BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 12:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 08:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Kupiłem sobie silikonowe przewody podcisnieniai i zaczalem ogarniac je w silniku gdzie co i jak. I nagle zobaczylem, ze jeden przewod lezy do niczego nie podpiety. Czy tak ma byc? Przy pracujacym silniku nic z niego nie zasysa.

Auto jezdzi zazwyczaj bez problemow. CZASAMI tylko, nie wiem od czego to zalezy, jak przyspieszam z pedalem do konca to obroty rosną, a auto przyspiesza tylko nieznacznie. Moze to miec jakis zwiazek z tym przewodem? Przewody podcisnienia do turbo i egr idą OK, wiec czy to jest niepodpieta ta 3cia linia w okolicach chlodnicy? Jakie objawy by wtedy wystepowaly? Szukalem z latarką miejsca gdzie ten przewód powinien byc podpiety ale bezskutecznie :/

MaTima ostatni na zlocie mi coś wspomniał o przewodach do poduszek silnika... ale ja się nie znam i pierwsze słyszę.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
A nie jest to przypadkiem przewód od gruszki sterującą żaluzją na chłodnicy?Jest ona umiejscowiona po prawej stronie stojąc przodem do auta,tuż przy chłodnicy.
Odnośnie rosnących obrotów nieproporcjonalnie do wzrostu prędkości.Może być to objaw kończącego się sprzęgła,a dokładniej zużytej tarczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 08:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Majowy napisał(a):
A nie jest to przypadkiem przewód od gruszki sterującą żaluzją na chłodnicy?Jest ona umiejscowiona po prawej stronie stojąc przodem do auta,tuż przy chłodnicy.
Odnośnie rosnących obrotów nieproporcjonalnie do wzrostu prędkości.Może być to objaw kończącego się sprzęgła,a dokładniej zużytej tarczy.


Znalazłem takie zdjecie w sieci.
Obrazek
I faktycznie wyglada jakby ten przewód miał iść do tej gruszki, tylko że u mnie z tej gruszki wychodzi przewód i zakręca o 180 stopni i wchodzi gdzies w okolicach chłodnicy... hmmm.
A jakie objawy by były przy niepodpietym przewodzie sterującym żaluzją chłodnicy? I czy przy kończącym się sprzęgle problemy z przyspieszaniem występowały by czasami czy caly czas?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 09:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
A może ktoś ma schemat podciśnienia (wężyków).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 09:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Mam schemat z DISa czy innego softu:
Obrazek

Wydaje mi sie ze przewód który u mnie leży luzem to jest numer 3, ale nie moge zlokalizować nigdzie w komorze silnika 3a (to chyba elektrozaworek, przy ktorym zalecają przeczyscic filterek). Bo przewód 3b wychodzi normlanie z gruszki w prawo, ale zakrecą od razu 180 stopni w lewo i chowa się gdzieś przy chłodnicy.

Czy ktoś może pomóc zdjęciem gdzie jest ten zaworek 3a?

Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 10:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
3a wg schematu to elektrozawór zainstalowany pod kolektorem ssącym.Steruje on właśnie żaluzją chłodnicy.A filterki czyścimy w zaworkach 1c(turbosprężarka) i 2a(zawór egr).
3a szukaj od strony zaworu egr pod kolektorem ssacym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 10:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 154
Moje BMW: e89 Z4
Kod silnika: M20B20
Garaż: e46: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=133201
e89: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159682
Dzięki Majowy.
Kurcze wszedzie piszą że przed liftem te wężyki się wymienia bez problemu bez rozbierania połowy silnika, a jak ja na to patrzę to mnie przerażenie ogarnia... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 17 września 2014, 10:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
Lokalizacje zaworów podałem na przykładzie swojego autka,polifta.Myślę,że w Twoim autku będzie tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 21 września 2014, 08:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
A powiedzcie mi co należy zrobić z zaworkiem po usunięciu klapek? Jeden wężyk odchodzi w momencie usunięcia mechanizmu poruszającego klapkami. Chodzi mi o to czy wejście wężyka do zaworka należy jakoś przytkać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 21 września 2014, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
Jak pozbywałem się klapek z kolektora usunąłem wraz z nimi tylko cięgło.Gruszkę z dochodzącym przewodem podciśnienia zostawiłem na swoim miejscu,więc nie było potrzeby zaślepiać przewodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 21 września 2014, 12:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Ale czy może to mieć wpływ na cokolwiek. Czy nie jest to tak jak z naczyniami połąconymi? Obawiam się "lewego" powietrza. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 21 września 2014, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
Jeśli gruszka sterująca cięgnem od klapek jest szczelna,to nie ma obaw o lewe powietrze.Będzie ona pracowała identycznie,z tym że nie będzie poruszała cięgnem,bo fizycznie go tam nie będzie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 21 września 2014, 18:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Tak. Rozumiem. Ale w drógą stronę? Bo to jest podciśnienie. Tak? Co będzie jak tego nie założę? Czy bez gruszki i z otwartym filterkiem nic sie nie spier... i będzie działać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 22 września 2014, 07:09 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 75
Lokalizacja: Końskie
Moje BMW: e60
Kod silnika: N47
fred3003, widzę,że za wszelką cenę chcesz wywalić gruszkę.W takim przypadku przewód idący do gruszki zaślep dopasowaną śrubka i po kłopocie :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 22 września 2014, 09:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Moje BMW: E46 318d, E39 528iA
Kod silnika: m47n, m52b28
Tak też zrobiłem!
Po prostu ciekawość! :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] [m47] Do czego jest ten przewód podcisnienia?
PostNapisane: 19 lutego 2019, 20:01 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: 320d
Witam.
Przepraszam, że odkopuje temat, ale nowego specjalnie nie chciałem zakładać.
Mam problem z podłączeniem wężyków podciśnienia.

Jest taki zaworek:
Obrazek

Odchodzą od niego dwa wężyki. Jeden jest podpięty do trójnika, natomiast drugi wisiał luzem i za cholerę nie wiem gdzie go podpiąć.(nie ja rozbierałem silnik, a teraz go składam i tak to właśnie jest teraz, że nie wiadomo gdzie co było)

Obrazek

Wg. rysunku wydaje mi się, że jest to wąż 3b. I gdzie on powinien być podłączony ?

Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL