BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 10:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 6 marca 2015, 21:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Szwajcaria
Moje BMW: 535d(F11),640d(F12)
Kod silnika: M57Y,N57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0
Cześć wszystkim,
jeżdżę 535d z grudnia 2008, przebieg oryginalny I wiarygodny 194 tys. km, jestem 2 właścicielem, przez prawie 70 tys. km nie miałem ani razu problemów z DPF-em (jeżdżę cały czas podobnie).Warunki wypalania znam (temperatury spalin, chłodziwa,prędkości,ilości paliwa, braku niektórych błędów).
Moje przygody z DPF-em zaczęły się od nieprawidłowo działających termostatów.Podczas jazdy zapalił mi się komunikat “DPF fehler” I wskazówka jazdy do serwisu.Nie pojechałem przez kilka dni( w sumie dystans od 1-go zapalenia 240km), błąd zapalał się zawsze po ok 10min od ruszenia.Auto chodziło normalnie, przyspieszało jak zwykle.Miałem też komunikat o zbyt wysokiej ilości oleju.Sprawdziłem podczas jazdy temp silnika przez ukryte menu, pokazywał 63-70st max przy jeździe autostradą.Pojechałem do ASO,odczytali ciśnienia przed DPF na wolnych obrotach 82.9mbar, przy 2k 278.9mbar,przy 4k 493.9mbar.
Wypalanie DPF zostało zainicjowane (ale nie wykonane) przy serwisie termostatów.
Dzień przed wymianą termostatów przejechałem 120km na 4 biegu (100-120km/h), z włączoną na full muzyką, włączonym podgrzewaniem foteli, dmuchawą na max, klimą, ogrzewaniem tylnej szyby I światłami mijania oraz przeciwmgielnymi z przodu.
Pojechałem do ASO,wymienili oba termostaty.
Ta długa przejażdżka pomogła, bo przestał się zgłaszać komunikat o konieczności odwiedzenia serwisu (błąd 481A), na jakiś tydzień (240km).
Nie pomogło na dłuższą metę, bo komunikat pojawiał się znowu.Z grubsza biorąc, przy 2 wizycie w serwisie, odczytano wartości na wolnych obrotach I wyniosły 84.88mbar, pomiary przy 2k I 4k zostały zrobione, ale nie wydrukowane, nie znam wartości.
Przy jeździe do rodziny na wycieczkę w sobotę (w sumie grubo ponad 300km), prowadziłem 65km od domu do DE na 4 biegu z obrotami, podobnie jak wcześniej elektryka I klima włączona.Potem do kolegi (po odbiór interfejsu i softu – mam teraz INPĘ, i ISTĘ D Rheingold) jechałem normalnie, na niskich obrotach, w sumie 45km, przedział 70-90km/h.
Potem jakies 15 min na parkingu I 5 min przy wyjeździe w korku silnik na wolnych obrotach, następnie jechała żona autostradą 120km/h na 4 biegu I tempomacie dystans jakieś 100km, ja odczytywałem wartości z kompa I wymuszałem procedurę wypalania.Niestety mimo prawidłowych wszystkich warunków (paliwo,prędkość,temperatury) procedura się nie udała, tylko raz na chwilę (jakieś 15-30sek) widziałem że zmieniła status na “active” ale potem znów spadła na “inactive”.Nie udało mi się tego wymusić.Wartości przy odczytaniu na parkingu były 29,112 I 204mbar.
Potem wsiadłem ja I jakieś 80km dawałem ostro po garach, przedział 180-240km/h na najniższym możliwym biegu (tryb manual), czerwone pole itd, parę razy na początku czułem chwilowe przymulenie (może 3 razy), potem jechał równo.Temperatura na DPFie podchodziła pod 530st C przy pełnym ogniu, przy mniejszym palniku była 420-45 (procedura dopalania nieaktywna).
Ogólnie w ciągu 2-3 sek temperatura potrafi spaść o kilkadziesiąt stopni (przy zdjęciu nogi z gazu).Sadza wypala się ponoć od 400st C.Na następnym parkingu okazało się, że wartości ciśnień spadły o połowę(19,45 I 117mbar).Potem jechałem dalej I gdzie się dało też jechałem 220-240, z pełnymi kickdownami przy rozpędzaniu I czerwonym polu, dystans 100km (40% bardzo ostro, 60% do 120kmh - ograniczenia).
Jak przyjechałem do rodziny, sprawdziłem, procedura wymuszonego wypalania się jednak nie odbyła.Wartości ciśnień 22,86 i 154mbar.Przy lokalnych jazdach koło komina już się nie zapalał komunikat o serwisie DPF, wszystko było ok.W drodze powrotnej do domu (340km) też ostro zasuwałem gdzie się dało, ale tak do 220 km/h ze względu na to że była już noc.Pod domem sprawdziłem wartości i pokazał 12mbar, 45mbar i 137mbar, stan oleju był w połowie pomiędzy min i max.Po następnych 3 tygodniach i przejechaniu jakichś 700km (krótkie odcinki 2x dziennie) pokazał mi 12.88, 49.88 i 96.88 mbar, znowu był zapamiętany błąd 480A (podwyższone ciśnienia,pewnie sprzed automatycznie wymuszonego wypalania) i 4667 (zbyt wiele niedokończonych regeneracji).Do tego stan oleju skoczył na max, co oznacza że przybyło mi pół litra ropy w oleju silnikowym.

Teraz pytania:
1.Czy da się zablokować procedurę wypalania na stałe I odblokowywać ją po sprawdzeniu co tydzień ciśnień przed DPF-em?Chodzi o to by uniknąć rozcieńczania oleju ropą przez dziesiątki rozpoczętych I niedokończonych wypalań, a nie będę codziennie jeździł ekstra tras i tracił czasu, żeby ten p.... filtr miał komfortowe warunki pracy.Dystans do pracy mam 23km w jedną stronę.
2.Co zrobić z DPFem aby wytrzymał jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km?Odczyt ISTĄ pokazuje, że może jeszcze jeździć 80 tys km, ale jak się tak często będzie zapychać, to nie widzę tego.
3.Jak dużo ropy w oleju I po jakim dystansie zaczyna szkodzić silnikowi?Czy są jakieś dane? Konstruktorzy musieli to przecież przewidzieć.
4.Czy da się zidentyfikować aktywną procedurę wypalania bez laptopa, aby jej nie przerywać?Albo np kazać mu wyswietlać jakiś komunikat w iDrive , czy na zegarach, żeby móc się zorientować I jechać jeszcze kawałek dalej a przez to pozwolić mu ją dokończyć?
5.Jakie wartości ciśnień powodują pojawienie się błędu 480A (te pierwsze progi ostrzegawcze, których nie widać na iDrive).?Znam tylko te maksymalne – 65mbar, 150mbar I 250mbar dla wolnych, 2 tys I 4 tys obrotów, przekroczenie których powoduje błąd 481A i komunikat na zegarach.
6.Jak to jest z błędami 480A I 481A, aby uruchomić procedurę aktywnego wypalania ? Raz pisze w ISTA, że nie może być błędów a w innym miejscu, że te 2 błędy są dozwolone I trzeba tylko pojechać kilkadziesiąt km, aby pasywnie się wypalił trochę a potem został dopalony aktywnie.
7.Czy sprawdzacie w swoich autach, ile tego “oleju” przybywa I w jakim czasie?Mi przybyło pół litra na dystansie ostatnich lajtowych 700 km.
8.Czy da się % ropy w oleju sprawdzić jakimś testerem chemicznym?
9.W jaki sposób olej się przedostaje?Czy poprzez każdy jeden “dotrysk” po suwie spalania, aby wypływające spaliny porwały drobiny ropy do DPFa I on tam spłonął, a nadmiar osadza się na ściankach cylindra i spływa w dół, czy też podczas gaszenia silnika ostatnie bogate dawki paliwa zostają w cylindrze I przedostają się w dół (jeśli silnik gaszony jest przez odcięcie powietrza a nie paliwa).
10.Ile cm^3 ropy przedostaje się średnio do oleju podczas średnio intensywnej procedury wymuszonego dopalania?
11.Jak często trzeba wymieniać olej silnikowy, jeśli jeździ się odcinki po 20-25km w jedną stronę , gasi na 8 godzin I jedzie z powrotem?Nie chcę zarżnąć silnika przez złe smarowanie.
12.Jak bardzo negatywnie działa ropa w oleju – czy jest się w ogóle czym martwić, czy też konstruktorzy przewidzieli odpowiednie marginesy?
13.Czy ASO przy błędzie “zbyt dużo oleju” zaproponuje wymianę wiedząc że pewnikiem nadmiar wynika z domieszki ropy, czy też to oleje I powie “jeździć dalej bo jest jeszcze bezpiecznie dla silnika”?
14.Jak sprawdzić czy czujnik ciśnienia przed DPF jest ok?Czytałem że na wyłączonym silniku powinien pokazywać 0mbar, a mi pokazuje krańcową wartość z 2 końca skali, tzn. 8192mbar.
15.Jakie wartości ciśnień powinny być przy całkowicie czystym filtrze ?
16.Czy da się sprawdzić ISTĄ ile razy rozpoczynał a nie skończył wypalania?
17.Ile wytrzyma silnik przy przeważnie spokojnej jeździe (Szwajcarskie drakońskie mandaty) i związanych z tym częstych wypalaniach?
18.Czy powinienem znów wymienić olej ? Od ostatniej wymiany na Liqui Moly minęło raptem 2500km.Jak często wymieniacie olej, jeśli go przybywa?

Ehh, tak pomału zaczyna mnie ten DPF wkurzać, że zastanawiam się nad przesiadką na 550i.Ale tam z kolei jest niesławna rura w bloku pomiędzy cylindrami.....Szef serwisu w moim ASO z kolei jeździ X5 , też 286km, ma 240tys i przy 210tys wymieniał DPF na nowy.Mówił mi też, że mają już niektóre 35d z przebiegiem 550k, 600k i one jeżdżą dalej bez problemów.
Pozdro, dzięki za każde info.
rider3

_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :)
BMW jest jak piękna kobieta - bywa kapryśna, ale za tą jazdę wszystko jej wybaczysz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 6 marca 2015, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Najlepiej to usunąć dpf i po problemie, jak nie ma możliwości czyli auto masz zarejestrowane w Szwajcarii i tam przechodzi przegląd to pozostaje Ci przeprowadzenie wypalania dpf, a jak nie da się włączyć procedury to diagnostyka auta przez co dokładnie nie może się załączyć to wypalanie, ewentualnie jeszcze czyszczenie dpf chemią itp. jednak z doświadczenia wiem, że za dużo to nie da. Ja podobne przypadki załatwiam, przez pełną diagnostykę silnika(najczęściej znajduję się powód zapychania dpf) potem usuwam dpf w zamian montując katalizator, strumienice, rurę co tylko klient zapragnie plus modyfikacja softu i można cieszyć się jazdą autem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 9 marca 2015, 19:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
U mnie jak na razie zero problemów, przebieg 174tys km, ale wersja starsza 272KM.

Może porostu załóż taki filtr,

http://allegro.pl/filtr-fap-dpf-bmw-5-5 ... 06588.html

bo nówka to furmanka pieniędzy,pewnie z 10k z robocizną......

ogólnie dziwna sprawa, bo filtry w 535d śmigają bez problemów, choć producent zaleca wymianę co 200tys km.

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 9 marca 2015, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Szwajcaria
Moje BMW: 535d(F11),640d(F12)
Kod silnika: M57Y,N57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0
Hej, dzięki za podpowiedzi.
Auto jest tutaj zarejestrowane i nie chcę nic kombinować z pozbywaniem się DPF-a, bo jak znam ichnie podejście, to jak mnie drapną, to za równowartość kary pewnie bym sobie kupił 3-kę w cabrio :).
No nic, przyjadę do PL to sobie sprawdzę, jak będzie zakoksowany, to dam do czyszczenia.
Teraz pytania:
1.Jaka metoda jest najskuteczniejsza?
2.Czy przy okazji czyszczenia po wyciągnięciu, można oprócz sadzy, pozbyć się popiołów z DPFa?
3.Ważne są dla mnie odpowiedzi do pytań nr 1,3,4,7,9,12,13,18 z pierwszego posta.
Najbardziej obawiam się tej szkodliwości ropy w oleju, bo nie uśmiecha mi się co 2kkm wymieniać 8l oleju + filtr, bo ch..... DPF się zanieczyszcza i jest "x" niedokończonych wypalań.
@Adam:
4.Jakie błędy mogą powodować, że wypalanie jest niedokończone?Podczas tej długiej jazdy, widziałem w ISTA, że podczas LiveData (ciśnienia i temperatury) czasem zamiast wartości liczbowej w danej linijce laptop pokazywał N/A (czyli Not Available) tak jakby na ułamek sekundy brakowało mu informacji.Dosłownie ledwo zauważalne, może 0.1-0.2 sek, potem natychmiast pokazywał aktualną wartość.
Czy to normalne?
5.A po tym wymuszonym wypalaniu, to jakie powinny być wartości ciśnień?
@Barnaba:
Dzięki za info o tym filtrze z wymienionym wkładem.Na pewno jest dużo tańszy niż nowy w ASO, w którym faktycznie sporo kosztuje.Znasz kogoś, kto taki używa i jak mu się sprawuje?

Co do 200kkm, to z tego co wiem, tak było do liftu (sztywne ograniczenie km niezależnie od stylu jazdy, bo koncern nie wiedział czego się na masową skalę spodziewać, żeby nie było problemów z klientami, to zalecali profilaktycznie wymianę), poliftowe zaś już nie mają tego ograniczenia, jest po prostu zaawansowany algorytm obliczający możliwy jeszcze przebieg.U mnie np pokazuje się 80kkm, że tyle DPF powinien jeszcze posłużyć.

Ogólnie to zadaję dużo pytań, bo jestem dociekliwy, a poza tym inni użytkownicy mogliby się dużo przy okazji dowiedzieć, więc jak ktoś zna odpowiedzi, to śmiało :)
Pozdro, rider

_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :)
BMW jest jak piękna kobieta - bywa kapryśna, ale za tą jazdę wszystko jej wybaczysz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 9 marca 2015, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
1. Wypalanie najskuteczniejsze to procedura regeneracji wypalanie
2. Czyszcząc chemią można pozbyć się sadzy i popiołu ale tutaj trzeba uważać, bo nieodpowiedni środek wyczyści sadze, a zablokuje popiół.
3. Nie da się zablokować wypalania na stałe. Nikt nie określił ile ropy zaszkodzi silnikowi, ropa jest także środkiem smarnym wiec jako tako nie powinna szkodzić.
4. Do przeprowadzeniu wypalania musisz spełnić szereg wymagań nie wiem dokładnie co musi być w bmw bo robię wszystkie marki ale najczęściej:
-brak błędów w sterowniku silnika dopuszcza się jedynie błędy dpf
-takie pierdoły jak odpowiednia ilość paliwa(np. co najmniej pół zbiornika), odpowiednia temp paliwa, oleju, płynu w niedogrzanym silniku procedury nie włączysz więc jak padnie termostat termostaty to najpierw naprawa potem można próbować dalej, ogólnie to posprawdzaj co dokładnie musisz zrobić może o czymś zapomniałeś.
-czujnik temp. dpf jest też coś takiego jak padnie i pokazywał będzie, że dpf jest zimny i nici z wypalania.
-sprawdź jeszcze drożność przewodów od czujnika ciśnienia dpf


Jak termostaty masz w porządku i żadnych błędów nie wywala to ok. Ja zrobił bym tak wieczorem wykasował wszystkie błędy i odłączył akumulator, rano podłączasz akumulator sczytujesz czy jakiegoś błędu nie wywaliło jak wszystko ok to jedziesz się przejechać jak dobrze zagrzejesz auto (olej silnikowy musi być zagrzany sama woda nie wystarczy) to się zatrzymaj wyłącz silnik i włącz procedure wypalania i kieruj się wedle instrukcji i powinno pójść pilnuj obrotów czasem na za wysokich nie włącza się procedura. Jeszce mam pytanie co do programu testera kabla czy czego tam używasz na pewno jest sprawny robiłeś nim coś już? Ogólnie z dpf to ciężka sprawa za dużo jest pierdół bez, których nie może działać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 10 marca 2015, 07:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
Problem w tym, że komputer nie zakończy procedury wypalania DPF-a gdyż ten jest już według mnie za mocno zabity. Mój ojciec w citroenie C5 wyciągał filtr, wsypał do niego środka zdaje się do czyszczenia albo właśnie filtrów albo kominków z popiołów, następnie filtr się tak moczył a potem go przepłukał wodą i filtr był ok.Ale z góry mówię, że tato nie jest fachowcem i wyczyścił sobie filtr metodą chałupniczą:))))

Nie wiem, jak sprawują się te filtry z wymienionym wkładem,więc trudno coś powiedzieć? Gość na allegro jest od wielu już lat. Ja bym kupił taki filtr po regeneracji... daje na nie 12 miesięcy gwarancji więc chyba jakoś to łazi...... :)

_________________

EKSPRESY CIŚNIENIOWE DO KAWY JURA TO MÓJ ŚWIAT !!! www.primocaffe.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 19 marca 2015, 13:29 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Nigdy nie kupuj filtra po regeneracji. Praktycznie każdy filtr o ile nie jest w środku spalony i powykręcany można ożywić czy to chemią czy to wymuszonym wielokrotnie wypalaniem.
Wsadzisz po regeneracji po 3-4 miesiącach zacznie znowu sie sypać zadzwonisz do tpka a on Ci nie uzna i powie że masz auto niesprawne i stąd problemy z DPF, przerabiałem to już z mnóstwem moich klientów

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 22 marca 2015, 17:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Szwajcaria
Moje BMW: 535d(F11),640d(F12)
Kod silnika: M57Y,N57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 65&start=0
Dzięki za wszystkie info.
Rozmawiałem z dobrym warsztatem specjalizacja BMW (nie ASO) i dowiedziałem się parę odpowiedzi na moje pytania.
Ad.1
Nie da się zablokować procedury wypalania, żeby ją ręcznie uruchamiać od czasu do czasu.
Ad.3
Wg mojego sprawdzonego warsztatu(wiele lat na rynku) - 0.5 litra nie jest szkodliwe, po pierwsze konstruktorzy przewidzieli pewne marginesy, po drugie ropa też ma pewne właściwości smarne - w końcu oleje to pochodne ropy.Po trzecie wreszcie - tych samochodów jeżdżą dziesiątki , jak nie setki tysięcy sztuk już od wielu lat w najróżniejszych warunkach (także miejskich, także z olejami longlife z wymianą co 30 tysięcy), a jakoś nie słychać, żeby silniki w BMW się rozlatywały czy zacierały, bo komuś się często uruchamia procedura wypalania DPF i rozcieńcza olej.Podobnie jest w dieslach innych marek.Ja zresztą wymieniam olej (longlife) co 12-15 tysięcy oczywiście z filtrem itp, czyli 2x częściej niż trzeba.
Ad.4
Nie da się wykryć aktywnej procedury wypalania , nie da się też zaprogramować wyświetlania jakiegoś komunikatu - niestety.Jedynie jak się zatrzyma auto, a procedura właśnie trwała, to można wyczuć coś jak spaloną gumę - to z DPF-a.
Czasem silnik może chodzić nieco inaczej (mniej równo), może bardziej trząść - ale ja tego nigdy nie zauważyłem.
Ad.5
Jeśli ciśnienie na wolnych jest poniżej 15mbar, to wszystko ok.Pomiędzy 15-30mbar jest poziom ostrzegawczy, natomiast powyżej 30mbar aktywowana jest procedura wymuszonego wypalania - oczywiście jeśli są spełnione pozostałe warunki.
Ad.7
Z użytkowników tego warsztatu, praktycznie nikt nie sprawdza czy przybywa oleju, jeśli poziom oleju nie jest przekroczony, dopiero kiedy się zapali ostrzeżenie.Mimo to, silnikom to nie szkodzi.
Ad.9
Ropa przedostaje się w trakcie całej procedury wypalania, po troszce przy każdym suwie tłoka, bo układ wtryskowy "przelewa", przedawkowuje celowo, aby niespalona ropa trafiła do DPF-a.Niestety nadmiar oleju, spływa po ściankach(pomiędzy pierścieniami), stąd go zawsze troszkę przybywa, jeśli dopalanie jest aktywne.
Ad.13
ASO sprawdza , jak często uruchamiana jest procedura wypalania, czy jest wiele niedokończonych procedur, ile km minęło od ostatniej wymiany oleju silnikowego, oczywiście stara się namówić klienta na wymianę, nawet jeśli nie jest to konieczne, z wiadomych względów.
Ad.14
Nie da się sprawdzić w prosty sposób.Trzeba by było mieć możliwość wytworzenia kontrolowanego ciśnienia i porównać odczyty urządzenia, z wartościami z ECU.
Ad.15
Po wyczyszczeniu poza samochodem w warsztacie, ciśnienia potrafią na wolnych spaść nawet do 0mbar.
Ad.17
Nie ma się co obawiać, raz na parę tygodni zrobić jakąś kilkudziesięciokilometrową trasę i będzie ok.
Ad.18
Nie trzeba wymieniać.

To tyle się dowiedziałem.Oczywiście, to tylko moje informacje, nie jestem ani mechanikiem, ani konstruktorem silników - więc każdy niech postępuje jak uważa, reklamacje i pretensje nie zostaną uwzględnione.
Pozdro.

_________________
BMW - Bóg Mnie Wybrał :)
BMW jest jak piękna kobieta - bywa kapryśna, ale za tą jazdę wszystko jej wybaczysz !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 16 października 2017, 10:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E91 320D, E46 330ci
Kod silnika: M54B30
witam

kupilem niedawno auto..niestety powypadkowe..pare spraw wyszlo..
widze ze znasz temat dpf-u...u mnie przez iste nie idzie wymusic dopalania...warunki ma spelnione...ale wywala odrazu bledy od dpfu(one blokuja...ale jak je obejsc..)..na jalowym jest 80 jednostek ..dopuszczalne to chyba 35...moze dlatego sie nie da rozpoczac dopalania..:/..??
nie wiem jak to zrobic...inpy nie dam rady odpalic jednoczesnie...moze gdybym w niej kasowal bledy caly czas...to moze by sie udalo cos zrobic...zastanawiam sie czy nie wyciagnac filtra i go bezyna nie przepalic...i jak bedzie mniejsze cisnienie na nim to juz sie da dopalac..?? nie bedzie bledow od dpf..
chyba ze sie nie zalaczyla procedura bo temp spalin niska..zwieksza sie podczas jazdy..nie na jałowym?

jak mozesz to prosze o kontakt do Ciebie.
Z gory dzieki za odpowiedz.

pozdr
Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E61] Problem z DPF i przybywaniem "oleju",krótkie dystanse.
PostNapisane: 21 października 2017, 10:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2174
Lokalizacja: Świdnica/Wrocław/Wałbrzych
Moje BMW: 320d,328i,540i,740il
Kod silnika: M47N,M52TUB,M62,M60
Wyjedź na jakąś dwupasmówkę, ustaw prędkość ok 70km/h i ok 2000rpm, wtedy kasuj błędy i dopiero uruchom procedurę wypalania..

_________________
INPA/NCS/ISTA/PaSoft - DIAGNOSTYKA, KODOWANIE WTRYSKIWACZY, ADAPTACJE - SŁUŻĘ POMOCĄ - DOLNYŚLĄSK - WROCŁAW - WAŁBRZYCH - ŚWIDNICA

POMOC PRZY OGLĘDZINACH
TEL. 782-784-200, maniek98hl@vp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 80 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL