Łysyy napisał(a):
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoim BMW silnik N42B20 tzn. po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury traci moc przy czym spalanie się zwiększa dzisiaj podpiąłem kompa i sprawdziłem sondy i pisze coś takiego additiwe lambda adaption, bank 2 i wartość jest -0,19 na wolnych obrotach a na wyższych -0,66 i tak rośnie i teraz o którą sondę chodzi bo jest ich aż 4 ?
A opcja szukaj? Hm? Wiesz co znalazłem w jakieś 2 minuty? To
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43968Tomek napisał(a):
Te błedy biorą się stąd że wartości adaptacji addytywnej (czyli przy wolnych lub małych obrotach, na wysokich używana jest adaptacjia multiplikatywna) wychodzą poza maksymalne wartości a AFR nadal jest nieprawidłowy - wartości te są dobierane na podstawie wskazań sondy lambda. Dokładne wartości adaptacji pozwoliłyby określić czy masz mieszaknę zbyt ubogą czy zbyt bogatą.
Przyczyny złego składu mieszanki to albo problem z układem dolotowym albo z układem paliwowym i trop qraxa wydaje się być trafny - trefna przepływka, lewe powietrze łapane za przepływką albo za mało/dużo paliwa. No chyba że jeszcze lambda pada ale to by raczej wyszło na kompie.