BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 09:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 13 grudnia 2014, 22:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28
Na początek witam wszystkich ponieważ to mój pierwszy post, do tej pory byłem tylko czytelnikiem i opcja "szukaj" zdecydowanie pomagała. Nadszedł jednak czas, że nie znalazłem odpowiedzi i wujek google również nie pomógł.

Mam problem z buczącą pompą wspomagania. Buczy ona tylko na postoju kiedy kierownica jest w bezruchu. Gdy tylko ruszę kierownicą to wszelkie dźwięki ustają. Przepłukałem dokładnie układ dwa razy bo było tam sporo syfu i zalałem świeżym olejem. Nic to nie dało więc kupiłem w ASO zawór zwrotny, niestety po wymianie dalej to samo. Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod korkiem bo zbiorniczek ciągle był mokry. Innych wycieków nie zlokalizowałem. Dodam, że wspomaganie działa dobrze - brat ma ten sam model i motor i działa z identyczną siłą.
Buczenie potęguje się przy rozgrzanym silniku.

Bardzo proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 14 grudnia 2014, 14:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Witam, :)

Pompa LF-20 czy LF-30?

Jeżeli LF-20 to prawdopodobnie kończy już swój żywot (wada fabryczna ukręcającej się ośki wewnątrz pompy). Moja właśnie wyła na wolnych obrotach. W aucie słychać było buczenie. Zalałem nowym olejem i to samo. Pojeździłem tak 1,5 roku i pewnego dnia podczas jazdy normalnej po prostu skończyła życie - urwała się ośka wewnątrz pompy tak, ze auto zgasło. :wstyd: Polecam wymianę na LF-30. Praktycznie bezawaryjna pompa. Obie pompy występowały w E46 i E39 z tego co kojarzę.

Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 14 grudnia 2014, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28
Auto jest sprzed liftu - 2000 rok więc przypuszczam, że LF-20, chyba że to nie od tego zależy? Jak sprawdzić jaką mam? Różnią się wizualnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 15 grudnia 2014, 02:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
kołek napisał(a):
Auto jest sprzed liftu - 2000 rok więc przypuszczam, że LF-20, chyba że to nie od tego zależy? Jak sprawdzić jaką mam? Różnią się wizualnie?


Moja E46 też jest z 2000 roku i miałem fabrycznie LF-20 więc pewnie będziesz miał tak samo.
Pompy różnią się od siebie wizualnie no i możesz również odczytać na pompie jaki rodzaj masz. Na pompie powinna znajdować się nalepka z opisem.

Fotki z wymiany pompy u mnie:

Po lewo LF-20 po prawo LF-30
Obrazek
A tu na odwrót. Widać ukręconą ośkę obok.
Obrazek
LF-30 zamontowana u mnie w aucie:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 3 stycznia 2015, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Podłączę się pod temat ;)
Moja e46 posiada chyba pompę LUK LF-20 która nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, natomiast po kilkugodzinnym postoju auta, po uruchomieniu silnika nie mam wspomagania :niepewny: Dopiero jak wprowadzę silnik na obroty wspoma wraca i działa bez zarzutu. Gdy zgaszę silnik i zapalę go ponownie po kilku minutach wspomaganie wciąż działa. Wymieniłem dzisiaj płyn w układzie - zero rezultatu. Poziom w zbiorniczku poprawny. Może ktoś miał podobne perypetie ze wspomaganiem ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 5 stycznia 2015, 16:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Miałem takie same objawy tylko buczenie było ciche i również na rozgrzanym silniku. Wymieniłem płyn wspomagania i uszczelkę korka pompy i poprawnie go dokręciłem. Buczenie ustało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 00:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 287
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Zmieniłem pompę wspomagania z LUK LF20 na LF30 i dalej to samo. Jak auto postoi 2-3 dni to po odpaleniu nie mam wspomy :kwasny: Dopiero przygazówka do 4000obr./min i wspoma zaczyna działać. Moja stara pompa okazała się całkiem nowa, poprzedni właściciel niedawno musiał ją wymieniać tym bardziej mnie rozzłościła cała zabawa z zamianą LF20 na LF 30 i konieczna przeróbka węża wysokiego ciśnienia który nie pasuje do nowszego modelu pompy. Może ktoś ma jakieś pomysły ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 13 stycznia 2015, 16:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
Zapowietrzony układ? W układzie wspomagania jest zaworek zwrotny, może u Ciebie się zawiesił i układ początkowo nie ma odpowiedniego ciśnienia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 27 grudnia 2017, 22:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Witam panowie. Odgrzeje troche kotleta bo nie chcialem zakladac nowego tematu. Jutro biore sie za wymiane lf20 na lf30. Oczywiscie w mojej lf20 ukrecil sie walek... i moje pytanie brzmi jak mam przeplukac caly uklad skoro pompa stoi? Jak pozbyc sie starego oleju z ukladu? Mam zalozyc nowa pompe i wtedy plukac na nowej? No i czy jazda z taka ukrecona pompa moze cos uszkodzic w ukladzie? Dodam ze pompa nie halasowala wczesniej i takze teraz nie wydaje zadnych odglosow jakby wszystko bylo w porzadku. Rowniez nie ubywa oleju w zbiorniczku wiec stawiam na to ze pompa sie ukrecila. Z gory dzieki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 09:25 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Ja przy wymianie pompy na LF30 wymieniłem tylko zbiorniczek wyrównawczy na nowy i nic więcej nie robiłem. Pamiętaj że do LF30 jest inny przewód. Można to zrobić na starym od LF20, ale trzeba go inaczej poprowadzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Tak tak, pamietam ze jest inny przewod, o to sie nie martwie bo mozna podjechac do firmy ktora zajmuje sie hydraulika silowa i taki waz dorobic i na to jestem przygotowany. Bardziej martwi mnie czy bedzie duzo rzezbienia z zamocowaniem tej pompy bo opinie sa sprzeczne, raz czytam ze jest plug&play, a raz ze trzeba cos tam rzezbic. A co do twojej wypowiedzi... co ci dalo to ze wymieniles zbiorniczek skoro w calym ukladzie zostal stary olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 28 grudnia 2017, 13:48 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 351
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Na spodzie zbiorniczka jest sitko filtrujące które mogło być już zapchane. Ja dla pewności wymieniłem cały zbiorniczek ponieważ pompa była też nowa zregenerowana. Oczywiście po zalaniu nowym płynem i przemieszaniu go w układzie wyciągnąłem 2 razy cały zbiorniczek dużą strzykawą i zalałem ponownie świeżym olejem i ot cała filozofia płukania układu :cwaniak: Wspomaganie działa dobrze, nic nie jęczy ani nie wyje, a olej jest cały czas czyściutki :) Co do mocowania samej pompy to z tego co pamiętam odkręcasz je od starej pompy i wszystko pasuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Buczenie pompy wspomagania na postoju
PostNapisane: 30 grudnia 2017, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Jestem juz po wymianie pompy, podziele sie z wami jak to zrobilem, moze przyda sie dla potomnych.
A wiec tak, nie bede krok po kroku pisac jak zdemontowalem pompe bo to raczej kazdy sie domysli lub znajdzie, w kazdym razie po zdemontowaniu pompy przypuszczenia co do urwanego walka potwierdzil sie:

Obrazek

Zakupilem taka oto pompke: http://allegro.pl/pompa-wspomagania-bmw ... ule_id=201

Wspornik ktory przykrecony jest do bloku silnika a do ktorego przykrecona jest pompa trzeba troszke przerobic zeby otwory montazowe nowej pompy pokrywaly sie z otworami na wsporniku, nalezy tam wybrac troche materialu, ja akurat mialem mozliwosc zrobic to frezarka pneumatyczna ale troche wytrwalosci i mozna to zrobic zwyklym recznym pilnikiem, wspornik wykonany jest chyba z aluminium wiec szybko idzie.

Gdy to juz mamy zalatwione nalezy dobrac dluzsze sruby poniewaz oryginalne zlapia nam wspornik i pompe razem ale dla pewnosci lepiej dac dluzsze poniewaz nowa pompa posiada w tej samej osi dwa otwory gwintowane, jesli zalapiemy sruba rowniez ten drugi otwor calosc bedzie sztywniejsza i pewniejsza.

Drugi wspornik widoczny na tym foto: Obrazek
darowalem sobie poniewaz nie pasuje P&P a po drugie pompa trzyma sie wystarczajaco mocno na trzech dlugich srubach ktore wczescniej dobralismy.

Gdy pompa juz siedzi pojawia sie problem z nieszczesnym przewodem wysokiego cisnienia. Facet z zakladu ktory zajmuje sie zakuwaniem wezy powiedzial ze nie mozna z nim zrobic za wiele bo ma jakies zakucia innego typu i nie moze mi przerobic tego metalowego krocca ktory jest fabrycznie lub dac taki sam tylko pod innym katem. Doradzil mi natomiast takie rozwiazanie:

Obrazek

Mufa do pompy, na mufe kolanko 90 stopni. Oryginalny przewod ucial, wydluzyl o 14cm i zakul w niego krociec 45 stopni widoczny na powyzszym foto, jest wkrecony w kolanko. Tutaj foto jak mierzylem dlugosc potrzebna do polaczenia:

Obrazek

Po zlozeniu wszystkiego do kupy okazalo sie ze dorobiony waz jest nawet troche za dlugi wiec mysle ze 10cm przedluzenia tez spokojnie by wystarczylo. Tak czy siak wszystko smiga a weze pieknie sie ulozyly, nic nie wisi i nie ociera. Kiera obraca sie jednym palcem :rotfl:

Troche to wszystko opisalem chaotycznie i przepraszam za ortografie i interpunkcje ale wszystko napisalem "na kolanie".
Mam nadzieje ze komus sie przyda, jesli macie jakies pytania chetnie pomoge. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 109 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL