze się to nie zakończy. Nie wiem jak bardzo jesteś przywiązany do auta, ale jeżeli xdrive "zdycha" to za porządną regenerację sprzęgieł, łożysk itd. trzeba wyłożyć jakieś 5 tys. zł (zależnie od modelu może być taniej albo drożej). Źle dobrane opony przy sprawnym xdrive nie powodują stuków, a wyłącznie wariowanie systemu. Dopiero z czasem przyczyniają się do szybszej awarii xdrive, ale wtedy już grzebanie przy oponach nic nie wyleczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 101 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL