BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 19 kwietnia 2024, 22:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 10 lipca 2015, 05:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Witam!
W końcu się zebrałem i postanowiłem zapytać o radę bardziej doświadczonych kolegów.

Samochód, który posiadam to:

model: BMW e46 316i
silnik: N42
pojemność: 1.8
moc: 115KM
r. prod.: 2003

Mój problem z w/w samochodem polega na tym, iż od jakiś 2 tygodni wyświetla mi się żółta kontrolka "check engine" oraz kontrolka "niskiego poziomu oleju".

Cała przygoda zaczęła się jakieś dwa tygodnie temu gdzie podczas jazdy autostradą równa prędkością samochód na dosłownie ułamek sekundy jakby "przygasł i stracił moc". Nie wzbudziło to we mnie zbytnio powodu do zmartwień gdyż po tym incydencie momentalnie wszystko wróciło do normy i samochód dalej jeździł jak powinien. Sytuacja odmieniła się w momencie, gdy stanąłem na parkingu na 30 minut i wówczas ponownie uruchomiłem samochód. Wtedy już pojawiły się wspomniane przeze mnie powyżej kontrolki. Silnik nie zmienił jednak kultury swojej pracy i wszystko działało jak wcześniej poza tymi dwoma drobnymi szczegółami na desce rozdzielczej.

Z racji tego, iż mam dostęp do komputera diagnostycznego odczytałem pamięć błędów komputera samochodu w celu weryfikacji problemu. Błędy, które otrzymałem to:

#1 Thermal oil-level sensor (błąd czujnika poziomu oleju) - 27C3
Błąd czujnika poziomu oleju zweryfikowałem na miejscu poprzez sprawdzenie faktycznego stanu oleju, który okazał się prawidłowym. Przyjąłem wiec do wiadomości, że po prostu zwyczajnie się zepsuł. Niedawno wymieniałem olej, więc poczekam do następnej wymiany i wtedy zamienię czujnik na działający.

#2 Stopień wyjściowy, termostat, map cooling - 279C
Z informacji, które znalazłem w Internecie wynika, że uszkodził się termostat. Dziwne, bo nie miałem z nim żadnego problemu dotychczas... No, ale może się przecież tak zdarzyć.

#3 Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, stopień wyjściowy - 2772
Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa już zamówiony, więc czekam aż dojdzie i tez mam w zamiarze go wymienić. Chyba, że ma to jakiś związek z urwanym kablem, o którym to napisałem w dalszej części postu.

#4 AUC sensor (czujnik brzydkich zapachów) - 1C
Czujnik już wykręciłem i wyczyściłem zgodnie ze znalezionymi instrukcjami - naprawa pomogła.

#5 Przepływomierz z gorącym drutem (kontrolka check engine) - 2783
Z wiedzy, którą udało mi się pozyskać na forach internetowych wyczytałem jak sprawdzić czy przepływomierz jest uszkodzony czy też nie.
Pierwsza próba polegała na odłączenia przepływomierza na pracującym silniku i oczekiwania jakiegokolwiek efektu zmiany jego pracy - niestety nic się nie zmieniło. Druga natomiast polegała na przeprowadzeniu testu podczas jazdy. Wbicie 4 biegu, pedał gazu do końca i... Wskazówka spalania chwilowego zatrzymuje się w okolicach 17l. Wszystko, zatem wskazuje na uszkodzony przepływomierz.

Z kolejnych rad wyczytanych na forach znalazłem, metodę "naprawy” przepływki polegającą na wydobyciu go z samochodu i dokładnym wyczyszczeniu specjalnym środkiem do tego przeznaczonym - co też uczyniłem. Niestety efekt dalej bez zmian. Błąd dalej pojawia się w komputerze.

W ubiegłym tygodniu spotkała mnie też inna awaria samochodu, ponieważ w trakcie podróży pękł mi pasek wielorowkowy napędzający pompę wody, alternator itd. Po wymianie zauważyłem, że najprawdopodobniej w momencie pęknięcia paska uszkodził on przewód, (chociaż nie mogę tego wykluczyć, że przewód uszkodzony był już wcześniej), który zaznaczyłem nr 1 na dołączonym obrazku. Moje pytanie brzmi: dokąd i do czego prowadzi zaznaczony na zielono nr 1 przewód? Gdyż niestety, ale z racji tego, ze idzie on z lewej strony silnika i w dół nie ma do niego dojścia.

Po złączeniu na "krótko" uszkodzonych przewodów nie widzę żadnej reakcji w pracy silnika, tj. ani nie jest lepiej ani nie jest gorzej. Błędy również się pojawiają takie same. Moje kolejne pytanie brzmi: czy końcówki urwanego kabla poprzez zetknięcie z blokiem silnika mogły doprowadzić do zwarcia i uszkodzenia przepływomierza?
Z tego, co udało mi się ustalić wszystkie zaznaczone przeze mnie na zdjęciu czujniki łączą się właśnie z przepływomierzem. Czy zatem błąd któregoś z nich może wysyłać błędną informację o uszkodzeniu przepływomierza? W jaki sposób można je sprawdzić?

Obrazek

Ciężko powiedzieć czy to po prostu zbieg okoliczności z błędem "check engine" na desce rozdzielczej, błędem w pamięci komputera odnośnie uszkodzonej przeplywki, odkryciem urwanego przewodu, błędem czujnika poziomu oleju i reszty. Czy może wszystko zaczęło się w momencie zdarzenia krótkotrwałej utraty mocy podczas jazdy i tym samym urwania przewodu przez kawałek zmęczonego już wtedy paska wielorowkowego. Być może kontrolka oil-level sensor ma również z tym wszystkim coś wspólnego

Moje kolejne pytania brzmią:
1. W jaki inny sposób mogę zweryfikować uszkodzony przepływomierz?
2. Jeżeli nie przepływomierz to, co innego mogło się uszkodzić?
3. Od czego zacząć 'rozsądną" naprawę tak, aby nie wymieniać wszystkich części na hura?
4. Korzystając z okazji pytanie odnośnie punktów oznaczonych numerami 2, 3 i 4. Rozumiem, że 2 i 4 to czujniki położenia wałka?


Proszę o pomoc Szanowne Towarzystwo.

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 12 lipca 2015, 18:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
przewód nr.1 jest od czujnika w pompie wody wiec prawdopodobnie stąd błąd termostatu i brak zmiany pracy silnika po ź łączeniu.

1. Kup używkę(ori. Bosch) / kup w sklepie(ori. Bosch) weź paragon , załóż , sprawdź i oddaj , kup uzywke ;)
2. -
3.Napraw przewód , Skasuj błędy , Skasuj adaptację wszystkie (tak na wszelki wypadek)
4. 2i 4 tak jak piszesz , 3 solenoidy/elektrozawory vanos.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 13 lipca 2015, 13:49 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Witam,

dziękuję za odpowiedź.

Żebym dobrze zrozumiał Siz... mam kupić pompę wody, termostat czy też czujnik pompy (o ile istnieje taki odrębnie do kupienia)?

A co z błędem przepływomierza?

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 21 lipca 2015, 04:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Chodzilo mi o przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 21 lipca 2015, 17:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42
Witam,

sprawa wygląda następująco:

1. Wymieniłem zawór odpowietrzania zbiornika paliwa i niestety nic to nie pomogło - po skasowaniu błąd dalej się pojawia.
2. Złączyłem ładnie kostką w/w rozerwane przewody.
3. W dniu dzisiejszym wymieniłem przepływomierz i niestety dalej bez rezultatu, świeci się check-engine. Błąd w komputerze skasowany, adaptacja zrobiona. Po odczytaniu pamięci komputera dalej wyświetlają mi się następujące błędy:

-#1 Thermal oil-level sensor (błąd czujnika poziomu oleju) - 27C3
-#2 Stopień wyjściowy, termostat, map cooling - 279C
-#3 Zawór odpowietrzania zbiornika paliwa, stopień wyjściowy - 2772
-#5 Przepływomierz z gorącym drutem (kontrolka check engine) - 2783

Cóż dalej mogę począć z tym faktem? W jaki sposób zabrać się do tematu i co sprawdzić?

Pozdrawiam,

Tomek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] - 316i N42 - check engine, oil-level, przepływomierz
PostNapisane: 28 września 2017, 18:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: E46
Kod silnika: N42B20
U mnie identyczna sytuacja... Strzępy z paska urwały przewód zaznaczony nr 1 na zdjęciu. Po zlutowaniu i wykasowaniu błedów spowrotem identyczne wyskakują jak w wyżej wymienionym przypadku. W Inpie Wartości przepływomierza są na 0

Pomocy!



Problem rozwiązany :hurra: Winowajcą wyskakujących błędów i Check-a okazał się spalony bezpiecznik 30 A pod maską tam gdzie jest Komputer. Po wymianie i wykasowaniu błędów wszystko wróciło do normy :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL