BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 marca 2024, 23:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] N42B20 Valvetronic umarł. Prośba o pomoc w diagnozie.
PostNapisane: 19 lipca 2015, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: eee
Kod silnika: yyy
Witajcie.
Najprawdopodobniej umarł Valvetronic w moim samochodzie.
Mowa o e46 touring 11.2003 z n42b20.
Samochód cały czas świeci Check Engine`m, czasem pojawia się EML i wtedy całkowicie przestaje się wkręcać na obroty (trzyma 1000obr./min. lub ewentualnie z łaską wkręci się do 2-3tyś obr./min przy gazie wciśniętym do podłogi). Wg. moich obserwacji jest to uzależnione od stopnia rozgrzania silnika, co wydaje się w pewnym stopniu logiczne. Chociaż nie zawsze występuje problem. Jednak od kiedy pojawił się problem samochód zrobił bardzo mało km.
Teraz przestałem korzystać z tego auta, bo jeżeli pojawia się problem to jazda jest praktycznie niemożliwa.
Błędy z INPY to:
285A CKDVSTE - VVT-Actuator monitoring
2860 CKDVEST - VVT - Controll
2865 CKDVPMN - Power supply limit VVT - emergency
Naprowadźcie mnie proszę na to, który z elementów Valvtronic jest uwalony. Trochę czytałem o tym, ale różne błędy pojawiają się w różnych autach. Z tego co się zorientowałem to w grę wchodzi sterownik VVT, silniczek, czujnik i chyba jest jeszcze jakiś przekaźnik. Podejrzewam, że padnięty będzie silniczek, najlepiej go wyciągnąć i sprawdzić jak się zachowuje przy ruszaniu ośką, ale do tego jeszcze nie doszedłem, nie miałem czasu.
Dodam, że profilaktycznie wymieniałem napinacz rozrządu zaraz po zakupie auta i od tamtego czasu zrobiłem z 65tyś. km. Z tego co widziałem przez korek oleju to rozrząd i prowadnice są w całości.

Jeszcze z innej beczki to zawsze przy odczycie błędów (wcześniej był problem z cewkami zapłonowymi i czujnikami wału i wałków) to przy kodach błędów pojawiają się wartości "z dupy" głownie jeżeli chodzi o przebieg, ale również temp. silnika czy obroty. Te informacje to jednak nie jest priorytet, głównie chciałbym się dowiedzieć, który element rozrządu się sypnął.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42B20 Valvetronic umarł. Prośba o pomoc w diagnozie.
PostNapisane: 20 lipca 2015, 08:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 131
Lokalizacja: Glasgow
Moje BMW: E46 318Ci
Kod silnika: N46B20
Silniczek możesz sprawdzić inpa - jest tam test vvt , podczas którego silniczek robi pełen "cykl" w jedna i druga stronę o ile się nie mylę(przy zgaszonym silniku powinieneś usłyszeć jak pracuje silniczek podczas testu - jeśli sprawny).
Czujnik jakby padł to sterowanie przeszło by na przepustnice i auto jeździłoby ok - tak jak w przypadku odlaczenie czujnika(możesz sprawdzić na dołączonym czy cos sie zmieni , dla pewności) .
Jeśli test vvt przebiegnie ok i po odłączeniu czujnika nic się nie zmieni to pozostaje sterownik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42B20 Valvetronic umarł. Prośba o pomoc w diagnozie.
PostNapisane: 22 lipca 2015, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Moje BMW: eee
Kod silnika: yyy
Dzięki za odpowiedź.
Dzisiaj znalazłem trochę czasu i próbowałem się więcej dowiedzieć co jest uszkodzone.
Po odpięciu czujnika pojawiają się nowe błędy, więc go wykluczam.
Nie znalazłem w INPA testu VVT, ani w internecie informacji jak go uruchomić.
Przy odpięciu silnika VVT błędy są te same. Nie pojawiał się jedynie na zimnym silniku błąd 2865 CKDVPMN - Power supply limit VVT - emergency przy wypiętym sterowaniu VVT, ale po rozgrzaniu występował regularnie.
Dziwne jest to, że samochód podczas jazdy traci co raz bardziej moc proporcjonalnie do stopnia nagrzania silnika. Próbowałem jazdy i odpalania zarówno z wpiętym silnikiem VVT jak i wypiętym. Raz auto jedzie lepiej, raz gorzej, ale w obu przypadkach nie nadaje się do jazdy bo jest tak słabe.
Wszystko wskazuje na to, że uwalony jest silnik VVT i mam zamiar go zamówić.
Napiszcie mi proszę jak przeprowadzić adaptację tego silnika. W INPA znalazłem adaptacje różnych elementów, ale nie było tam nic o VVT, jedyne co widziałem to adaptacja całości.
Z góry dzięki za odpowiedzi, może teraz wypowie się więcej osób.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] N42B20 Valvetronic umarł. Prośba o pomoc w diagnozie.
PostNapisane: 21 czerwca 2018, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Głuchołazy
Moje BMW: e46 lift
Udało się naprawić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 113 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL