BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 16 kwietnia 2024, 13:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316Ti N42B18 – silnik nierówno pracuje
PostNapisane: 27 maja 2015, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 320 Ci
Kod silnika: M54
Witam.

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w BMW 316Ti Compact (automatyczna skrzynia biegów) z przebiegiem 223 000 km.
Kupiłem niedawno auto z drobnym problemem. Na niskich obrotach auto pracuje na 2, 3 cylindrach i nie ma mocy. Kiedy zatrzymuje się np. przed skrzyżowaniem, to potrafi zgasnąć. Przy wyższych obrotach jest w miarę dobrze.

Z początku myślałem, że jest to wina świec lub cewek. Niestety, po wymianie tych elementów, problem nie ustał.
Przed wymianą świec i podmianą cewek INPA pokazywała następujące błędy:

Kod:
2754 CDKDZKU1 - Monitoring ign. coil 3
274E CDKMD - Misfire detection, Checksum failure
2743 CDKMD01 - Misfire detection cyl.3
2742 CDKMD00 - Misfire detection cyl.1
2744 CDKMD02 - Misfire detection cyl.4


Po wymianie:

Kod:
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3


Następne podejrzenie padło na valvetronic. Po odpięciu siłownika (element 9) zapaliła się kontrolka EML i auto straciło moc a INPA pokazała:

Kod:
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3

Natomiast, gdy podpiąłem siłownik, a odpiąłem wtyczkę od czujnika valvetronicu, silnik pracował lepiej ale automatyczna skrzynia biegów szalała - szarpała przy zmianie biegów, a na desce rozdzielczej pojawia się kontrolka awarii skrzyni biegów (zębatka).

Błędy INPA:

Silnik
Kod:
2850 CDKDVFFS - VVT-Fuehrungssensor
2852 CDKDVFRS - VVT-Referenzsensor
2783 CDKLM - Heissfilmluftmassenmesser


Automatyczna skrzynia biegów:
Kod:
146 CAN Momentenschnittstelle


Na zakończenie, podpiąłem wszystko z powrotem i wykasowałem wszystkie adaptacje w silniku za pomocą INPy.
Po ponownej adaptacji jest troszeczkę lepiej, ale nadal mam wrażenie, że silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. Po adaptacji INPA nie pokazywała już żadnych błędów.

Dwa dni później po raz kolejny podłączyłem komputer, ponieważ auto zaczęło "dusić się" przy dodawaniu gazu, było słabe i gdy zatrzymywałem się, to gasło. Tym razem pojawiły się takie błędy:

Kod:
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3


Przeprowadziłem kolejną adaptację i zaś błędy:
Kod:
274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler
2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1
2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3
2754 CDKDZKU1 - Ueberwachung Zuendspule 3


Nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie ale dodam, że gdy puszcze nawiew w aucie, to czuć jakiś nieprzyjemny zapach (taki "kwaśny"). Wydaje mi się też, że nawiew jest słaby i nawet gdy ustawie zimne powietrze to jest ono lekko ciepławe.

Proszę o radę, co mógłbym jeszcze sprawdzić lub co, wymienić w pierwszej kolejności, żeby niepotrzebnie nie pchać się w koszty?

pozdrawiam

_________________
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316Ti N42B18 – silnik nierówno pracuje
PostNapisane: 31 maja 2015, 13:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 259
Moje BMW: e36
Kod silnika: m43
Garaż: własny
wymiana cewek WN powinno pomuc sprawdz ładowanie powinno być 14.5V naskie napięcje może być przyczyną nierównej pracy tak jak u znajomego w chiroke po remoncje alternatora jak reką odjął
w razje wymiany cewek nie zapomnji o nowych podkładkach pod nimi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316Ti N42B18 – silnik nierówno pracuje
PostNapisane: 1 lutego 2016, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 320 Ci
Kod silnika: M54
Po wymianie wałka mimośrodkowego, mechaniczne problemy ustały. Co prawda komputer nadal wyświetla błąd czujnika, ale auto jeździ.

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316Ti N42B18 – silnik nierówno pracuje
PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 12:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46 318i 2002r.
Witam mam podobne objawy. Czy możemy się skontaktować telefonicznie? Jeśli tak to podaję mój numer tel. 725322645 lub proszę na sms podać swój ja się skontaktuję albo na mail podać jakiś kontakt ja się odezwę. kmito@wp.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL