BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 kwietnia 2024, 16:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 24 listopada 2015, 16:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 35
Moje BMW: e46 318i
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoim BMW silnik N42B20 tzn. po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury traci moc przy czym spalanie się zwiększa dzisiaj podpiąłem kompa i sprawdziłem sondy i pisze coś takiego additiwe lambda adaption, bank 2 i wartość jest -0,19 na wolnych obrotach a na wyższych -0,66 i tak rośnie i teraz o którą sondę chodzi bo jest ich aż 4 ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 24 listopada 2015, 16:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1233
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
Przecież to wszystko da się sprawdzić :) , mam ten sam silnik ale nie wiedziałem że są az 4 sondy myślałem że tylko w R6.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 24 listopada 2015, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 35
Moje BMW: e46 318i
Ale jak to sprawdzić czy ona działa prawidłowo bo wydaje mi się że jak jest na minusie to nie działa tak jak powinno i która sonda jest która ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 24 listopada 2015, 18:20 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 89
Lokalizacja: PTB
Moje BMW: E46,E36
Kod silnika: M54B30
Są dwie sondy, jedna przed druga za katalizatorem, o ile ta za niema nic do odczucia mocy, stwierdzam bo miałem uzkodzoną, więc obstawiam że to ta druga, ale zeby to sprawdzić musisz wziac miernik i sprawdzic napiecie wtedy bedziesz wiedzil czy padła. Co do adaptacji to niewiem bo nie robilem jej, poprostu skasowany błąd i już po problemie.

_________________
[I love E46\\\3]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 24 listopada 2015, 22:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 35
Moje BMW: e46 318i
Okej sprawdzę i dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 25 listopada 2015, 00:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 35
Moje BMW: e46 318i
A jeszcze takie małe pytanko bank 2 to sondy przed czy za katem ? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 25 listopada 2015, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 28
Posty: 35
Moje BMW: e46 318i
Nikt nie wie ? :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 7 lipca 2017, 11:30 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 32
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E60
Kod silnika: M54b30
Tam są 4 sondy... 1 na wylocie cylindrów 1 i 4 druga na cylindrze 2 i 3. Później jedna przed katem i kolejna za.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 7 lipca 2017, 11:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 452
Moje BMW: E60
Kod silnika: N52B25AF
Łysyy napisał(a):
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoim BMW silnik N42B20 tzn. po nagrzaniu do odpowiedniej temperatury traci moc przy czym spalanie się zwiększa dzisiaj podpiąłem kompa i sprawdziłem sondy i pisze coś takiego additiwe lambda adaption, bank 2 i wartość jest -0,19 na wolnych obrotach a na wyższych -0,66 i tak rośnie i teraz o którą sondę chodzi bo jest ich aż 4 ? :(



A opcja szukaj? Hm? Wiesz co znalazłem w jakieś 2 minuty? To http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=43968

Tomek napisał(a):
Te błedy biorą się stąd że wartości adaptacji addytywnej (czyli przy wolnych lub małych obrotach, na wysokich używana jest adaptacjia multiplikatywna) wychodzą poza maksymalne wartości a AFR nadal jest nieprawidłowy - wartości te są dobierane na podstawie wskazań sondy lambda. Dokładne wartości adaptacji pozwoliłyby określić czy masz mieszaknę zbyt ubogą czy zbyt bogatą.

Przyczyny złego składu mieszanki to albo problem z układem dolotowym albo z układem paliwowym i trop qraxa wydaje się być trafny - trefna przepływka, lewe powietrze łapane za przepływką albo za mało/dużo paliwa. No chyba że jeszcze lambda pada ale to by raczej wyszło na kompie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] N42 problem z sondą lambdą
PostNapisane: 7 lipca 2017, 21:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1286
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54
Ale jakie sondy ?
Zostawcie je w spokoju.

Błędy mówią o przekroczeniu dopuszczalnych korekt.
Na niskich obciążeniach zalew ci silnik benzyną , może to być jakiś wtrysk albo regulator paliwa a nie sądy.

Oczywiście możesz podejrzeć ich pracę ale nic więcej im nie rób.

W bmw są 4 sondy.
2 przed katalizatorami regulacyjne - odpowiadają z skład mieszanki.
2 za katalizatorami diagnostyczne - sprawdzają czy katalizator działa i nic więcej.

Jakby któraś sonda przed katem była uszkodzona to ecu by ci wywalił ze jest problem i nie robił takich byczych korekt na minus tylko jechał z sztywnych map.
Moim zdaniem sondy działają i dzięki nim ecu robi korekty na minus i to auto jakoś jeszcze jedzie.

Korekty niskich obciążeń wywalają świnie na liczniku jak dojdą do +/-0.2 a u ciebie -0.66 bo masz mega problem.
Może być tak że ci zatkał się dolot i jest za mało powietrza a za dużo paliwa i ecu ucina na minus.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 139 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL