BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 29 marca 2024, 02:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 12:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sorrki ze sie wtrace, to mowisz ze egr nie wyrzuca bledu zaworka jesli go podlaczysz? ani razu nie wywalilo 4051? wymieniales wszystkie podcisnienia od trojnika czwornika az do turbo i klapek chlodnicy egr? wszystkie masz nowe? czasem mala nieszczlenosc powoduje takie jaja. natomiast jesli auto wstaje zbyt pozno to czesto winne sa czujniki przy pedale sprzegla... choc malo kto to robi i to wie

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 12:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Przeglądałem ostatnio screeny ze starych błędów i nie znalazłem takiego. Teraz sobie przypomniałem że mam odłączony i zaślepione wężyk od EGR i błędu żadnego nie wyrzuciło jak robiłem testy...
Co do przewodów podciśnienia to zrzucałem kolektor i wymieniałem wszystkie na nowe, do EGR, do klapek chłodnicy i do turbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 14:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 35
Posty: 391
Lokalizacja: Okuniew/Warszawa
Moje BMW: 335i 4XXkm
Kod silnika: N54B30
Jak wymieniałeś, to może źle gdzieś podłączyłeś ? Prześledź wg schematów z realoem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 14:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Raczej na pewno dobrze podłączyłem, a po drugie wymieniałem je dlatego, że zaczął występować ten problem. Po wymianie bez zmian.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 16:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jezeli odlaczysz podcisnienie wyrzuci blad zaworka od egr, piszesz ze nie wyrzuca...to juz cos jest nie tak...
dąże do jednego chce wiedziec czy wyrzuca blad zaworka kiedy egr jest podlaczony, bo jesli nie to podcisnienie w trojniku jest ok a przynajmniej to na egr jest szczelnie i odpowiednio duze podcisnienie by egr moglo pracowac bez bledow. na odlaczonym egr ma wywalac blad masy i zaworka egr. a na podlaczonym nie ma prawa wywalac bledu zaworka jesli egr jest sprawny i jesli zaworek jest ok oraz jesli jest odpowiednie podcisnienie. nalezaloby to wiedziec... nie sprawdziles tego a chcesz budowac kanal by wyjac turbo w domowym zaciszu... :oczami:

wiesz co masz sprawdzic czy nie bardzo? :)

kolego mala podpowiedz, bo widze ze nie ogarniasz tematu i nie wiesz o co nam chodzi, posluze sie więc starym zdjeciem znalezionym na forum

Obrazek

i opisem:

"W środku wygląda jak zastany płyn chłodniczy, hamulcowy ...?? Twardy skamieniały nalot...
Skąd to się tam mogło wziąć? Z serwa?
Polecam każdemu sprawdzić, kto ma problem z mocą ... które często opisują, że podciśnienie dochodzi do EGR a do turbiny już nie ... Tutaj też delikatne podciśnienie było tylko do elektrozaworu przy EGR, pozostałe wloty zapchane doszczętnie ..."

do tego polecam jeszcze sprawdzić vacum

kolejna sprawa blad zaworu egr moze nie wystepowac na przeplywce ktora zawyza pomiar

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 25 września 2015, 23:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Sorry za zamieszanie. Od ostatnich testów zostawiłem odłączony EGR, dziś sprawdziłem zapisane błędy i był błąd 4051 związany z EGR. Ale kiedy miałem podłączony EGR, błąd nie pojawiał się, więc jest ok.
Według mnie podciśnienie jest ok, ponieważ testując ruch cięgna turbiny na postoju, odłączyłem wężyk podciśnienia od turbiny i dołączałem i odłączałem go sprawdzając pracę cięgna, bardzo szybko zasysało się do końca i wracało z powrotem na poprzednią pozycję. Według mnie ciśnienie dochodzące do cięgna turbiny jest OK.
Temat wydaje mi się że ogarniam :) Ale zastanawia mnie czemu mimo podłączenia podciśnienia do gruszki przy testach z pominięciem elektrozaworu, przez co cięgno jest zassane do końca i geometria powinna być tak ustawiona żeby turbina pompowała największe możliwe ciśnienie, w INPIE wykresy mówią co innego i ciśnienie doładowania jest za małe. Czy mimo tak ustawionego cięgna łopatki mogą nie być w takiej pozycji? Wszystkie gwiazdy na niebie i ziemi mówią chyba że wina tkwi w turbinie :P ale niektóre dane i zachowania samochodu w pewnych sytuacjach nie są mi jasne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 26 września 2015, 15:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Pisalem juz na ten temat myslalem ze skumales :cisza: , z pominieciem elektrozaworka wcale nie bedziesz mial maksymalnego cisnienia tylko odpowiednio ulozone lopatki do niskiego zakresu obrotow , nie zaprzataj sobie tym glowy a jak juz tak chcesz to wez jakas lekture do lapy i czytaj od dechy do dechy budowa i zasada dzialania turbosprezarki ze zmnienna geometria :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 27 września 2015, 18:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: E46 320D
Kod silnika: M47N
Swoje twierdzenie oparłem na tym co przeczytałem w poście użytkownika Roger-Nysa viewtopic.php?p=788293#p788293 . Napisał on tam , że z pominięciem elektrozaworu turbina będzie dmuchać na full. Wydaje mi się, że znaczy to to samo co z maksymalnym doładowaniem, ale możliwe że się mylę. Pomijając terminologię, taki zabieg powinien skutkować większym ciśnieniem doładowania zmierzonym przez INPĘ, u mnie jest za małe.

zyziekm napisał(a):
jak podpiales na krotko bez elektrozaworka to łopatki się ustawiły w takiej właśnie pozycji auto rwalo od dolu ale potem już był zamul (...) , czyli podsumowując na zaciagnietej gruszce będziesz miał dobry start i na tym się skończy potem już nie pojedzie(...)


O to właśnie mi chodzi, że tak u mnie się nie dzieje. Auto w całym zakresie obrotów jest zamulone. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 27 września 2015, 22:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
jak masz pewnosc co do szczelnosci egr to sprawdz podcisnienie przy egr i na turbinie. jak nie to, to zdejmuj ją szkoda czasu...

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 28 września 2015, 06:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 257
Lokalizacja: Dąbrowa Gór.
Moje BMW: e46 320td
Kod silnika: m47n
Roger ma rację , wprowadziłem cie trochę w błąd , z pominięciem elektrozaworka turbo powinno ładować na full :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 28 września 2015, 06:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3643
Lokalizacja: PL / DE / NL / UK
Moje BMW: E46
sprawdz dokladnie podcisnienia, nie na oko

_________________
Masz problem z układem zapłonowym w BMW z LPG? Napisz na pw, pomogę Ci :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320d M47N dziwne spadki mocy
PostNapisane: 4 grudnia 2018, 11:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Moje BMW: x3 2.0d
Witam u mnie po zaworku do egr jest podcisnienie na 65 na zegarze a na zaworku od turbo na czerwonym polu cos okolo 40 czy winny jest zaworek od sterownia turbo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 104 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL