BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 16:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 19 września 2015, 16:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Witam. Przeczytałem wiele wątków na forum, ale nie mogę znaleźć rozwiązania mojego problemu.
Moje auto to BMW E46 320d M47N 150KM 2003r. Kupiłem je około półtora roku temu. Bezpośrednio po kupnie nie miał mocy, wyczyściłem elektrozawory turbiny i EGR, po tym zabiegu auto odzyskało moc. Niestety po jakimś czasie zaczęły pojawiać się niekiedy zaniki mocy, wcześniej z małą częstotliwością, ale obecnie bardzo często.
Teraz problem wygląda następująco: kiedy ruszam z wolnych obrotów, toczę się nie dodając gazu i wcisnę gaz, auto nie ma w ogóle mocy, mogę trzymać gaz wciśnięty w podłogę i kręcić do odcięcia obrotów, a samochód będzie przyśpieszał bardzo powoli. Kiedy jednak rozpędzę się do ponad 2000 obrotów odejmę i dodam gazu kilka razy, auto zaczyna odzyskiwać moc. W trasie, kiedy trzymam silnik cały czas na obrotach powyżej 2000, problem z brakiem mocy nie występuje. Kiedy jednak zatrzymam się i znów ruszam, z dużym prawdopodobieństwem spadek mocy wystąpi znów. Kiedyś działo się to rzadziej, często ruszałem normalnie i od początku miałem moc, teraz problem jest praktycznie za każdym razem.
Od chwili kupna i zauważenia problemów zrobiłem wiele rzeczy aby naprawić to, ale bezskutecznie. Czyściłem jeszcze raz elektrozawory, zamieniałem je miejscami, później wymieniłem ten od turbiny na używany ale sprawny, jeszcze później podmieniłem go na zawór kolegi. Według mnie nie możliwe, żeby wszystkie zawory były tak samo zepsute. Wymieniłem też wszystkie wężyki ciśnienia na sylikonowe. Czyściłem EGR, ale nie był mocno zabrudzony, klapki w kolektorze dolotowym miałem już usunięte. Kolektora nie czyściłem ale wyczyściłem czujnik ciśnienia znajdujący się na nim. Olej, filtry paliwa, powietrza, oleju zmieniałem już dwa razy, po kupnie i miesiąc temu. Niedawno też wymieniłem całą odmę. Smarowałem cięgno turbiny, sprawdzałem ją od strony dolotu, jest czysta, a wirnik nie ma luzów.
Myślałem, że może jest to wina przepływomierza. Odłączyłem go i wydawało mi się że była poprawa, pomijając to, że samochód okropnie kopcił po dodaniu gazu. Zrobiłem dziurkę w przepływce tak, jak opisywał to Roger-Nysa i zamontowałem starą przepływkę, ale było dalej źle. Wymieniłem więc wkład przepływomierza na nowy Pierburg, miałem Bosch z końcówką 468. Coś się zmieniło, ale nie wyeliminowało to problemu. W testach INPA, które zamieszczam na dole widać, że nowy przepływomierz, kiedy jest ciśnienie doładowania, pokazuje masę powietrza 1600 (czy nie jest to za dużo?), ale kiedy nie ma ciśnienia doładowania, podaje wartości mniejsze niż oczekiwane przez komputer. Przy odłączonym przepływomierzu masa powietrza wynosi cały czas 1600, chyba to normalne. Ale sprawdziłem też stary przepływomierz i pokazuje prawidłową masę powietrza, na poziomie 1200 przy gazie w podłodze, oczywiście wtedy, kiedy ciśnienie doładowania jest prawidłowe. Osobiście więc wykluczam usterkę przepływomierza jako powód, ale proszę Was o opinie.
Sprawdzałem ,jak zachowuje się cięgno turbiny na postoju. Po odpaleniu silnika jest zasysane i chowa się, przy dodaniu gazu rusza się ale nie w pełnym zakresie, ale czytałem gdzieś na forum, że bez obciązenia to normalne. Natomiast kiedy odłączałem i podłączałem wężyk podciśnienia gruszki turbiny, cięgno było zasysane i wracało z powrotem w całym zakresie ruchu, powtarzałem czynność wiele razy, nie zauważyłem zacięć.
Testowałem podciśnienie w INPA. Roger-Nysa pisał, że przy połączeniu cięgna turbiny z ominięciem elektrozaworu, bezpośrednio do zbiorniczka podciśnienia, turbina powinna dawać maksymalne ciśnienie doładowania. Podłączyłem tak, ale ku mojemu zdziwieniu, w INPA ciśnienie doładowania było zaniżone. Podczas jazdy testowej nie było mocy nigdy, w żadnym zakresie obrotów. W tym przypadku nie wiem czemu jest takie zachowanie, czy geometria nie jest przestawiona na pompowanie mocnego ciśnienia, czy jest przeładowanie i komputer os razu to koryguje? NA luzie przy dodawaniu gazu od początku ciśnienie doładowania w INPA jest za małe.

Odłączyłem podciśnienie z gruszki turbiny w ogóle, w INPIE doładowanie oczywiście było zaniżone, podczas jazdy moc pojawiała się powyżej 3 tysięcy obrotów, z tego co wyczytałem, to prawidłowe zachowanie geometrii turbiny.
Z podłączonym elektrozaworem podciśnienie przeważnie jest za małe ruszając i pozostaje za małe przy wciśnięciu gazu nawet powyżej 3 tysięcy obrotów, co według mnie wskazuje na to że geometria nie jest w pozycji takiej jak przy odłączonym elektrozaworze, czyli cięgnie nie zassanym w ogóle.

Po dotychczasowych diagnozach stawiam, że przyczyną jest albo turbina, albo podciśnienie, Podciśnienie raczej wykluczam, ponieważ kilka elektrozaworów działa identycznie, podciśnienie jest, cięgno rusza się, hamulce działają, więc pompa jest sprawna. Chyba, że winę ponosi elektronika sterująca zaworem podciśnienia?

Czy cięgno jest połączone z geometrią na sztywno? Możliwe jest że mimo iż cięgno się rusza, geometria turbiny stoi? A może przy obciążeniu geometria nie działa już płynnie, ale nie wiem jak to sprawdzić podczas jazdy.

A może wina jest czujnika ciśnienia doładowania? Czyściłem go, ale może jest niesprawny? Ale wtedy powinien cały czas pokazywać złe wartości, nie jest to urządzenie mechaniczne żeby miało się zacinać, więc wątpię, żeby była to jego wina.

Przypomniała mi się jeszcze bardzo dziwna rzecz. Samochód ma hak i gniazdo elektryczne do przyczepki. Raz wypożyczyłem przyczepkę, ale przy sprawdzaniu świateł okazało się, że jest coś namieszane z kablami, bo światła pozycyjne w przyczepce nie działają w ogóle , działały światła stopu. Natomiast jak włączałem kierunkowskazy to na komputerze od razu pojawiały się błędy przepalonych żarówek, w samochodzie i przyczepce migały zamiast kierunkowskazów światła pozycyjne. Ale największe zdziwienie było po ruszeniu. Samochód po tym jak wyskoczyły błędy żarówek stracił moc od wolnych obrotów, nie odzyskiwał mocy nawet w trasie, tak jak to jest bez przyczepki. Moc wracała od wyłączenia silnika do pojawienia się błędu żarówki.

Sytuacja z przyczepką jest dla mnie bardzo dziwna, nie wiem jaki wpływ ma to na zachowanie samochodu bez niej, ale zastanawiam się czy nie jest to wina jakiegoś układu elektronicznego i jak tego szukać.

Proszę Was o wskazówki, czego szukać, co może być przyczyną dziwnego spadku mocy.

Poniżej screeny z INPY najpierw, kiedy jest moc, a później gdy nie ma.

Obrazek

Obrazek

Obrazek




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 19 września 2015, 19:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Moim zdaniem geometria a dokładnie łopatki mogą być przytarte i nie chodzą płynnie , wyciągnij turbo i sprawdź geometrię nie ma dużej filozofii jeśli jesteś ogarnięty żeby wyczyścić lopatki pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 19 września 2015, 20:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 909
Lokalizacja: Tczew
Kolega miał podobny przypadek, turbina do wymiany.

_________________
320d Touring - 227 KM i 545 Nm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 21 września 2015, 09:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Też podejrzewam turbinę, ale sam raczej się nie podejmę jej wyciągania, dlatego najpierw chciałbym sprawdzić wszystkie inne możliwości. Objaw jest taki, jakby coś się przycinało, a raczej nic innego oprócz geometrii przycinać się nie może. Ale testując na postoju odłączając podciśnienie gruszka turbiny chodzi cały czas płynnie, nie widziałem żadnego zacięcia. Czy może być tak, że gruszka porusza się a geometria stoi, czy jest to połączone ze sobą na sztywno? A może przy obciążeniu nie działa już płynnie. A jak powinno zachowywać się cięgno na biegu jałowym przy dodawaniu gazu? bo u mnie nie chodzi w pełnym zakresie obrotów, niewiele się porusza. Czy to, że przy podłączeniu turbiny z ominięciem elektrozaworu w INPIE ciśnienie doładowania jest za małe, a cięgno jest zassane maksymalnie, jednoznacznie wskazuje na geometrię?
Zastanawiam się też czy nie jest to wina jakiejś elektroniki, dlatego że jest utrata mocy przy podłączeniu przyczepki i prawdopodobnie zwarciu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 21 września 2015, 10:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
czy na probe byl podlaczany drugi elektrozawor podcisnienia? czy egr sie domyka za kazdym razem? jezeli nie wyrzuca bledu zaworka egr prosze podmienic z tym od turbo lub podciagnac podcisnienie. czy auto ma jakies zapisane bledy? ja tu widze wine turbo lub przeplywki, w ostatecznosci wina elektrozaworka, nieszczelnosc podcisnień. czekamy na kody bledow... bez tego to wrozenie z fusów. prosze odlaczyc egr i upewnic sie czy wtedy jest domkniete dopiero potem mozna sprawdzac auto z takim problemem jak tu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 23 września 2015, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Podłączałem w sumie 4 różne elektrozawory, ale teraz zmieniłem znów na stary do pomiarów. EGR domyka się, do pomiarów teraz go odłączyłem i zaślepiłem wężyk podciśnienia. Przepływomierz wymieniałem na nowy wkład Pierburg, nic to nie dało. Co do błędów, cały czas pojawia się jeden 4242 Glow plug zylinder 4 przy odpalaniu na zimnym silniku, ale to błąd świec i nie ma z tym problemem nic wspólnego. wcześniej były 4521 (1296) air charge control; 3F70 input-air temperature sensor; 3FB1 air flow meter, P1012 mass or volume air flow 'A' circuit low input, ale pojawiły się one wtedy gdy testowałem przepływomierz i jeździłem z odpiętym, po wykasowaniu nie pojawiły się ponownie. Także błędów nie ma. Podciśnienie według mnie szczelne, jak pisałem wcześniej wymieniłem wszystkie wężyki podciśnienia a przy podłączeniu cięgna "na krótko" zasysa się prawidłowo. Zamieszczam jeszcze nowe screeny z korekcji wtrysków, ciśnienie i masę powietrza na biegu jałowym i wolnych obrotach (air mass jest powiększone bo odłączony jest EGR) i ciśnienie doładowania przy ruszaniu z wolnych obrotów - nie ma wtedy w ogóle mocy.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 23 września 2015, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
wszystkie bledy ktore Ci wywalilo sa od przeplywki i od masy oraz zaworka. nie wiem jak wklady pierburg czy czasem nie powoduja problemow przy tym silniku, roznie z nimi bywa. czasem jet ok czasem są jaja. sprawdz na przeplywce boscha jak to bedzie sie zachowywac skasuj bledy sprawdz itd. jezeli nie bedzie poprawy to ewidentnie turbo. przy ruszaniu nie masz cisnienia i masy powietrza... turbo nie chodzi... albo podcisnienie ktorym steruje przeplywka. wtryski ok cisnienie paliwa tez ok. na tych pierwszych zdjeciach co wczesniej zamieszczalem tam gdzie pojawia sie masa powietrza turbo tez nie dmucha jakos fatalnie...tam cos sie raczej tylko przywiesza. na jednym z wczesniejszych zdjec jest masa powietrza 1600 widziana o 1000 jednostek wiecej niz porządana... to troche dziwne...koniecznie sprawdz inna przeplywke.turbo tam w sumie pokazalo kapke wiecej bo 2500 zamiast 2100 ale mimo wszystko 1000 wiecej to troche sporo, nie wiem jak te wklady od pierburga sie zachowuja przy tym silniku, moze byc roznica w dzialaniu przeplywek. jedno jest pewne, albo sterowanie podcisnieniem albo samo turbo. sprawdz podcisnienie zmierz je

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 23 września 2015, 22:10 przez pawelos666, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 23 września 2015, 22:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Zrób dziurkę w przeplywce nawet jak nie domaga to nie wywala błędów ( opis u kolegi Roger nysa) jak nie pomoże to zakleisz nic nie tracisz a jeśli nie pomoże to obstawialbym turbinke pozdro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 23 września 2015, 22:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
moze byc w druga strone :) albo po prostu nie ma pocisnienia odpowiedniego albo spierdzielona regeneracja turbo i nie wstaje. sprawdz sobie na warsztacie podcisnienie jaka wartosc, podjedz na dwa auta z kolegą. moesz nie miec podcisnienia tez taka opcja jest

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 23 września 2015, 22:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
dokładnie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 24 września 2015, 08:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
turbo do zdjecia i sprawdzenia, przeciez masz jakas gwarancje, silnik jak nie ma bledow i wtryski maja takie korekty to masz cacy

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 24 września 2015, 11:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Wkład przepływomierza Perburga zwróciłem, bo nie rozwiązał problemu. Dziurkę w starej przepływce Bosch zrobiłem już wcześniej, teraz jeżdżę z dziurką. Ale auto zachowuje się tak samo, a przepływomierz stary pokazuje masę powietrza dobrą, o ile ciśnienie doładowania też jest dobre. Więc przepływomierz według mnie można wykluczyć. Nie mam dostępu do innego przepływomierza BOSCH do sprawdzenia.
Męczy mnie jedno. Kiedy podłączyłem elektrozawór z turbo na krótko, cięgno było cały czas zassane, więc łopatki geometrii powinny być cały czas tak złożone, żeby robiła największe ciśnienie. A w INPIE tak nie było, ciśnienie doładowania było za małe. Co może być tego powodem?
Z odłączonym elektrozaworem moc zaczyna pojawiać się powyżej 3000 obrotów - prawidłowo, bo turbina z rozłożonymi łopatki dopiero wtedy wytwarza odpowiednie ciśnienie, ale z podłączonym elektrozaworem auto nie ma niekiedy mocy aż do odcięcia.
Według mnie coś się właśnie jakby przycina, a co mogłoby innego oprócz geometrii?
Czy jest coś jeszcze co mógłbym sprawdzić? Wyjęcia turbiny raczej sam się nie podejmę, przede wszystkim dlatego, że nie mam za bardzo dostępu do kanału. A oddając do mechanika skończy się pewnie na regeneracji, a ciekawe czy będzie konieczna. Boję się też że nawet po regeneracji będzie to samo.

pawelos666, co masz na myśli pisząc o gwarancji? Po regeneracji turbiny pewnie dostałbym gwarancję na nią, ale nie na wyeliminowanie problemu.

A co myśleć z tym zachowaniem po podpięciu przyczepki i braku mocy? Może problem z mocą leży w jakiejś elektronice?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 24 września 2015, 16:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Możliwe ze łopatki zblokowalo kolego w pozycji otwartej dlatego nie ma z początku mocy one niweluje turbo dziurę w ten sposób ze gdy trzeba nagłego kopa zmniejszają wlot powietrza co powoduje że przez mniejszy wlot powietrze przedostaje się szybciej , u ciebie możliwe ze są ciągle otwarte przez to nie masz od dolu mocy bo powietrze dostaje się wolniej , to moja teoria :) pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 24 września 2015, 17:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprawdzic manometrem podcisnienie w twoim aucie i porownac z innym zdrowym e46. wyjac turbine i zawiezc do sprawdzenia. nikt nie kaze wyjmowac w domu

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 07:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
zyziekm napisał(a):
Możliwe ze łopatki zblokowalo kolego w pozycji otwartej dlatego nie ma z początku mocy one niweluje turbo dziurę w ten sposób ze gdy trzeba nagłego kopa zmniejszają wlot powietrza co powoduje że przez mniejszy wlot powietrze przedostaje się szybciej , u ciebie możliwe ze są ciągle otwarte przez to nie masz od dolu mocy bo powietrze dostaje się wolniej , to moja teoria :) pozdrawiam.


Tylko z tego co wiem przy cięgnie turbiny zaciągniętym łopatki są w pozycji zamkniętej (chyba że może być inaczej?) i wtedy turbina powinna kręcić się możliwie najszybciej i dawać maksymalne możliwe doładowanie. Taką sytuację zasymulowałem podłączając podciśnienie do gruszki z ominięciem elektrozaworu, doładowania wtedy było i tak za małe. To takie moje przemyślenia, próbuję zrozumieć dokładniej co jak i dlaczego się dzieje :)

Jednak tak jak radzicie, będę musiał oddać samochód do mechanika i sprawdzić turbinę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 09:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Łopatki nigdy nie zamykają się do konca jedynie zmniejszają średnicę wlotu spalin żeby od dolu turbo dostawalo szybciej powietrze i nie było turbo dziury , jak podpiales na krotko bez elektrozaworka to łopatki się ustawiły w takiej właśnie pozycji auto rwalo od dolu ale potem już był zamul bo łopatki nie otwierały się zwiększając średnicę spalin , czyli podsumowując na zaciagnietej gruszce będziesz miał dobry start i na tym się skończy potem już nie pojedzie , analogicznie sprawa się ma w odwrotna stronę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 09:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Powinienem mieć dobry start na zaciągniętej gruszce, a przy wyższych obrotach powinno być przeładowanie, ale właśnie tak nie mam (!), od samego dołu jest za małe ciśnienie doładowania pokazywane przez INPE i brak mocy w całym zakresie obrotów, od poniżej 1000 rpm do odcięcia. To mnie właśnie zastanawia, czemu tak jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 10:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
a Ty wogole sprawdzales podcisnienie manometrem? od tego zacznijmy? zaworek je tyko reguluje... jak sie nie znasz to nie kombinuj 2 tyg sam, tylko zaprowadz auto niech zmierza podcisnienie manometrem, sprawdza turbo i jesli jest ok z podcisnienieniami to turbo na stol a na auto drugie, a nie piszesz tydzien czasu ze nie masz kanalu... :)

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Nie sprawdzałem podciśnienia manometrem, wiem że bez zaprowadzenia auta do warsztatu raczej się nie obejdzie :)
Lubię jednak w miarę możliwości naprawiać auto sam, lub chociaż dowiedzieć się jak najdokładniej co mu może dolegać, ponieważ nie znam sprawdzonego warsztatu i przez to niestety nie mam też zaufania do mechaników, parę razy przejechałem się z poprzednim autem.

Ostatnie moje pytania są z czystej ciekawości :)

A nad brakiem kanału ubolewam caly czas :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 11:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 23072
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
-cthulhu- napisał(a):
nie znam sprawdzonego warsztatu i przez to niestety nie mam też zaufania do mechaników, parę razy przejechałem się z poprzednim autem.



Zawsze możesz udać się do jakiegoś z naszych forumowych magików być może jest ktoś z Twojej okolicy lub nieopodal :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 103 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL